Jump to content

Auto-Moto


Wizzle
 Share

Recommended Posts

Auto-Moto

 

 

 

 

Aici se vor posta ştirile ce ţin de categoria Auto-Moto. Înainte de a posta o ştire asiguraţi-vă că nu a mai fost postată şi cititi regulamentul .

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hamilton a câştigat la Suzuka, după o cursă în care s-au parcurs 44 din cele 53 de tururi





hamilton-afp-mediafax-foto-mohd-rasfan.j






Pilotul britanic Lewis Hamilton (Mercedes) a câştigat, duminică, Marele Premiu al Japoniei, a XV-a etapă a Campionatului Mondial de Formula1, după o cursă care a fost întreruptă după parcurgerea a 44 din cele 53 de tururi programate.




Cursa a fost oprită după un accident în care a fost implicat Jules Bianchi (Marussi). Se pare că pilotul francez a suferit leziuni importante.


Pe locul 2 s-a clasat Nico Rosberg (Mercedes), iar pe locul 3 a fost Sebastian Vettel (Red Bull).



În puncte au mai terminat Daniel Ricciardo (Red Bull) - locul 4, Jenson Button (McLaren-Mercedes) - locul 5, Valtteri Bottas (Williams) - locul 6, Felipe Massa (Williams) - locul 7, Nico Hulkenberg (Force India) - locul 8, Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) - locul 9 şi Sergio Perez (Force India) - locul 10.


Marele Premiu al Japoniei s-a desfăşurat pe ploaie.



În urma acestor rezultate, clasamentul piloţilor (primele zece locuri) este următorul:



1. Lewis Hamilton 266 de puncte;


2. Nico Rosberg 256;


3. Daniel Ricciardo 193;


4. Sebastian Vettel 139;


5. Fernando Alonso 133;


6. Valtteri Bottas 130;


7. Jenson Button 82;


8. Nico Hulkenberg 76;


9. Felipe Massa 71;


10. Sergio Perez 46.



Clasamentul constructorilor este următorul:



1. Mercedes 522 de puncte;


2. Red Bull 332;


3. Williams 201;


4. Ferrari 178;


5. Force India 122;


6. McLaren-Mercedes 121;


7. Toro Rosso 29;


8. Lotus Renault 8;


9. Marussia 2;


10. Sauber, Caterham 0.






Următoarea cursă, Marele Premiu al Rusiei, o premieră în Marele Circ, va avea loc peste o săptămână, la Soci.





Prosport


Link to comment
Share on other sites

Ultimele detalii despre situaţia lui Jules Bianchi! Comunicatul oficial din partea echipei Marussia





636557-bianchi.jpg


FOTO: Reuters





Jules Bianchi, pilotul echipei Marussia, s-a izbit violent cu monopostul său de o macara care venise să ridice o altă maşină avariată. Starea acestuia este incertă, el zbătîndu-se între viaţă şi moarte.




UPDATE 14:30 Echipa Marussia a oferit prima declaraţie oficială după accidentul lui Jules Bianchi, în care îndeamnă la răbdare şi înţelegere.


”Vom oferi informaţii despre evoluţia stării lui Bianchi doar cu acceptul familiei. Starea de sănatate a lui Bianchi şi familia acestuia sunt prioritatea noastră. Vă rugăm să aveţi răbdare şi înţelegere cu privire la informaţii despre Bianchi”, scrie în comunicatul echipei Marussia.



Mai mulţi reprezentanţi Marussia şi Ferrari, echipă care îl susţine pe Bianchi, au rămas la spital.


Veştile din ultimele ore nu sînt deloc bune. Specialistul celor de la Sky Sports pe Formula 1 a oferit ultimele detalii.



"Nu avem nici o veste oficială din partea spitalului, tot ce pot să spun este că Jules este în stare critică, se luptă pentru viaţa lui.


Vreau să clarific o serie de dezinformări. Pot confirma, din păcate, că el nu poate respira fără ajutorul aparatelor, dar vreau să precizez că nu a fost supus la o a doua operaţie", a relatat acesta.



După ce au aflat vestea, părinţii lui Bianchi au luat primul zbor spre Japonia, pentru a fi alături de fiul lor.



Rămîi pe GSP.RO pentru a afla ultimele amănunte despre starea pilotului Marussia





GSP


Link to comment
Share on other sites

Medicul naţionalei Franţei: "Prognosticul în cazul lui Bianchi nu poate fi dat acum"





8dd05.jpg?width=815




Alain Simon, medicul echipei PSG şi al naţionalei Franţei, specialist în traumatologie sportivă şi consultant L'Equipe, a declarat că un prognostic în cazul lui Jules Bianchi, care a suferit o leziune cerebrală gravă la Marele Premiu al Japoniei, nu poate fi dat decât după o lungă perioadă de timp.




"O leziune axonală difuză este o leziune cerebrală gravă - axonul fiind un neuron - un traumatism puternic al creierului, cu hemoragie. Dar este foarte complicat. Ne întoarcem la cazul lui Michael Schumacher (n.r. - lovit la cap la schi şi ieşit din comă după şase luni). Prognosticul nu poate fi dat imediat. Dacă va fi o stare de comă prelungită, peste trei luni, este un risc ridicat de sechele. Însă dacă pacientul îşi revine înainte este posibil să nu rămână cu sechele. Sunt cazuri în care persoanele s-au recuperat. Acum trebuie să cunoaştem importanţa leziunii de care suferă Jules Bianchi, dar nu ştim asta.



Riscul este ca hemoragia să continue. În acest caz, este grav. Dar, pentru moment, trebuie să aşteptăm",a declarat Alain Simon, pentru l'Equipe.


În schimb, Shinji Nagahiro, preşedintele societăţii nipone de neurochirurgie, a oferit agenţiei AFP un scenariu pesimist, apreciind că Jules Bianchi ar putea "rămâne ani ţinut la pat, paralizat".



"În orice caz, medicii trebuie să aştepte câteva săptămâni, cel puţin o lună, înainte de a putea da un diagnostic despre eventuale sechele pe termen lung", a declarat medicul japonez.


Potrivit unui studiu de specialitate, realizat în Franţa, în 2011, acest gen de patologie se soldează de multe ori "cu importante sechele fizice şi neuro-comportamentale".



Caracterul difuz al leziunii ar putea constitui un factor agravant. "Ceea ce este deranjant este faptul că hemoragia afectează toate funcţiile creierului", a explicat profesorul Jean-Luc Truelle, fost şef al secţiei de neurologie de la Spitalul Foch de lângă Paris.



Pilotul francez Jules Bianchi a suferit o leziune axonală difuză în urma accidentului de la Suzuka, urmând a rămâne la terapie intensivă în spitalul Mie din Yokkaichi, a anunţat Marussia, într-un comunicat emis, marţi, în numele familiei sportivului şi al medicilor care îl tratează.



