Jump to content

Recrutăm designeri audio și video. Aplicați aici

Madalin

Forum Administrator
  • Content Count

    6883
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Madalin last won the day on November 22 2019

Madalin had the most liked content!

Community Reputation

2408 Legendary

About Madalin

  • Rank
    Mastermind
  • Birthday 06/23/2002

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bacău
  • Hobbies
    Driving

Recent Profile Visitors

21978 profile views
  1. Rezolvate, o să fie adăugată o imagine curând.
  2. Vineri, 2 aprilie 2021, Ministerul Justiţiei a dat publicităţii forma revizuită a proiectului de Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară și al altor categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea și al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, precum şi minuta dezbaterii publice și propunerile primite în consultarea publică. :: Minuta dezbaterii publice :: Propuneri primite în consultarea publică :: Proiectul (forma revizuită) :: Expunerea de motive *** Joi, 14 ianuarie 2021, Ministerul Justiţiei a lansat în dezbatere publică proiectul de Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară și al altor categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea și al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice. :: Proiectul (forma iniţială – 24 noiembrie 2020) :: Calendarul dezbaterii publice :: Anunţ dezbatere publică Sursa
  3. Madalin

    Înţeleg că sunt necesare, dar dacă s-ar dori şi s-ar propune acest lucru, nu cred că nu s-ar găsi o alternativă, se fac astfel de teste pe animale de sute de ani, într-o lume care s-a emancipat, pedeapsa cu moartea a fost abrogată în majoritatea ţărilor, cred că s-ar găsi o soluţie şi pentru a evita sacrificarea/maltratarea animalelor.
  4. Propunerile vin structurate pe categorii: patru pentru copiii din clasele 0 – IV, patru pentru copiii din gimnaziu și patru pentru liceeni. Totodată, pot fi citite în ordinea în care sunt recomandate / pentru fiecare clasă în parte. Pentru ciclul primar “Fram, ursul polar“, de Cezar Petrescu – De când cărticica a apărut în România, de prin anii 1930, Fram e arhicunoscut: este un urs polar îndrăgit, dar ținut captiv pentru spectacolele de la circ. Oare va ajunge cumva înapoi, acasă, pe gheață? “Cartea cu Apolodor“, de Gellu Naum – Cântă la cor, e strălucitor și atrăgător. Sărmanul Apolodor are o singură dorință, împinsă de un dor imens: să fie acasă, la familia lui, în regiunea Labrador. Până acolo, străbate Alaska și află că, de fapt, nu în Labrador sunt cei dragi lui, ci altundeva. Așa ajunge în Africa, în deșert, în Mozambic, în India. “Băiatul din cutia de biscuiți“, de Heather Dyer – Trei veri se joacă cu o cutie de trucuri magice găsită în pod. Atunci când unul dintre ei se micșorează și ajunge pe fundul unei cutii de biscuiți, nimic nu mai este ceea ce pare. “Povestea unui omuleț din clasa a IV-a“, de Judy Blume – Peter Warren are nouă ani și e în clasa a patra. Așa se introduce el mereu. Locuiește într-un apartament, în New York, cu părinții și Fudge, fratele cel mic. Și, chiar dacă are camera lui proprie, tot se simte sufocat de Fudge care pare să îl încurce