Jump to content

[PAWN]- Dialog


Maddo
 Share

Recommended Posts

Salut, de curand am zis sa ma apuc si eu de postat pentru a ii ajuta pe cei ce vor sa-si deschida un server si nu au notiunile de baza. De data aceasta voi incepe cu dialogul, va voi explica pas cu pas, nu aveti cum sa gresiti.

 

 

In primul rand, sa incepem cu o comanda de genul : PS. voi folosii ZCMD.

 

CMD:Test(playerid, params[])

{

new stringcubafta[256];

strcat(stringcubafta, "Aici punem textul\n");

strcat(stringcubafta, "Aici alt text.");

ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_VREAUGRAD, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "{ffffff}INFORMATII GRAD{ff0000}:", dialogstring, "OK", "Iesi");

return 1;

}

 

 

Bun, sa incepem cu explicatiile

 

1."CMD" vine de la procesorul de comenzi ZCMD, voi puteti folosii strcmp sau alt procesor, eu lucrez pe ZCMD pentru ca este mai usor si mai practic.

 

2.Acel "playerid" din CMD, extrage id-ul jucatorului care a tasta comanda, iar "params[]" sunt parametrii comenzii.

 

3.Pentru orice dialog, va trebuii definit un string care-l putem numii cum vrem, exemplul meu a fost "stringcubafta" si va recomand sa puneti [1024] daca faceti un dialog mai maricel, noi vom discuta acum numai de dialogul MSGBOX, continuam

 

4. Acel "strcat" practic vine de la SendClientMessage, practic, strcat trimite mesajul, si vedeti ca scrie strcat(stringcubafta, "teste"); ok, strcat trimite mesajul cu ajutorul stringului creat de noi, adica "stringcubafta"

5.Acel \n ne ajuta la fiecare rand sa nu se scrie pe acelasi rand, sa se mai creeze inca unul in jos, de ex: sagasgasg\n
sagaaga\n

Daca nu aveam acel \n cand tastam comanda, el se vedea in continuare, si se crea foarte urat, si daca scriai mult, nu se intelegea nimic, asa ca daca vreti sa puneti cu 1. 2. 3. in jos adaugati la final \n, si la ultima propozitie sa zicem asa, nu mai trebuie adaugat \n.

6.ShowPlayerDialog e functia sa arate dialogul, playerid extrage id-ul playerului care tasteaza comanda si acum ce e mai important, la inceputul gamemodeului gasiti #define DIALOG_NUSTIUCE sau ceva gen, dedesubt trebuie adaugat inca un #define DIALOG_CUMVREITU pui ce nume vrei, iar dupa ce folosesti ShowPlayerDialog(playerid, DIALOG_CUMAIPUSLADEFINE ) deci este foarte important acel #Define de la inceput.

7.DIALOG_STYLE_MSGBOX cum am spus e acel dialog care arata ceva, nu poti scrie nimic in el, iar intre acele ghilimele vom scrie ce vom vrea sa arate sus, in bara de deasupra dialogului, cred ca v-ati prins unde zic.

8. dupa ce scriem ce dorim deasupra va trebuii sa adaugam iar acel string, cum l-ati definit voi de altfel, pentru ca va trebuii sa extraga tot ce ati scris voi.

9. Dupa aceea vom creea amandoua butoanele "Da" "Nu", acestea sunt butoanele care vi sunt aratate cand se afiseaza dialogul, le puteti face sa dea si raspuns, dar in acest tutorial nu va arat asta, probabil in urmatorul.

10. Si bineinteles, returnam tot cu return 1; si inchidem acolada.

 

Sper ca ati inteles ce am explicat, nu e greu, dar v-am explicat ca la copii mici :D, daca a fost de folos +1!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Cdorsu
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.