"Jules rămâne la terapie intensivă la Mie General Medical Center din Yokkaichi. El a suferit o leziune axonală difuză, fiind în stare critică, dar stabilă. Medicii îi oferă cele mai bune tratamente şi îngrijire şi le suntem recunoscători pentru tot ce au făcut de la accidentul suferit de Jules. Suntem de asemenea recunsocători pentru prezenţa profesorului Gerard Saillant, preşedintele Comisiei Medicale a FIA, şi a profesorului Alessandro Frati, neurochirurg la Universitatea din Roma La Sapienza, care a sosit în Japonia la solicitarea echipei Ferrari. Ei au ajuns astăzi la spital şi s-au întâlnit cu personalul medical care răspunde de tratamentul lui Jules, pentru a fi informaţi de starea clinică, astfel încât să poată sfătui familia sportivului. Profesorii Saillant şi Frati recunosc îngrijirea excelentă ce a fost oferită de Mie General Medical Center şi doresc să le mulţumească colegilor lor japonezi", se arată în comunicatul Marussia, care adaugă că alte informaţii vor fi oferite când se va considera necesar.



Leziunile axonale difuze, un tip de traumatisme cranio-cerebrale severe, apar în urma unor mişcări bruşte de accelerare-decelerare a capului, fiind des întâlnite în cazul accidentelor rutiere.



Pilotul echipei Marussia Jules Bianchi a fost implicat într-un acident grav în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Japoniei, care a avut loc duminică. În turul 42 al cursei, un alt pilot, Adrian Sutil, a ieşit în decor în virajul 7 şi a percutat bariera de protecţie, compusă din mai multe rânduri de pneuri. O automacara a ajuns la locul accidentului pentru a îndepărta monopostul lui Sutil, pilotul german ieşind nevătămat din maşină. La scurt timp, Bianchi a pierdut controlul volanului în acelaşi loc, iar maşina sa a lovit automacaraua prezentă pe marginea pistei.



Bianchi, 25 de ani, produs al academiei de piloţi a Ferrari, a fost preluat de o ambulanţă şi transportat la spital, în stare de inconştienţă, fiind operat de urgenţă.






Prosport


Link to comment
Share on other sites

Reacţia Marussia după accidentului lui Bianchi: echipa ar putea alinia doar un pilot pe grilă la Soci





7059622-afp-mediafax-foto-toshifumi-kita




Echipa de Formula 1 Marussia ia în considerare să participe doar cu un pilot la Marele Premiu al Rusiei, care va avea loc, în acest week-end, la Soci, în semn de respect faţă de francezul Jules Bianchi, aflat în spital în stare gravă, după accidentul suferit etapa trecută, la Suzuka.




Potrivit Daily Mail, Alexander Rossi, pilotul de rezervă al Marussia, a făcut totuşi deplasarea la Soci miercuri seară şi ar putea să se afle pe grilă la cursa găzduită în premieră de Rusia, alături de britanicul Max Chilton.



Pilotul american de 23 de ani a mai evoluat în antrenamente la fosta lui echipă, Caterham, şi deţine superlicenţa FIA pentru a concura. Decizia privind prezenţa lui pe pistă va fi luată de patronul echipei, rusul Andrei Ceglakov, care ar dori o formaţie completă la primul Grand Prix de Formula 1 din ţara lui.


Majoritatea piloţilor din Marele Circ a anunţat că va purta mesaje de încurajare pentru Jules Bianchi, inscripţionate pe monoposturi sau pe echipament. Astfel, pe maşinile Ferrari, echipă de care aparţine pilotul francez, va fi scris Forza Jules, la fel ca pe casca liderul clasamentului, britanicul Lewis Hamilton, de la Mercedes, iar pe casca germanilor Nico Rosberg, tot Mercedes, Nico Hulkenberg de la Force India şi pe cea a australianului Daniel Ricciardo va apărea mesajul "tous avec Jules", toţi cu Jules.



Cursa de la Soci va avea loc duminică, de la ora 14.00, calificările fiind programate sâmbătă, de la aceeaşi oră.





Prosport


Link to comment
Share on other sites

OFICIAL | Marussia va alinia un singur monopost în Marle Premiu al Rusiei, din respect pentru Jules Bianchi




max-chilton.jpg?width=815





Oficialii echipei Marussia au decis, înaintea antrnamentelor de astăzi, că vor alinia un singur monopost pe grila de start a cursei de la Soci. Deşi pilotul de rezervă, Alexander Rossi, a făcut deplasarea în Rusia şi maşina sa era pregătită de cursă, echipa a deis în ultimul moment să nu îl introducă în cursă pe acesta, ca un omagiu adus pilotului Jules Bianchi, rănit grav în accidentul de săptămâna trecută, de la Suzuka.







„Echipa consideră că alinierea unei singure maşini, cea a pilotului Max Chilton, reprezintă cel mai potrivit mod de a-şi arăta susţinerea pentru Jules. Pentru Jules şi familia sa, echipa şi maşinile vor afişa mesajul #JB17 (n.r. susţinerea lui Bianchi pe Twitter), pentru a arăta că, deşi el nu se află printre noi, echipa concurează pentru el. Din respect pentru pilotul nostru, maşina i-a fost pregătită şi se află în garaj, ca şi cum el ar urma să concureze. Totuşi, Marussia a înaintat o cerere pentru a alinia un singur monopost la start, care a fost imediat acceptată de FIA”, au declarat oficialii echipei Marussia.



Jules Bianchi se află în continuare în stare „critică, dar stabilă” la spitalul din Mie (Japonia), în urma accidentului de duminica trecută, din Marele Premiu al Japoniei. Atunci, monopostul său a intrat în coliziune cu un vehicul utilitar care îndepărta o altă maşină de pe circuit. La Marele Premiu al Rusiei, toate monoposturile vor fi inscripţionate cu mesaje de încurajare pentru Bianchi.



„Nu pot exprima în cuvinte cât de afectat sunt de ceea ce i s-a întâmplat lui Jules. Susţinerea echipelor este incredibilă, iar noi nu putem face altceva decât să concurăm şi să ne rugăm pentru el. Va fi un weekend foarte emoţionant pentru noi toţi”, a declarat colegul de echipă al lui Bianchi, Max Chilton.



Cursa de dumincă, de la Soci, este una decisivă în ecuaţia clasamentului din acest an. Primii doi piloţi, englezul Lewis Hamilton şi germanul Nico Rosberg sunt despărţiţi de doar 10 puncte, cu 4 etape înainte de finalul sezonului. În clasamentul pe echipe, Mercedes aproape că şi-a asigurat victoria matematică, având 190 de puncte avans faţă de urmăritorii de la Red Bull.







Prosport


Link to comment
Share on other sites

Alex Marquez a câştigat Marele Premiu al Japoniei la Moto3




alex-marquez.jpg?width=815




Pilotul spaniol Alex Marquez (Honda) a câştigat Marele Premiu al Japoniei la clasa Moto3, a 15-a etapă a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză, disputat, duminică, pe circuitul de la Motegi, informează AFP.




Alex Marquez a fost urmat de spaniolul Efren Vazquez (Honda) şi de sud-africanul Brad Binder (Mahindra).



În clasamentul general, Marquez are un avans de 25 de puncte faţă de australianul Jack Miller (KTM), clasat al cincilea la Motegi.






Prosport


Link to comment
Share on other sites

Mercedes, campioană » Lewis Hamilton se impune în Rusia şi are 17 puncte avans cu 3 curse înainte de finalul sezonului

637434-mercedes.jpg

Pentru prima oară în istoria Formulei 1, Mercedes a cîştigat titlul mondial la constructori datorită victoriei lui Hamilton şi a unei evoluţii fantastice a lui Nico Rosberg, care a mers 52 de tururi cu un singur rînd de pneuri Pirelli


10 puncte! Distanţa dintre Hamilton şi Rosberg înaintea cursei de la Soci. Ruşii, aflaţi pentru prima oară în calitatea de organizatori de Grand Prix, au populat tribunele circuitului. Aveau şi ei un conaţional în cursă, Daniil Kvyat, de la Toro Rosso, cu un surprinzător loc 5 la grilă, însă spectacolul şi suspansul erau acolo, la vîrf, între cei doi piloţi Mercedes.

