Jump to content

Auto-Moto


Wizzle
 Share

Recommended Posts

Marc Marquez câştigă cursa MotoGP din Germania. Valentino Rossi prinde podiumul şi măreşte avansul la general în faţa lui Lorenzo



gepa-full-9507-gepa-11071598009.jpg?widt



Jorge Lorenzo a gândit excelent startul, iar după primele două viraje succesive a luat faţa celor doi piloţi Repsol Honda. Un start bun a avut şi Valentino Rossi, cel plecat de pe interor pe grilă, italianul reuşind rapid să câştige două locuri, până pe poziţia a patra. După completarea a trei tururi, ”Il Dottore” era cel mai rapid pe tur, cu 1:21.810, însă fix când pregătea atacul asupra lui Pedrosa, Valentino a pierdut cu un voblaj puternic care era foarte aproape să îl dărâme.


Specialiştii din presa internaţională comentau în timpul cursei legat de faptul că rezultatul final urma să fie decis de alegerea gumelor faţă. Dacă ambii piloţi Repsol Honda plecau cu varianta hard, cei de la Movistar Yamaha şi-au echipat motocicletele cu varianta specială asimetrică pe faţă.


Revenind, cu 26 de tururi înainte de final au început depăşirile la vârf. Valentino Rossi a atacat primul şi a trecut fără probleme de Pedrosa, iar la câteva secunde după Marc Marquez l-a atacat cu succes pe Jorge Lorenzo, preluând conducerea cursei. Stilul agresiv a fost păstrat de Rossi, cel care după două tururi de tatonare a început să îl atace pe pe Lorenzo, iar depăşirea a venit natural cu 23 de tururi înainte de final. În tot acest timp, Marc Marquez a profitat de situaţie şi s-a distanţat la peste 1,5 secunde de plutonul urmăritor. Lorenzo, cel care în teorie căuta să elimine avansul de 10 puncte pe care Rossi îl avea la general, a mai pierdut o poziţie cu 20 de tururi înainte de final, atunci când a fost depăşit pe perioada de frânare de pe linia dreaptă de Pedrosa.


Pilotul din Sabadell a părut să aibă în permanenţă o rezervă de putere nefolosită pe care a scos-o în faţă cu 14 tururi înainte de final, atunci când l-a depăsit fără mari probleme pe Valentino Rossi, trimiţându-l pe italian pe locul 3. Lucrurile au stat la fel până la final, astfel că podiumul prins de Rossi îi permite să termine prima parte a sezonului cu un avans de 13 puncte în clasamentul general în faţa coechipierului său de la Yamaha, Jorge Lorenzo.



Link to comment
Share on other sites

Victorie şi nou record de circuit pentru Robi Mureşan la C.N. de motociclism viteză. Arădeanul a terminat la peste 11 secunde în faţa lui Cătălin Cazacu

robi-muresan8.jpg?width=815

Cursa de la clasa Superbike 1000 a adus un nou record al circuitului Motor Park România. Robert Mureşan (BMW S1000 RR) a oprit cronometrul la 1.24:619

