Jump to content

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro


Z M A i L
 Share

Recommended Posts

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro


like-ori-dislike-dezbatem-in-detaliu-nou



2014 a fost un an bun pentru iubitorii de muscle car-uri americane, bucuria "cauzata" de startul vanzarilor unui nou Ford Mustang - al saselea la numar, fiind amplificata de aparitia unui Dodge Challenger SRT Hellcat cu nu mai putin de 707 cai putere sub capota. Nici 2015 nu va dezamagi insa din acest punct de vedere, rivalii de la Chevrolet anuntand deja specificatiile preliminare ale urmatorului Camaro.


Cand mai putin inseamna, de fapt, mai mult.


noul-chevrolet-camaro-f81801f2ae4b0267d7



Exceptand denumirea comerciala si cateva logo-uri de pe ici-colo, noul Chevrolet Camaro nu are nici in comun cu predecesorul sau. Cea de-a sasea generatie a legendarului muscle-car american preia, in schimb si cu modificarile de rigoare, tot ce au mai bun de oferit modelele ATS si CTS de la Cadillac.


De asemenea, lectiile invatate de inginerii General Motors cu dezvoltarea celor doua autoturisme de lux au fost puse in practica si in cazul de fata, noul Chevrolet Camaro cantarind cu peste 90 de kilograme mai putin decat predecesorul. Asta inseamna nu doar o doza extra de manevrabilitate, dar si un plus de eficienta.



Prima motorizare turbo cu patru cilindri.


noul-chevrolet-camaro-98e311f2ae50037d7d



"Eficienta" si "muscle-car" nu sunt chiar doi termeni pe care sa-i folosesti impreuna, insa cea de-a sasea generatie a legendarului automobil american are de gand sa i se alature ultimului Ford Mustang in incerca de a schimbe complet aceasta perceptie.


Drept urmare, dupa cum anuntam si in urma cu mai bine de o saptamana, noul Chevrolet Camaro va fi disponibil la vanzare - pentru cel mai probabil prima oara in istoria sa, si alaturi de o motorizare turbo cu patru cilindri.


noul-chevrolet-camaro-a4dc61f2ae4d06ef14



Imprumutata de la acelasi Cadillac ATS mentionat cu cateva randuri mai sus, unitatea cu capacitate cilindrica de doi litri produce un total de 275 cai putere si poate fi cuplata fie la o transmisie manuala cu sase rapoarte, fie la o cutie automata cu opt trepte de viteza.


Performantele finale lipsesc cu desavarsire pentru moment, insa oficialii General Motors estimeaza un timp mai mic de sase secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h, in timp ce consumul mediu de carburant nu ar trebui sa depaseasca opt - noua litri la 100 de kilometri.


Esenta muscle-car-ului.


noul-chevrolet-camaro-ce4101f2ae5c0cb142



Asemeni modelului anterior, cea de-a sasea generatie a legendarului automobil american va putea fi comandata si intr-o versiune V6 de 3.6 litri si 335 de cai putere - cu tehnologie de dezactivare a cilindrilor, insa tot varianta SS ramane atractia principala.


Pe langa faptul ca ofera mai mult cai putere ca oricand - si asta multumita motorului V8 de 6.2 litri si 455 CP imprumutat de la ultimul Chevrolet Corvette, aceasta se mai poate lauda si cu o suspensie Magnetic Ride Control oferita, cum altfel, decat in premiera.


Bun venit in secolul XXI.


noul-chevrolet-camaro-0a6201f2ae6509642e



In timp ce puristii vor aprecia din plin pastrarea cutiei manuale si a propulsorului aspirat cu opt cilindri in V, pentru clientii ahtiati dupa tehnologia de ultima ora aparitia unei motorizari turbo cu patru cilindri, respectiv unei transmisii automate cu opt rapoarte reprezinta un motiv de sarbatoare.


Surprizele nu se opresc insa aici, noul Chevrolet Camaro punand la dispozitia viitoriilor sau cumparatori inclusiv ceasuri de bord configurabile, lumini ambientale cu 24 de moduri diferite si - vrei, nu vrei - frana de stationare electronica.


Evolutie sau involutie?


noul-chevrolet-camaro-d13e31f2ae4c0a7fb6



Daca o concluzie referitoare la aspectul tehnic, respectiv tehnologic este "floare la ureche" de tras, cu cel estetic este ceva mai complicat. Iar principala problema o reprezinta design-ul exterior, acolo unde cea de-a sasea generatie a legendarului american a ales un aspect exterior familiar...


... care imparte numeroase elemente stilistice atat cu modelul anterior, cat si cu prototipul pe care l-ai putat admira cu ocazia filmului Transformers 4. Este de bine, este de rau? Ramane la latitudinea fiecaruia dintre noi, asa cum se intampla si cu acea frana de stationare electronica anterior mentionata.


Asadar, acestea fiind spuse, tu ce parere ai?




@SmiiLe

















Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.