Primul duel între Hamilton, plecat din pole, şi Rosberg, imediat în spatele lui. Germanul a riscat, frînînd în ultima clipă chiar în primul viraj, singura sa şansă de a trece de Hamilton care plecase lansat. I-a mers, primul loc pentru cîteva clipe, însă imediat a ieşit un pic în decor. Din cauza vibraţiilor, Rosberg a fost nevoit să iasă din cursă şi să facă un mic popas la boxe. A schimbat pneurile Pirelli
soft cu cele medii. Singura sa şansă de a rămîne în cărţi pentru o victorie era să gestioneze aceste cauciucuri pînă la finalul cursei. Nici o greşeală pentru podium, noul obiectiv al lui Rosberg de la Soci după doar un tur parcurs.

Lewis Hamilton şi-a văzut de treabă. Lider de pluton, britanicul a mers aşa cum a făcut-o în ultimele curse: fără greşeală şi extrem de rapid. 10 secunde între el şi locul doi, ocupat de Valtteri Bottas (Williams).

Cursă incredibilă a lui Rosberg
În turul 20, Rosberg a recuperat binişor, iar germanul era deja în primii 10 piloţi ai cursei, adică era în puncte, iar şapte tururi mai tîrziu intra în lupta pentru podium. A trecut de Bottas, iar Vettel a fost obligat să treacă pe la boxe. Aşa a ajuns Rosberg pe locul doi. Mai mult de atît nu se mai putea pentru că Hamilton avea un avans de 20 de secunde. Doar monopostul putea să-i mai facă probleme britanicului. Nu i-a făcut, semn că la Mercedes monopostul este impecabil, iar titlul, cîştigat o dată cu punctele adunate din Rusia, este merituos.

Punctele se dublează la Abu Dhabi
Impecabil a fost şi Nico Rosberg car cu o singură trecere pe la boxe, efectuată chiar în primul tur, a recuperat incredibil şi a terminat pe locul secund. E adevărat diferenţa dintre cei doi a ajuns la 17 puncte după Soci, dar nu trebuie uitat că mai sînt trei curse (Statele Unite, Brazilia şi Abu Dhabi), iar în Emirate punctele se dublează!


Cursa
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31:50.744s 25p
2. Nico Rosberg Mercedes +13.657s 18p
3. Valtteri Bottas Williams +17.425s 15p
4. Button McLaren +30.234 12p
5. Magnussen McLaren +53.616s 10p
6. Alonso Ferrari +01:00.016s 8p
7. Ricciardo Red Bull +01:01.812s 6p
8. Vettel Red Bull +01:06.185s 4p
9. Raikkonen Ferrari +01:18.877s 2p
10. Perez Force India +01:20.067s 1p
Clasaţi: Massa, Hulkenberg, Vergne, Kvyat, Gutierrez, Sutil, Grosjean, Maldonado, Ericsson
Abandonuri: Kobayashi, Chilton


Piloţi
1. Hamilton 291p
2. Rosberg 274p
3. Ricciardo 199p
4. Bottas 145p
5. Vettel 143p
6. Alonso 141p
7. Button 94p
8. Hulkenberg 76p
9. Massa 71p
10. Magnussen 47p

Echipe
1. Mercedes 585p
2. Red Bull 342p
3. Williams 216p
4. Ferrari 188p
5. Mclaren 143p
6. Force India 123p

GSP

Link to comment
Share on other sites

Ce retuşuri pregăteşte Dacia pentru Logan? Carscoops lansează ipoteza unui prim model sport a uzinelor de la Piteşti cu până la 130 de cai-putere





2016-dacia-logan-sport-2.jpg?width=815





2014 a fost anul în care Dacia a prezentat, în premireă mondială chiar la Salonul Auto de la Paris, patru modele de maşini refinisate pentru a accentua trăsături care s-au dovedit a fi câştigătoare pentru Dacia-Renault. Carscoops.com anunţă o posibilă continuare a acestei "serii": jurnaliştii publicaţiei au surprins imagini în cadrul unui drive-test Dacia în care Loganul, modelul low-cost al uzinelor româno-franceze, a suferit modificări "ciudate", care pot semnala translatarea acestei game înspre zona maşinilor sport.




http://www.youtube.com/watch?v=U0xmr3t_3ZM




"Logan Sporty" ar marca astfel prima tentativă de repoziţionare a automobilului lansat ca "maşină chilipir" a Europei, (în 2004 Loganul costa 5.000 de euro) şi redesenat apoi în 2012. Un sistem de răcire a frânelor suplimentar şi modificări la nivelulul sistemului de evacuare sunt semnalele care ar putea indica această nouă direcţie, potrivit carscoops.com. Pentru a atinge limita de 120-130 cai putere, noul Logan ar trebui să beneficieze de un motor superior dezvoltat de Renault - de 0,9 sau 1,2 litri.



Mai multe fotografii sunt disponibile pe site-ul carscoops.com



în decembrie 2012, Thierry Sybord, director Dacia UK, vorbea pentru autoexpress.co.uk despre visul de a construi pentru piaţa din Regat o maşină sport, cu două locuri sub marca Dacia, ieftină, dezvoltată pornind de la tehnologia de bază a Loganului. "O maşină sport este exect ceea ce ne trebuie", afirma în decembrie 2012 managerul filialei engleze. Înainte de a intra în portofoliul Renault, principalul producător auto de pe piaţa românească a scos pe porţile fabricii, între 1981 şi 1992, 5141 unităţi Dacia Sport - un automobil cu două locuri, care atingea o viteză maximă de 150 km/h, potrivit romaniancar.com.






Prosport


Link to comment
Share on other sites

Maverick Vinales a câştigat Grand Prix-ul Australiei la Moto2




maverick-vinales.jpg?width=815





Pilotul spaniol Maverick Vinales (Kalex) a câştigat Marele Premiu al Australiei la clasa Moto2, duminică, pe circuitul de la Philipp Island, informează AFP.




Maverick Vinales a fost urmat de elveţianul Thomas Luthi (Suter) şi de compatriotul său Esteve Rabat (Kalex).






În clasamentul general conduce Rabat, cu un avans de 41 de puncte faţă de Mika Kallio, aflat pe 4 înAustralia.







Prosport


Link to comment
Share on other sites

MOTO | Eşti pregătit să faci pasul către transportul electric? BMW a scos scuterul C Evolution, mijloc de transport care se deplasează 100 de kilometri cu mai puţin de 10 lei.