Robert Mureşan a tranşat clar al doilea episod din duelul cu Cătălin Cazacu din cadrul Campionatului Naţional de Motociclism Viteză. Pilotul de 24 de ani a dominat toate sesiunile weekendului de pe Motor Park România, stabilind trei noi recorduri de circuit, şi a reuşit să câştige detaşat şi cursa. Mureşan a plecat de pe prima poziţie a grilei de start şi s-a detaşat constant de Cătălin Cazacu asigurându-şi la finalul cursei de la clasa Superbike 1000 un avans de 11,733 secunde. În spatele celor doi piloţi de pe BMW S1000 RR a venit Bogdan Vrăjitoru, cel care a terminat cursa la mai bine de un minut de lider.
”Nu aş putea să spun că a fost o cursă uşoară din perspectiva problemelor cu care ne-am confruntat. Nu am reuşit să avem seturile de pneuri noi necesare şi o defecţiune a cutiei de viteze ne-a ţinut pe loc. M-am simţit bine pe circuit şi o să coborâm şi mai mult timpul pe tur, cu siguranţă. Mulţumesc prietenilor care m-au ajutat să ajung la această etapă şi şi-au asumat şi rolul de mecanici. Este o plăcere să concurezi acasă şi un bun antrenament pentru Stock 1000”, a spus Robi Mureşan la finalul cursei la care a stabilit un timp record pentru Motor Park Romania de 1:24.619.
Daniel Onoriu şi Ionel Pascotă, alţi câştigători ai zilei
Ionel Pascotă a reuşit în cursa Supersport 600 să spulbere orice idee de competiţie. Timişoreanul a încheiat cursa cu un avans de 28,385 secunde în faţa locului doi, Emil Drăghici. Podiumul clasei a fost completat de Alexandru Bar. La clasa Debutanţi 1000 s-a impus Daniel Onoriu, cel care a colaborat cu Robi Mureşan pentru găsirea setărilor potrivite. Onoriu a terminat cursa la 5,548 secunde în faţa lui Iuliu Mihai. ”A fost un weekend spectaculos pentru mine, am progresat enorm şi am învăţat multe. Mulţumesc echipei lui Robert Mureşan care m-a susţinut şi de unde am reuşit să culeg atâtea informaţii extrem de importante”, a spus Onoriu la final.

2-ono-01.jpg?height=420&width=630

A treia etapă din Campionatul Naţional de Motociclism Viteză va avea loc pe 22-23 august, tot pe Motor Park Adâncata. Foto: Andrei Gemes

Prosport
Link to comment
Share on other sites

Vettel i-a dedicat victoria de la Hungaroring lui Bianchi!



r9p0OTS.jpg



Sebastian Vettel a câștigat Marele Premiu al Ungariei, iar la final i-a dedicat victoria fostului pilot Jules Bianchi, decedat săptămâna trecută, după 10 luni în comă.



La finalul cursei de la Hungaroring, Vettel i-a transmis un mesaj emoționant francezului Jules Bianchi, pilot format de Academia Ferrari.


"Multumesc Jules, aceasta victorie este pentru tine", a spus Vettel pe comunicatie, in limba franceza. Apoi a continuat in limba engleza: "Vei fi mereu in inimile noastre, stim ca mai devreme sau mai tarziu Jules ar fi fost parte a acestei echipe".



Link to comment
Share on other sites

Marc Marquez a câştigat Marele Premiu al SUA la MotoGP

gepa-full-9507-gepa-11071598009.jpg?widt

Spaniolul Marc Marquez (Honda) a câştigat, duminică, pe circuitul de la Indianapolis, Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii la MotoGP, a zecea etapă a Campionatului Mondial de motociclism viteză.

Pe locul doi s-a clasat tot un spaniol, Jorge Lorenzo (Yamaha), iar poziţia a treia a fost ocupată de italianul Valentino Rossi (Yamaha).
Aceasta este a treia victorie a sezonului pentru Marc Marquez, campionul mondial en titre. Marquez s-a mai impus în acest sezon la GP-ul Americilor şi la Marele Premiu al Germaniei.
În clasamentul general conduce Valentino Rossi, cu 195 de puncte, urmat de Lorenzo - 186 de puncte şi de Marquez - 139 de puncte.

Prosport
Link to comment
Share on other sites

Logano a câștigat cursa de la Watkins Glen, deși a condus doar 400 de metri din 355 km

 

488817_488817_watkins_glen.jpg

 

 

