Jump to content

FROG ZEW

Legend-DJ
  • Posts

    1517
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Other groups

FROG ZEW last won the day on November 12

FROG ZEW had the most liked content!

About FROG ZEW

  • Birthday 10/12/2003

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Previous Fields

  • RPG1 Nickname
    FROG

Recent Profile Visitors

3319 profile views

FROG ZEW's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • 60 Consecutive Logs Rare
  • 30 Consecutive Logs Rare
  • 14 Consecutive Logs Rare
  • 15 Posts
  • 7 Consecutive Logs

Recent Badges

281

Reputation

  1. O schimbare care ar trebui să se realizeze imediat în sistemul de educație ar trebui să fie inversarea grilei de salarii încât educatorii și învățătorii să primească cele mai mari salarii, “pentru că de la ei pleacă totul”, este de părere Bogdan Panait, CEO și fondator al Lexdata, companie care se ocupă cu sisteme de protecție a datelor personale (GDPR). Declarațiile au fost făcute în cadrul conferinței “Challenges of the Future: Education, Research and the Labour market” (“Provocările viitorului: educație, cercetare și piața muncii”). Panait, care a fost profesor pentru scurt timp acum 26 de ani, a explicat în cadrul conferinței de ce nu a continuat cariera didactică: “pentru că m-a dezamăgit imposibilitatea ca eu să schimb sistemul. Ca mulți tineri care ne ajung la catedră în zilele noastre, am avut dorința de a îmbunătăți sistemul și nu am putut pentru că m-am lovit de lucrurile de care din păcate se lovesc și cei care au venit după mine. De o rezistență, în primul și primul rând, a oamenilor din sistem”. Antreprenorul a comentat problema salariilor în învățământul preșcolar și primar, susținând că o reformă în acest sens ar fi de rezolvat cât mai repede: “Aș vrea să vin și cu câteva propuneri de a schimba imediat acest sistem. Prima ar fi inversarea grilei de salarizare din învățământ și să le ofer educatorilor și învățătorilor cele mai mari salarii din sistemul acesta educațional. Pentru că de la aceștia pleacă totul: de la un cadru didactic care lucrează cu, poate, 30 de copii mici de tot și cu care nu înțeleg cum face performanță”. “Pentru că pe mine, dacă mă lași cu doi copii de 5 ani, voi fi eu cel care își va smulge părul din cap. Și, cu toate acestea, acele persoane sunt dedicate actului educațional și copiilor și îi aduc pe un drum unde nu vezi diferențe între ei”, a apreciat Bogdan Panait. Redăm mai jos intervenția integral: “Avem prea puține exemple de școli schimbate” “O să vă vorbesc din perspectiva de profesor, dintr-o haină pe care am îmbrăcat-o ultima dată în urmă cu 26 de ani și pe care puțini au văzut-o purtată de către mine. Am abandonat-o destul de repede și am încercat să mă îndrept pe drumul educației non-formale în paralel cu activitatea mea principală. De ce am renunțat atunci la acea, să-I spun, robă de profesor – pentru că am o stimă extraordinară pentru cei cu această frumoasă meserie – pentru că m-a dezamăgit imposibilitatea ca eu să schimb sistemul. Ca mulți tineri care ne ajung la catedră în zilele noastre, am avut dorința de a îmbunătăți sistemul și nu am putut pentru că m-am lovit de lucrurile de care din păcate se lovesc și cei care au venit după mine. De o rezistență, în primul și primul rând, a oamenilor din sistem. Și dacă stau să mă uit la câteva exemple minunate de schimbare fundamentală a educației de astăzi, îmi dau seama că zicala noastră populară, aceea ‘Cu o floare nu faci primăvară’ se aplică și în această situație. Avem prea puține exemple de școli schimbate, de mediu educațional modernizat și prea multe situații în care avem, de exemplu, profesori de istorie la liceu care predau unei clase cu învățământ în limba franceză, cu dicționarul pe telefon deschis la fiecare oră. Și exemplele pot continua. Aceasta este rezistența, iar exemplele pot continua”, a mai spus antreprenorul. Formarea profesorilor printr-un program național, pusă sub semnul întrebării “Nu cred ca la nivelul acela de clasa pregătitoare – clasa a V-a e nevoie de meditații pentru copii. Din clasa a V-a mai departe se văd diferențele majore de acces la educație, de acolo se pierde totul. Și cred că prima condiție obligatorie ar fi (…) să ne ducem un pic și să vedem ce s-a întâmplat în perioada 2017-2019 când, potrivit unor raportări oficiale, am avut implementat la nivel național acel proiect CRED – Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți. Un proiect care a vizat – și o să vă spun niște cifre care sună foarte bine, dar să le și traducem – un proiect care a vizat programul de învățare, metode noi de folosire a tehnologiilor digitale în platforme de comunicare pentru 55.000 de profesori la nivel național. Avem 55.000 de experți în digitalizare pentru educație în format electronic? Nu, pentru că noi am rămas deocamdată ca societate să ne uităm la cifre, pentru că ni se pare frumos, și nu analizăm ceea ce ni se oferă. Și eu vreau să văd rezultate. Și merg la școli și iau la rând fiecare instituție să văd ce nivel de pregătire am pentru această nouă formă de educație pe care ar trebui sa o regăsesc și pe care ar trebui împreună să o aducem în sistemul nostru educațional. Un sistem mixt, un sistem care vine să ne aducă digitalizare. Și mă trezesc cum doamna Roxana Mînzatu, fostă ministru, care se ocupă în continuare de implementarea și absorbția fondurilor europene în România, în urmă cu câteva săptămâni în cadrul unei conferințe, a dat un exemplu pe care mi-l amintesc: înainte de a digitaliza o țeavă care ne face legătură de apă, ar trebui să îmi fac griji dacă cei care sunt legați la această țeavă au robinet. Digitalizarea în educație, dacă mă gândesc, a fost făcută pe acest principiu. Am pus niște senzori care sa ne arate că am digitalizat ceva, dar nimeni nu poate beneficia de aceste soluții de digitalizare. Avem date tablete în școli care nu au încălzire, avem calculatoare, laptopuri trimise pentru școala online unor copii care nu au conexiune la internet”, a mai apreciat Panait. Acesta a continuat: “Haideți să nu ne îmbătăm cu apă rece, n-am făcut nimic în urma pandemiei, n-am învățat nimic ca societate, nu o să învățăm nimic nici de pe urma acestui război care ne aduce și trebuie să inserăm foarte mulți copii ucraineni lângă copiii noștri. Nu ne-am adaptat și o să ne trezim că în următorii ani o să avem, pe lângă copiii ucraineni, mulți asiatici. Pentru că astăzi discutăm și despre piața muncii. Și haideți să ne uitam la acele sute, mii de oameni din Asia – Nepal, Filipine – care vin la noi să muncească. Nu vor veni și cu copiii lor? Nu învățăm nimic. A treia soluție pe care eu aș îndrăzni să o prezint ar