Jump to content

Conversie electrică în pregătire pentru clasicele motociclete BMW din seria R


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

Ride-Mercury-Mototherapy-Retrofit-Restomod-Elektro-Umbau-Kits-BMW-Boxer-und-Moto-Guzzi-2022-169Gallery-962adec9-1946595-1.thumb.jpg.8b0376f2d1f508ee4d6cb0b00625570d.jpg

Problema surselor de energie devine una din ce în ce mai spinoasă pentru Europa, 2050 fiind termenul limită până la care Bătrânul Continent și-a propus să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

 

 

Ba chiar, se vorbește din ce în ce mai mult despre interzicerea vânzărilor de vehicule cu motor termic din 2035.

 

În acest context, unii se întreabă cu ce se va întâmpla cu motocicletele clasice. În ce măsură își vor găsi aceste minunății locul în techno-societatea de mâine, care va contabiliza scrupulos consumul energetic?

 

 

Ride-Mercury-Mototherapy-Retrofit-Restomod-Elektro-Umbau-Kits-BMW-Boxer-und-Moto-Guzzi-2022-169Gallery-df82c428-1946594.thumb.jpg.38d81ab6c1d908f676a630fd60a8264d.jpg

 

Unele lucruri rămân însă imuabile: banul, de exemplu. Că vorbim de cash, că vorbim de biți  frumos afișati pe un ecran, puterea banului rezolvă orice doleanțe. De exemplu: ai o motocicletă BMW din seria R, mai vintage, și vrei să te dai în continuare cu ea, într-o țară – în acest caz, Franța – care declară din ce în ce mai multe Low Emissions Zones? Problema e ca și rezolvată. Cum? Prin electrificare!

 

 

291229388_104527172318439_8923332775264626202_n-2.thumb.jpg.bf8efcfecff224bbd8261869585c3133.jpg

 

Mai exact, atelierul parizian Mototherapy adoptă curentul restomod electric, deja la modă pe patru roți. De ce să îți cumperi o motocicletă electrică nouă, se întreabă proprietarii afacerii, când poți să aplici o conversie electrică vechii tale motociclete. Mai ales dacă deții un model cu un asemenea pedigree.

 

Excelent!  După ani buni în care am fost învățați că tocmai excesul, excedentul, luxul, dotările, creșterea constantă sunt tot atâtea chei ale Capitalismului, fiind programați să căutăm mereu „următorul produs”, acum aflăm că de fapt e mult mai cool să ne folosim în mod creativ de ceea ce avem deja. O tempora, o mores!

 

 

291322594_104527035651786_8306836314414332036_n.thumb.jpg.60ed2b25229071466a09cf6826cbfd66.jpg

 

Momentan, proprietarii afacerii se află în socialista etapă a strângerii de fonduri, mai exact, 300.000 de euro,  necesari dezvoltării kitului de conversie. În ce constă acesta? Într-un motor cu „fulminanta” putere de 13,4 cai (scuze, dar nu m-am putut abține), alimentat de o baterie de 10 kWh. Ne consolează în schimb cuplul de 199 Nm și formatul în care va fi oferită bateria, care imită motorul boxerul original, și faptul că acesta se amplasează în cadru, fără a fi nevoie de sudură.

 

 

291463597_104462088991614_7200435004774752641_n.thumb.jpg.316a45255e3a31e3be5ddf35715f54fc.jpg

 

Autonomia „noului” BMW R va fi de aproximativ 100 de kilometri, timpul de încărcare de patru ore, dar toată această distracție vintage nu va tocmai ieftină, ci va costa în jur de 14.000 de euro. Așa că, cel mai probabil, tineretul proletar al Europei de mâine va rămâne tot la trotineta electrică, iar upper class-ul – care nu moare și nici nu se predă – va recurge la modelele „curente” BMW Motorrad, astăzi aflate pe masa de lucru.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.