Jump to content

Germania vrea să reducă valoarea subvențiilor pentru mașinile electrice


Claude.
 Share

Recommended Posts

Germania vrea să reducă valoarea subvențiilor pentru mașinile electrice - Poza 1

 

Potrivit Ministerului Economiei din Germania, subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse semnificativ începând din 2023. Mai mult, guvernul german dorește să elimine subvențiile pentru mașinile hibride cu încărcare la priză (PHEV) până la sfârșitul acestui an.

 

În prezent, Germania oferă subvenții de 6000 de euro clienților care doresc să-și cumpere o mașină electrică nouă. Cei care doresc o mașină hibridă cu încărcare la priză, primesc un bonus de 4500 de euro din partea statului german.

 

Însă, acest lucru ar putea deveni istorie în curând. Potrivit Ministerului Economiei din Germania, subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse cu 33% începând din 2023. Astfel, valoarea subvenției va scădea de la 6000 la 4000 de euro în 2023. Aceasta va continua să scadă până la 3000 de euro în 2024 și în 2025. Mai mult, subvențiile pentru mașinile PHEV vor fi eliminate complet până la sfârșitul acestui an.

 

Germania a dorit de mai multă vreme să elimine gradual subvențiile pentru aceste mașini. O astfel de decizie a fost întârziată ca urmare a presiunilor impuse de experții din industria auto pentru a nu renunța la această inițiativă deocamdată. Guvernul german dorește să redirecționeze subvenții noi pentru protejarea climei.

 

“În opinia noastră, mașinile hibride cu încărcare la priză sunt vandabile și nu mai necesită finanțare publică”, a declarat Robert Habeck, ministrul economiei german.

„Dorim să ne concentrăm pe susținerea noastră pentru mașinile electrice și să ne concentrăm și mai mult pe protejarea climei”.

Aceste declarații au fost contrazise de Hildegard Muller, șeful grupului de lobby pentru automobile VDA. El a precizat că „mașinile hibride cu încărcare la priză reprezintă mijlocul pentru tranziția către mobilitatea electrică”. Muller a adăugat că eliminarea subvențiilor „va pune în pericol creșterea mobilității electrice și va ignora realitățile consumatorilor în Germania”.

 

Aceste declarații au fost contrazise de Hildegard Muller, șeful grupului de lobby pentru automobile VDA. El a precizat că „mașinile hibride cu încărcare la priză reprezintă mijlocul pentru tranziția către mobilitatea electrică”. Muller a adăugat că eliminarea subvențiilor „va pune în pericol creșterea mobilității electrice și va ignora realitățile consumatorilor în Germania”.

 

Bernd Reuther, purtătorul de cuvânt al politicii de transport pentru Partidul Liber Democrat din Germania, a precizat că „trebuie să realizăm o tranziție cât mai atrăgătoare posibil către aceste mașini și trebuie subvenționate cum se cuvine”. În același timp, el a mai spus că actuala coaliție de guvernare nu trebuie să se distanțeze de planul inițial, deoarece vehiculele PHEV contribuie semnificativ la protejarea mediului.

 

În statul central-european, subvențiile sunt dependente de timpul de livrare al vehiculelor.

 

Asta înseamnă că clienții ar putea economisi mai puțini bani în funcție de timpul de așteptare. Din cauza problemelor de furnizare a componentelor și a opririi temporare a producției de mașini, mulți clienți ar putea să nu mai beneficieze de pe urma subvențiilor.

 

Automarket

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.