Joey Logano a câștuigat etapa de duminică din Nascar într-o manieră unică, aflându-se la conducerea cursei doar un singur viraj - dar și cel care a contat: ultimul. Este prima victorie pentru Logano pe un circuit virajat, Watkins Glen fiind al doilea din sezonul actual de Nascar american. Reușita din Sprint Cup a venit după victoria din seria suport X-Finity, de sâmbătă, dubla fiind o premieră absolută pentru pista new-yorkeză, dar și pentru pilot.
Joey Logano a plecat de la jumătatea plutonului, de pe 16, pentru a aplica mai apoi perfect strategia echipei după ultima neutralizare, cea petrecută cu 33 de tururi înainte de final. A condus mai apoi în forță, beneficiind și de surplusul de carburant, reușind să îl determine astfel pe liderul cursei să termine etanolul cu două viraje înainte de finalul etapei cu numărul 22.
Kevin Harvick, lider la general, dar și cel care a condus cele mai multe tururi pe Watkins Glen: 29, nu a terminat nici măcar pe locul 2. Harvick l-a atins din spate pe Logano, a pierdut din inerție și i-a cedat poziția secundă lui Kyle Busch pentru 30 de centimetri.
Locul 2 pe Watkins Glen l-a trimis pe Kyle Busch pe locul 30 la general, ceea ce îi conferă și un provizoriu loc în faza finală a Sprint Cup, faza Chase, de zece curse, care se dispută cu trofeul în Victory Lane.
Joey Logano, care abia a împlinit 25 de ani în mai, și-a trecut astfel în palmares a zecea victorie în Nascar, conducând doar 400 de metri din cei 355 de kilometri ai etapei de pe Watkins Glen - cursă ce a fost neutralizată de mai multe ori și întreruptă o dată cu steag roșu, timp de zece minute.
Link to comment
Share on other sites

Lewis Hamilton, pentru a zecea oară în pole position în acest sezon.




hamilton.jpg?width=815






Pilotul britanic al echipei Mercedes, Lewis Hamilton, va porni de pe prima poziţie a grilei în Marele Premiu al Belgiei, a 11-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, cursă ce va avea loc duminică, pe circuitul Spa-Francorchamps.




Ca urmare a calificărilor de sâmbătă, Hamilton se va afla în pole position pentru a zecea oară în acest sezon, a şasea oară consecutiv.



În cursa de duminică, Romain Grosjean (locul 4 în calificări), Max Verstappen (15 în calificări), Jenson Button (17 în calificări) şi Fernando Alonso (18) vor porni cu penalizări. Astfel, Verstappen este penalizat zece locuri pentru schimbarea motorului, Grosjean cinci locuri pentru schimbarea cutiei de viteze, Fernando Alonso 30 de locuri şi Jenson Button 25 de locuri pentru pentru schimbarea motoarelor şi a câtorva elemente la monoposturile lor.



Rezultatele calificărilor de pe circuitul Spa-Francorchamps:



1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:47.197


2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:47.655


3. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:48.537


4. Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) 1:48.561


5. Sergio Perez (Force India-Mercedes) 1:48.599


6. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:48.639


7. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:48.685


8. Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 1:48.754


9. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:48.825


10. Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:49.771


11. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) 1:49.121


12. Danil Kviat (Red Bull-Renault) 1:49.228


13. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:49.586


14 Kimi Raikkonen (Ferrari) fără timp în Q2


15. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) fără timp în Q2


16. Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:49.952


17. Jenson Button (McLaren-Honda) 1:50.978


18. Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:51.420


19. Will Stevens (Manor-Ferrari) 1:52.948


20. Roberto Merhi (Manor-Ferrari) 1:53.099.







Sursa





Link to comment
Share on other sites

Robert Mureşan pleacă din pole position în etapa a treia a CN de motociclism viteză. Cursa e azi, de la 17:00, pe circuitul Motor Park






11224810-739604119519527-250448661772503







Robert Mureşan arată în continuare că este cel mai în formă pilot al României. Arădeanul a dominat autoritar cele două sesiuni de calificări la clasa SuperBike 1000 din etapa a treia a Campionatului Naţional de Motociclism Viteză, eveniment care contează şi pentru etapa a cincea din Campionatul Est-European. În aceste condiţii, la startul calificărilor s-au prezentat şi mai mulţi piloţi din Bulgaria, însă cel mai bun timp a fost obţinut tot de Robert Mureşan.




