Jump to content

Nu genul protagonistului, ci bugetele de producție și publicitate dau succesul la încasări


IngeruDrogat
 Share

Recommended Posts

786516l-640x400-b-4c0fa2e6.jpg

 

Distribuția și povestea filmului sunt elemente cheie pentru succesul la box-office, conform celui mai recent studiu

 

Ideile încetățenite după care filmele cu protagoniști feminini sau cu personaje nereprezentative pentru populația generală în rolurile principale au un succes moderat comparativ cu acelea cu eroi bărbați albi au fost contestate de cel mai recent studiu, citat de The Hollywood Reporter.

 

Primele primesc buget mai mic pentru publicitate și sunt distribuite în mai puține săli, conform studiului ReFrame semnat de către Stacy L. Smith de la USC Annenberg School for Communication and Journalism, împreună cu prof. univ. Rene Weber și cu laboratorul Media Neuroscience de la secția de comunicare a UCSB.

 

Nu genul personajului titular, ci efortul financiar pentru a promova și a crea aceste filme dă succesul la încasări...

 

Studiul a arătat că filmele cu protagoniști bărbați albi au avut un buget mediu de producție în valoare de 51.995.000 de dolari, cele cu bărbați din minorități în rolurile principale sunt pe locul doi (cu buget de producție alocat de 38.505.000 dolari), cele cu femei albe pe locul trei (31.280.000 dolari) și cele cu femei din minorități pe locul patru, cu 19.232.000 dolari. 

 

„Rezultatul acestei analize sugerează că nu genul personajului titular, ci efortul financiar pentru a promova și a crea aceste filme canalizează succesul la încasări”, scriu autorii. „Odată ce diferențele de susținere sunt luate în calcul, rasa/etnia personajelor principale este al doilea predictor puternic al succesului la box-office în Statele Unite și în străinătate”.

„Odată ce diferențele de susținere sunt luate în calcul, rasa/etnia personajelor principale este al doilea predictor puternic al succesului la box-office în Statele Unite și în străinătate”.

 

Cei mai puternici predictori pentru succesul la box-office în Statele Unite, conform acestei analize, sunt densitatea distribuției, impactul poveștii și costul de producție, în această ordine, mai arată studiul. Succesul internațional la box-office este influențat decisiv de publicitatea internațională, de numărul de piețe internaționale pe care filmul are premiera, de costurile de producție, de impactul poveștii, dacă filmul este sau nu distribuit în China, dacă există sequel-uri, procentajul de personaje feminine și procentajul de personaje sub-reprezentate, în această ordine, mai arată studiul.

 

„Per total, raportul subliniază că subiectivitatea vizavi de femei și de persoanele de culoare generează procesul de decizie, și nu o înțelegere sofisticată a pieței”, scriu autorii. „Aceasta rezultă într-o susținere mai slabă acordată filmelor care au în rolurile principale femei și personaje de culoare, comparativ cu bărbații albi. Pornind de la aceste date, factorii de decizie pot regândi modul în care alocă resurse filmelor și modul în care ar putea influența performanța financiară globală”, concluzionează autorii studiului.

 

Studiul a luat în calcul cele mai de succes 100 filme lansate între 2007 și 2018, ceea ce a dus la un total de 1200 de filme luate în calcul. Pentru o analiză calitativă, studiul a redus eșantionul la 817 lungmetraje de ficțiune cu un singur protagonist.

 

cinemagia.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.