Jump to content

Recrutăm designeri audio și video. Aplicați aici

Recrutăm designeri grafici. Aplicați aici

 

FROG ZEW

Moderator: Lifestyle
  • Content Count

    439
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Excellent

1 Follower

About FROG ZEW

  • Rank
    Wannabe admin
  • Birthday 10/12/1995

Contact Methods

  • Website URL
    ampulicikamare.com
  • Skype
    vilcanpe
  • Discord
    FROG#8356
  • Instagram
    tanasealberto14

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Cluj
  • Hobbies
    Fotbal

Previous Fields

  • Real name
    LUCI
  • RPG1 Nickname
    FROG
  • RPG2 Nickname
    FROG
  • CS 1.6 Nickname
    xxx

Recent Profile Visitors

1110 profile views
  1. România a trimis, vineri, 100.800 de doze de vaccin AstraZeneca în Republica Moldova, pentru a sprijini lupta de combatere a pandemiei de COVID-19, potrivit Mediafax. Potrivit CNCAV, 100.800 doze de vaccin produs de compania AstraZeneca au plecat către Republica Moldova, în sprijinul autorităților implicate în lupta de combatere a pandemiei COVID-19. Guvernul României a decis continuarea acordării ajutorului umanitar, cu titlu gratuit, iar dozele de vaccin, destinate Agenţiei Naționale pentru Sănătate Publică din Republica Moldova, fac parte din rezerva Ministerului Sănătății din România. Misiunea se realizează cu două mijloace de transport aflate în dotarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență al MAI, pe ruta București - Chișinău și retur. În sprijinul Republicii Moldova au fost livrate alte 304.800 de doze, în misiunile executate la data de 27 februarie și 27 martie. Sursa
  2. Educația sexuală în școli rămâne în varianta inițială. Se va numi educație sanitară și copiii vor participa la ore numai cu acordul părinților. Varianta se afla în lege și a fost păstrată de Senat, după ce președintele Klaus Iohannis a cerut reexaminarea, astfel încât componenta de educație sexuală să fie clar precizată. Sociologul Gelu Duminică a vorbit la Digi24 despre impactul pe care îl are acest vot în România, aflată pe locul 2 în UE în privința mamelor minore: "Aruncăm anual 14.000 – 15.000 de fete la marginea societății." Dacă cei de la USR au susținut că termenul de "educație sanitară" ar trebui înlocuit cu "educație sexuală", toți ceilalți parlamentari de la celelalte partide s-au opus acestei modificări, precum și celei care privea eliminarea acordului părintelui pentru studierea acestei materii. Votul a fost dat în contextul în care România este pe locul 2 în UE în privința sarcinilor în rândul adolescentelor. În cifre, anual, peste 15.000 de fete minore rămân însărcinate în România, iar cifra este în creștere, cu 1.000 – 2.000 de cazuri de la an la an, a declarat la Digi24 sociologul Gelu Duminică. El a explicat că această cifră crește tocmai pe fondul ignoranței: "Încă mulți ne creștem copiii cu te-a adus barza și îi învățăm să se rușineze de sexualitatea lor și ei ajung să își ia informații din alte surse decât cele credibile. Încă avem fete care cred că dacă se săruta rămân însărcinate. Una din principalele cauze pentru cifrele astea îngrijorătoare e ignoranța, lipsa de cunoaștere. Cunoașterea se dă prin familie și prin școală. Nu înțeleg în ce lume trăiesc parlamentarii români, dar i-aș invita pe cei care au rezistență la acest subiect să vină cu mine în comunitățile unde astfel de realități sunt la tot pasul și să le spună că e bine să își înceapă viața sexuală la 13 ani în totală necunoștință de cauză. Zilnic aflăm despre copii care nasc copii. Faptul că încă ne raportăm la elemente de secol XVIII spune ceva despre noi și despre societatea pe care o croim. Dacă ne uităm de unde vin aceste realități o să ne dăm seama că părinții nu sunt interesați de subiect, pe de altă parte nu își vor da acordul, iar cei care și-l vor da sunt tot cei care au discuții acasă