Jump to content

Propunere legislativă: 125 cmc, cu categoria B


.Vlad
 Share

Recommended Posts

Primavera-125-Sport-red._toeff-magazin.ch_01-1700x1133-1200x480.jpg
 

Camera Deputaților are pe masă o propunere legislativă pentru modificarea codului rutier, ce ar permite posesorilor de permis categoria B să conducă scutere de 125 cmc. Propunerea ar duce la fluidizarea traficului și e menită să-i încurajeze pe români să meargă pe două roți. 
 

În forma propusă, permisele eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru motocicletele cu cilindree maximă de 125 cmc, cu putere maximă de 11 kW și cu raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg (categoria A1), cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniți și permisul categoria B obținut cu cel puțin doi ani în urmă. 
 

În expunerea de motive se arată că sprijinirea utilizări de motociclete ușoare prin facilitarea obținerii permisului pentru categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din soluțiile alternative pentru asigurarea mobilității urbane. 
 

Printre efectele pozitive ale acestei modificări se numără fluidizarea/decongestionarea zonelor urbane supraaglomerate, se rezovla problema parcărilor, se consumă mai puțin carburant și se reduce poluarea. 
 

Dar de la proiect la lege promulgată mai avem de așteptat – actul trebuie să treacă de Comisiile de Specialitate și să fie votat de ambele camere ale Parlamentului. 

Cum e în alte țări din Europa
 

Constantin Roșu, membru al Vespa Club Romania, are statutul de colaborator în acest proiect de lege, dar a jucat un rol esențial în depunerea proiectului. L-am întrebat ce l-a mânat în acest demers. “Ocazia de a merge in Italia pe un astfel de scuter de 125cc, fiind posesor doar de permis categoria B”.

 Iată situația actuală din câteva țări europene, unde posesorii de permis categoria B pot obține permisul categoria A1 dacă îndeplinesc următoarele condiții:

 

Franța – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practică

Spania – permis categoria B (vechime minim 3 ani)

Italia – permis categoria B + 10 ore practică

Belgia – permis categoria B (vechime minim 2 ani)

Polonia – permis categoria B (vechime minim 3 ani)

Cehia – permis categoria B + doar o motocicletă cu transmisie automată (scuter)

Austria – permis categoria B (vechime minim 5 ani) + 6 ore practică

Slovacia – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + doar motocicletă cu transmisie automată (scuter)

Portugalia – permis categoria B + vârsta minimă 25 de ani

Marea Britanie – vârsta minimă 17 ani + curs practic (CBT)

Letonia – permis categoria B + 10 ore practică

Luxemburg – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practică

Malta – permis categoria B + 10 ore practică

Datorită acestor facilități legislative, în marile aglomerări urbane din aceste țări regăsim foarte multe motociclete ușoare (permis categoria A1). 


Sursa: pemotoare.ro

Edited by The Gold
Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.