Mureşan a stabilit un timp reper de 1:24.867 şi a obţinut fără prea mari emoţii plecarea din pole position. Prima linie a grilei de start va fi completată de bulgarii Martin Choy (1:26.673) şi Angel Karanyotov (1:27.659). Cătălin Cazacu, adversarul lui Robi Mureşan în bătălia din primele două etape ale sezonului intern a obţinut al patrulea cel mai rapid timp în calificări - 1:28.046.


Programul zilei de duminică pe circuitul Motor Park România este următorul:


  • 12:00 – Cursa 125 SP+ Moto3 (25 min, 8 tururi)
  • 13:00 – Cursa Oldtimers (25 min, 8 tururi)
  • 14:00 – Cursa Debutanti Formula 600 (30 min, 10 tururi)
  • 15:10 – Cursa Debutanti Formula 1000 (30 min, 12 tururi)
  • 16:00 – Cursa SuperSport 600 (30 min, 12 tururi)
  • 17:00 – Cursa SuperBike 1000 (30 min, 14 tururi)
  • 17:45 – Festivitatea de premiere pentru toate clasele






Sursa


Link to comment
Share on other sites

FOTO | Brad Pitt rămâne un idol al femeilor chiar şi la 51 de ani. Ce a făcut logodnica lui Valentino Rossi după ce pilotul a fost felicitat de actorul american



valentino-rossi-brad-pitt.jpg?width=815



Ca de fiecare dată, grila din cursa MotoGP de la Silverstone a fost vizitată de multe vedete de rang internaţional. Fără îndoială, cea mai importantă prezenţă din acest sezon a fost cea a lui Brad Pitt. Actorul american îşi împrumută vocea producţiei ”Hitting The Apex”, film documentar care va apărea în această toamnă şi care îşi concentrează acţiunea în jurul MotoGP-ului. Vizita lui Brad Pitt a fost, astfel, un moment potrivit pentru promovare, dar şi pentru interacţiunea cu ”subiectele principale” ale filmului: cei mai buni piloţi din competiţie.


Brad Pitt a vizitat boxele celor de la Repsol Honda şi de la Movistar Yamaha, însă cea mai aşteptată întâlnire a fost cea cu Valentino Rossi. Multiplul campion mondial din motociclism s-a întreţinut câteva clipe cu actorul, iar cei doi au pozat în faţa zecilor de fotografi prezenţi în boxa Yamaha. Una dintre poze a fost motiv de glume pentru ”Il Dottore”, cel care a avut parte de o surpriză atunci când a ajuns acasă. Logodnica acestuia, modelul Linda Morselli, i-a sărutat mâna pilotului exact în locul în care l-a atins Brad Pitt. Momentul a fost imortalizat de Rossi, acesta afişând pe Facebook cele două fotografii cu mesajul: ”Asta se întâmplă atunci când mă atinge Brad Pitt”.


11259169_1021294601235319_41869131841135



Link to comment
Share on other sites

Niki Lauda, în România! Cum s-a "născut" filmul Rush: "Omule, eşti nebun!? Maşina de Formula 1 nu are cheie". Nu rata un interviu exclusiv cu legendarul pilot



mad1655-resize.jpg?width=815



Prezent în România pentru o acţiune publicitară, Niki Lauda a vorbit despre colaborarea sa cu Peter Morgan pentru realizarea filmului Rush, bazat pe rivalitatea triplului campion mondial din F1 cu James Hunt.


Lansat în 2013, filmul a avut parte de critici foarte bune, fiind nominalizat la două Globuri de Aur în 2014.


"Am avut o experienţă interesantă cu acest film. A venit la mine Peter Morgan, nu-l ştiam, e scenarist. Voia să ştie totul despre sezonul 1976. Am dat nişte telefoane şi am zis: Da, hai să facem filmul!


A venit la Viena, am stat cu el la masă şi mi-a pus întrebări. Eu i-am răspuns cum aş vedea eu lucrurile, dar el mi-a zis clar: e filmul meu, tu îmi răspunzi, dar eu îl fac ca la Hollywood. Am zis "Ok".