 

main-c.jpg?width=815

 

Scuterul electric BMW C Evolution, lansat în 2014 de constructorul bavarez, stabileşte noi standarde de eficienţă. Autonomia bateriilor permite parcurgerea unei distanţe de 100 de kilometri, însă problema vine de la lipsa staţiilor de încărcare, motiv pentru care modelul nu este încă disponibil la vânzare în România
Iubitorii transportului pe două roţi au, începând cu 2014, o dilemă importantă atunci când vine vorba despre mobilitatea urbană. Lansarea pe piaţă a maxi-scuterului electric BMW C Evolution poate revoluţiona felul în care înţelegem transportul, însă aduce şi o necunoscută importantă: poate înlocui scuterul electric senzaţia dată de orice vehicul cu două roţi propulsat de motorul clasic pe benzină? ProSport a testat, în premieră pentru presa scrisă din România, produsul constructorului bavarez. C Evolution este un scuter electric care dezvoltă maximum 48 de cai putere şi cu o autonomie declarată de producător la 100 de kilometri. Astfel, am străbătut străzile Bucureştiului timp de aproape 36 de ore la ghidonul scuterului care, deşi nu este încă la vânzare pentru publicul din România, promite să revoluţioneze transportul urban atât din punctul de vedere al feeling-ului transmis, cât şi în ceea ce înseamnă aspectul financiar: un „plin“ cu energie electrică se face în circa trei ore şi costă mai puţin de 10 lei.
adis7877.jpg?height=420&width=630
Panoul de bord indică toate informaţiile cu care orice pilot de scuter este obişnuit, însă maniera în care nemţii au ”desenat” totul duce mintea spre partea electrică, noutatea cu care vine C Evolution. Foto: Adrian Scutariu
Scuterul cu marşarier se încarcă de la priză în aproape 4 ore
Propulsia 100% electrică necesită timp de acomodare. Lipsa sunetului clasic al motorului pe benzină şi înlocuirea acestuia cu un uşor zumzet electric poate fi o problemă în trafic, acolo unde ceilalţi şoferi, dar şi pietonii, nu vor repera prezenţa scuterului. Sigur, atât acceleraţia (0-50 km/h în 2,7 secunde) cât şi sistemul de frânare sunt suficient de performante pentru a evita situaţiile neplăcute date de faptul că nu vei fi auzit, însă cel puţin până la acomodare, atenţia necesară pilotării unui BMW C Evoluţion trebuie să fie mai mare decât atunci când manevrăm o motocicletă super-sport. Dincolo de asta, felul în care scuterul este dotat cu tehnologie este de-a dreptul impresionant.
Pe lângă faptul că are funcţia „Reverse“, adică marşarier, există patru moduri de condus, adică patru feluri separate în care este permis consumul energiei electrice din baterii. Şi pentru a mări autonomia declarată de producător la 100 de kilometri, inginerii bavarezi au încorporat şi o serie de metode prin care este recuperară energia. Astfel, autonomia poate fi mărită cu până la 20 de kilometri prin recuperarea energiei la frânare, prin simularea frânei de motor sau în regim de croazieră, atunci când acceleraţia este eliberată. Poate din acest motiv BMW C Evolution este primul mijloc de transport, motocicletă sau maşină, la care testele ProSport au descoperit cifre de consum, autonomie în acest caz, mai bune decât cele declarate de producător.
Scuterul electric a rezistat unei şedinte de pilotaj, ce-i drept fără excese, care a depăşit cu puţin 110 kilometri. Încărcarea se poate la orice priză 220 V şi va dura cam patru ore, 80% din baterie fiind încărcată în două ore şi 15 minute. Poate cel mai important aspect este acela al costului: un „plin“ cu energie electrică vă va încărca factura cu 10 lei. Diferenţa faţă de un scuter pe benzină este importantă: C Evolution consumă curent electric în valoare de 10 lei la 100 de kilometri, în timp ce modelul BMW C 650 GT va consuma benzină de circa 25-30 de lei pentru a parcurge aceeaşi distanţă.
adis7888.jpg?height=420&width=630
Ce vedeţi aici este instrumentul prin care se face încărcarea lui C Evolution - totul încape sub şa. Şi vă rugăm să ignoraţi mănuşile moto racing folosite pe un scuter electric. Foto: Adrian Scutariu
Peste 15.000 de euro pentru a scăpa de stresul preţului benzinei
Deocamdată, BMW C Evolution nu este disponibil pentru vânzare în România. Până la comercializarea lui trebuie operate o serie de modificări în ceea ce priveşte serviceul, însă cel mai important impediment, unul experimentat de ProSport, este dat de locurile unde scuterul poate fi încărcat. Bucureştiul nu are o hartă clară, oficială, a staţiilor pentru încărcarea vehiculelor electrice. Până în acest moment au fost făcute public doar cele construite de câteva hoteluri, precum şi staţii puse de dispoziţie de un lanţ de restaurante.
Teoretic, autonomia oferită de bateriile C Evolution este suficient de mare pentru a permite parcurgerea unui drum acasă-loc de muncă cam din orice punct al oraşului, însă neglijarea încărcării bateriilor poate imobiliza scuterul într-un oraş deloc adaptat pentru vehiculele electrice. În Europa de Vest, preţul BMW C Evolution este în jurul sumei de 15.500 de euro, un preţ mare pentru un scuter. Chiar dacă diferenţa nu poate fi amortizată de înlocuirea cheltuielilor cu benzina, motivele pentru care clientul poate alege scuterul electric pot veni din diversele facilităţi pe care statul le oferă celor care nu poluează. Rămâne de văzut dacă românii sunt dispuşi să facă o asemenea alegere.
bmw.jpg?height=142&width=630
Cele patru moduri de pilotaj pentru BMW C Evolution
Eco Pro - Modul în care se simte cel mai tare „frâna de motor“ atunci când acceleraţia este închisă, motiv pentru care şi economia de energie este cea mai mare. În modul Eco Pro este limitată şi acceleraţia pentru a proteja rezervele de energie, motiv pentru care autonomia poate ajunge la circa 120 de kilometri.
Road - Este modul în care BMW a calculat autonomia de 100 de kilometri. Permite folosirea completă a puterii motorului, iar energia este recuperată într-un procent de 50% din capacitatea totală atunci când maneta de acceleraţie este închisă. Evident, funcţionează recuperarea energiei la frânare.
Sail - Modul în care nu există niciun fel de „frână de motor“, scuterul este purtat de inerţie şi nu recuperează energie atunci când acceleraţia este eliberată. Este singurul mod care oferă senzaţii pe care niciun scuter cu motor pe benzină nu le oferă. Energia este recuperată doar la frânare.
Dynamic - Permite folosirea întregii capacităţi de accelerare, însă consumă foarte repede bateria. Modul Dynamic are şi cea mai violentă „frână de motor“, motiv pentru care necesită o perioadă de acomodare până să poată fi stăpânit.

 

Link to comment
Share on other sites

Cazul "Cenuşăreasa.RO din Formula 1": Cojocar susţine că FIA şi-a dat acordul ca echipa românească Forza Rossa să concureze în 2015. Au băgat românii în insolvenţă Caterham pentru a facilita intrarea fostului ministru Bazac în F1?





foto-colaj-fza-rsa.jpg?width=815





Cotidianul britanic The Independent scrie joi despre un subiect extrem de misterios chiar şi la Bucureşti: intrarea în Formula 1 a echipei româneşti Forza Rossa. Proiectul este cunoscut vag în ţară, fiind iniţiat şi condus de fostul ministru al sănătăţii, Ion Bazac, importatorul Ferrari în România, însă The Independent a obţinut un element care poate face legătura între Forza Rossa şi insolvenţa de la echipa Caterham, în care sunt implicaţi doi români, Călin Colesnic, cunoscut în F1 drept Colin Kolles, şi Constantin Ioan Cojocar.





