Jump to content

După vinerea neagră, ministrul mediului ne promite Vinerea Verde


TheVirus
 Share

Recommended Posts

image.thumb.png.dcdac3714c5ac5a0470cf848c1a9a40d.png

După vinerea neagră, ministrul mediului ne promite Vinerea Verde, ziua din săptămână în care șoferii sunt încurajați să lase mașinile acasă și să folosească alte mijloace de transport, mai curate.

 

Aproape la fel ca și zilele de promoții la cumpărături, care poartă denumirea de Black Friday, și Vinerea Verde propusă de ministrul Mediului Tanczos Barna se va repeta des. O dată pe săptămână, mai precis, vinerea – după cum sugerează denumirea. Ministrul le cere românilor ca, în această zi din săptămână, să renunțe la mașini (cu excepția cazului în care acestea sunt electrice) și să circule ori cu transportul în comun, ori cu bicicletele.

 

Campania anunțată de ministrul mediului are ca scop reducerea poluării în orașe prin reducerea cu până la un sfert a numărului mașinilor din trafic în zilele de vineri. Este amuzant pentru că românii obișnuiesc să meargă la serviciu cu mașina în special vinerea, pentru a pleca de acolo mai departe spre destinația de weekend.

 

„În 2021 ne dorim să ajungem la această performanță ca 1 din 4 angajați să aleagă o altă modalitate de deplasare. Vom lansa invitații către companiile private astfel încât să fie cât mai mulți care aderă la această inițiativă. Vom lansa un dialog cu primăriile pentru a instaura gratuitate pe mijloacele de transport în ziua de vineri, cred că am avea un impact pozitiv”, a declarat ministrul Barna.

 

Ministrul mediului anunță Vinerea Verde. Ce înseamnă asta

Acesta explică și de ce a ales ziua de vineri și nu o altă zi.

 

„Am ales ziua de vineri pentru că este de foarte multe ori zi scurtă, este oricum casual şi există deja acest obicei de a nu mai veni cu cravată, de a nu mai veni la ‘patru ace’ şi atunci pentru toată lumea poate să fie o alternativă mai lejeră varianta cu deplasarea cu alte mijloace de transport”, a mai spus ministrul.

 

 

Tanczos Barna recunoaște că nu prea știe ce înseamnă transportul în comun. Ministrul mediului habar nu are că în București nu mai există RATB, ci STB, dar oricum, nici cu primul nu a circulat niciodată.

 

„Şi mie mi-a fost un pic ciudat să vin cu RATB-ul pentru că nu am mai circulat…. A trebuit să văd unde se cumpără biletele, a trebuit să văd care sunt rutele pentru că am uitat numărul autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor cu care circulam în timpul studenţiei”, spune Barna.

 

Deocamdată, această acțiune este una voluntară, dar ministrul Mediului a anunțat că va propune un sistem de recompensare acelor care aleg să lase mașina personală în parcare. Nu știm însă câți se vor lăsa convinși în condițiile în care transportul în comun din București este la pământ, iar pistele de biciclete acoperă fantastica distanță de 10 kilometri.

 

Potrivit Greenpeace, citat de Digi24, Bucureștiul are o cotă de deplasări zilnice cu mașini personale de 48 la sută și o pondere relativ mică de mobilitate nemotorizată, de numai 16 procente. Nu în ultimul rând, capitala României își păstrează cu mândrie titlul de cel mai aglomerat oraș din lume.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.