încontinuu. Pentru elevi de gimnaziu “Cititorul din peșteră”, de Rui Zink – Personajul principal e la vârsta la care ar trebui să se preocupe de intrarea în lumea cărților. Numai că preferă televizorul. Într-o fugă (el fiind hoț), ajunge pe o insulă pustie după ce naufragiază. Nu are nimic de făcut altceva decât să citească, să afle lucruri și oameni, să respire valori din cărți – totul pentru că peștera în care se află ascunde un monstru necunoscut lui: un cititor de carte. Urmează provocări și discuții deosebite. “Theodora Tenpenny și tabloul pierdut“, de Laura M. Fitzgerald – S-a remarcat că ar fi un fel de “Cod al lui da Vinci pentru copii”. Și este. În această carte se împletesc misterul, prietenia, muzeele, familia, motivul bunicului și motivul operei de artă. Theodora rezolvă un mister, iar lectura e lejeră. “Cum am supraviețuit clasei a VIII-a”, de Robert Ersten (coordonator Ioana Nicolaie) – o colecție de impresii și de trăiri. Dora, Clara, Raul, Filip și Luca, elevi în clasa a VIII-a întemeiază o “societate” de salvare a lumii: Reparabile Tempus. Tot în acest an reapare în școală și profesoara de germană Vlăsceanu care îngreunează viața școlii. Goana echipei după aflarea de răspunsuri se dovedește a fi o fugă după răspunsuri interioare. “Viața lui Pi“, de Yann Martel – Pi Patel e un copil din India îndrăgostit deopotrivă de spiritualitate și de animale. Atunci când tatăl său hotărăște ca familia să plece în Canada, adolescentul nu prea își dă seama prin ce are să treacă. Barca naufragiază la un moment dat, iar supraviețuitorii sunt puțini: o zebră, o hienă, un tigru, un urangutan, niște gândaci. Îl va ajuta pasiunea pentru religie și înălțare să înțeleagă ce i se întâmplă? Pentru liceeni “Stand and deliver“, de Dale Carnegie – pentru perfecționarea discursului. De câte ori ai simțit nevoia să transmiți o idee, dar te-ai lovit de zidul confortului, de teama celorlalte priviri din jurul tău? Dale Carnegie, prin propriul discurs clar, te ajută să vorbești fără grijă despre pasiunile tale, să comunici structurat și să exprimi o opinie cu impact. “Scurtă istorie ilustrată a românilor“, de Ioan-Aurel Pop – Ai șansa să îți pui la punct istoria națională. Într-o manieră argumentată și povestită, cartea e o incursiune în timpurile poporului nostru, pornind de la timpuriu și către actual: în secole, subcapitole. Ilustrațiile sunt mai mult decât punctuale. “Scrisoare către tata“, de Franz Kafka – Este o carte autobiografică și, mai exact, lupta lui Franz Kafka împotriva tatălui său. Stilul lui e inconfundabil: realitatea devine suprarealitate, fiecare gând scris poate să treacă fie la coșmar, fie la paradis, în orice caz foarte bine conturat. E o luptă interioară, parcă cititorul devine Franz și ajunge să îi poarte războiul. “Stoicismul“, de Marcus Aurelius – Sună învechit Marcus Aurelius, împărat roman de prin anii 100 – 200 după Hristos, dar ceea ce scrie, ceea ce s-a păstrat din vorbele lui e de mare valoare. Pentru cine caută să își definească sau să își definitiveze personalitatea, e o mare șansă să culeagă repere de gândire: nu trebuie să știi filosofie, ci doar să citești puncte de vedere și atitudini. Sursa
  5. Madalin