cu copiii lor. Și atunci legea nu îi va ținti pe cei aflați cu adevărat în nevoie. Asta arată fața hâdă a policianismului românesc, a populismului pseduo-creștin. Să nu uităm că dintre 15.000 de mame minore, doar 900 mai sunt în școală, iar noi aruncăm anual 14.000 – 15.000 de fete la marginea societății. Asta trebuie să rezolvăm, iar răspunsul stă în educație", a explicat sociologul. Senatul nu a ținut cont de criticile președintelui din cererea de reexaminare În noiembrie 2020, președintele Klaus Iohannis a cerut reexaminarea în Parlament a legii privind protecția și promovarea drepturilor copilului, prin care Parlamentul a înlocuit termenul de "educație sexuală" cu "educație sanitară" și a condiționat participarea elevilor la ore de acordul scris al părinților. Anterior, legea fusese contestată de președinte și la Curtea Constituțională, însă judecătorii CCR au declarat-o constituțională. Legea nu definește noțiunea de "educație sanitară", susținea președintele în cererea de reexaminare pe care o trimisese Parlamentului. Klaus Iohannis critica și eliminarea mențiunii "cel puțin o dată pe semestru" spunând că devine neclar dacă intenția legiuitorului a fost de a transforma materia într-o disciplină predată pe tot parcursul anului școlar sau, dimpotrivă, este eliminată acea garanție că măcar o dată pe semestru elevii vor putea beneficia de programele de educație pentru viață. De asemenea, președintele susținea că este neclar momentul în care părintele trebuie să își dea acordul pentru predarea educației sanitare și dacă acesta sintagmă cuprinde și programe în vederea prevenirii contractării bolilor cu transmitere sexuală și a gravidității minorelor. "În forma legii transmise la promulgare, din redactare nu reiese cu claritate dacă norma stabilește că programele de educație pentru viață sunt în vederea prevenirii contractării bolilor cu transmitere sexuală și a gravidității minorelor (...) Din analiza acestor dispoziții, este neclar momentul în care trebuie să se solicite acordul scris al părinților sau al reprezentanților legali ai copiilor în vederea participării la aceste programe de educație, nerezultând fără echivoc dacă acesta se stabilește ca etapă premergătoare conceperii măsurilor necesare de către autoritățile mai sus precizate, sau acordul părinților este necesar ulterior, cu ocazia implementării acestora", scria președintele în cererea de reexaminare. Legea a fost adoptată în iunie 2020 de Camera Deputaților, după ce a fusese modificată în Comisia de Muncă de parlamentari din PNL și PSD. Sursa
  3. Doar două treimi dintre elevii de clasa a XII-a şi a XIII-a din promoția curentă s-au înscris la examenul de Bacalaureat din acest an, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acest procentaj, mai mic decât în anii anteriori, este o consecință a discrepanțelor create de școala online din pandemie. „Dificultățile au fost foarte mari, s-au suprapus peste problemele cronice din învățământul românesc, peste discrepanțele mult prea mari dintre urban și rural și au amplificat aceste diferențe”, a spus Sorin Cîmpeanu la Digi24. „Amplificarea acestor diferenţe a generat renunţarea la şcoală. Vedem, din păcate, şi în numărul celor înscrişi pentru examenul de bacalaureat, care sunt doar 114.000 din promoţia curentă, formată din 173.000 de elevi de clasa a XII-a şi a XIII-a. E vorba de două treimi, 66% înscrişi la examenul de bacalaureat din promoţia curentă - 152.000 clasa a XII-a şi 21.000 elevi de clasa a XIII-a. Este un procent mai mic decât în anii anterior, procentul celor înscrişi la Bacalaureat”, a adăugat el. „Asta creează îngrjorări cu privire la creşterea riscului de abandon şcolar. Pe de altă parte, din păcate, vedem doar săptămâna aceasta numeroase cazuri de bullying, un element îngrijorător. Este tot o consecinţă a pierderilor care au fost înregistrate nu numai în plan educaţional, dar şi în planul tulburărilor sociale, comportamentale, emoționale”, a spus Cîmpeanu. Sursa