Despre ultimul, ProSport a scris în ultima săptămână că este fostul atacant al Stelei din anii ’80, ajunsîn mod incredibil director şi acţionar unic în F1 la câteva luni după ce posta pe un site românesc de joburi că doreşte o slujbă de muncitor necalificat ca “paznic sau curăţător”. Cojocar a devenit “boss” în Formula 1 la o lună după ce spăla podele în fabrica Caterham din Langley, Oxfordshire, un caz pe care ProSport îl numeşte "Cenuşăreasa.RO din Formula 1".



Povestea apariţiei misterioase a lui Cojocar, pe care Ştefan Iovan îl credea mort, şi interviul său în exclusivitate pentru ProSport, preluat ulterior de jurnalişti şi blogeri importanţi din lume, le puteţi citi în linkurile de mai jos.





Prosport


Link to comment
Share on other sites

România va avea din nou un reprezentant la Raliul Dakar, clasa moto. Mani Gyenes a strâns 14.800 de euro şi va concura în ediţia din 2015.

 

mani.jpg?width=815

 

România va avea din nou un reprezentant în una dintre cele mai dure competiţii auto-moto la nivel mondial. Motociclistul Emanuel Gyenes va participa în ediţia 2015 a Raliului Dakar, competiţie din care a absentat în ultimii ani din pricina lipsei de fonduri. Ar fi cea de-a cincea participare a lui Gyenes la Dakar, sportivul mărturisind pentru Agerpres că a reuşit să obţină fondurile necesare participării, adică 14.800 de euro, şi în urma unei finanţări de la Consiliul Judeţean Satu Mare. "Am dus la Consiliu ultimele acte ce trebuiau duse, s-a rezolvat finanţarea, participarea e sigură. Motocicleta e pregătită", a mărturisit sportivul pentru sursa citată.
Relatările din media locală indică faptul că Gyenes va concura în şaua unui KTM 450, aceeaşi motocicletă cu care a participat şi în 2012, dar care a suferit cosmetizările necesare pentru a fi competitivă la anul. Obiectivul sportivului pentru Raliul Dakar 2015 este, conform propriilor spuse, obţinerea unuia dintre primele 15 locuri la general în clasa moto.
Palmaresul lui Mani Gyenes la Dakar, clasa Moto:
2007 - locul 46
2009 - abandon după primele 2 zile
2011 - locul 18
2012 - locul 17

 

Sursa: http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/romania-va-avea-din-nou-un-reprezentant-la-raliul-dakar-clasa-moto-mani-gyenes-a-strans-14-800-de-euro-si-va-concura-in-editia-din-2015-13478478

Link to comment
Share on other sites

Sebastian Vettel ar putea să nu participe la calificările Marelui Premiu al SUA




vettel2.jpg?width=815





Mecanicii Red Bull intenţionează să schimbe unitatea de propulsie a monopostului pilotat de Sebastian Vettel la Marele Premiu de Formula 1 al SUA, astfel că este posibil ca sportivul german să nu ia startul în calificările cursei de la Austin, informează presa internaţională.




Unitatea de propulsie include motorul, sistemul ERS, sistemul de stocare a energiei, sistemul electronic de control şi turbina. Un pilot este penalizat cu zece locuri pe grila de start de fiecare dată când schimbă o parte a unităţii de propulsie, începând cu a şasea componentă. Dacă le schimbă pe toate odată, pilotul trebuie să pornească în cursă de pe linia boxelor.



Cvadruplul campion mondial a folosit integral cinci unităţi de propulsie până în prezent şi mecanicii vor să schimbe toate componentele, ceea ce îl va penaliza pe Vettel cu o plecare de la standuri, motiv pentru care nu ar mai avea rost să mai concureze în calificări. Mai mult, el ar proteja în acest fel noua unitate de propulsie, în vederea ultimelor două Grand Prix-uri ale sezonului.



Pe grila de start a Marelui Premiu al SUA se vor afla numai 18 monoposturi, reprezentând nouă echipe, după ce Caterham şi Marussia au declarat forfait pentru cursa de la Austin (Texas), din cauza problemelor financiare. Acesta va fi cel mai mic număr de maşini pe grilă de la Monaco Grand Prix, ediţia 2005.



Calificările Marelui Premiu al SUA vor avea loc sâmbătă, de la ora 20.00, cursa fiind programată a doua zi, de la ora 22.00.






Prosport


Link to comment
Share on other sites

Jules Bianchi, în stare critică » Familia pilotului francez a oferit informaţii noi despre starea lui de sănătate

639797-jules-bianchi.jpg

Printr-un comunicat de presă, familia lui Jules Bianchi a oferit ultimele informaţii privind starea de sănătate a pilotului francez, victima unui teribil accident petrecut acum aproape o lună laSuzuka. Pilotul lui Caterham se află în continuare în stare critică, dar stabilă.

Duminică se împlinesc patru săptămîni de la groaznicul accident suferit de francezul Jules Bianchi la Suzuka. Din cauza ploii, pilotul lui Caterhampierdea controlul monopostului şi lovea violent tractorul care remorca maşina avariată a lui Adrian Sutil, ce suferise un accident similar cu numai un tur în urmă. Totul s-a întîmplat la o viteză de peste 200 km/h, forţa estimată la impactul monopostului cu utilajul fiind de 50 g.

Traumatism cranioencefalic a fost primul diagnostic pus de medicii spitalului Yokkaichi pentru Bianchi. Francezul a fost operat imediat după accident pentru a i se înlătura un hematom cranian.

De atunci, informaţiile privind starea de sănătate a pilotului sînt extrem de puţine. Ultimul comunicat de presă l-a dat chiar familia lui Bianchi.

"Starea lui Jules este critică, dar stabilă. Chiar dacă nu avem nici o informaţie nouă, ştim că există mulţi oameni în întreaga lume care îl sprijină pe Jules. El luptă cu adevărat", a anunţat familia Bianchi.

Familia lui Bianchi mulţumeşte pentru mesajele de încurajare
Presa internaţională a relatat anterior că pilotul ar putea fi mutat la un spital din Tokyo. Membrii familiei Bianchi a dezminţit deocamdată această variantă.

"Lupta lui Jules cu viaţa va continua la Yokkaichi. Luăm lucrurile pas cu pas, iar informaţii suplimentare vă vom oferi la momentul potrivit. Pînă atunci, mulţumim tuturor celor care continuă să se gîndească la Jules", a adăugat familia.

Fără Caterham şi Marussia la Austin
Caterham şi Marussia nu vor lua startul la Austin din cauza problemelor financiare, cele două echipe intrînd în insolvenţă. Astfel, în Grand Prix-ul Americii se vor alinia doar 18 monoposturi. Ultima oară cînd s-a mai înregistrat o participare atît de slabă într-o cursă din F1 s-a întîmplat în 2005, la Marele Premiu al statului Monaco.

17 puncte între Hamilton şi Rosberg
Toată atenţia pentru Grand Prix-ul Americii se va îndrepta către duelul dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru titlul mondial. În acest moment, britanicul are un avans de 17 puncte, Hamilton avînd şi un avantaj moral după ultimele patru victorii consecutive. Titlul mondial se joacă în continuare, avînd în vedere că, la ultima cursă, cea de la Abu Dhabi, punctele se vor dubla.