    Numele tău: MadalinPoziţia ta: ContraArgumentul 1: Consider că se pot face astfel de testări și teoretic, nu doar practic, injectând animalele, știința a evoluat și se știu foarte multe despre foarte multe substanțe, consider că sunt și alte metode în afară de experimentarea pe animale.Argumentul 2: Cred că medicina e destul de evoluată încât să poată simula efectele unui medicament sau al unui vaccin pe un țesut preluat de la om și s-ar putea opri maltratarea/eutanasierea animalelor.Alte precizări: Este inuman, știința evoluează pe zi ce trece, am ajuns să avem mașini electrice, medicina să ajungă să facă operații foarte complicate, să se facă transplante de organe și nu s-ar putea evita acest lucru?
  6. Momentan dețin doar AM, B1 și B, mi-aș dori ca pe viitor să dau și de CE, DE și A.
  7. Iată un exemplu de problemă pentru clasa a VIII-a, la Matematică pentru a cărei rezolvare ai nevoie de un laptop sau smartphone, de conexiune la internet sau de o foaie A4 și un pix, dacă digitalizarea încă nu te-a convins. ”Silviu are un magazin de produse alimentare în cartierul în care locuiește. Pentru a spori vânzările, el face modificări de prețuri la o parte dintre produse în lunile noiembrie și decembrie, înainte de sărbătorile de iarnă : ulei, două reduceri succesive de 10% fiecare; zahăr, o majorare de 20%, urmată de o reducere de 15%; făină, două majorări succesive de preț cu același procent, astfel încât prețul final este 144% din prețul inițial. Întrebări: a) Ce preț are 1 litru de ulei, dacă inițial acesta costa 8 lei ? b) Care a fost prețul unui kg de zahăr, dacă prețul final este de 3 lei ? c) Care este procentul de majorare a prețului kg de făină ? Deoarece Silviu dorește să facă economii pentru a-și dezvolta afacerea, el depune la bancă 18.000 lei, în regim de dobândă simplă, pe o perioadă de 7 luni, rata dobânzii fiind de 15%. a) Ce sumă poate obține Silviu peste 7 luni ? b) Cât ar trebui să fie rata dobânzii, pentru suma depusă de 18000 lei, pentru a aduce în 5 luni o dobândă egală cu cea pe 7 luni ? Alte probleme interesante cu și despre bani pentru disciplina Matematică pot fi descărcate de pe scoaladebani.ro. Dacă ești la liceu sau pe cale să-l termini, deci în clasa a XII-a, problema banilor este, probabil, o ecuație pe care o rezolvi deja zilnic. Știi ce este acela un cont IBAN? IBAN reprezintă numărul contului bancar în format internațional. În România acest număr are 24 de caractere. Formatul uzual al acestuia este ROXX BBBB xxxx xxxx xxxx xxxx primele două caractere sunt un indicativ al țării; RO este pentru România; următoarele două cifre sunt cifre de control; dacă se tastează greșit, nu se va efectua plata; suita BBBB reprezintă un indicator al băncii, de multe ori coincide cu inițialele denumirii băncii; celelalte cifre reprezintă numărul contului sau alte date ale băncii. O problemă interesantă pentru clasa a XII-a este următoarea: „Economia unei țări produce, printre altele, cărbune și oțel. Pentru producerea fiecărei tone de oțel sunt necesare 0.5 tone de oțel și 0.2 tone de cărbune, iar pentru extragerea fiecărei tone de cărbune sunt necesare 0.4 tone de oțel și 0.1 tone de cărbune. Dacă într-o lună cererea externă este de 7 tone de oțel și 4 tone de cărbune, calculați cât ar trebui produs din fiecare în acea lună”. Sursa
  8. Explicațiile pentru elevii din învățământul liceal-tehnologic, postliceal și profesional arată că examenele de certificare vor fi modificate, ministerul anunțând că va modifica ordinul care prevede calendarul și graficul de desfășurare a acestora. „Elevii din clasele din învățământul liceal tehnologic, cei din învățământul profesional, postliceal (inclusiv postliceal militar) vor avea cursuri astfel: Elevii din învățământul liceal – filiera tehnologică, clasele IX – XI zi, IX – XII seral și frecvență redusă, elevii din învățământul profesional, dual, profesional specializat: miercuri, 5 mai 2021 – vineri, 16 iulie 2021 (durata totală a anului școlar fiind de 33 de săptămâni + 3 săptămâni = 36 de săptămâni). Elevii din învățământul postliceal (inclusiv postliceal militar) și de maiștri – cursuri cu durata stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare: miercuri, 5 mai 2021 – până la finalizarea duratei cursurilor conform planurilor-cadru de învățământ. De exemplu, pentru calificarea „Asistent medical generalist”, durata cursurilor este de 42 de săptămâni. În