fi aceea de a nu ne mai arunca cu capul înainte și să ne oprim și să reglementăm principii. Să nu mai digitalizăm înainte de a avea internet, să nu ne mai apucăm să înființăm clase la nivelul unei unități de învățământ, în limba japoneză, dacă nu avem cadre capabile să le parcurgă programa. Să nu mai inventez specializări sau să rămân în continuare cu programa școlară și chiar și universitară cu foarte multe formări care nu mai sunt de actualitate. De ce? Pentru că dă bine la cifre. Nu vreau să fiu cel care spune ‘Doar ca să se ia salarii’, nu ați auzit această afirmație de la mine astăzi. Îndrăznesc doar să spun – ca să ne raportăm bine la cifre. (…) Profesorii aceia peste 50.000 care au urmat formarea CRED au urmat peste 330.000 de ore de formare. Pe bune? Cred că doar din pix au putut să le raporteze atâtea. Știm foarte bine cât de încărcat este programul unui profesor, că are familie, că nu are timp să stea la cursuri de formare, mai ales la un nivel destul de accelerat. Pentru că nu am văzut rezultate, și atunci îmi permit să fiu Toma Necredinciosul”. “(…) Lucrurile se schimbă, văd în școli mai mulți specialiști invitați, voluntari care să lucreze cu copiii, văd profesori care, în funcția programei rigide, discută altfel cu copiii. (…) Le transmit profesorilor tineri să fie încrezători, să nu ne lase copiii privați de o educație modernă, de o educație de calitate, actualizată la ceea ce, astăzi, ne place să vedem că este în Uniunea Europeană, un nivel ridicat de beneficii”, a conchis acesta. Sursa
  2. O nouă propunere legislativă pentru modificarea şi completarea “Legii educaţiei naţionale nr. 1 din 5 ianuarie 2011, care urmărește extinderea programului-pilot Masă caldă în școli, a fost depusă în Parlament. „Inițiativa nu are niciun fel de impact financiar asupra bugetului de stat sau a Ministerului Educației, fiind un program complementar celui deja existent, astfel încât să se ofere o masă în creșele, centrele de zi, grădinițele și şcolile pentru care autoritățile locale au posibilitate financiară, dar nu au putut oferi acest lucru în lipsa cadrului legal”, a declarat Alin Chirilă, deputat PSD și inițiatorul propunerii legislative, potrivit unui comunicat de presă primit de Edupedu.ro. „Practic, se acordă posibilitatea legală consiliilor locale și consiliilor județene care doresc asigurarea meselor gratuite în creșe, grădinițe, centre de zi, școli, în cantinele şcolare, în sălile de mese sau prin servicii de catering, din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor sau ale judeţelor, prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale acestora, în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinaţie. Avem în vedere asigurarea necesarului de hrană pentru fiecare copil, astfel încât să nu fie afectată sănătatea acestora, precum și accesul la educație”, a declarat deputatul PSD de Mehedinți, Alin Chirilă. În urma acestei modificări legislative, programul „Masă Caldă în școli” poate fi implementat și la nivelul unităților de învățământ, atât cu program normal, cât și în cele cu program prelungit sau cele în care se organizează programe „Școală după școală” pe de-o parte, iar pe de altă parte pot fi incluse toate școlile care în prezent nu au fost selectate în programul „Masă Caldă în școli”, acolo unde autoritățile locale au resursele bugetare necesare și decid acest lucru prin hotărâri de consiliu, dar și creșele, centrele de zi și grădinițele, se precizează în expunerea de motive. Având în vedere necesitatea continuării eforturilor pentru diminuarea ratei părăsirii timpurii a şcolii, în condiţiile în care valoarea acestui indicator se plasează încă peste media Uniunii Europene, fiind de 18,1% în 2017, 16,4% în 2018 şi 15,3% în 2019, conform datelor oficiale Eurostat, este nevoie de extinderea programului-pilot, „Masă caldă în școli”, care a debutat în anul școlar 2016-2017, în toate școlile în care autoritățile locale pot acoperi aceste cheltuieli, până când va exista posibilitatea de aplicare la nivelul tuturor unităților de învățământ din mediul preuniversitar. Sursa
  3. Victimele violenței domestice pot cere ajutor imediat prin aplicația gratuită Bright Sky RO, lansată de Fundația Vodafone România în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania. Cu cine poate să vorbească în anonimat o persoană care a fost lovită de partener sau de soț, care a fost abuzată psihic? Unde poate să ceară ajutor fără ca abuzatorul să îi descopere acțiunea, care sunt centrele care o pot adăposti atunci când are cea mai mare nevoie de protecție, unde poate găsi un psiholog care să o asculte? Și ce pot face persoanele care nu trec printr-o astfel de traumă, dar care vor să-și ajute apropiați aflați în situații abuzive? Despre soluțiile la aceste probleme au vorbit într-un interviu pentru Edupedu.ro directorul Fundației Vodafone România, Angela Galeța, și Angela Chirvăsuță, comisar șef în cadrul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Poliției Române, care gestionează împreună aplicația gratuită Bright Sky RO. Aplicația poate fi folosită de persoane care au peste 14 ani și le oferă informații atât victimelor, cât și celor care vor să îi învețe pe tineri, pe studenți, pe liceeni ce înseamnă o relație toxică de prietenie, de câte tipuri sunt abuzurile, cum escaladează în timp violența în familie. Interviul de mai jos este acordat în contextul în care astăzi, 25 noiembrie, este Ziua Internațională pentru Eliminarea Violenței împotriva Femeilor. Rep.: Care sunt cele mai folosite funcții ale aplicației Bright Sky RO, singura aplicație gratuită care vine în sprijinul victimelor violenței domestice? Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România: Este o secțiune extrem de importantă, care se numește Jurnalul meu și prin care aplicația o învață pe victimă cum să creeze o adresă de email securizată. Prin Jurnalul meu, secțiune din aplicație, persoana aflată în nevoie poate să trimită înregistrări audio, video, foto, către această adresă de email. Toate acestea le poate folosi ulterior ca probe în instanță. Când a debutat acest proiect, eu însămi am aflat din această aplicație care este diferența dintre ordinul de protecție provizoriu și cel ulterior. Am aflat tot din aplicație care sunt întrebările pe care polițistul ți le adresează atunci când te duci să raportezi un abuz. Deci aici poți găsi toate informațiile și atunci știi ce o să te întrebe, cum se obține ordinul de protecție provizoriu, cel ulterior. Ca victimă, ai acces la informații inclusiv despre un plan de siguranță. Apoi printre cele mai folosite sunt ghidul care explică formele de abuz, pentru că există violență psihică, socială, economică