GSP

Link to comment
Share on other sites

Nico Rosberg în pole position la Marele Premiu al SUA

 

formula-1-monacogp-27647-l.jpg?width=815

 

Germanul Nico Rosberg va pleca de pe prima poziţie a grilei, duminică, în Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii, a 17-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, informează AFP.

 

Rosberg a obţinut al nouălea său pole position din acest sezon, ca urmare a rezultatelor înregistrate, sâmbătă, în calificări.
Potrivit formula1.com, duminică, Sebastian Vettel va pleca în cursă de la linia boxelor, unitatea de propulsie a monopostului său fiind schimbată. Vettel a terminat calificările pe locul 17.
De asemenea, Jenson Button, clasat pe locul 7 în calificări, este penalizat cu cinci locuri pentru schimbarea cutiei de viteze, iar Danil Kviat - locul 14 în calificări, este penalizat zece locuri pentru schimbarea motorului.
Rezultatele calificărilor pentru Marele Premiu al SUA:
1. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) 1:36.067
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:36.443
3. Valtteri Bottas (Finlanda/Williams-Mercedes) 1:36.906
4. Felipe Massa (Brazilia/Williams-Mercedes) 1:37.205
5. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-Renault) 1:37.224
6. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:37.610
7. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:37.655
8. Kevin Magnussen (Danemarca/McLaren-Mercedes) 1:37.706
9. Kimi Räikkönen (Finlanda/Ferrari) 1:37.804
10. Adrian Sutil (Germania/Sauber-Ferrari) 1:38.810
11. Pastor Maldonado (Venezuela/Lotus-Renault) 1:38.467
12. Sergio Perez (Mexic/Force India-Mercedes) 1:38.554
13. Nico Hülkenberg (Germania/Force India-Mercedes) 1:38.598
14. Danil Kviat (Rusia/Toro Rosso-Renault) 1:38.699
15. Jean-Eric Vergne (Franţa/Toro Rosso-Renault) 1:39.250
16. Esteban Gutiérrez (Mexic/Sauber-Ferrari) 1:39.555
17. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull-Renault) 1:39.621
18. Romain Grosjean (Franţa/Lotus-Renault) 1:39.679
În calificările de la Austin nu au participat echipele Marussia şi Caterham, care au declarat forfait din cauza problemelor financiare.
Link to comment
Share on other sites

Alonso se va bate la titlul în sezonul viitor la volanul unui monopost McLaren Honda. Spaniolul a semnat pe doi ani






51084020.jpg?width=815





Fernando Alonso îşi va continua cariera la McLaren Honda - noul proiect din Formula 1. Spaniolul se va despărţi de Ferrari la începutul acestui sezon.





În urmă cu o lună, presa spaniolă scria că Fernando Alonso a ajuns la un acord cu Ferrari pentru rezilierea contractului. Motivul scos la suprafaţă a fost faptul că fostul campion mondial era nemulţumit de proiectul sportiv al scuderiei. Alonso mai avea doi ani de contract cu echipa italiană.



BBC anunţă acum că Fernando Alonso a semnat cu McLaren Honda, o proiect ce va intra în vigoare în viitorul sezon al Formulei 1. Teamul de la Woking a refăcut parteneriatul cu producătorul japonez, iar Alonso a fost atras de obiectivele îndrăzneţe pe care şi le-a propus McLaren Honda.



Conform sursei citate, pilotul spaniol a semnat un contract care se întinde pe doi ani. cu opţiune de prelungire pentru încă unul. Alonso îi va lua locul la McLaren lui Jenson Button şi va face echipă cu danezul Kevin Magnussen. Locul lăsat liber de Alonso la Ferrari va fi ocupat de Sebastian Vettel.






Prosport


Link to comment
Share on other sites

Record pentru Marc Marquez: a 13-a victorie în acest sezon





h-51525061.jpg?width=815






Pilotul spaniol Marc Marquez (Honda), deja campion mondial, a câştigat, duminică, Marele Premiu al Valenciei la MotoGP, reuşind a 13-a victorie în acest sezon, un record.




Marquez (21 ani) a reuşit la Grand Prix-ul Malaysiei, de la finalul lunii octobrie, să-l egaleze pe australianul Mick Doohan, care a obţinut 12 victorii în 1997.



La Valencia, Marquez i-a devansat pe italianul Valentino Rossi (Yamaha) şi pe conaţionalul său Jorge Lorenzo (Yamaha).








Prosport


Link to comment
Share on other sites

Nico Rosberg a câştigat Marele Premiu al Braziliei. Titlul mondial se dispută în ultima etapă

nico-rosberg.jpg?width=815

Pilotul german al echipei Mercedes, Nico Rosberg, a câştigat, duminică, la Interlagos, Marele Premiu al Braziliei, penultima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, el fiind urmat de coechipierul său, britanicul Lewis Hamilton, şi de brazilianul Felipe Massa, de la Williams.

Britanicul Jenson Button de la McLaren-Mercedes şi germanul Sebastian Vettel de la Red Bull s-au situat pe locurile 4, respectiv 5, înaintea spaniolului Fernando Alonso de la Ferrari, care a trecut linia de sosire al şaselea.

Pe locurile 7-10 s-au clasat în ordine finlandezul Kimi Raikkonen, germanul Nico Hulkenberg de la Force India, danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) şi finlandezul Valtteri Bottas de la Williams.

Australianul Daniel Ricciardo (Red Bull) a abandonat în turul 41/71.

Doar 18 piloţi au particiat şi la MP al Braziliei, după ce echipele Marussia şi Caterham au declarat forfait, din cauza problemelor financiare.

Ultima etapă a ediţiei 2014 a CM de Formula 1 va avea loc la 23 noiembrie, pe circuitul de la Abu Dhabi. La această cursă piloţii vor acumula dublul numărului obişnuit de puncte pentru un Grand Prix.

După 18 etape, clasamentul constructorilor este următorul (primele zece poziţii):

1. Lewis Hamilton 334 de puncte;
2. Nico Rosberg 317;
3. Daniel Ricciardo 214;
4. Sebastian Vettel 159;
5. Fernando Alonso 157;
6. Valtteri Bottas 156;
7. Jenson Button 106;
8. Felipe Massa 98;
9. Nico Hulkenberg 80;
10. Kevin Magnussen 55.

Clasamentul constructorilor este următorul:

1. Mercedes 651 de puncte;
2. Red Bull 373;
3. Williams 254;
4. Ferrari 210;
5. McLaren-Mercedes 161;
6. Force India 127;
7. Toro Rosso 30;
8. Lotus Renault 10;
9. Marussia 2;
10-11. Sauber, Caterham 0.

