Jump to content

Revoluție în industria auto. Rimac Nevera accelerează de la 0 la 96 km/h în 1,85 de secunde!


TheVirus
 Share

Recommended Posts

image.thumb.png.a02401d8e4387d0bf53d4c73e9d9672a.png

 

Rimac revoluționează industria auto și reconfigurează topurile celor mai rapide mașini de serie din lume. Croații lansează Nevera, hypercar-ul electric care accelerează de la 0 la 96 km/h în 1,85 de secunde.

 

Rimac Automobili dezvăluie Nevera, versiunea de serie a conceptului C_Two cu propulsie electrică. Numele său este inspirat de denumirea pe care croații o folosesc când se referă la o furtună mediteraneană puternică.

 

Furtună este și hypercar-ul Nevera, pentru că accelerează de la 0 la 96 km/h (60 mph) în doar 1,85 de secunde și de 4,3 secunde pentru a ajunge la 161 km/h (100 mph). Sfertul de milă este parcurs în 8,6 secunde, iar de pe loc la 300 km/h ajunge în 9,3 secunde. Viteză sa maximă este de 412 km/h.

 

Față de prototip, Rimac Nevera a suferit o serie de modificări la capitolul “aerodinamică”. În numele aerodinamicii a fost modificată și forma capotei, a montanților și a designul difuzorului de aer.

 

Prizele de aer sunt acum mai mari, iar sistemul de răcire a frânelor și sistemului de propulsie a devenit cu 30% mai eficient la viteze mici și cu 7% mai eficient la viteze mari.

Rimac Nevera – patru motoare electrice

Noul Rimac Nevera este pus în mișcare de patru motoare electrice, fiecare angrenând câte o roată. Acestea dezvoltă împreună 1.1914 cai putere și un cuplu impresionant de 2.360 Nm.

 

Energia este stocată într-o baterie litiu-mangan-nichel cu o capacitate de 120 kWh, dezvoltată de Rimac. Aceasta îi asigură o autonomie de până la 547 de kilometri în ciclul WLTP.

 

Șapte moduri de rulare sunt disponibile la bord. Este vorba despre Sport, Drift, Comfort, Range și Track, plus alte două care îi permit șoferului să aleagă configurația dorită.

 

Hypercarul este echipat cu AI Driver Coach, un sistem care evaluează performanța și eficiența la rulare și îi oferă asistență șoferului. Sistemul integrează 12 senzori ultrasonici, 13 camere, 6 radare și sistemul de operare Pegasus de la NVIDIA.

 

Se regăsesc la bord trei ecrane: un instrumentar de bord digital, un display pentru sistemul multimedia și încă unul pentru pasager.

 

Doar 150 de astfel de unități vor fi construite. Fiecare va avea un preț de pornire de 2 milioane de euro.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.