În timp ce discutam şi îmi punea tot felul de întrebări amuzante, i-am zis să mă lase să văd ce scrie în laptop. Tocmai descria o scenă în care eu eram lângă maşină, îmi puneam casca, mă suiam în cockpit şi învârteam cheia în contact. I-am zis: Omule, eşti nebun!? Maşina de Formula 1 nu are cheie!


Una peste alta, am avut o colaborare excelentă, 85% filmul este adevărat, 15% e Hollywood. Am înţeles că filmul trebuia să le placă femeilor. De aceea este şi scena în care actorul care îl joacă pe James Hunt apare gol. Înţeleg că femeile au apreciat că are un fund foarte frumos.


Cea mai importantă parte e că rolul meu e jucat de Daniel Bruhl, care este neamţ. A venit la Viena să ne întâlnim şi l-am întrebat care e cel mai dificil lucru pe care trebuie să îl facă pentru a mă juca pe mine. "Cel mai dificil lucru este că încă trăieşti. Oamenii te văd cum vorbeşti, în timp ce eu sunt actor, iar pentru mine e foarte complicat să redau personajul tău". Am petrecut foarte mult timp cu el, a învăţat accentul austriac cu un profesor. Pentru un neamţ e greu să se descurce, pentru că limba austriacă e foarte frumoasă, în timp ce germana e mai greoaie", a spus Niki Lauda



Link to comment
Share on other sites

Un volan de 100.000 de euro, dispărut din garajul echipei Force India, la Monza



force.jpg?width=815



Echipa de Formula 1 Force India a depus o plângere la poliţie, reclamând că un volan în valoare de 100.000 de euro a dispărut din garajul formaţiei, week-end-ul trecut, la Monza, unde a avut loc Marele Premiu de Formula 1 al Italiei.


Potrivit presei internaţionale, care citează cotidianul italian La Repubblica, volanul de înaltă tehnologie ar fi dispărut în noapte de sâmbătă spre duminică.


"Un volan a fost furat din garajul echipei în noaptea de sâmbătă, iar poliţia italiană investighează acest caz", a confirmat un purtător de cuvânt al Force India, pentru motorsport.com.


Din fericire, volanul furat a fost unul de rezervă şi nu dintre cele de pe monoposturile echipei.


Piloţii Force India, Sergio Perez şi Nico Hulkenberg, au ocupat, duminică, locurile 6, respectiv 7, la Marele Premiu al Italiei, câştigat de Lewis Hamilton (Mercedes).



Link to comment
Share on other sites

Cursă nebună la Misano. Marquez câştigă la MotoGP, Smith şi Redding pe podium. Rossi termină pe 5, dar profită de căzătura lui Lorenzo şi se distanţează la ”general”



gepa-full-2511-gepa-30081598205.jpg?widt



Ploaia a dat peste cap cursa MotoGP de la Misano, piloţii find nevoiţi să intre de două ori la boxe pentru schimbarea motocicletelor cu cauciucuri de ploaie, apoi din nou cu slick-uri

Valentino Rossi şi Jorge Lorenzo au întârziat cel mai mult ultima intrare şi au rămas pe circuitul uscat cu gume de ploaie, motiv pentru care au pierdut primele două locuri. Marquez a avut cea mai bună strategie şi a câştigat cursa

Lorenzo a căzut pe final, iar Rossi cu un final de loc 5 îşi măreşte la 23 de puncte avansul din clasamentul general în faţa colegului său de la Yamaha

Valentino a plecat excelent de pe grilă, însă Marquez a forţat la maximum în primul viraj şi a reuşit să îi ia faţa. Apoi orice strategie a fost abandonată, pe Misano a început ploaia! S-a intrat la boxe în grup, iar la vârf Marc Marquez i-a luat faţa lui Jorge Lorenzo, în timp ce Rossi a pierdut mult din pricina faptului că a ieşit de la boxe cu alţi piloţi în faţă. Apoi, ”Il Dottore”, considerat un specialist pe ploaie, a început să piardă cam două secunde pe tur şi i-a pierdut din vizor pe cei doi de la conducere.