șamd. Apoi este Ghidul de evaluare-autoevaluare a siguranței într-o relație, care se numește Este abuz? și care poate fi folosit fie de victimă, fie de cineva care bănuiește că știe pe cineva care este victimă. A treia ca număr de accesări este partea de Găsește ajutor, o zonă unde poți intra chiar și pe bază de localizare. Noi le recomandăm victimelor să apeleze la localizare doar dacă se simt în siguranță în acel moment. Această zonă îți afișează informații despre toate entitățile private sau ale statului care pot oferi asistență în momentul respectiv, de la ONG-uri, adăposturi, toate instituțiile care pot interveni, ONG-uri care oferă asistență psihologică. Dacă este cineva care s-a hotărât să obțină ordinul de protecție, atunci găsește acolo organizații care o pot ajuta. O altă secțiune care este utilă pentru tineri este Demontarea miturilor. Acolo găsești întrebări de tipul: Azi a țipat la mine, dar sigur îi trece. E abuz sau nu e abuz? În felul ăsta vezi că de fapt ce credeai tu că e normalitate, în realitate este abuz. Angela Chirvăsuță, comisar șef în cadrul Poliției Române / Foto: Arhivă personală Angela Chirvăsuță, comisar șef în cadrul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din Poliția Română: Cei care intră în aplicație găsesc și numărul celor de la Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse (ANES), serviciu disponibil 24 din 24 și unde pot cere consilier. Ei nu oferă consiliere psihologică pe loc, dar dau sfaturi și te îndrumă spre persoanele care oferă efectiv această consiliere. Rep.: Ați lansat aplicația exact în anul în care a debutat marea izolare, odată cu pandemia Covid-19. S-a văzut efectul izolării familiilor pe cifre? Angela Galeța: Noi ne pregăteam de lansare chiar când a venit pandemia. Din discuțiile cu partenerii, ne-am dat seama că trebuie să nu amânăm nimic așa că am lansat aplicația în mai 2020 și în primele 3 luni au fost peste 1.500 de accesări. Am ajuns acum la peste 32.000 de utilizări a aplicației, cu 10.000 de unici. Cifrele sunt comparabile cu ale celorlalte țări în care există aplicația. Ce credem noi că este relevant este faptul că cea mai accesată secțiune din aplicație este Ghidul cu formele de abuz și chestionarul. Deci cei care intră vor în primul rând să înțeleagă în ce situație sunt. Și apoi este bine că toate informațiile sunt puse la un loc și este ușor să le găsească atât victimele, dar și cei care au prieteni despre care știu sau bănuiesc că se află într-o situație de abuz. Fiecare își găsește locul unde să acceseze informația necesară. Rep.: Cine poate apela la aplicație? Angela Galeța: În primul rând, victimele. Dar este foarte important ca și publicul larg, fiecare dintre noi să acceseze aplicația. Pentru că dacă o să învățăm ce înseamnă abuzul, care sunt formele de abuz, cred că nu se va mai perpetua această legenda că ‘bătaia e ruptă din rai’, că ‘o palmă n-a omorât pe nimeni’. Speranța este în generația tânără, care poate să schimbe mentalitatea societății. Inclusiv pe mine m-a ajutat aplicația să înțeleg ce aș putea să fac dacă cunosc pe cineva aflat într-o relație abuzivă. Aplicația te învață să nu judeci victima, să stai să o asculți, să vezi cum ai putea să o ghidezi. Angela Chirvăsuță, comisar șef în Poliția Română: Sunt foarte multe victime care nu vor să recunoască, de rușine, situația în care se găsesc. Aplicația te ajută să înveți să nu judeci, să suni la 112 pentru altcineva doar dacă e situația este iminentă, dar trebuie să știi că nu poți ajuta victima cu forță. În loc de a acționa atunci când victima nu dorește asta din partea ta, de fapt afli că este momentul să convingi victima că este cazul ca ea să ceară ajutor. O altă informație importantă este următoarea: Niciodată nu intri în polemică de față cu agresorul, pentru că nu faci decât să înrăutățești situația, agresorul va avea un motiv în plus să se ia de victimă, atunci când tu pleci. Dacă au toate aceste informații, dacă știu ce înseamnă o relație abuzivă și ce nu este normal, atunci tinerii ajung să își trieze din timp prietenii, pentru că relațiile acestea de prietenie se dezvoltă în timp în relații de parteneriat și dacă tu accepți din timp astfel de comportamente abuzive, atunci nu este în regulă. Trebuie să poți spune: nu e ok așa, nu e normal să mă suni la orice oră din zi și noapte, nu ai voie să mă controlezi, nu ai voie să îmi spui cu ce să mă îmbrac, nu ai voie să îmi spui să fac sex când vrei tu. Uneori, victimele cred că e o formă de iubire tachinarea asta, dar nu este deloc formă de iubire, este o formă de abuz. Violența domestică nu se manifestă doar la cei lipsiți de educație, se întâmplă și „la case mai mari”. Oamenii care intră pe aplicație mai abordează și informațiile referitoare la hărțuirea care poate avea loc la locul de muncă, deci informații cu privire la vulnerabilitatea femeii în societate, pentru că angajatorul are obligația să te protejeze. Trebuie să știi că ai dreptul să fii protejat la locul de muncă. Revenind la informațiile pe care toți tinerii trebuie să le cunoască cu privire la ce este o relație sănătoasă și ce este toxic: nu este normal ca prietenul tău să te întrebe în orice moment al zilei Unde ești, cu cine ești?, să te sune oricând spunând că este o dovadă de afecțiune asta. În realitate, este o dovadă de control abuziv; dacă te sună pe modul Video în mod repetat în timpul zilei, atunci trebuie să știi că de fapt vrea să vadă cine este în jur, cum ești machiată, unde ești exact. Dacă partenerul îți impune un anumit anturaj, dacă îți spune că e momentul să nu te mai vezi cu prietenii tăi, că ei îți fac rău sau te învață prostii, dacă îți spune că nu te îmbraci cum trebuie, dacă îți transmite că ‘vorbești numai prostii’, atunci trebuie să știi că ești victimă și relația nu este una normală. În relațiile abuzive, nu se începe cu o palmă, ci cu violență psihologică, verbală, cu o umilire peste care treci mai ușor pentru că zici că a fost mai nervos în ziua aia sau ai făcut tu ceva greșit. Dar nimic din ce spunem nu justifică niciodată o palmă, bătaie, agresiune. Agresorii au capacitatea să transfere vinovăția către victimă, să o facă să creadă că ea este de vină pentru comportamentul violent al agresorului. Cel care lovește spune, de regulă: dacă m-ai fi ascultat, nu m-ai fi adus în starea asta de nervi! Dar vorbele astea sunt absurdități, nu justifică nimic violența. Nimic din ce am putea spune nu îl poate face în mod legitim pe celălalt să ne lovească. Dar vorbele astea spuse de 1.000 de ori ajung să se transforme în ‘picătura chinezească’ pe care victima ajunge să le creadă. Și așa victima ajunge să gândească greșit despre sine în termenii: nu sunt destul de harnică, de frumoasă, de deșteaptă. Violența domestică are o manifestare ciclică: agresorul când se poartă frumos, oferă flori, este iubitor, când se enervează, apoi cere scuze pentru ca victima să nu plece, apoi iar începe și o abuzează. Și victima este confuză: îi plac momentele de bine și trece peste momentele de violență, dar ‘luna asta de miere’ este din ce în ce mai scurtă ca durată, pentru că agresorul vede că îi este acceptat comportamentul violent. Prin aplicație, nimeni nu are acces la datele și informațiile pe care le stochează victima pe adresa ei de e-mail. Dacă victima nu vrea să trimită înregistrările video, audio, fotografiile din Jurnalul meu mai departe către poliție, atunci nimeni nu are acces la ele, rămân acolo, pentru că aplicația nu permite nimănui să fie accesată această adresă de e-mail. Este important să fie o adresă nouă de e-mail și cu parolă, ca nu cumva agresorul să aibă acces la ea. Victimele pot înregistra momentele de abuz direct cu aplicația. Dar sunt și situații în care fac o înregistrare audio și o urcă ulterior pe e-mail, pe adresa securizată, după care șterg din telefon dovada. Rep.: Cine “mă poate vedea” dacă am apelat la această aplicație? Angela Galeța: Nimeni nu află. Eu însămi pot să șterg aplicația oricând doresc, ceea ce nu șterge însă și e-mailul, astfel că după dezinstalarea aplicației informațiile rămân acolo stocate. Iar aplicația se poate șterge, se reactivează, iar se șterge, oricând dorește victima, la fel ca în cazul unui joc. Rep.: Care simțiți că ar fi următorul pas, pentru prevenirea violențelor domestice, pentru scăderea numărului real de abuzuri? Angela Chirvăsuță, comisar șef în Poliția Română: Să transmitem informația despre aplicație cât mai multor oameni, pentru că atunci când știi ești un om puternic și ai șansa să fii salvat. Când nu știi că ești în situație critică, nu poți cere ajutor. Anul ăsta, față de primele 10 luni ale anului trecut, a crescut cu 20% numărul de ordine provizorii care îl elimină pe agresor din casă pentru 5 zile. Ceea ce înseamnă că victimele au căpătat curaj și au sunat la poliție. După cele 5 zile, procurorul poate transforma în ordin de protecție de până la 6 luni acel ordin provizoriu, dar asta numai cu voința victimei, care este citată la instanță și întrebată dacă dorește un astfel de ordin de protecție de până la 6 luni. În ultimele 10 luni, cele mai multe ordine de protecție au avut 6 luni (4.483 de cazuri), iar cele de 3 luni au fost în număr de 1.649. Judecătorul ascultă toate problemele și în funcție de probele de la dosar analizează cât de gravă este situația respectivă și dacă agresorul își poate reface comportamentul în 6 luni sau poate în 3 luni, cu consiliere psihologică. Poate judecătorul să îi ceară să facă consiliere psihologică și dacă nu se potolește, victima poate cere un alt ordin de protecție și judecătorul să îi mai dea încă 6 luni. Sunt foarte multe femei care rămân fără venituri proprii, pentru că agresorul le întrerupe cariera profesională spunându-le „tu stai acasă cu copiii”, așa că acestea nu mai pot pleca pentru că nu au resurse. Agresorul se poartă într-un fel în public și altfel în familie. Iar ca victimă e greu să faci față presiunii sociale care îl vede pe el gentleman când tu de fapt ești victima, dar asta o știi doar tu. Sunt foarte multe cazuri și de vedete care pozau în familii foarte foarte fericite, iar când s-au hotărât să se despartă au spus public de câte ori au fost bătute, de câte ori s-au culcat nemâncate, dar de față cu lumea pozau în familia fericită. Angela Galeța: Cele care sunt victime ale violenței de orice tip să aibă curaj și să ia atitudine, pentru că situația în timp poate deveni și mai gravă! Abuzul nu începe cu o bătaie, dar e important să spui Stop! de la primul semn de umilire. Victima să aibă curajul să iasă din relația abuzivă. Angela Chirvăsuță, comisar șef în Poliția Română: Noi să nu tolerăm genul acesta de comportament, pentru că dacă tolerăm violența în jurul nostru, atunci ea se va răsfrânge asupra celor apropiați. Formele de abuz sunt uneori atât de ascunse, încât trebuie să învățăm care sunt micile modificări din comportamentul prietenilor care indică un abuz: că se îmbracă chiar și atunci când este cald cu bluze cu mâneci lungi pentru că are vânătăi, dacă nu poate răspunde niciodată la telefon în afara serviciului – ăsta e semn că partenerul îl izolează, uneori cu mesaje de tipul: trebuie să acorzi tot timpul familiei. Dacă nu se mai întâlnește cu prietenii sau nu mai are voie să își vadă familia. Izolarea de hobby-uri, de prieteni, schimbarea comportamentului, a stilului de a se îmbrăca, faptul că nu mai este volubil, că nu mai participă la teambuildinguri și la alte activități normale, toate sunt semne de abuz din partea partenerului de viață. Viața în cuplu nu înseamnă izolarea în doi, ci independență, înseamnă să ai prieteni în afara casei și să ți se permită să fii tu însuți. Rep.: De ce ați lansat, în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania, aplicația Bright Sky RO, singura aplicație gratuită din 2020 și până astăzi care vine în sprijinul victimelor violenței domestice? Cine a venit cu această idee? Angela Galeța: Aplicația a apărut prima data în Marea Britanie, ca aplicație creată și finanțată de Vodafone Foundation, sora noastră din UK, și apoi a început să fie preluată și de alte țări. Din primul moment în care am auzit de Bright Sky am zis că trebuie să o aducem și în România, pentru că știam din discuțiile cu organizațiile neguvernamentale din zona aceasta că este nevoie de informație structurată care să explice ce este abuzul, cum se recunoaște, care să îți spună ce faci dacă ești într-o situație de abuz, unde te duci, cum ieși din situație? Când am decis să aducem aplicația în România, a devenit evident că nu puteam să luăm textul din Marea Britanie și să îl traducem, ci ne trebuia o aplicație adaptată României, care să aibă informații cu surse locale, care să fie conform legislației noastre șamd. Așa am ajuns la prietenii noștri de la Asociația Necuvinte și la prietenii noștri de la Poliția Română, unde sincer spun că am găsit oameni cu suflet, cu care am simțit din start că suntem pe aceeași lungime de undă. Am avut mai multe întâlniri de lucru în care specialiștii au luat fiecare cuvințel din textul pe care îl găsiți în aplicație și l-au adaptat lucrurilor din România, nevoilor legislației. Code for Romania a răspuns de partea de baze de date cu serviciile de asistență pe care le poți contacta și cărora le poți solicita ajutorul. Angela Chirvăsuță, comisar șef în Poliția Română: Structura din care fac