Jump to content

BMW R 1200 GS 2015. Impresii după 6.000 de km.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

bun1-620x350.jpg

Au trecut 6.000 de km de la prima întâlnire cu R 1200 GS, timp în care am reușit s-o cunosc din ce în ce mai bine și am constat că o plac din ce în ce mai mult. Dar ușor-ușor, am început să-i aflu și „năravurile“.

Ce drumuri am făcut cu R 1200 GS:

  • București – Thasos – București
  • București – Veliko Turnovo – Vama Veche – București
  • București – Drobeta Turnu Severin de mai multe ori
  • București – Cheia – Siriu – București
  • Treburi de zi cu zi prin București

Perioada test: martie – mai 2015

Temperaturi, condiții meteo: 3˚C – 25˚C, ploaie/soare
Ce a primit: cutii de bagaje, crash bar motor

bun4.jpg

Undeva prin Vamă…

Motorul îmi place din ce în ce mai mult

După primii 1.000 de km de rodaj, motorul a început să-și dea drumul. Iar eu am început să dau drumul la gaz. Și a început să-mi placă din ce în ce mai mult. A devenit, parcă, mai zgomotos, iar în frână de motor „pocnește“ de trezește toate alarmele din cartier, deși are evacuare stoc.

Este o încântare să mergi cu R 1200 GS de la 4.000 rpm în sus, unde se simte bine indiferent de încărcătură. Am făcut drumul spre Grecia cu pasageră și cu bagaje, iar boxerul de 1200 cmc nu a avut nimic de comentat. Asta chiar dacă eram grăbit și GPS-ul m-a dus pe un drum secundar, cu 150 de km de viraje și dealuri.

După 6.000 de km nu pot spune decât că noul boxer răcit cu lichid de pe R 1200 GS te încântă mai mult cu fiecare mie de km.

12GS3821.jpg

La taifas

Cutia… bărbătească

Până pe la 4.000 de km nu prea m-am înțeles cu transmisia. Cutia sau ambreiajul, nu știu exact. Nu îmi dau seama unde era problema, dar o simțeam că agață, uneori, la treptele 1-2. Poate era de la mine. Cert e că după 5.000 de km, lucrurile s-au mai relaxat, iar în ultimii 1.000 de km nu mi-a agățat deloc. Totuși, în primele trepte cutia rămâne destul de … „din topor“. La treptele 1-2, uneori și la 3, se aude un „clanc“ serios. Am stat de vorbă și cu alți posesori care mi-au confirmat o situație similară. Dar am mai incercat un R 1200 GS Adventure, la care schimbatul treptelor este foarte lin. Transmisia e aceeași, deci poate fi o chestiune de ambreiaj. Voi reveni cu noutăți la următorul articol.

Protecția la vânt… depinde de gusturi

Am mers foarte mult cu R 1200 GS la viteze de autostradă și la temperaturi scăzute, iar uneori aș fi vrut mai multă protecție. Aici e o chestiune de gusturi: unii preferă să simtă vântul, alții preferă să stea la adăpost. Dacă simți vântul la 3 grade nu e bine, dacă ai o protecție prea bună la 30 de grade, iar nu e potrivit.

Aș spune că protecția la vânt oferită de R 1200 GS este una medie, undeva între sport-touring și touring. Hand-guard-urile sunt frumos sculptate, dar lasă vântul să treacă. M-a prins noaptea la 3˚C pe autostradă, cu mănuși de piele (știu, mea culpa) și mi-au crăpat mâinile de frig, cu tot cu manșoane încălzite date la maximum. Pentru cei friguroși recomand o variantă de hand-guard-uri aftermarket.

IMG_1705.jpg

3 grade? brrr..

Parbrizul este suficient de înalt pentru mine (1,74) și pot merge cu viziera deschisă liniștit. Cel mai des merg cu casca Shark Explore-R în configurație dual sport (cu cozorocul pus) și nu am probleme indiferent de viteza cu care aș merge. Totuși, parbrizul nu e suficient de lat dacă vrei protecție foarte bună. La viteză mare te cam bate vântul la umeri.

Protecția în zona picioarelor este suficientă, din punctul meu de vedere.

Cât despre pasager, nu se va simți la fel de bine ca tine la viteză mare. Măsurătorile aerodinamice au fost făcute, probabil, pentru ca pilotul să stea confortabil. Deși tu iei cea mai mare parte din vânt, pasagerul stă mai sus primește în cască vânt + turbulențe, iar asta nu e foarte plăcut la viteze (mari) pe autostradă. Totuși, dacă mergi în limita legală nu vor fi probleme.

Frâne, suspensii, sisteme electronice

Despre frâne, numai de bine. R 1200 GS știe să oprească. Suspensiile, de asemenea, sunt de nota 10. Sistemul telelever/paralever, ajustat electronic prin Dynamic Esa își face treaba ireproșabil, indiferent de masa cu care încarci motocicleta. Pentru mers sportiv, suspensiile trebuie trecute pe „hard“, altfel o vei simți unduindu-se în viraje și la decelerări puternice. Cel mai mult am folosit-o în modul Road.