  4. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că fiecare școală va avea un grup de acțiune anti-bullying, începând cu anul școlar 2021-2022. Fenomenul îngrijorător a luat amploare după revenirea fizică a elevilor la școală, iar mulți profesori nu știu cum să gestioneze astfel de situații. „Din păcate, vedem doar săptămâna aceasta numeroase cazuri de bullying, un element îngrijorător. Este tot o consecinţă a pierderilor care au fost înregistrate nu numai în plan educaţional, dar şi în planul tulburărilor sociale, comportamentale, emoționale”, a spus Cîmpeanu la Digi24. Potrivit statisticilor Asociației Salvați Copiii, un elev din patru este victima fenomenului de bullying. Ministrul a precizat că, începând cu viitorul an școlar, fiecare școală va avea un grup care să gestioneze agresiunile și jignirile împotriva copiilor și să prevină astfel de situații. Grupul va fi format din profesori, elevi, părinți și specialiști. „La începutul anului școlar viitor, în fiecare școală va exista un grup de acțiune anti-bullying”, a spus el. Ministrul spune că mulți profesori sunt pregătiți să prevină sau să gestioneze hărțuirile și jignirile la adresa unor copii. El a amintit de fostul inspector general școlar al Capitalei, Ionel Pușcaș, care a fost demis după ce a declarat că gestul unui elev care s-a aruncat de la geamul școlii este „o joacă obișnuită”. „Nu toți știu ce au de făcut, am avut recent exemplul un decident din managementul școlar care nu a înțeles gravitatea situației. Din păcate a fost nevoie de o sancțiune gravă. Nu a înțeles nici acum cu ce a greșit”, a spus Cîmpeanu. Sursa
  5. Nume: denisaa Rank: 3 Actiuni namecover: Click Numarul de actiuni namecover : 1 x drugs possesion + /confiscate Alte precizari: M-a rugat sa i le postez eu.
  6. Numărul persoanelor vaccinate complet anti-Covid a depășit 4 milioane, România ajungând la 4.036.699 de persoane imunizate cu ambele doze de vaccin. Cu toate acestea, ritmul de vaccinare este în continuă scădere, arată noile date oferite de CNCAV. Sub 50.000 de persoane au fost imunizate în ultimele 24 de ore, dintre care 19.248 cu prima doză. Potrivit celui mai recent bilanț, 49.467 de persoane au fost vaccinate în ultima zi. Dintre acestea, 19.248 au început schema de vaccinare, iar 30.219 au primit doza de rapel. În total, de la începutul campaniei de vaccinare, în România au fost imunizate 4.476.936 de persoane, dintre care 4.036.936 cu schema completă. Până astăzi, în România au fost administrate peste 8.300.000 de doze de vaccin împotriva COVID-19. De la ultima raportare au fost înregistrate 27 de reacţii adverse, iar alte 145 reacţii adverse sunt în curs de investigare. Vaccinul Pfizer-BioNTech se administrează din data de 27 decembrie 2020 Vaccinul Moderna se administrează din data de 4 februarie 2021 Vaccinul AstraZeneca se administrează din data de 15 februarie 2021 Vaccinul Johnson&Johnson se administrează din data de 4 mai 2021 și este în doză unică Sursa
  7. Spitalul Clinic SANADOR, cel mai mare spital privat multidisciplinar din România, oferă pacienților servicii medicale de înaltă performanță cu ajutorul unor echipe medicale de prestigiu, cu numeroase stagii de pregătire și experiență vastă, conectate în permanență la cele mai recente ghiduri și protocoale terapeutice internaționale. Spitalul Clinic SANADOR deține, totodată, un portofoliu de echipamente medicale de ultimă generație pentru diagnostic, tratament și urmărire post-terapeutică. Robotul chirurgical da Vinci Xi, cel mai avansat sistem robotic chirurgical din lume, disponibil la SANADOR, asigură o acuratețe de excepție a actului operator, cu prognostic postoperator foarte bun. Pentru pacient, beneficiile chirurgiei