acest caz, după data de 4 mai 2021 cursurile se vor desfășura în perioada 5 mai – 27 august 2021. OMEC 5459 / 2020 privind aprobarea graficului de desfășurare a examenelor de certificare a calificării profesionale absolvenților din învățământul profesional și tehnic preuniversitar în anul școlar 2020 – 2021 va fi modificat corespunzător”, se arată în documentul citat. Extras din adresa 1.986/DGIP/02.04.2021 Adresa oficială reia explicațiile și pentru ceilalți elevi și pentru copiii din ciclul preșcolar: „Pentru elevii care susțin examenele naționale (Evaluare Națională și Bacalaureat), în perioada 2 aprilie – 9 mai, programul lor de desfășurare după cum urmează: Vacanța – vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021; Cursuri în sistem online – luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021; Vacanță – vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021. După data de 9 mai 2021: Elevii din clasele care vor susține Evaluarea Națională vor avea cursuri în perioada: luni, 10 mai 2021 – vineri, 11 iunie 2021. Elevii din clasele care vor susține Bacalaureatul avea cursuri în perioada: luni, 10 mai 2021 – vineri, 4 iunie 2021. Pentru elevii care nu susțin examenele naționale: În perioada 2 aprilie – 4 mai 2021: copiii din grupele de grădiniță și elevii din toate celelalte clase, care nu vor susține examene naționale (Evaluare Națională și Bacalaureat), inclusiv elevii din clasele din învățământul profesional și tehnic și postliceal, vor fi în vacanță. În această perioadă părinții care doresc pot trimite copiii la grădiniță, dacă unele unități de învățământ cu nivel preșcolar primesc avizul Direcției de Sănătate publică pentru a organiza activități educative cu copiii. După data de 4 mai 2021: Copiii din grupele de grădiniță și elevii din toate celelalte clase, cu excepția elevilor din clasele din învățământul profesional și tehnic, vor avea cursuri în perioada miercuri, 5 mai 2021 – vineri, 25 iunie 2021 (durata totală a anului școlar fiind de 33 de săptămâni). Sursa
  9. „Având în vedere solicitarea dumneavoastră comună cu referire la aplicarea adresei 1.970 facem următoarele precizări: emiterea adresei a fost necesară ca urmare a modificării structurii anului școlar, fapt care poate conduce la realizarea programării concediilor de odihnă la nivelul unităților școlare. Ministerul Educației nu impune unităților de învățământ limitarea dreptului la concediul de odihnă al personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic. De altfel, adresa precizează posibilitatea cadrelor didactice de a-și desfășura activitatea în perioada vacanțelor, atunci când prezența acestora în unitatea școlară se impune. În consecință, concediile de odihnă vor fi acordate la solicitarea personalului angajat, conform opțiunii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.” Cele două federații solicită ministrului Educației să revină asupra adresei nr. 1970/DGIP/31.03.2021, modificând-o în acord cu legislația în vigoare, după consultarea federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate. Potrivit adresei transmise de cele două federații, modul în care a procedat Ministerul Educației este incorect. „În primul rând, o asemenea circulară trebuia discutată cu partenerii de dialog social, în condițiile în care privește relațiile de muncă ale salariaților din învățământ. Aceasta cu atât mai mult cu cât, în ședința Comisiei de Dialog Social din data de 25 martie 2021, reprezentanții noștri au atras atenția asupra impactului prevederilor ordinului în cauză; am primit atunci asigurări că orice măsuri vor fi dispuse numai după consultarea reprezentanților federațiilor sindicale. Ori, în prezent, prin adresa mai sus menționată, cadrele didactice află că „vor fi programate în concediu de odihnă”. Să înțelegem că, pentru Ministerul Educației, legislația în vigoare este facultativă și poate fi oricând încălcată?