parte, Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, se ocupă de partea de prevenire, noi nu facem dosare, nu dăm amenzi, ne ocupăm doar de promovarea informațiilor necesare ca oamenii să știe care sunt legile și ce prevăd ele, astfel încât să nu le încalce, să nu fie infractori. Dacă greșești, ești pasibil de amendă, pentru că ai obligația să știi legile României. Scopul nostru este de a le transmite oamenilor ce au voie și ce nu, ce pot face atunci când sunt în situația de a fi victimă și care sunt structurile care le apără și la care pot apela. Institutul nostru este central, dar la nivelul fiecărui inspectorat județean există o structura mică ce implementează în județul respectiv campaniile noastre. Deci în fiecare județ este câte un reprezentant al nostru. Când am auzit despre aplicația Bright Sky RO, am zis că este foarte bună, pentru că noi creăm campanii, proiecte, idei pe care trebuie să le transmitem oamenilor. De multe ori, mass media nu ne bagă în seamă pentru că ceea ce facem nu are statut de știre, ci este vorba despre recomandări. Și atunci încercăm să ne creăm noi evenimentele și să facem întâlniri cu grupuri țintă din ce în ce mai mari, apelăm la angajatori astfel încât să ne întâlnim cu angajații și să discutăm despre siguranța copiilor, a familiilor, a caselor, dar asta întotdeauna după ce am fost în contact cu angajatorul care le permite oamenilor să intre în online cu noi în pauza de masă, de exemplu. Dar în pandemie, în momentul în care lumea a intrat în lockdown, nu te mai puteai întâlni cu nimeni, nu mai aveai cum să ajungi la victime, toată lumea era foarte supărată și ocupată. Dar soluția a venit din faptul că toate persoanele tinere au un telefon. Toată lumea are un smartphone și atunci când vii cu aplicația Bright Sky RO este ușor să le transmiți informații. Iar cantitatea de informație care este cuprinsă în această aplicație este foarte mare. Una este să îi dai un pliant unui om și alta este să îi dai acces la sute de informații pe care le poate citi atunci când este liniștit, când are timp liber, când nu este agresorul lângă el. Victimele poate nu au posibilitatea să se ducă la secție, fie pentru că le e frică să nu le vadă cunoscuții, fie de teama că va auzi agresorul, însă aplicația te învață care sunt formele de violență, ce poți să faci, unde poți să apelezi în funcție de locul în care ești, persoanele care intră pe aplicație au chestionare de evaluare a gradului de risc în care se regăsesc. Și informația este de mare ajutor pentru că atunci când o victimă se duce să depună plângere la Poliție, ea este în stare de șoc. Poliția trebuie să îi transmită o mulțime de informații, iar victima în stare de șoc înțelege 10% din ceea ce aude pentru că ea vrea doar să spună prin ce a trecut, să scape de situație. Și atunci, Bright Sky RO e de mare ajutor pentru că victima poate citi toate aceste informații care îi sunt aduse la cunoștință și la poliție, dar când se liniștește din eveniment. Sursa
  4. Politica de “subfinanțare cronică a sistemului de învățământ”, salariile nemotivante și impredictibilitatea în educație sunt câteva dintre constatările dintr-o rezoluție anunțată de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și postată de organizație, vineri, pe Facebook. Sindicatul condus de Simion Hăncescu adresează public mai multe cereri legate de salarizarea profesorilor și programele școlare către Ministerul Educației, Guvernului, Parlamentului României și partidelor politice parlamentare, potrivit documentului. Rezoluția vine după ce, în perioada 24-26 noiembrie, la Sinaia, delegații federației, “reprezentând peste 155.000 de membri ai organizațiilor sindicale afiliate”, au organizat o conferință națională. Textul integral al rezoluției, mai jos. Printre cele 8 constatări ale FSLI se numără faptul că “învățământul românesc continuă să fie un domeniu neatractiv pentru absolvenții performanți ai învățământului superior”, se “continuă politica de subfinanţare cronică a sistemului de învăţământ, prin alocarea anuală de fonduri iresponsabil de mici”, dar și că “școala românească este din ce în ce mai neatractivă pentru un procent mare de elevi, deoarece competenţele dobândite la absolvirea studiilor (sic!), nu le permit integrarea socio-economică”. O rezoluție similară a fost emisă, tot de la Sinaia, în 2017, dar organizațiile profesorilor nu au continuat cu demersuri concrete în susținerea punctelor expuse. Potrivit documentului din 2017, pare că atât constatările, cât și cererile de la acea vreme au fost luate cu copy-paste și redate acum într-un nou document. “În ultimii 27 de ani guvernele României au practicat, în mod constant, o politică de subfinanţare cronică a sistemului de învăţământ, alocând pentru acest domeniu strategic fonduri iresponsabil de mici. (…) Școala românească este din ce în ce mai neatractivă pentru un procent mare de elevi, deoarece competenţele dobândite la absolvirea studiilor nu le permit integrarea socio-economică”, nota FSLI în 2017. Printre solicitările din 2022 se numără “aplicarea în integralitate, în regim de urgență, a prevederilor Legii – cadru nr. 153/2017 pentru toți salariații din învățământ și acordarea unei indexări suplimentare a salariilor”, “cuprinderea tuturor funcțiilor din sistemul educațional într-o singură anexă la noua lege-cadru de salarizare, astfel încât poziționarea salariaților din învățământul preuniversitar de stat în grila de salarizare să fie superioară celei actuale”, dar și “reformarea programelor școlare astfel încât competențele dobândite să fie corelate cu exigențele impuse de realitățile economiei românești”. FSLI mai solicită și “alocarea de fonduri de la bugetul de stat, pentru aducerea infrastructurii școlare și a dotărilor din unitățile de învățământ la standardele necesare”, alături “de elaborarea unui pachet legislativ coerent în domeniul învățământului, menit să nu fie supus unui proces de modificare și completare permanentă”. În 2017, FSLI cerea “analizarea cu obiectivitate a actualelor programe școlare, pentru identificarea tuturor lacunelor acestora, astfel încât modificările propuse să conducă la corelarea competențelor dobândite, cu exigențele impuse de realitățile economiei românești” și “alocarea de fonduri de la bugetul de stat, în special pentru comunitățile locale care nu dispun de resurse financiare, pentru aducerea infrastructurii școlare la standarde internaționale”. Amintim că cele mai reprezentative sindicate din Educație, FSLI și FSE “Spiru Haret”, nu s-au pronunțat public pe perioada verii în care s-au dezbătut proiectele legilor Educației anunțate de fostul ministru, Sorin Cîmpeanu, de pe 13 iulie. Sursa
  5. FROG ZEW