robotice includ mai puține complicații (precum infecțiile), durere și sângerare reduse, cicatrici mai mici și mai puțin vizibile, recuperare rapidă și perioadă de spitalizare mai scurtă. Prin chirurgie robotică pot fi realizate numeroase intervenții chirurgicale, din sfera chirurgiei generale, urologiei sau ginecologiei. Alegerea tipului de intervenție – clasic, laparoscopic sau robotic – se face pe baza recomandării medicului, respectând opțiunea pacientului informat. În Urologie, chirurgia robotică este recomandată de primă intenție pentru prostatectomii, intervenții prin care este îndepărtată chirurgical prostata. „În prostatectomia radicală pentru cancerul de prostată, chirurgia robotică ne oferă avantajul de a mări până la de zece ori câmpul operator, astfel încât gesturile operatorii sunt mai precise, facilitând anastomoza căii urinare și, foarte important, prezervarea sfincterului uretral și a bandeletelor neurovasculare. Astfel, se asigură recuperarea funcțională mai bună a continenței și a potenței”, arată Conf. Dr. Constantin Gîngu (foto), medic primar Urologie cu competențe în chirurgia laparoscopică și robotică, coordonatorul Departamentului de Chirurgie Urologică Oncologică și Reconstructivă din Spitalul Clinic SANADOR. O altă categorie de intervenții în care robotul poate fi recomandat o constituie intervențiile reconstructive – pieloplastiile, reimplantările uretero-vezicale – la care suturile de finețe executate cu sistemul da Vinci asigură rezultate optime, evitând inciziile parietale, cu recuperarea rapidă a pacientului. „Avantajele chirurgiei robotice sunt precizia cu care se poate efectua intervenția, precum și facilitarea realizării suturilor. Brațele robotice adaugă un grad suplimentar de finețe, permițându-ne suturi de mare precizie. Pentru chirurgia robotică, este foarte importantă și experiența anterioară dobândită în chirurgia laparoscopică. De fapt, chirurgia robotică poate fi văzută ca o laparoscopie avansată”, adaugă Conf. Dr. Constantin Gîngu. Intervențiile robotice urologice disponibile în prezent la SANADOR includ, în principal, intervenții chirurgicale din spectrul chirurgiei urologice oncologice și reconstructive: prostatectomii radicale, tumori renale pentru care există indicație de intervenție robotică, tumori de suprarenală, reconstrucția joncțiunii pielo-ureterale, leziuni ale ureterului, reimplantare uretero-vezicală. Sursa
  8. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat marți seară, la Digi24, că subiectele la Evaluarea Națională din acest an vor fi adaptate la nivelul elevilor, având în vedere că materia nu a putut fi parcursă în totalitate din cauza pandemiei. „Subiectele vor fi adaptate la specificul acestui an școlar total atipic. Vor fi la fel cum au fost testele de antenament, cunoscute deja, vor fi conform unei tematici care a fost anunțată în urmă cu trei luni. Gradul de dificultate nu va fi nici mai mare, nici mai mic, dar materia a fost adaptată. Spre deosebire de anul trecut, nu au fost scoase porțiuni compacte din materie, ci colectivele de profesori la disciplinele de examen au făcut efortul de a extrage acele noțiuni pe care le-au considerat mai puțin relevante”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24. El a mai precizat că examenele vor avea loc cu respectarea regulilor sanitare în vigoare pentru spațiile închise. Elevii de clasa a VIII-a se pot înscrie până pe 11 iunie pentru a susţine Evaluarea Naţională, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Examenul începe pe 22 iunie, cu proba la Limba și Literatura Română. Sursa
