Jump to content

Cum va arăta școala în viitor


D a n n
 Share

Recommended Posts

copil deschide usa

 

Cum va arăta școala în viitor

 

După ce am analizat învățământul din ultimul veac, privim spre viitor și ne întrebăm cum ar trebui să arate școala. Ce lipsește educației ca să ne găsim mai ușor drumul în viață? De ce fel de lecții avem nevoie și cum ar trebui să fie predate?  Astăzi ne imaginăm cum va fi școala viitorului! Unde suntem și încotro ne îndreptăm? Se va schimba, vreodată, în bine, învățământul românesc?

VIOLETA DASCĂLU, DIRECTOAREA ȘCOLII „FERDINAND” din Capitală:  În educație nu ar trebui să ne jucăm atât de des cu schimbările.
ŞERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar): Cum vrei să fii, pe val sau sub val? Noi dacă continuăm pe anumite linii pe care mergem acum vom fi sub val.

După 28 de ani de reforme, învățământul românesc se află pe marginea prăpastiei! Semnalele venite dinspre institutiile europene care măsoară calitatea educației din România sunt dintre cele mai îngrijorătoare. Elevii din țara noastră sunt la coada tuturor clasamentelor.

 ŞERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP : Ținta europeană pentru părăsirea timpurie a școlii, pentru 2020, este 10%. La nivelul Uniunii Europene. Or, în România, în mediul urban, ținta asta este atinsă acum. Deci în mediul urban, rata de părăsire timpurie a școlii este de 10%. În schimb, în mediul rural este de trei ori mai mare. Deci în medie, unul din trei copii, în mediul rural - și sunt 40% care învață acolo, părăsește școala înainte să finalizeze învățământul obligatoriu.

În acest context este greu de anticipat ce se va întâmpla cu școala românească în următorii 20-30 de ani. Experții în educație susțin că preluarea unui sistem de succes, pe care să nu îl modificăm de fiecare dată când se schimbă ministrul educației, reprezintă singura alternativă.

 

Cum își imaginează copiii școala viitorului?

„Eu cred că școala viitorului va arăta mult mai tehnologizată. Nu vom mai avea caiete, vom lucra de pe telefoane. Iar manualele cred că vor dispărea, la fel ca și caietele”.

„Să fie totul holografic. Adică vom avea niște butoane și am sta acasă. (…) și s-ar face un fel de școală holografică”.

„Cred că nu ar dispărea doamna profesoară, ca să ne indice, sau... creioanele”.

CLAUDIA MATACHE, DIRECTOAREA ȘCOLII NR. 24:  Eu totuși văd profesorul real, nu virtual, într-o sală de clasă reală, lângă copii reali. Să poată să aibă contact nemijlocit cu aceștia.

Dacă în țări ca Finlanda, Anglia, Franța sau Polonia specialiștii din educație adopta politici coerente și întinse pe durata mai multor cicluri de învățământ, la noi, lucrurile se schimbă repede și prost.

ȘERBAN IOSIFESCU, DIRECTOR ARACIP:  Este clar și a devenit clar de vreo 10-15 ani că noi îi pregătim pentru copii să trăiască într-o societate despre care noi nu știm cum arată.

 

 

sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.