Jump to content

România – codaşă la siguranţa rutieră. Statistici, motive şi posibile rezolvări


RobertCM
 Share

Recommended Posts

România – codaşă la siguranţa rutieră. Statistici si motive.

 

 

 

 

 

Pe şoselele din România mor, în fiecare an, peste 1.500 de persoane, în vreme ce numărul de răniţi grav depăşeşte lejer valoarea de 6.000. Cifre seci, care sunt scoase din foi de Excel şi care pentru unii şoferi din România nu înseamnă nimic. Dar ce va simţi, oare, familia unui şofer care va deveni cât de curând parte din statistică?

 

romania-codasa-siguranta-rutiera-front.jpg?width=610&height=343

 

 

 

 

Anul trecut, pe drumurile din România şi-au pierdut viaţa 2.048 de oameni, iar aproximativ 8.800 de persoane au fost rănite grav. Sunt doar nişte cifre scoase dintr-o statistică, dar dacă stăm puţin şi ne gândim, 2.048 de decese într-un an înseamnă, de fapt, că în fiecare zi piere o familie de cinci persoane.

 

Cauzele statisticilor sângeroase

Realitatea este că infrastructura rutieră din România nu le permite şoferilor să ajungă rapid şi în siguranţă la destinaţie. Un drum care traversează ţara te va duce inevitabil prin nenumărate sate în care nu există trotuare pentru pietoni, iar viteza este limitată la 50 km/h. Ajungi să nu mai rezişti şi creşti viteza – o soluţie de scurtă durată, care s-ar putea să trimită la spital cu ambulanţa.

Contrar opiniei publice însă, în nici una dintre statisticile prezentate la Forumul de Bune Practici în domeniul Siguranţei Rutiere nu se regăseşte infrastructura rutieră ca factor care influenţează accidentele rutiere.

În schimb, cei trei mari „ucigaşi” de pe şoselele din Uniunea Europeană sunt (conform European Transport Safety Council - ETSC):

- Viteza nepotrivită sau excesivă;

- Condusul sub influenţa băuturilor alcoolice;

- Nepurtarea centurilor de siguranţă.

În România, potrivit Poliţiei, cele trei mari cauze ale accidentelor rutiere sunt:

- Viteza excesivă;

- Traversarea neregulamentară în cazul pietonilor;

- Neacordarea de prioritate - atât maşinilor, cât şi pietonilor.

 

romania-codasa-siguranta-rutiera-2.jpg

 

 

 

 

De asemenea, motocicliştii şi mopediştii care circulă fără să poarte casca de protecţie ar trebui să ştie că, în cazul unui accident, purtarea căştii de protecţie îi poate scuti pe medicii legişti de adunatul creierelor de pe şosea.

 

romania-codasa-siguranta-rutiera-4.jpg

 

 

 

 

Tot ce ati citit mai sus până acum sunt lucruri normale, de bun-simţ, care ar trebui să fie cunoscute de toţi cei care circulă pe străzile din România – fie ei şoferi sau pietoni. Nu uita că viaţa ta şi a celui de lângă tine contează mai mult decât orice altceva. Poţi să ajungi mai târziu la destinaţie, atâta vreme cât eşti viu şi sănătos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SURSA: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/romania-codasa-la-siguranta-rutiera.-statistici-motive-si-posibile-rezolvari-11485853

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.