    Salut! Cererea ta a fost respinsa, deoarece cerinta 3, respectiv 4, sunt obligatorii! Revin-o cu alta cerere, deoarece asta nu o mai poti modifica! (sunt trecute cele 24 de ore de la postare) Multumesc de intelegere!
  6. FROG ZEW

    Grad acordat!
  7. FROG ZEW

    Grad acordat!
  8. Ministrul Educației, Ligia Deca, a avut, marți, o întâlnire cu președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, și cu o echipă a Inspectoratului Școlar Județean Iași, pe tema situației din învățământul ieșean, potrivit unui anunț făcut de Costel Alexe pe Facebook. Întâlnirea a avut loc într-un moment în care Costel Alexe este dat în judecată în două dosare penale, inclusiv unul legat de conducerea unei școli din Iași. Potrivit anunțului lui Alexe, la discuțiile despre “situația învățământului școlar preuniversitar ieșean” a participat și secretarul general adjunct al guvernului, Lucian Rusu. Fost ministru PNL al Mediului și actual șef al CJ Iași, Costel Alexe a fost trimis de două ori în judecată, în ultima perioadă, în dosare penale: În iulie, procurorii DNA l-au trimis în judecată sub acuzația săvârșirii de abuz în serviciu în legătură cu numirea unui director interimar al Școlii Populare de Arte “Titel Popovici” Iași – după cum a scris atunci G4Media.ro În iunie, el a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită și instigare la delapidare, fiind acuzat că a cerut șpagă table în valoare de aproape 100.000 lei, după cum a scris G4Media.ro Sursa
  9. FROG ZEW