Cum circuitul devenea din ce în ce mai ud, au apărut şi greşelile. Din postura de lider, Marquez a ieşit larg într-un viraj, suficient de mult încât să îi permită lui Lorenzo să îl depăşească. Asta se întâmpla cu 19 tururi înainte de final, moment în care Valentino Rossi începea să recupereze din distanţa de 3 secunde faţă de locul 2. Italianul a recuperat până la 1,4 secunde într-un tur şi, cu 17 tururi până la final, se apropia la o secundă de primii doi.



Link to comment
Share on other sites

Sebastian Vettel în pole position la Marele Premiu al statului Singapore. Hamilton, abia pe 5



2-vettel-ferrari.jpg?width=815



Pilotul german al echipei Ferrari, Sebastian Vettel, va porni de pe prima poziţie a grilei în Marele Premiu al statului Singapore, a 13-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, ca urmare a rezultatelor înregistrate sâmbătă, în calificări.


Acesta este primul pole position al sezonului pentru Vettel şi al 46-lea din cariera germanului.


Pentru prima dată după iunie 2014, pe prima poziţie a grilei nu se va afla un monopost Mercedes.


Rezultatele calificărilor din Singapore sunt următoarele:


1. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:43.885


2. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:44.428


3. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:44.667


4. Danil Kviat (Red Bull-Renault) 1:44.745


5. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) 1:45.300


6. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 1:45.415


7. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:45.676


8. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) 1:45.798


9. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:46.077


10. Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) 1:46.413


11. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) 1:46.305


12. Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:46.328


13. Sergio Perez (Force India-Mercedes) 1:46.385


14. Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:46.894


15. Jenson Button (McLaren-Honda) 1:47.019


16. Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:46.965


17. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:47.088


18. Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 1:47.323


19. Will Stevens (Manor-Ferrari) 1:51.021


20. Alexander Rossi (Manor-Ferrari) 1:51.523.



Link to comment
Share on other sites

Sezon negru pentru Marquez. Campionul mondial din MotoGP şi-a fracturat mâna mergând pe bicicletă



gepa-full-7808-gepa-12041598020.jpg?widt



Campionul mondial al ultimelor două sezoane din MotoGP, spaniolul Marc Marquez, are o perioadă foarte grea. După o nouă căzătură dureroasă etapa trecută, în GP-ul de la Aragon, Marquez a suferit o accidentare serioasă care vine să spulbere şi şansele teoretice pe care le mai avea în a-şi apăra titlul mondial.


Marc Marquez a suferit o fractură la mâna dreaptă după ce a căzut cu bicicleta şi a fost operat la un spital din Barcelona. Potrivit chirurgului care l-a operat, pilotul spaniol va putea să concureze în etapa următoare, pe 11 octombrie la Motegi. Grand Prix-ul din Japonia este prima cursă dintr-o serie de trei curse consecutive care se vor disputa într-un interval de trei săptămâni, motiv pentru care este de aşteptat ca Marquez să sufere de pe urma condiţiei fizice.



Link to comment
Share on other sites

Alex de Angelis a fost scos din comă artificială



tst-2015-02-06-1044.jpg?width=815



Pilotul Alex de Angelis (E-Motion IodaRacing Team), rănit într-un accident în ultima sesiune dinaintea calificărilor pentru Grand Prix-ul de motociclism viteză al Japoniei, a fost scos din comă artificială, a anunţat, marţi, site-ul sportmediaset.it.


Sportivul a făcut o postare pe contul său de Facebook şi a pus o poză de pe patul de spital din Japonia. "Vă asigur că nu renunţ. Vă mulţumesc tuturor şi vă iubesc", a scris De Angelis pe Twitter.


Alex de Angelis fusese plasat, luni, în comă artificială.


De Angelis, originar din San Marino, a suferit o hemoragie intracraniană, multiple fracturi la coaste şi vertebre şi o contuzie la plămâni.



Link to comment
Share on other sites

Calificările pentru Marele Premiu de Formula 1 al SUA, amânate din cauza intemperiilor



hamilton.jpg?width=815



Calificările pentru Marele Premiu de Formula 1 al Statelor Unite ale Americii, care ar fi trebuit să aibă loc sâmbătă, pe circuitul de la Austin, au fost amânate pentru duminică din cauza intemperiilor, informează formula1.com.


