Jump to content

Ducati V4 Multistrada Rally: visul aventurierului înstărit


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

Ducati-Multistrada-V4-Rally-MY23-adventure-carousel-imgtxt-677x740-1.thumb.jpg.febb521744b548d080a27085a1bc457e.jpg

Familia Ducati Multistrada se îmbogățește cu un nou membru. Este vorba despre Multistrada V4 Rally, o motocicletă care poate să ajungă cam oriunde, într-un stil Enduro GT. În versiunea de top (și vopsită negru) această Multistrada va costa peste 30.000 de euro.

 

 

Dar, articolele de lux s-au vândut și se vor vinde mereu bine, iar pe nișa motocicletelor Adventure de mare capacitate, se întâmplă deseori ca modelele mai scumpe să fie chiar mai căutate decât cele standard. În plus, după cum vedea mai departe, unele dotări ar fi părut de-a dreptul utopice nu cu așa de mult timp în urmă.

 

 

Totuși, respectând linia „una caldă – una rece”, să trântești în off-road o motocicletă off-road de 260 de kilograme, atât de înțesată cu electronică, pare rețeta perfectă pentru o notă de plată consistentă. Dar, din nou, dacă îți cumperi această motocicletă, poate că astfel de probleme lumești au început să nu te mai preocupe.

 

 

MY23-Multistrada-V4-Rally-Radar-Gr-Model-Blocks-630x390-1.png.d581ad1ccb002055fb4d894e0befce16.png

 

Bun, dar despre ce este vorba?

Motorul este același cu cel de pe pe varianta standard a Multistrada, însă cei 170 de cai putere sunt livrați la o turație puțintel mai mare, 10.750 rpm, iar cuplul maxim a scăzut ușor, la 121 Nm, prezenți la 8.750 rpm. În schimb curba de cuplu a crescut la turații joase și medii, pentru un comportament mai bun în off-road.

 

Ca și alte propulsoare V4 de la Ducati și V4 Granturismo își dezactivează doi cilindri, dar o face într-un stil propriu. Astfel, în mod obișnuit, acest lucru se întâmplă când motocicleta stă pe loc, pentru a îmbunătăți consumul și a preveni supra-încălzirea, în cazul V4 Multistrada Rally, sistemul permite ca motocicleta să poate fi condusă, atunci când se rulează la turații joase. În teorie, atunci când se merge domol, Multistrada Rally este propulsate de un motor cu doi cilindri în linie de 579 cmc. Dar, sistemul de dezactivare a cilindrilor are mai multe mape în funcție de viteza selectată, de exemplu, dacă pleci de pe loc, nu va intra în funcțiune. Cât despre transmisie, avem o cutie de viteze cu șase rapoarte cu un quickshifter în ambele direcții.

 

 

Ducati-Multistrada-V4-Rally-MY23-tech-spec-carousel-imgtxt-02-677x740-1.thumb.jpg.cc83a39afbef4687e51e23150507c68a.jpg

 

Dimensiunile roților sunt tot de 19 inch pentru față și 17 pentru spate, în schimb ele sunt cu spițe. Suspensiile Marzocchi au cursa mai lungă – 200 mm – sunt echipate cu sistemul de control semi-activ Ducati Skyhook, iar garda la sol a crescut la 230 mm.

 

 

Ducati-Multistrada-V4-Rally-MY23-adventure-banner-full-02-1330x600-1.thumb.jpg.c62a8d416a36dbbe55c5694bf37761e3.jpg

 

Costă în jurul a 30.000 de euro, poate fi considerată un soi de „covor fermecat”!

Este semnficativ mai mare și mai grea decât modelul standard al Multistrada, dar acest lucru nu va constitui o problemă în coabitarea cu Multistrada Rally. Grație funcției „Minimum Preload”, în momentul în care te oprești, electronica anulează setările de pre-încărcare ale amortizorului, coborând spatele motocicletei. Iar ca să îți fie mai ușor să o ridici de pe cric și să te urci în șa, funcția „Easy Lift” deschide supapele furcii care se înmoaie la valoarea minimă. La fel și când dorești să o urci pe cricul central.

 

 

Ducati-Multistrada-V4-Rally-MY23-tech-spec-carousel-imgtxt-03-677x740-1.thumb.jpg.e0d4c14c7f85b9d8ab6cf5959d8b9722.jpg

 

Pentru a face mai mult loc pasagerului/pasagerei, suporturile penru cutiile de bagaje au fost mutate mai în spate, iar parbrizul este mai înalt și mai lat, pentru a oferi mai multă protecție împotriva elementelor. Ampatamentul este și el mărit. Rezervorul de carburant a crescut la 30 de litri, cu 8 litri așadar față de varianta standard, dar confortul pilotului nu a fost afectat. Extra-volumul de carburant încape în „umerii” rezervorul, care nu este mai înalt decât cel obișnuit și rămâne la fel de îngust între genunchi.

 

 

Ducati-Multistrada-V4-Rally-MY23-tech-specs-grid-imgtxt-02-432x230-1.jpg.82b41deec44f8ec602008b091c83ba64.jpg

 

De menționat că pentru acele momente în care parcursul devine din ce în ce mai tehnic și mai alambicat, a fost pregătit un mod „Enduro”, în care puterea este limitată la 115 cai.

 

Ajungem astfel la vastul capitol al sistemelor electronice, care fac din V4 Multistrada Rally una dintre cele mai avansate motociclete ale momentului. Grație unității de măsură inerțiale cu șase axe există cornering ABS ca standard, creierul electronic al motocicletei , „știind” să gestioneze o grămadă de trick-uri: cornering light, wheelie control, traction control, hold control pentru pornirea în rampă sau engine brake control.

 

Pentru că de curând am vorbit de cruise control adaptiv, ei bine, V Multistrada Rally are nu un radar ci chiar două. Dacă cel din față contribuie la accelerarea sau deccelerarea motocicletei funcție de trafic, radarul posterior monitorizeaza unghiurile moarte și avertizează asupra unui eventual pericol la schimbarea benzilor.

 

 

ducati-multistrada-v4-rally-9.jpg.b5518edaf0711e8ad1eb17f27ad6a85d.jpg

 

De altfel, acest cruise control adaptiv devine și reper când vine vorba despre versiunile în care se va vinde V4 Multistrada Rally:

Adeventure Radar – cruiser control adaptiv și detector unghiuri moarte

 

Adventure Travel & Radar – se adaugă valize laterale din aluminiu, șa și manșoane încălzite

 

Full Adventure – toate cele de mai plus evacuare Akrapovic și aripa din carbon pentru roata față

 

Să nu uităm însă de lista echipamentelor opționale care este una destul de lungă, ducând un V4 Multistrada Rally către pragul a 40.000 de euro.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.