Jump to content

Bazele Mecanicii Auto - Motorul Diesel(Motorină)


Madalin
 Share

Recommended Posts

J1jxjDo.jpg

 

  •     Definitie: Motorul Diesel este un motor cu ardere internă în care combustibilul se aprinde datorită temperaturii ridicate create de comprimarea aerului necesar arderii, şi nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, aşa cum ar fi bujia în cazul motorului cu aprindere prin scânteie. Comprimarea unui gaz conduce la creşterea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri şi este comprimat de către piston până la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârşitul cursei de comprimare motorina (combustibilul) este pulverizată în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încălzit prin comprimare până la o temperatura de circa 700-900 grade Celsius. Arderea combustibilului duce la creşterea temperaturii şi presiunii, care acţionează pistonul. În continuare, ca la motoarele obişnuite, biela transmite forţa pistonului către arborele cotit, transformând mişcarea liniară în mişcare de rotaţie. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru mărirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mări cantitatea de aer introdusă în cilindri. Folosirea unui răcitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri creşte densitatea aerului şi conduce la un randament mai bun.

 

Diferit de motorul cu benzină unde aprinderea este comandată, motorul Diesel funcţionează datorită aprinderii spontane a carburantului în timp ce este injectat în camera de ardere. Pentru aceasta, mai multe condiţii sunt necesare:

 

  • Temperatura aerului în momentul injecţiei trebuie să fie de aproximativ 600 °C(400 °C minimum).  
  • Această temperatură este atinsă prin comprimarea aerului admis în motor. 
  • Motorina este injectată subpresiune înaltă (de la 130 la mai mult de 1000 bars) pentrua obţine opulverizare care să permită arderea completă a carburantului

 

Timpul I - admisia

 

- supapa de admisieeste deschisa, pistonulse deplaseaza in jos siin cilindru se aspira aer la presiune atmosferica;

- supapa de evacuareeste inchisa;

- procesul are loc lapresiune constanta

 

Timpul II - compresia

 

- ambele supape suntinchise;

- pistonul se deplaseaza insus si aerul este puterniccomprimat aproximativ 35-50 atm si temperatura este700-800 ºC;

- procesul se desfasoararapid, fara schimb decaldura.

 

Timpul III - arderea si detenta

 

- pompa de injectiepulverizeaza picaturi foartefine de motorina in cilindru;

- deoarece temperatura incilindru este mai mare decattemperatura de aprindere acombustibilului, acesta seaprinde si arde la presiuneconstanta;

- gazele rezultate din arderede destind adiabatic .

 

Timpul IV - evacuarea gazelor 

 

- supapa de admisie esteinchisa, iar cea de evacuareeste deschisa;

- presiunea scade brusc incilindru pana la valoareapresiunii atmosferice,procesul avand loc la volumconstant;

- pistonul se deplaseazaspre partea superioara acilindrului si se evacueazagazele de ardere.

 

Tipuri de motoare Diesel

Există două tipuri de motoare Diesel :

 

1. Motoarele cu injecţie directă.

 

Injecţia este realizată direct în camera deardere, care se găseşte de regulă înpiston.Se utilizează pentru acestemotoare injectoare cu găuri care necesităpresiuni deinjecţie ridicate pentru

pulverizarea carburantului.

 

2.Motoarele cu injecţie indirectă.

 

Injecţia este realizată într-o antecameră carepoate fi de trei tipuri:

 

Cameră de preardere,

Cameră de turbulenţă("Ricardo" folosite pe motoarele Renault),

Cameră auxiliară.

Constructorii aleg un anumit tip de motor potrivit cu aplicaţia respectivă.

 

Sursa: https://www.scribd.com/doc/109073817/Motorul-Diesel

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.