  10. Un bărbat care a avut simptome asemănătoare răcelii, în același timp cu membrii familiei lui, a început să se îngrijoreze după câteva săptămâni în care el era în aceeași stare, în timp ce toți ai lui s-au făcut bine. Ajuns la spital, medicii i-au dat o veste devastatoare. În urma investigațiilor, medicii i-au descoperit în plămâni formațiuni specifice cancerului. Bărbatul, Jason, a mers la urgențe pentru că se simțise rău timp de șase săptămâni și spera că va avea nevoie doar de antibiotice pentru a „scăpa în sfârșit” de boală, a spus dr. Erika Kube, medic de urgență la spitalul Mid-Ohio, în The Columbus Dispatch, citată de Insider. O radiografie a arătat că bărbatul avea mai multe mase suspecte în ambii plămâni. Cancerul pulmonar este forma de cancer care provoacă cele mai multe decese, potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA (CDC). Aproximativ 236.740 de oameni din SUA vor fi diagnosticați cu această afecțiune în acest an și 130.180 de oameni vor muri din această cauză, estimează Societatea Americană de Cancer. Fumatul este principala cauză a cancerului pulmonar, potrivit CDC. Persoanele cu rude care au avut această afecțiune pot fi, de asemenea, expuse unui risc mai ridicat, dar nu se știe foarte clar dacă acest lucru are legătură cu genetica sau pentru că fumează sau din cauza potențialei expuneri la substanțe chimice din mediu, cum ar fi radonul. Jason a crezut că a răcit, așa cum i se întâmpla în fiecare toamnă. Bărbatul, care fuma încă din adolescență, tușea, avea febră intermitentă, se simțea obosit și adormea la prânz de mai multe ori pe săptămână, ceea ce nu i s-a întâmplat niciodată, a spus Kube. Jason i-a spus lui Kube că el și membrii familiei au avut aceleași simptome de răceală la început și a crezut că asta era, pentru că răceau în fiecare toamnă. Au făcut mai multe teste și nu aveau COVID. A început să se îngrijoreze la ceva timp după ce toți ai lui s-au vindecat, dar el a continuat să tușească. Starea lui nu s-a ameliorat deloc nici după ce a luat vitamine, a început să mănânce mai sănătos și a redus din țigări. Fumatul îi provoca „crize teribile de tuse”, spune Kube. Potrivit CDC, simptomele cancerului pulmonar includ: tuse care se agravează sau care nu dispare, durere în piept, dificultăți de respirație, respirație șuierătoare, scădere inexplicabilă în greutate, tuse cu sânge, senzație de oboseală și infecții în piept. O radiografie toracică a relevat o masă mare în plămânul drept și „mai multe mase mici” în ambii plămâni, care erau specifice pentru cancer, a spus Kube. Jason a fost internat pentru teste suplimentare, iar diagnosticul a fost confirmat. Când dr. Erika Kube i-a dat vestea cumplită, Jason a început să plângă. I-a spus atunci medicului că tată său murise de cancer pulmonar, că și-a propus de multe ori să se lase de fumat, dar nu a putut. „Știa că ceva nu era în regulă cu câteva săptămâni înainte, când a văzut că nu-și revine din boală”, a mai spus dr. Kube. Sursa
  11. „Copiii sunt foarte, foarte receptivi la tot ce înseamnă protecția mediului. Sunt mult mai receptivi decât noi, adulții. Sunt convins că ei sunt în stare să ne învețe și pe noi”, a declarat ministrul Mediului, Tánczos Barna, în cadrul conferinței “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, organizată de Edupedu.ro în cadrul campaniei „Metal pentru Viitor”. Acesta a spus că a spus că a discutat cu elevii din școli din mediul rural și urban: „Am fost în foarte multe școli și am ținut ore de dialog verde, așa le-am numit, n-am vrut să fie un fel de oră în care eu să predau ceva. Am fost în zeci de clase și în București, și în țară, în zona rurală și în zona urbană, vorbind cu elevii din clasele primare sau din clasele de liceu”. “Tánczos Barna: Am fost în foarte multe școli și am ținut ore de dialog verde, așa le-am numit, n-am vrut să fie un fel de oră în care eu să predau ceva. Am fost în zeci de clase și în București, și în țară, în zona rurală și în zona urbană, vorbind cu elevii din clasele primare sau din clasele de liceu. Copiii sunt foarte, foarte receptivi la tot ce înseamnă protecția mediului. Sunt mult mai receptivi decât noi, adulții. Sunt convins că ei sunt în stare să ne învețe și pe noi. Pentru asta, școala trebuie să fie o școală verde, în sensul bun al cuvântului, și să apară această „săptămână verde”. Propunerea Ministerului Învățământului și a Administrației Prezidențiale, care împreună au elaborat acest proiect, a fost ca măcar o săptămână pe an să se discute despre impactul omului asupra naturii: că vorbim de apă, că vorbim de deșeuri, că vorbim de păduri, că vorbim de colectare separată. Să discutăm cu copiii aceste probleme. Rolul școlii și rolul profesorilor, învățătorilor, educatorilor este primordial. Extras – video deschidere conferință “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, cu declarațiile despre educația privind protecția mediului ale ministrului Mediului, Tánczos Barna Edupedu.ro: O singură întrebare ar mai fi din partea domnului Raul Pop pe care îl rog să spună. Raul Pop: Aș vrea mai degrabă să fac o mică remarcă. Cadrul legislativ, educația la nivel de copii sunt lucruri importante, chiar și mesajul pe care îl de autoritatea publică este extrem de important. Simt însă nevoia, din interacțiunile zilnice pe care le am cu diverse companii, să precizez că mi se pare acută nevoia de ghiduri de lucru sau o altă formă de a trece cunoștințele către antreprenori, pentru că, în afară de cele câteva companii care sunt prezente în București, în marile conferințe, eu văd destul de frecvent la nivelul companiilor mai puțin ancorate în trendurile discuție europene, în general, companiile locale văd o nevoie foarte mare de ajutor. Aici s-ar putea să vină de la consultanți, dar cred că și autoritatea poate să facă mai mult. Nu mă refer evident doar la autoritatea reprezentată de ministerul Mediului, avem și Ministerul Economiei, asta este foarte bine, dar sunt unele lucruri care sunt relativ ușor de făcut și care ar putea fi stimulate de la centru totuși. Aceasta era doar o precizare, ca să nu credem că partea de educație dată la copii și care, sigur, va genera niște efecte în anii care urmează este suficientă. Noi avem niște necesități care în zona de industrie foarte mari astăzi”. Urmărește integral conferința online “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, organizată de Edupedu.ro, în parteneriat cu As Metal, GreenPoint Management, Linde Gaz România și agenția WebEfektiv. În cadrul evenimentului a fost lansată și campania „Metal pentru Viitor” și secțiunea specială Zero Deșeuri: Sursa