“, se arată în adresa înregistrată de sindicate la Ministerul Educației. Potrivit reglementărilor în vigoare, cadrele didactice au dreptul la 62 de zile de concediu de odihnă, iar aceste zile se pot lua doar în perioada vacanțelor. În documentul de la minister sunt prevăzute trei categorii de profesori: cei care au ore la clasele terminale, cei care nu au ore la clasele terminale și educatorii. Ce prevede adresa contestată a ministerului: „La programarea concediilor se vor lua în considerare următoarele aspecte: Cadrele didactice care au în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi și a XIII-a seral și/sau frecvență redusă, în perioada 12 – 29 aprilie 2021, vor fi în activitate. Și, la cerere, aceste cadre didactice pot fi programate în concediu de odihnă doar în zilele în care nu desfășoară activități didactice la aceste clase; Cadrele didactice care nu au în încadrare clase a VIII-a, a XII-a zi și a XIII-a la seral și/sau frecvență redusă vor fi programate în concediu de odihnă, în perioada 2 aprilie – 4 mai 2021; Cadrele didactice din învățământul preșcolar vor fi programate în concediu de odihnă, în perioada 2 aprilie – 4 mai 2021, în situația în care unitățile de învățământ în care sunt încadrate nu organizează activități educative cu copiii, cu prezență fizică, conform punctului 5 al art. 2 din OMEC nr. 3125/2020 privind structura anului școlar 2020 – 2021, cu modificările și completările ulterioare. În perioada 2 aprilie – 4 mai 2021, vor fi în activitate: Cadrele didactice nominalizate în comisiile stabilite prin decizia ale directorilor unităților de învățământ, care în această perioadă au planificate activități (de exemplu: înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, desfășurarea anchetei sociale în vederea includerii elevilor în programul „Euro 200”, ș.a.); Cadrele didactice a cărui prezență se impune în unitatea de învățământ de exemplu: asigurarea continuității la conducerea unității de învățământ, prezența la ședințele consiliului de administrație stabilită în baza actelor normative în vigoare și altele; Cadrele didactice din cadrul CJRAE/CMBRAE implicate în activitățile de evaluarea dezvoltării copiilor în vederea înscrierii la clasa pregătitoare; Cadrele didactice din cluburile sportive școlare implicate în organizarea și desfășurarea competițiilor sportive, precum și caietul de didactice din unitățile conexe implicate în organizarea și desfășurarea activităților deja programate. Aceste cadre didactice vor fi programate în concediu de odihnă în zilele în care nu sunt implicate în activități de tipul celor menționate anterior”, potrivit documentului trimis inspectoratelor”. Sursa
  10. La începutul acestui an, Mercedes–Benz Trucks și-a anunțat clienții din 24 de țări din UE și anumite piețe vizate din afara UE că două noi modele de camioane din gama Actros sunt disponibile pentru comandă. Noul Actros F este potrivit pentru clienții care, de exemplu, caută pur și simplu un autotractor funcțional de 18 tone, dar deosebit de rentabil, care să le simplifice procesele logistice și organizatorice ale flotelor lor. Acești clienți optează cu bună știință pentru un vehicul industrial care poartă steaua cu 3 colțuri. Clienții vor primi un camion cu un raport calitate/preț optimizat și cu „ADN-ul' autentic Mercedes-Benz Trucks. Cu alte cuvinte, un vehicul care întruchipează valorile care definesc Mercedes-Benz: calitate superioară, fiabilitate, eficiență, funcționalitate, siguranță și valoare utilă. Producția acestor camioane va începe în luna aprilie. Actros F, un model special conceput pentru funcționalitate pură, și Actros Edition 2, un model premium de autotractor cu efect „wow' – limitat la 400 de bucăți. Sursa
  11. Joi, 1 aprilie 2021, ANAF a anunțat că autoritățile vamale din România și Republica Moldova au convenit asupra unui set de acțiuni menite să consolideze cooperarea transfrontalieră între cele două state, potrivit unui comunicat. Măsurile au fost discutate în cadrul întrevederii dintre directorul general al Direcției Generale a Vămilor – Agenția Națională de Administrare Fiscală, Marcel Simion Mutescu, și directorul Serviciului Vamal al Republicii Moldova, Sergiu Burduja. Ședința s-a desfășurat la Chișinău, cu participarea lui Bogdan Ionel Floricel, secretar general adjunct al ANAF. Părțile au semnat un plan de acțiuni comun în vederea intensificării măsurile de protecție la frontieră împotriva COVID-19, fluidizării traficului de Sărbătorile Pascale. Sursa
