Jump to content

Ce se întâmplă când conduci un vehicul plug-in hybrid fără benzină?


RW YuukiKING
 Share

Recommended Posts

Top 10 masini hibrid in Romania. 1.770 de unitati au cumparate doar in vara!

 

Cei 25-30 km pe care îi conduce în medie zilnic un șofer în România sunt suficienți pentru un vehicul plug-in hybrid. La acest tip de automobil, pornirea de pe loc este asigurată de motorul electric și se poate comuta în modul hibrid în funcție de condițiile de deplasare.

Comutatorul îți oferă libertatea de a alege modul de condus preferat. Dar, ce se întâmplă dacă încerci să conduci un vehicul plug-in hybrid (PHEV) ca și cum ar fi unul electric, adică cu rezervorul de carburant gol? Este, oare posibil, acest lucru sau motorul se va defecta? Răspunsul la această întrebare îl vei afla în cele ce urmează.

 

Experiment nereușit

 

Pentru ca vehiculul PHEV să funcționeze corespunzător, motorul termic trebuie să fie alimentat cu benzină. Teoretic, un automobil PHEV nu poate funcționa fără ca rezervorul de carburant să fie gol. Și, totuși, acest lucru este posibil, dar cu anumite riscuri.

 

Cei de la Carscoops au realizat un experiement care arată că un vehicul PHEV poate rula ca un vehicul electric. Ei au încărcat 100% bateria unui Ford Kuga PHEV cu motor de 2,5 litri. Au lăsat în rezervorul motorului cu combustie internă doar 3 litri de benzină.

În aceste condiții, ei au reușit să parcurgă 101 kilometri după ce martorul de benzină indica faptul că rezervorul este aproape gol. La început, nu s-a aprins nici un indicator de avertizare că rezervorul motorului termic este „pe zero”.

 

Un prim semn a fost că, în modul electric, mașina nu avea putere. Martorul de bord arăta că unitatea pe baterii era limitată la 35 kW. Această valoare este mult sub ceea ce ar furniza în mod normal, fie în modul hibrid, fie în modul electric.

 

Kuga-no-fuel-2.jpg

 

Instrumentarul de bord a afișat și un mesaj de avertizare: ”Stop safely now!”. Cel de la volan a ignorat acest mesaj. Dar, după scurt timp, șoferul a tras pe dreapta. El a oprit motorul și l-a repornit după câteva secunde.

Ford Kuga PHEV a părut că rulează un timp ca un veritabil model electric. Singura unitate electrică are o putere de 81 kW (adică 108 CP). După o accelerare bruscă, însă, unitatea ECU a redus puterea din nou la 35 kW.

 

Motorul a fost oprit din nou, însă de această dată nu a mai pornit. Nici după ce în rezervorul motorului termic a fost golită o canistră de 5 litri de benzină mașina nu a mai vrut să pornească. indicatorul din bord arăta o autonomie totală de 64 km.

 

Nici soluția recomandată de specialiștii Ford, de a deconecta bateria din portbagaj, nu a avut sorți de izbândă. În cele din urmă a funcționat vechiul truc de închidere și deschidere a mașinii din telecomanda cheii.

Așadar, răspunsul la întrebarea „poți conduce un PHEV ca un EV?” este NU, nu poți.

 

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.