Prosport

Link to comment
Share on other sites

CALCULE | Cum poate pierde Hamilton titlul în Formula 1. Britanicul are 17 puncte în fruntea clasamentului înainte de ultima etapă

7125846-afp-mediafax-foto-miguel-shincar

Britanicul Lewis Hamilton (Mercedes) a terminat pe locul secund în Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei, disputat duminică, la Interlagos, şi păstrează un avantaj de 17 puncte în faţa coechipierului Nico Rosberg, înaintea ultimei etape a sezonului, care va avea loc pe 23 noiembrie, în Emiratele Arabe Unite, la Abu Dhabi

  • Rosberg a câştigat în Brazilia şi are 317 puncte, 17 mai puţin ca Hamilton. La victorie în Abu Dhabi se dau 50 de puncte. Locul secund ia 36 de puncte, astfel că Hamilton ar cuceri titlul pentru trei puncte dacă vine pe 2, în spatele lui Rosberg în Emirate

Pentru a doza spectacolul în Formula 1, şeful competiţiei, Bernie Ecclestone, a decis să modifice sistemul de punctaj pentru ultima cursă din acest sezon, programată pentru 23 noiembrie, pe circuitul din Abu Dhabi. Concret, punctele oferite primilor 10 clasaţi din cursa asiatică se vor dubla, astfel că pilotul care va câştiga cursa va avea 50 de puncte, nu 25, atât cât primeşte în orice altă cursă, locul secund va lua 36 de puncte, faţă de 18 cât ia într-o cursă normală, raportul de 2:1 păstrându-se până la locul 10. În acest context, diferenţa de 17 puncte dintre Hamilton şi Rosberg, după cele 18 Mari Premii din acest sezon pare infimă. Însă cum poate Rosberg să producă surpriza şi să îi ”fure” titlul mondial britanicului?

5 victorii are Rosberg în acest sezon (
Australia, Monaco, Austria, Germania şi Brazilia)

Dacă Rosberg câştigă, Hamilton are nevoie de locul secund

Calculele sunt, relativ simple. Pentru ca Rosberg să câştige titlul mondial, are nevoie de o condiţie clară: să termine peste Hamilton în cursa din Abu Dhabi. De aici decurg şase scenarii. Evident, cel mai uşor pentru Rosberg ar fi să câştige ultima cursă din acest sezon, scenariu în care Hamilton trebuie să termine pe locul secund pentru a cuceri titlul mondial. Altfel, actualul lider al campionatului ar urma să piardă şansa de a cuceri cel de-al doilea titlu mondial din carieră.

10 victorii are Hamilton în acest sezon (Malaezia, Bahrain, China,
Spania, Marea Britanie,Italia, Singapore, Japonia, Rusia, SUA)

Următoarele scenarii sunt la fel de clare: dacă Rosberg termină pe 2, atunci Hamilton are nevoie de locul cinci pentru a ieşi campion mondial. Dacă neamţul termină pe ultima treaptă a podiumului, Hamilton trebuie să încheie cel mult pe locul şase pentru a-şi păstra locul. O clasare a lui Rosberg pe 4 sau pe 5 îl ”obligă” pe Hamilton să încheie cel mult pe 8, respectiv pe 10. O clasare mai jos de locul 5 pentru Rosberg îl transformă, automat, pe Hamilton în campion.

În aceste condiţii, britanicul este marele favorit la titlu, având în vedere că în cele cinci Mari Premii câştigate de Rosberg în acest sezon, Hamilton a avut trei clasări pe poziţia a doua, una pe poziţia a treia şi un abandon, chiar în prima cursă din acest sezon.

b2fmnauccaazgzd.jpg?height=333&width=630

Prosport

Link to comment
Share on other sites

Site-ul de internet al lui Michael Schumacher va fi redeschis





schumacher.jpg?width=815







Site-ul de internet al fostului campion german de Formula 1 Michael Schumacher va fi redeschis, joi, cu ocazia aniversării a 20 de ani la primul titlu cucerit de acesta în Marele Circ, a anunţat purtătorul de cuvânt al familiei, Sabine Kehm, citat de AFP.





"Pentru a marca a 20-a aniversare de la primul titlu mondial, vom redeschis pagina de internet a lui Michael Schumacher. Sperăm ca fanii din întreaga lume să ni se alăture", a explicat Sabine Kehm într-un comunicat de presă.



Site-ul www.michael-schumacher.de va oferi numeroase imagini şi texte din cariera septuplului campion mondial. De asemenea, site-ul va avea o pagină pentru mesaje pe Twitter.



După accidentul la schi suferit de Michael Schumacher, site-ul său nu a mai difuzat nicio informaţie.



La 29 decembrie 2013, fostul pilot de Formula 1 Michael Schumacher a fost victima unui accident la schi, în staţiunea franceză Meribel. El a fost transferat la un spital din Grenoble după ce a suferit un traumatism cranian sever şi o hemoragie cerebrală. Până la 16 iunie, Schumacher a fost în comă. El a fost transferat la 18 iunie la o unitate medicală de specialitate din Lausanne, iar la 9 septembrie a fost externat şi mutat la locuinţa sa din localitatea elveţiană Gland.






Prosport


Link to comment
Share on other sites

Familia lui Michael Schumacher le mulţumeşte fanilor pentru susţinere






schumacher1.jpg?width=815






Familia lui Michael Schumacher le mulţumeşte fanilor pentru susţinerea constantă şi rămâne optimistă pentru sănătatea fostului pilot de Formula 1, se arată într-un mesaj postat pe site-ul septuplului campion mondial, relansat, joi, la 20 de ani de la primul trofeu cucerit de el.





Suntem uimiţi primind toate urările voastre pentru Michael. Nu putem decât să vă mulţumim mereu că sunteţi alături de noi în această luptă. Rămânem optimişti şi sperăm la tot ce este mai bine pentru Michael", se arată în mesajul postat www.michael-schumacher.de.



Fotografii, înregistrări video şi texte despre cariera lui Schumacher, precum şi o pagină cu mesaje de susţinere de pe Twitter se pot găsi pe noul site. În schimb, nu există nicio precizare cu privire la starea de sănătatea a germanului.



După accidentul la schi suferit de Michael Schumacher, site-ul său nu a mai difuzat nicio informaţie până joi.



La 29 decembrie 2013, fostul pilot de Formula 1 Michael Schumacher a fost victima unui accident la schi, în staţiunea franceză Meribel. El a fost transferat la un spital din Grenoble după ce a suferit un traumatism cranian sever şi o hemoragie cerebrală. Până la 16 iunie, Schumacher a fost în comă. El a fost transferat la 18 iunie la o unitate medicală de specialitate din Lausanne, iar la 9 septembrie a fost externat şi mutat la locuinţa sa din localitatea elveţiană Gland.






Prosport



Link to comment
Share on other sites

Bernie Ecclestone nu vrea Formula 1 să fie Twitter-friendly: "Prefer să ajung la un bătrân de 70 de ani, doldora de bani. Cum să le promiţi fanilor că îi întâlnesc pe piloţi, când ei îşi evită şi iubitele"







ecclestone.jpg?width=815





Cifrele de audienţă arată că Formula 1 a pierdut, în utlimii ani, 150 de milioane de telespectatori. Bernie Ecclestone, boss-ul Formulei 1 nu este însă de acord ca Formula 1 să îşi construiască o strategie de auto-promovare pe cele mai la modă reţele de socializare - Twitter şi Facebook. "Nu mă interesează acest nonsens. Am încercat să înţeleg despre ce este vorba, dar probabil că sunt prea de modă veche. Oricum, nu ştiu de ce aş vrea să ajung cu mesajul meu la puştani de 15 ani. Sunt prea săraci", a lansat intriga controversatul patron al Marelui Circ, într-un interviu exclusiv publicat de campaignasia.com.