  12. Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a spus în cadrul conferinței online “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, organizată de Edupedu.ro în cadrul campaniei „Metal pentru Viitor”., că în luna noiembrie se va lansa o campanie națională de conștientizare a importanței reciclării și colectării separate. “E mult de muncă până când vom construi infrastructura și vom schimba mentalități și metehne. Sunt în continuare foarte mulți cetățeni care nu consideră o problema aruncarea gunoiului pe stradă, în ape, nu consideră importante reciclarea echipamentelor ieșite din uz motiv”, spune ministrul Mediului. Tánczos Barna a vorbit în cadrul conferinței online “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, despre rolul important pe care îl are cetățeanul în economia circulară. Ministerul vrea să schimbe mentalitatea românilor. “Nu stăm bine nici la educație, sunt în continuare foarte mulți cetățeni care nu consideră o problemă aruncarea gunoiului pe stradă, în ape, nu consideră importante reciclarea echipamentelor ieșite din uz motiv. Statul este obligat să asigure infrastructura și educația pentru generațiile noastre, nu doar pentru cei mici. Practic orice mișcare, orice clipă din viața oricărui cetățean din Europa înseamnă generare de deșeuri care trebuie să ajungă la un moment dat să fie reciclate, indiferent dacă vorbim de deșeurile menajere, dacă vorbim de ambalaje, de echipamente electrice și electrocasnice vechi dacă vorbim de mașini uzate scoase din uz”. “Toate aceste elemente reprezintă materie primă pentru o economie circulară pentru acele fabrici de reciclare care știu să separe, să valorifice, să le aducă în circuitul economic. Acele produse care după ce ies din uz se întorc în economia circulară sau acele ambalaje cu care ies produsele pe piață se întorc în economia circulară. Există și această confuzie de noțiuni, reciclarea se confundă foarte des cu termenul de colectare separată, dar cheia de bază este că deșeurile trebuie să ajungă înapoi într-un circuit unde sunt separate, colectate cum trebuie și sunt retrimise în economie”, a explicat Barna. Extras – video deschidere conferință “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, cu declarațiile ministrului mediului, Tánczos Barna Recent, Guvernul a adoptat în septembrie 2022 Strategia Națională privind Economia Circulară care stabilește „calea de urmat”, „prin definirea viziunii României de a crea o rută stabilă pentru prosperitatea întregii societăți printr-o creștere economică care să asigure un mediu durabil pentru generațiile viitoare”. Programe prin care oamenii să nu mai arunce în natură deșeuri voluminoase Pentru ca toate acestea să se pună în mișcare, și economia circulară să poată fi aplicată și în România, Ministerul Mediului a pornit deja mai multe programe, mai spune Tanczos Barna: “Pentru a crește gradul de colectare separată, noi am pornit câteva programe naționale: programul de centre de aport voluntar – un pas important pentru că practic se creează alternativa pentru aruncarea deșeurilor voluminoase în natură, alternativă de centru unde ele sunt colectate în containere diferite în funcție de proveniență: echipamente electrocasnice, plasticul separat, mobilier, textile, încălțăminte pentru că si ele ajung sau în groapa de gunoi, cauciucuri. Toate acestea un rol în economia circulară și pot fi colectate separat. Prin alt program (…) asigurăm colectarea pe cinci fracții a deșeurilor în orașe. Un alt program este destinat întreprinderilor societăților comerciale care au capacități sau vor să construiască capacități de reciclare. Acest program pornește în câteva zile, suntem la ultimele aprobări astăzi se desfășoară ședința Consiliului Concurenței unde vor face ultimele modificări. Vin sute de milioane de euro pentru a crește infrastructura pentru o economie circulară și capacitatea de reciclare. Un rol extrem de important îi revine cetățeanului care, cum zic eu, nu amestecă iaurtul cu tastatura în momentul în care aruncă deșeurile, fiecare are propriul loc separat în colectare. Biodegradabilul într-un loc, plastic, hârtie, carton în altul, echipamente care să ajungă înapoi la centre de preluare. E mult de muncă până când vom construi infrastructura și vom schimba mentalități și metehne”, a mai spus ministrul Mediului, Tánczos Barna. Urmărește integral conferința online “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, organizată de Edupedu.ro, în parteneriat cu As Metal, GreenPoint Management, Linde Gaz România și agenția WebEfektiv. În cadrul evenimentului vom lansa și campania „Metal pentru Viitor”: Sursa
  13. Nume în joc: FROG - Rang: 5 - Echipa din care fac parte: Ambele - Activitatea de la care mă învoiesc: 6/11/2022 15:00 - Număr de învoiri în luna respectivă: 1 - Alte precizări: preventiv.
  14. FROG ZEW

    Grad acordat!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.