  12. În Monitorul Oficial, Partea I nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicată Legea nr. 56/2021 privind suplimentele alimentare. Prezenta lege stabilește cadrul legal referitor la suplimentele alimentare, comercializate şi prezentate ca produse alimentare și prezentate ca atare. Condiţii generale: – introducerea pe piață de către producător, importator sau persoana responsabilă cu plasarea produsului pe piață în România a suplimentelor alimentare se realizează pe baza certificatului de notificare; – suplimentele alimentare se comercializează consumatorului final numai sub formă preambalată; – unele suplimente alimentare nu pot fi introduse pe piață înainte de data eliberării certificatului de notificare de către structura de specialitate desemnată la nivelul autorității competente; – în etichetarea, prezentarea și în comunicările comerciale, este interzisă atribuirea proprietăților de prevenire, tratare sau vindecare a unei boli umane sau referirea la asemenea proprietăți; – este interzisă utilizarea afirmațiilor directe sau care să sugereze faptul că alimentația variată și echilibrată nu poate asigura cantități adecvate de substanțe nutritive; – eticheta suplimentelor alimentare trebuie să conțină: a) numele categoriilor de nutrienți sau substanțe fiziologice ce caracterizează produsul; b) doza zilnică recomandată de producător; c) avertismentul de a nu se depăși doza zilnică recomandată de producător; d) atenționarea că suplimentele alimentare nu trebuie să înlocuiască o alimentație variată și adecvată; e) atenționarea că produsele nu trebuie să fie lăsate la îndemâna copiilor. Constituie contravenții şi se pedepsesc: – etichetarea neconformă cu legislația în vigoare a suplimentelor alimentare, cu amendă contravențională de la 3.000 lei la 10.000 lei și oprirea temporară de la comercializare, până la intrarea în legalitate; – încadrarea suplimentelor alimentare în altă categorie de produse alimentare sau dispozitive medicale, cu amendă contravențională de la 10.000 lei la 12.000 lei și oprirea de la comercializare, până la remedierea abaterii; – comercializarea suplimentelor alimentare care au depășit data durabilității minimale, cu amendă contravențională de la 7.000 lei la 9.000 lei și oprirea definitivă de la comercializare; – comercializarea suplimentelor alimentare fără certificat de notificare, cu amendă contravențională de la 13.000 lei la 15.000 lei și oprirea definitivă de la comercializare; – nerespectarea prevederilor legale referitoare la ingredientele din listele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b) și c), cu amendă contravențională de la 13.000 lei la 15.000 lei și oprirea definitivă de la comercializare; – publicitatea neconformă cu legislația în vigoare a suplimentelor alimentare, cu amendă contravențională de la 3.000 lei la 10.000 lei și oprirea temporară de la comercializare, până la intrarea în legalitate. Astfel de fapte pot intra şi în sfera penală, spre exemplu fapta persoanei de a prepara sau fabrica suplimente alimentare contrafăcute, precum și de a introduce pe piață, a oferi, vinde sau distribui astfel de suplimente alimentare constituie infracțiune și se pedepsește potrivit Codului penal. Intrare în vigoare: 4 aprilie 2021 Sursa
  13. Autoritatea pentru Digitalizarea României a anunțat că Ghișeul.ro a înregistrat, în data de 29 martie 2021, utilizatorul cu numărul 1.000.000 – o persoană fizică din Sectorul 4 al Municipiului București, care și-a achitat impozitele, potrivit unui comunicat. De la începutul anului, peste 230.000 de utilizatori s-au înscris pe www.ghiseul.ro – o medie de aproape 2700 de utilizatori noi în fiecare zi. Octavian Oprea, președintele interimar al Autorității pentru Digitalizarea României: „La zece ani de la crearea sa, platforma Ghișeul.ro face istorie, înregistrând astăzi recordul absolut pentru administrația publică din România: prima platformă digitală a statului român care ajunge la 1.000.000 de utilizatori. În plus față de creșterea exponențială a utilizatorilor noi, în doar trei luni platforma a procesat aproximativ 950.000 de tranzacții, în valoare de aproape 350.000.000 lei. Tot mai mulți români au descoperit că ghișeul digital este simplu de utilizat, rapid și sigur. În final, țin să reamintesc că românii mai au la dispoziție doar 3 zile pentru a beneficia de reducerea de 10% la plata anuală integrală a impozitului pe clădiri, terenuri și mijloace de transport pentru persoanele fizice.” Utilizatorul cu numărul 1.000.000 va fi invitat de onoare la evenimentul de aniversare a unui deceniu de la implementarea platformei Ghișeul.ro, care va fi organizat în această primăvară de Autoritatea pentru Digitalizarea României, împreună cu partenerii de la Asociația de Plăți Electronice din România. Sursa
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.