Ploaia torenţială a dus la şase amânări de câte 30 de minute, iar la trei ore după ora programată iniţial pentru start (ora 21.00 a României) organizatorii au anunţat că sesiunea de calificări va avea loc duminică.


Calificările se vor desfăşura cu începere de la ora locală 09.00 (17.00 a României), cu cinci ore înaintea cursei.



Link to comment
Share on other sites

OFICIAL | Casey Stoner revine la Ducati ca pilot de teste. "Abia aştept să lucrez cu Dovizioso şi cu Iannone"





stoner-ducati.jpg?width=815





Cea mai importantă veste venită după finalul sezonului 2015 din MotoGP nu poate fi alta decât trecerea lui Casey Stoner la Ducati. Pilotul australian, dublu campion mondial la clasa regină, renunţă astfel la colaborarea cu Honda Racing Corporation pentru un contract cu italienii cu care a ieşit campion mondial în 2007.




”Am avut un parcurs minunat cu HRC în ultimii cinci ani, am câştigat titlul mondial în 2011 şi asta a fost în mod evident punctul maxim, mi-am făcut mulţi prieteni acolo şi multe relaţii ce vor rezista în timp. Pentru 2016 sunt încântat să anunţ că voi reveni la echipa Ducati. Am multe amintiri minunate cu oamenii de aici şi şansa de a lucra din nou cu ei este specială. Abia aştept să fiu de ajutor echipei, să îi ajut cum pot pe Andrea Dovizioso şi Andrea Ianone”, a spus Stoner.



Casey Stoner a anunţat că se retrage din activitatea competiţională în timpul sezonului 2012, atunci când era pilot Repsol Honda şi campionul mondial în exerciţiu.









Link to comment
Share on other sites

Spionaj în Formula 1: Ferrari este din nou implicată, la opt ani după cazul "Stepney", soldat cu cea mai mare amendă din istoria Marelui Circ







2-vettel-ferrari.jpg?width=815





Formula 1 stă pe un butoi de pulbere. La opt ani distanţă după scandalul de spionaj în care McLaren a fost găsită vinovată de Federaţia Internaţională de Automobilism într-un caz de spionaj şi furt intelectual într-un caz raportat de Ferrari, roata s-a întors în 2015 şi campioana în exerciţiu, Mercedes, acuză scuderia italiană că a încercat să pună mâna pe informaţii secrete, prin intermediul unui inginer care va părăsi la finalul acestui an echipa germană, Benjamin Hoyle.




Concret, potrivit BBC, Mercedes consideră că Hoyle, angajat al Mercedes AMG High Performance Powertrains, a căutat şi a copiat date de telemetrie din timpul curselor. Prin intermediul unui purtător de cuvânt, Mercedes precizează că a acţionat deja mecanisme legale de "protejare a proprietăţii intelectuale". Deţinătoarea titlurilor mondiale la Piloţi şi Constructori, în ultimii doi ani, Mercedes solicită înapoierea tuturor documentelor şi informaţiilor şi în plus intenţionează să blocheze mutarea lui Hoyle în tabăra Călăţului Cabrat.



Cazul seamănă izbitor cu situaţia din 2007, dar răsturnată. Nigel Stepney, fost inginer al echipei de Formula 1 Ferrari, a fost atunci găsit vinovat că a oferit informaţii şi a remis documente confindenţiale despre monopostul F2007 către McLaren-Mercedes, dar şi de "sabotarea" maşinii lui Kimi Räikkönen cu şase zile înainte de Grand Prix-ul Principatului Monaco. Nigel Stepney a fost condamnat la 20 de luni de închisoare cu suspendare, iar McLaren a fost amendată cu suma record de 100 de milioane de dolari şi scoasă în afara clasamentului constructorilor, deoarece a beneficiat de informaţii obţinute fraudulos privind concurentul direct.






Sursa


Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.