  9. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, s-a declarat optimist în privința reluării școlii cu prezența fizică a tuturor elevilor la toamnă, pe 13 septembrie. El a arătat că și elevii au început să se vaccineze. Sorin Cîmpeanu a declarat marți seară, la Digi24, că rata mică de infectare, de sub 0,2 la mie, precum și numărul de peste patru milioane de vaccinați dau o perspectivă bună pentru începerea noului an școlar în condiții normale. „Sperând cu toții că nu vom avea un al patrulea val, sigur că, pe 13 septembrie, toată lumea va reveni la școală cu prezență fizică”, a spus ministrul Educației. El a mai arătat că profesorii sunt categoria profesională cu cea mai ridicată rată de vaccinare, de 60%, și că și elevii au încept să se vaccineze. „Avem astăzi 127.000 de tineri din categoria de vârstă 12-19 ani vaccinați, un procent important. La categoria 12-15 ani avem aproape 10.000 astăzi, dintr-un total de 829.000 de copii cu cârsta între 12 și 15 ani. Totalul celor care au vârsta între 16 și 19 ani este 820.000. (...) 117.000 din 820.000, deci aproape 15%, sunt vaccinați. Vor fi mai mulți. Deci, e un motiv de optimism pentru reluarea școlii cu prezență fizică în condiții de siguranță începând cu 13 septembrie”, a mai afirmai Sorin Cîmpeanu. Sursa
  10. Evaluarea Națională se va desfășura fără control epidemiologic și fără ca intrarea elevilor în școli să fie condiționată de măsurarea temperaturii, a anunțat la Digi24 ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Nici în săli, între bănci, nu vor mai fi panouri de plexiglas, a precizat ministrul Educației. "Regulile care rămân însă obligatorii sunt păstrarea distanței și purtarea măștii. Pandemia nu a trecut, examenul se va desfășura cu respectarea regulilor de protecție sanitară specifice spațiilor închise, cu prezența fizică, fără triaj, termometrizare, sau alte lucruri, panouri de plexiglas care au fost impuse anul trecut", a declarat Sorin Cîmpeanu. Ministrul a spus că subiectele vor fi adaptate la specificul acestui an școlar total atipic, la fel ca testele de antrenament. "Gradul de dificultate nu va fi mai mare sau mai mic, dar materia a fost adaptată", a spus Sorin Cîmpeanu. Elevii de clasa a VIII-a se pot înscrie până pe 11 iunie pentru a susţine Evaluarea Naţională, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Examenul începe pe 22 iunie, cu proba la Limba și Literatura Română. Calendar Evaluare Naţională 2021 07 - 11 iunie 2021 - Înscrierea la evaluarea naţională 22 iunie 2021 Limba şi literatura română - probă scrisă 24 iunie 2021 - Matematica - probă scrisă 25 iunie 2021 - Limba şi literatura maternă - probă scrisă 29 iunie 2021 (până la ora 14:00) - Afişarea rezultatelor înaintea contestaţiilor 29 iunie 2021 (ora 16:00 - ora 19:00) - 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) - Depunerea contestaţiilor 30 iunie – 4 iulie 2021 - Soluţionarea contestaţiilor 4 iulie - Afişarea rezultatelor finale Sursa
  11. Elevii care vor susține Evaluarea Națională vor avea la dispoziție 15 minute pentru a completa caseta de identificare cu datele personale. Timpul de 120 de minute alocat pentru rezolvarea subiectelor va curge abia după aceea. Totodată, la proba de limbă română pot face corecturi, iar la matematică pot desena figuri geometrice în spațiul alocat rezolvărilor. Precizările au fost transmise inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației, adresa fiind făcută publică de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar. La probele scrise ale evaluării naționale elevii primesc subiectele în formă de broșură, putând să solicite şi pagini suplimentare dacă este cazul. Numerotarea paginilor se realizează de către profesorul asistent la predarea lucrării de către elev. Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute. Timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute și începe după completarea casetei de identificare, conform prevederilor art.17 alin (10) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale. Caseta de identificare se completează și se sigilează cu etichete. În caseta de identificare, centrul de examen se completează numai în cazul în care școala de proveniență a elevului este arondată altei unități de învățământ. Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru răspuns pot solicita pagini suplimentare pe care pot continua redactarea răspunsului. La sintaxa frazei, elevii pot sublinia cu creion, pix sau stilou fără să fie considerat semn La proba de limba română şi/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuțe a literei asociate răspunsului considerat corect. La proba de limba română şi/sau maternă, un răspuns care constă ȋn marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontala a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect. La proba de limba română şi/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, în cazul itemilor care vizează sintaxa frazei, nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază. Sunt permise marcajele pe figurile geometrice La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul II poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect. La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. La proba de matematică este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor." Sursa
  12. Elevii de clasa a VIII-a se pot înscrie începând de luni, 7 iunie şi până pe 11 iunie pentru a susţine Evaluarea Naţională, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Examenul începe pe 22 iunie, cu proba la Limba și Literatura Română. Prima probă, la Limba şi literatura română, se va desfăşura pe 22 iunie, iar proba la Matematică pe 24 iunie. Elevii din rândul minorităţilor naţionale vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura maternă pe 25 iunie. Examenul va avea şi o etapă specială, programată din 28 iunie, destinată candidaţilor care, conform certificatului medical, nu s-au putut înscrie în prima etapă, potrivit Ministerului Educației. Media obţinută la Evaluarea Națională reprezintă un criteriu pentru admiterea elevilor la liceu. Calendar Evaluare Naţională 2021 07 - 11 iunie 2021 - Înscrierea la evaluarea naţională 22 iunie 2021 Limba şi literatura română - probă scrisă 24 iunie 2021 - Matematica - probă scrisă 25 iunie 2021 - Limba şi literatura maternă - probă scrisă 29 iunie 2021 (până la ora 14:00) - Afişarea rezultatelor înaintea contestaţiilor 29 iunie 2021 (ora 16:00 - ora 19:00) - 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) - Depunerea contestaţiilor 30 iunie – 4 iulie 2021 - Soluţionarea contestaţiilor 4 iulie - Afişarea rezultatelor finale Etapa specială a Evaluării Naționale 2021 28 iunie - 2 iulie - Înscrierea la evaluarea naţională 5 iulie - Limba şi literatura română - probă scrisă 6 iulie - Matematica - probă scrisă 7 iulie - Limba şi literatura maternă - probă scrisă 9 iulie -(până la ora 12:00) - Afişarea rezultatelor înaintea contestaţiilor 9 iulie (ora 14:00 - ora 20:00) - Depunerea contestaţiilor 10 - 11 iulie - Soluţionarea contestaţiilor 12 iulie - Afişarea rezultatelor finale după soluţionarea contestaţiilor (după ora 12.00) Sursa
  13. Profesorul și fostul ministru al Educației Remus Pricopie, rectorul SNSPA, l-a criticat dur pe ministrul Sorin Cîmpeanu într-o postare de pe Facebook, făcând referire la demiterea de către ministru a șefului Inspectoratului Școlar București, Ionel Pușcaș. Pricopie a scris că „ce face Sorin Cîmpeanu este imoral și ilegal, iar într-o bună zi va fi menționat în manualele de științe politice ca exemplu de impostură și deturnare a instituțiilor publice pentru scopuri politice ilegitime”. „Avem un ministru al educației pentru care școala și universitatea sunt instrumente politice și nimic mai mult. Educația copiilor, problemele cadrelor didactice, calitatea educației, integritatea academică sau finanțarea nu contează, în schimb este preocupat de modul în care se poate face util în diferitele