Jump to content

Studiu Bitdefender: Cat va costa, de fapt, o aplicatie smartphone gratuita?


 Share

Recommended Posts

Studiu Bitdefender: Cat va costa, de fapt, o aplicatie smartphone gratuita?

 

Aplicatiile sunt la fel de invazive indiferent daca ruleaza pe terminale cu Android sau pe cele cu iOS. Conceptia potrivit careia un sistem de operare ar fi mai sigur decat altul este gresita, releva un studiu derulat de Bitdefender pe parcursul a mai bine de un an de cercetare, timp in care au fost analizate 314.474 aplicatii de Android si 207.873 aplicatii de iOS.

Ecosistemul aplicatiilor gratuite pentru terminalele mobile este gratuit pentru utilizator, dar este monetizat intens de dezvoltator, spun cei de la Bitdefender.

Cu alte cuvinte, o aplicatie, fie ea pentru Android sau pentru iOS, devine gratuita doar dupa ce utilizatorul a platit-o cu datele sale confidentiale. Iar situatia devine si mai neplacuta atunci cand plata respectivei aplicatii nu opreste fluxul de informatii extrase despre utilizator si nici nu sterge informatiile care au fost deja sustrase de pe terminal.

free_android_apps.jpg

Cu mentiunea ca indiciile din Android si iOS nu pot fi comparate, analiza Bitdefender se concentreaza pe cele mai intruzive comportamente pe care dezvoltatorii de aplicatii ar fi putut sa le includa in produsele lor.

Urmarirea locatiei utilizatorului este un aspect important in cazul ambelor platforme, intrucat locatia este adesea solicitata de furnizorii de publicitate prin cadre ce urmaresc obiceiurile de consum ale utilizatorilor. Testul Clueful scoate la iveala faptul ca 45,4% dintre aplicatiile de iOS au posibilitatea sa urmareasca locatia utilizatorilor, chiar daca nu fac asta in mod explicit. Spre comparaie, doar 34,5% dintre aplicatiile de Android analizate au aceasta capacitate.

Lista de contacte a utilizatorului poate fi citita de 7,6 dintre aplicatiile de Android, in timp ce aplicatiile iOS sunt ceva mai curioase, intrucat 18,9% dintre cele analizate sunt tehnic capabile sa faca asta.

Unele dintre cele mai importante informatii pentru o companie de publicitate sunt adresele de email si numarul unic de identificare a terminalelor (IMEI). Aceste date pot fi distribuite unor terte parti si pot fi folosite, de exemplu, pentru a trimite consumatorilor reclame adaptate in functie de comportamentul lor, potrivit unui raport recent al Federal Trade Commission.

Aproximativ 14,5% dintre aplicatiile de Android pot transmite mai departe ID-ul dispozitivului si 5,7% dintre ele pot transmite emailul.

Numerele de telefon sunt legatura dintre persoana fizica si identitatea sa virtuala si permit corelarea informatiilor despre comportamentul utilizatorului in cadrul aplicatiei si posibilitatea de a lega aceste informatii de persoana careia ii apartin prin intermediul numelui si prenumelui. Aproximativ 8,8% dintre aplicatiile de Android analizate de Clueful pot transmite numerele de telefon ale utilizatorilor catre agentii de publicitate terte.

 

Sursa: HIT

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.