12GS3834.jpg

Apus pe malul mării Egee

Cu R 1200 GS în oraș

Am folosit motocicleta nu doar pentru plimbări, ci pentru treburile de zi cu zi, așadar am bifat km buni în oraș. M-am înțeles cu ea în trafic mult mai bine decât mă așteptam. La început m-au speriat puțin dimensiunile, dar odată obișnuit, totul a mers de la sine, iar acum nu prea-mi vine să mă urc pe altceva. R 1200 GS rămâne greu de manevrat pe loc (masă + șa înaltă), dar cum ai mișcat puțin roata situația se schimbă. Ghidonul se află deasupra oglinzilor mașinilor din trafic (cu excepția SUV-urilor), dar trebuie să fii atent la motorul boxer, mai ales dacă-l dotezi cu crash-bar. Motocicleta este lată în partea de jos, iar asta ar putea fi o problemă atunci când încerci să treci de pe o bandă pe alta și te afli între mașini oprite la semafor. Dacă ghidonul trece peste portbagaje/capote, boxerul are viață mai grea. Dar cu ceva grijă te vei descurca.

R 1200 GS nu este o motocicletă pentru oraș, dar odată obișnuit cu ea, îți faci treaba, ba chiar începe să-ți placă. Desigur, dacă ai nevoie să faci naveta zilnic și ai 18.000 de euro pentru un R 1200 GS, vei mai găsi 1.000-2.000 de euro pentru un scuter.

12GS3882.jpg

Gata de drum, în Bulgaria

Manevrabilitate în poligon

După cum spuneam mai sus, R 1200 GS este o motocicletă extrem de manevrabilă. Am participat, călare pe ea, la un curs de siguranță moto. Instruit de Matei Albulescu, m-am învârtit în cerc, am mers printre jaloane, am făcut opt-uri, etc. Mi-ar fi plăcut să stau puțin mai aproape de asfalt, dar chiar și-așa mi-am dat seama că R 1200 GS poate să facă multe în spații strânse. Condiția: tu trebuie să fii în stare s-o manevrezi.

Farul

Farul cu LED, opțional pe R 1200 GS, continuă să-mi stârnească sentimente de amor la fiecare aprindere. Iar noaptea face o lumină mai bună decât multe mașini. Dar apar ceva probleme pe viraje. Pata de lumină are o formă precisă, de trapez, iar noaptea trapezul devine foarte îngust pe interiorul virajelor cu unghi mai mare de 60 de grade, iar lumina e insuficientă. Pentru rezolvarea acestei probleme ai nevoie de proiectoare montate în lateral.

12GS3784.jpg

Cu ochii spre mare

Cutiile de bagaje

Motocicleta a fost dotată două side-case-uri Vario și cu topcase Vario. Cutiile sunt foarte încăpătoare (mai puțin cea de la evacuare) și volumul se ajustează, ca să fie practice în oraș. Sunt construite din plastic și sunt placate pe exterior cu aluminiu subțire. Cea mai bună parte este sistemul de prindere: se fixează în trei puncte discrete, așadar nu ai nevoie de acel suport inestetic.

Montaj crashbar și topcase

Montajul se realizează foarte simplu, iar dacă ai cheile potrivite și ceva spirit practic o poți face de unul singur. Mie cheile mi-au lipsit: am cumpărat una din piață cu care n-am putut face nimic și am rupt cheia unui vecin care îmi sărise în ajutor. Șuruburile pe care se montează placa pentru topcase sunt strânse foarte bine. Așadar, am apelat la prieteni.

Consum & autonomie BMW R 1200 GS

Consumul mediu în 6.000 de km – 6L/100 km
Consum urban București – 7 L/100 de km
Consum extra-urban mers normal – 5,6 l/100 km
Consum extra-urban mers sportiv – 6 l/100 km
Viteza medie în 6.000 de km – 58 km/h
Concluzie după 6.000 de km

Autonomie: între 280 și 350 de km, în funcție de regimul de mers

Anvelope

BMW R 1200 GS vine dotată cu Michelin Anakee III, un set de gume despre care se spune că nu sunt cele mai reușite. Mulți se plâng de aderența scăzută pe ploaie. Pe mine m-a plouat doar de două ori, iar atunci n-am avut probleme. Probabil că am avut grijă, pentru că n-am simțit nici măcar intervenția sistemelor. Pot spune însă că fac un zgomot pe la 90-100 de km/h care te scoate din minți. Huruie ca o cutie de viteze de Dacia 1300.

bun5.jpg

Urmărind apusul

Concluzie după 6.000 de km cu BMW R 1200 GS 2015

Aș fi vrut ca schimbarea vitezelor să se facă mai lin. Aș fi vrut ca rezervorul să fie puțin mai mare – măcar 2 litri în plus să fi avut, iar pentru mersul pe timp de noapte mi-aș monta proiectoare. În rest, BMW R 1200 GS este o motocicletă de care îndrăgostești din ce în ce mai tare cu fiecare km pe care-l faci. Iar odată ce te-ai urcat pe ea, îți apare acel zâmbet de fericire și nu-ți mai vine s-o lași din mână.

Sursa: http://www.pemotoare.ro/bmw-r-1200-gs-2015-impresii-dupa-6-000-de-km/

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.