bătălii politice pentru putere. A procedat la fel când “l-a servit” pe Liviu Dragnea (2017-2019), când l-a ajutat pe Ludovic Orban să ajungă premier (2019), iar acum, după cum vedem la Brăila și la București, “livrează” muniție politică în noua competiție pentru șefia PNL, prin destituiri și numiri orientate “în funcție de noile obiective”. Ce face Sorin Cîmpeanu este imoral și ilegal, iar într-o bună zi va fi menționat în manualele de științe politice ca exemplu de impostură și deturnare a instituțiilor publice pentru scopuri politice ilegitime. Nu cunosc o situație similară în care politizarea educației să fi fost atât de evidentă iar impostura ridicată la rang de politică guvernamentală. Cu toate acestea, sunt optimist: excesul de zel politic NU a rămas niciodată nepedepsit. Este numai o chestiune de timp.” Amintim că inspectorul Ionel Pușcaș a fost demis vineri de către Cîmpeanu după ce a comentat la Observator incidentul de la școala gimnazială „George Bacovia”, unde un elev de clasa a VI-a s-a aruncat pe geamul de la etajul 1 fiindcă ar fi fost agresat de colegi. „O joacă obișnuită… Ce să vă zic…a avut o stare de nervi. Nu neapărat s-a certat cu un elev, a evocat că a băut o… Cola. Pur şi simplu a fugit şi a sărit pe geam”, a declarat Pușcaș, potrivit observatornews.ro. Potrivit surselor Edupedu.ro, motivul este de fapt unul politic, la fel ca în cazul schimbării inspectorului școlar general din județul Brăila. În partid, Ionel Pușcaș face parte din tabăra lui Ludovic Orban și a întărit acest lucru joi, când a publicat pe pagina sa de Facebook o nouă imagine de profil cu mesajul „Ludovic Orban, echipa mea e PNL”. Măsura demiterii inspectorului școlar general din București a fost corelată cu gravitatea declarației făcută de acesta în privința cazului elevului care s-a aruncat pe geam la o școală din Sectorul 4, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vineri, la Digi24. „Este un incident dramatic, este un lucru care se adaugă pierderilor educaționale, sunt pierderi în plan emoțional, chiar și psihic, este nevoie mai mult decât oricând de empatie, de înțelegere și de responsabilitate și din păcate inspectorul școlar general de București, prin acea declarație „a fost simplă joacă”… nu, atunci când se aruncă un elev de la fereastra etajului 1 nu este o joacă obișnuită, e nevoie de responsabilitate. (…) Un astfel de gest nu poate fi catalogat drept o joacă obișnuită, lucrurile trebuie tratate cu responsabilitate și cu empatie, îmi pare rău că un coleg a făcut această declarație, măsurile au fost corelate în raport cu gravitatea declarației, în opinia mea”, a declarat Sorin Cîmpeanu, vineri, la Digi 24. În urmă cu două zile, un copil de clasa a VI-a de la şcoala gimnazială George Bacovia din Bucureşti, sectorul 4, s-a aruncat pe geam. Știrea a apărut inițial la Observator, care a scris că elevul ar fi fost supus umilințelor colegilor, fiind victimă a bullying-ului. Articolul citează colegi de-ai elevului care ar fi spus: „Când el a vrut să se arunce, colegii îl încurajau să sară, în loc să îl tragă sau ceva. Ziceau că nu ai curaj, sari, sari! L-au bătut colegii, îl jigneau, îl umileau”. „Se hârjoneau cu niște pernuțe de scaun” Edupedu.ro a contactat conducerea școlii „George Bacovia” din București, iar directoarea Dorina Constantin ne-a declarat că elevul nu ar fi fost victimă a bullying-ului și că atât conducerea școlii cât și mama elevului sunt surprinși de gestul copilului pe care îl descrie ca fiind doar introvertit. „A sărit propria voință, deci a fost un act voit, nu se știe motivul pentru că el nu mi-a declarat decât că era supărat, asta întâmplându-se după impact. Am apelat la serviciul de urgență 112 și încercăm să aflăm contextul în care s-au întâmplat toate lucrurile astea, dar nu știu dacă este cazul să vorbim de un fenomen de bullying”, a declarat directoarea școlii pentru Edupedu.ro. „Ei se hârjoneau cu niște pernuțe de scaun conform spuselor personalului de îngrijire”, a explicat directoarea ce s-a întâmplat înainte de momentul în care elevul a sărit de pe geamul clasei aflată la etajul 1 al școlii. „El este o fire mai introvertită, mai puțin comunicativ, dar nu a prezentat până acum manifestări de genul acesta”, a mai spus Dorina Constantin. În prezent, copilul este internat la spitalul „Marie Curie” și nu are traume severe. Poliția a demarat o anchetă în acest caz. Sursa