"Noua generaţie" nu este un target pentru Formula 1, susţine Ecclestone


"Dacă întrebi un puşti de 15-16 ani ce vrea, nu ştie", a punctat Ecclestone în interviul acordat Asia-Pacific Campaign, de-a lungul mai multor întâlniri şi publicat vineri. Pentru Ecclestone, cifrele înregistrate de Marele Circ arată acelaşi trend descendent ca şi în cazul altor sporturi, octogenraul fiind convins că telespectatorii au migrat către alte medii, graţie mobilităţii mai mari oferite de noile gadgeturi tehnologice, precum telefoanele inteligente, i-Pad-uri etc. "Nu cred că este nici obiectivul sponsorilor noştri. Un puşti de 15 ani vede brandul Rolex - dar întrebarea este, va cumpăra un ceas? Nu îşi permite. Ei nu sunt intereaţi de servicii bancare. De aceea nu înţeleg de ce toată lumea este atât de obsedată să ajungă cu mesajele la tânăra generaţie", afirmă Ecclestone, convins că această abordare a fost falimentară pentru companiile de tutun. "Prefer să ajung la un bătrân de 70 de ani, doldora de bani. Nu are sens să ţintesc tânara generaţie - dacă acesta este publicul ţintă al unui producător, să îşi facă reclamă cu Disney", este categoric Bernie Ecclestone, cel care a preferat să ducă Formula 1 către est şi Asia, în locul extra-saturatului vest. "Nu văd cum să foloseşti aceste reţele de socializare, să le spui fanilor să se întâlnească cu piloţii, când aceştia îşi evită iubitele! Oricum, în curând, pentru a rezista pe piaţă, toate aceste companii, precum Twitter-ul, vor începe să ceară bani pentru tot ceea ce seamănă cu o acţiune de promovare, cu miză comercială".



864 milioane de utilizatori unici accesează zilnic platforma Facebook


500 milioane de mesaje sunt postate zilnic pe Twitter



"Formula 1 este ca Miss World- câştigătoarea nu este automat cea mai frumoasă femeie din lume"



Bernie Ecclestone a fost decis să puncteze diferenţele dintre fotbal, sportul rege, şi Formula 1, care rămâne o întrecere cu acces restrâns. "Copiii îşi pot face rost uşor de o minge şi încep să joace fotbal. Dar nu este uşor să ajungi într-o maşină de Formula 1, sau în orice alt sector al spoturilor cu motor. Nici măcar în karting. Este foarte scump. Sunt probabil milioane de aspiranţi, care ar putea fi piloţi de excepţie, dar care nu ajung niciodată într-un monopost. Nu poţi să faci însă Formula 1 accesibilă tuturor. Este, într-o oarecare măsură, similar cu ce se întâmplă la Miss World. Câştigătoarea nu este automat cea mai frumoasă femeie din lume. Aşa se întâmplă şi la box, unde probabil există luptători mai buni în lume decât campionii mondiali, dar aceia nu au avut oportunitatea de a intra în ring", şi-a expus Ecclestone raţionamentul.


50% din bugetul echipelor de top se bazează pe sponsorizări, în timp ce echipele mici depind în proporţie de 70-80% de aceşti bani, susţine Ecclestoneshow



Ecclestone vrea ca Formula 1 să pună accent pe divertisment



"Formula 1 este un sport major şi majoritatea sporturilor intră în zona de industrie a entertainmentului. Uneori, pierdem din vedere acest aspect şi ne concentrăm prea mult pe aspectele tehnice ale Formulei 1, ceea ce nu Îmi convine deloc", punctează Ecclestone, dispus să pună pe plan secund performanţa pură. "Suntem foate tehnici şi desigur că aşa trebuie să rămânem, dar mi-aş dori de multe ori să depunem cu toţii eforturi mai mari pentru latura de divertisment. Noi avem un altfel de audienţă faţă de fotbal. Oamenii vor entertainment, asta este realitatea. Formula 1 este specială pentru că publicul iubeşte să vadă învingători şi învinşi, iar Formula 1 are un câştigător şi foarte mulţi învinşi", crede Ecclestone.



Bernie Ecclestone a fost unul dintre pionierii Asociaţiei Constructorilor de Formula 1 (FOCA) - înfiinţată în 1974, iar patru ani mai târziu, britanicul a devenit liderul acestui for.


c.gif?id=13561917&pid=581









Link to comment
Share on other sites

Veşti bune pentru Jules Bianchi. Pilotul de F1 a ieşit din coma artificală şi a fost transportat în Franţa: "Funcţiile sale vitale sunt stabile"






8dd05.jpg?width=815







Pilotul de Formula 1 Jules Bianchi, care a suferit un grav accident la Marele Premiu al Japoniei, a ieşit din coma artificială şi a fost transportat din Japonia în Franţa, fiind internat la un spital din Nisa, a anunţat, miercuri, familia sportivului, citată de presa franceză.





Cu toate acestea, pilotul este în continuare într-o stare critică, dar stabilă, însă poate respira fără ajutorul aparatelor.



"Jules este în continuare în stare de inconştienţă. Totuşi, el respiră fără ajutor exterior, funcţiile sale vitale sunt stabile, deşi el este considerat în continuare în stare critică. Jules este la terapie intensivă şi va intra într-o nouă fază de tratament pentru ameliorarea funcţiilor sale la nivelul creierului", au anunţat părinţii lui Jules, Philippe şi Christine Bianchi.



Pilotul echipei Marussia Jules Bianchi se afla internat Mie General Medical Center din Yokkaichi, lângă Suzuka, din 5 octombrie, după ce a fost implicat într-un acident grav în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Japoniei.







Prosport


Link to comment
Share on other sites

Situaţiile în care Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pot câştiga titlul mondial






f1.jpg?width=815







Campionatul Mondial de Formula 1, ediţia 2014, se va încheia duminică, odată cu disputarea ultimei etape, Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, ambii de la Mercedes, despărţiţi de 17 puncte în clasamentul piloţilor, fiind singurii cu şanse la titlu.






Punctele puse în joc la Abu Dhabi vor avea o valoare dublă faţă de celelalte etape, astfel că o victorie va însemna 50 de puncte, un loc secund 36 de puncte, un loc 3 - 30 de puncte şi în continuare 24-20-16-12-8-4-2 pentru piloţii care trec linia de sosire pe poziţiile 4-10.




Hamilton conduce în clasamentul piloţilor, cu 334 de puncte, în timp ce Rosberg are 317 puncte.



Astfel, Rosberg îl poate devansa pe colegul său în următoarele situaţii:


- Locul 1 pentru german, locul 3 sau mai slab pentru Hamilton;


- Locul 2 pentru Rosberg, locul 6 sau mai slab pentru Hamilton;


- Locul 3 pentru Rosberg, locul 7 sau mai slab pentru Hamilton;


- Locul 4 pentru Rosberg, locul 9 sau mai slab pentru Hamilton;


- Locul 5 pentru Rosberg, locul 10 sau mai slab pentru Hamilton.



În toate celelalte situaţii, Lewis Hamilton va deveni campion mondial pentru a doua oară în cariera sa, după titlul cucerit în 2008, când britanicul concura pentru McLaren-Mercedes.



Echipa celor doi piloţi, Mercedes, este deja campioană mondială la constructori.arele Premiu al Emiratului Abu Dhabi va avea loc duminică, de la ora 15.00, pe circuitul Yas Marina. Calificările sunt programate sâmbătă, de la ora 15.00.








Prosport


Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.