Jump to content

Ecranele au pus stăpânire pe școlile americane în așa măsură încât și mulți elevi spun că e prea mult / „Nu mai poți întoarce spatele tehnologiei”

Topic will be automatically locked at 09:46 PM


FROG ZEW
 Share

Recommended Posts

dreamstime_s_185432700.jpg

 

Transformarea digitală reprezintă „un mare experiment care se petrece în unitățile de învățământ din America”, unde la grădiniță sunt predate lecții și se numără cu voce tare după clipuri YouTube, temele de gimnaziu se fac pe laptop și proiectele de grup din liceu se finalizează cu bife în Google Docs, scrie Wall Street Journal (WSJ) într-o amplă analiză despre impactul tehnologiei asupra educației din SUA. Potrivit publicației, „ecranele au pus stăpânire pe clase” într-o manieră în care până și mulți dintre elevi spun că e prea mult.

 

Potrivit sursei citate, digitalul a devenit regulă în condițiile pandemiei Covid-19, fără prea multă dezbatere și în condițiile unor cercetări cu rezultate adesea neconcludente, iar în prezent există foarte multe semne de întrebare, în rândul profesorilor, dacă digitalizarea adoptată atât de rapid chiar aduce suficiente beneficii – lecții mai active, educație personalizată, eliminarea multor bariere între diverse categorii de elevi – sau mai degrabă predomină efectele negative în rândul copiilor.  

 

Publicația citează elevi care se plâng de faptul că trebuie să stea atât de mult timp cu ochii în ecrane, în scopuri educaționale, context în care arată, pe baza unor statistici analizate de specialiști (date culese de compania Lightspeed Systems în rândul a peste 2,8 milioane de elevi din toată țara) la solicitarea Wall Street Journal:

 

Elevii din învățământul preuniversitar din SUA (clasele 1-12) petrec în medie 98 de minute din timpul de școală pe dispozitive asigurate de unitățile de învățământ, reprezentând peste 20% din timpul de învățare. 

 

Timpul petrecut pe ecrane atinge un maxim de 2 ore și 24 de minute în clasa a 6-a (35% din timpul de învățare)

Timpul scade pe parcursul liceului până la 70 de minute pentru elevii din clasa a 12-a, când orele de școală sunt mai flexibile și mulți elevi trec preferă să folosească dispozitivele personale.

 

Aceeași publicație arată că, dacă înaintea pandemiei circa 20% dintre profesori spuneau că elevii lor și-au terminat cel puțin jumătate din activitățile la clasă pe dispozitive digitale, procentul a ajuns la 50% în prezent, în condițiile în care cercetările privind eficiența folosirii tehnologiei în educație sunt adesea contradictorii și nu există, încă, răspunsuri clare.

 

Dar, după cum este citată o profesoară din San Antonio, Texas, care încearcă să găsească un echilibru între folosirea tehnologiei pentru școală și evitarea elementelor care îi distrag pe elevi, în acest moment „tehnologia este ca oceanul: nu poți să-i întorci spatele”. 

Wall Street Journal menționează exemplul unei școli din statul Washington, lăsată fără acces la sistemul informatic timp de peste o lună, în urma unui atac cibernetic. O profesoară care predă la clasa a 6-a este citată povestind cum s-a panicat pentru că nu mai avea acces la curriculumul digital, singurul pe care îl folosise de când a început să predea, în 2019, dar care a ajuns să se adapteze la lucrul cu obiecte, afișe sau scris de mână în cadrul orelor de matematică, iar în aceste condiții a constatat că elevii lucrează mai bine.

 

Potrivit publicației, cercetările cu privire la utilitatea tehnologiei sunt adesea divergente:

 

O analiză a 24 de studii publicate anul trecut arată că studenții rețin mai multă informație când își iau notițe de mână, iar unele cercetări afirmă că nivelul de înțelegere este mai ridicat în cazul cititului pe hârtie, în locul ecranului.

 

Pe de altă parte, cercetări asupra unor produse tehnologice arată îmbunătățiri în învățare, la nivelul elevului.

Unii profesori citați spun că tehnologia este esențială pentru a-i sprijini pe elevii cu nevoi specifice, precum instrumentele de traducere instant pentru elevii din familii care tocmai au imigrat sau programele de afișare pentru elevi cu dislexie.

Dar multe companii pretind, pe baza unor analize interne, că produsele lor au rezultate foarte bune pe învățare, rezultate care nu se regăsesc, însă, în verificări independente.

 

Wall Street Journal menționează că, în acest moment, accesul la calculatoare este aproape universal în școlile publice americane – 95% dintre acestea declară că au oferit elevilor dispozitive în ultimul an școlar. Acest lucru a eliminat multe bariere între elevii din medii avantajate și cei din medii dezavantajate, în ceea ce privește accesul la instrumente educaționale.

 

sursa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.