  14. După Grecia, şi Spania se grăbeşte să recupereze terenul pierdut de turism din cauza pandemiei. Străinii care dovedesc că sunt vaccinaţi anti-COVID-19 de cel puţin două săptămâni cu schema completă vor putea intra fără restricţii în Spania începând de luni, 7 iunie. Vor fi acceptate nu doar serurile aprobate de Agenţia Europeană pentru Medicamente, ci şi vaccinurile chinezeşti Sinopharm şi Sinovac Corona-vac, datorită administrării semnificative a acestora în America Latină şi în Orientul Mijlociu. Spania nu va primi, totuşi, vizitatori din India, Africa de Sud şi Brazilia, ţări cu răspândire accentuată a noilor variante ale coronavirusului SARS-CoV-2. Relaxarea restricţiilor pentru intrarea în Spania vine după ce ţara iberica a pierdut deja 20 de milioane de turişti în primele 4 luni ale anului. Spaniolii nu sunt, totuşi, primii europeni care îşi deschid ţara. Marţi, 1 iunie, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Germania, Grecia, Croaţia şi Polonia s-au conectat deja la portalul ce permite verificarea certificatelor digitale de imunitate şi au început să elibereze primele documente. Sursa
  15. Peste 5.100 de copii cu vârste cuprinse între 12 şi 15 ani au fost vaccinaţi împotriva COVID-19 în ultimele trei zile, a declarat coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, Valeriu Gheorghiță. „Din 2 iunie şi până astăzi, practic în ultimele 72 de ore, s-au vaccinat peste 5.100 de copii cu vârsta între 12 şi 15 ani, iar de la debutul campaniei de vaccinare până la acest moment au fost vaccinaţi peste 114.000 de adolescenţi şi tineri cu vârsta cuprinsă între 16 şi 19 ani. Cred că este un mesaj puternic pe care generaţia tânără îl dă, pentru că, indiferent cum am vedea lucrurile şi din ce perspectivă ne-am uita, copiii reprezintă viitorul nostru. Avem, din păcate, copii care sunt cunoscuţi cu afecţiuni cronice, care sunt în evidenţă cu boli neoplazice, cu boli hematologice, cu diabet, cu obezitate, cu boli cardio-vasculare, cu boli renale. Or, este foarte complicat să fii în pielea unui părinte care are în grijă un astfel de copil, un copil vulnerabil, care are aceleaşi drepturi la viaţă, la sănătate, la educaţie ca toţi ceilalţi copii. Oferind această posibilitate de prevenţie copiilor vulnerabili, putem să fim mai siguri pe mediul în care ei merg, pe mediul în care îşi dezvoltă viitorul. În cazul celor care nu sunt în evidenţă cu boli cronice, vaccinarea împotriva COVID-19 reduce riscul de transmitere, de infecţie şi în felul acesta protejează mai bine familia, mediul şi colectivitatea. Îmi este greu să explic cum putem să nu prevenim anumite boli, care sunt prevenibile prin vaccinare, să avem încă decese din cauza rujeolei şi vă dau exemplul ultimilor ani. În cadrul epidemiei de rujeolă au fost peste 20.000 de copii care au fost infectaţi, peste 64 de decese, toate apărute la copii nevaccinaţi. Este inadmisibil ca în anul 2021 să avem acces la servicii medicale şi să nu putem să le accesăm. Tocmai de aceea cred că datoria noastră de acum înainte este una extrem de importată, prin a furniza toate informaţiile de care părinţii, aparţinătorii au nevoie ca să înţeleagă tot ceea ce înseamnă beneficiile unui sistem de prevenţie”, a spus Gheorghiță. Sursa
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.