Jump to content

[Teste Comparative] VW Passat facelift vs. Citroen C5 şi Renault Laguna


ShlomY
 Share

Recommended Posts

74221826452707390646.jpg

Modelele franţuzeşti Citroen C5 şi Renault Laguna evidenţiază faptul că Volkswagen Passat este o maşină în primul rând germană şi... ţeapănă. Să vedem ce înseamnă acest lucru.

 

 

Partea 1: Design exterior şi imagine

 

Pus faţă în faţă cu Renault Laguna şi Citroen C5, Volkswagen Passat demonstrează, pur şi simplu, că este o maşină gândită în spirit germanic, detaşându-se prin stilul simplist, înregimentat în noua imagine iniţiată de Volkswagen Golf 6.

 

42096800331785457274.jpg

 

Renault Laguna inspiră o eleganţă oarecum controversată , designul nefiind tocmai unitar, iar imaginea de marcă nu e aşa de puternică ca la Passat. Însă Laguna pare mult mai atractivă pentru clientela mai tânără, un plus fiind caroseria cu hayon, care-i conferă maşinii un aer mai dinamic şi mai modern. De menţionat că, în test, am avut la dispoziţie un model dinaintea subtilului 2011, care nu schimbă concluziile acestei comparaţii.

 

28601984799118268585.jpg

 

În ce priveşte Citroen C5, Passat are de ce să se teamă, deoarece sedanul francezilor arată la fel de germanic . Însă C5 aduce în plus o puternică notă de eleganţă şi un stil sofisticat mai uşor de înţeles decât la Laguna. De remarcat impresia de forţă pe care o degajă Citroen C5, care, din anumite puncte de vedere, am putea spune că-l depăşeşte pe Passat ca imagine de marcă bine conturată.

 

57457690175886318085.jpg

 

Probabil cea mai mare problemă a Passat-ului de acum este că, înainte de facelift, maşina a fost concepută într-un stil modern, cu forme fluide. Acum, botul şi spatele maşinii mizează pe linii şi muchii drepte, forme rectangulare şi impresie de masivitate, în timp ce linia laterală a rămas creionată fluent şi modern. În plus, din faţă e uşor să confunzi Passat-ul cu Jetta (un model inferior), iar stopurile ca la Touareg nu par la fel de bine integrate în ansamblu.

 

Ca o concluzie, la nivel estetic Passat arată ca o berlină simplistă, în tmp ce Laguna te gratulează cu un modernism sofisticat (nu neapărat pe gustul tuturor), iar Citroen C5 cu o eleganţă echilibrată - adică lucrul pe care îl apreciază majoritatea clienţilor acestui segment.

 

 

Partea 2: Egonomie şi spaţiu interior

 

 

Habitaclurile celor două maşini franţuzeşti sunt destul de diferite de al Passat-ului, dar au un punct comun: se remarcă efortul considerabil depus pentru a ajunge la nivelul germanilor în privinţa calităţii materialelor şi a asamblării.

 

89598752661951532802.jpg

Modelul de test Volkswagen Passat era in echiparea superioara Highline

 

Echiparea superioară Highline a modelului de test Passat presupune finisarea bordului şi a consolei cu inserţii din aluminiu. Ceea ce minimizează senzaţia de spartan a versiunilor de bază, dar maximizează senzaţia de sobrietate rece, mai ales dacă ne raportăm la ambianţa caldă şi primitoare din Laguna (în echiparea de top Privilege), al cărei design elaborat şi curbiliniu îţi conferă calm şi relaxare.

 

Aşezarea comenzilor în Passat este intuitivă, sistemul multimedia beneficiind de un ecran tactil, generos dimensionat (dotare opţională), iar sistemul de climatizare este plasat separat, la baza consolei centrale - păcat că ergonomia şi lizibilitatea butoanelor nu este prea bună. Aceeaşi critică poate fi adusă şi comenzilor climatizării din Laguna, care necesită cam mult timp de acomodare.

 

90969765347135523627.jpg

Atmosfera aproape futurista la bordul lui Citroen C5, dar aglomeratie de butoane

 

C5 (în echipare de top Exclusive) ar vrea să ofere o ambianţă futuristă, dar, până la urmă, ajungem la (cam multă) complexitate. Deja cunoscutul volan cu butuc fix îţi oferă o centrală de comandă chiar sub nas, iar în partea centrală a consolei ai un display măricel şi cu indicaţii lizibile, dar care ar fi trebuit să fie îndreptat mai spre şofer.

 

Sub ecran regăsim comenzile pentru climatizare şi audio, secţiuni care ar fi trebuit să fie departajate mult mai clar, deoarece aglomeraţia butoanelor şi lizibilitatea scăzută a inscripţiilor... ei bine, să spunem doar că atât Passat-ul, cât şi Laguna sunt mai bine gândite la nivelul acesta ca ergonomie. În plus, designul bordului lui C5 nu este unitar, ci puţin cam complicat, estetic vorbind.

 

21970946670835174319.jpg

Renault Laguna ofera o ambianta calda si primitoare, numarul comenzilor fiind minimizat

 

Per total, aspectul simplist al bordului din Passat este un avantaj de ordin practic faţă de cel complex din C5, dar Laguna se detaşează ca feeling şi te face să te simţi mai în largul tău. Rămâne clar că soluţia ecranului tactil va trebui adoptată cat mai curând de modelele franţuzeşti. Iar, în privinţa calităţii materialelor, Passat rămâne în frunte ca impresie a durabilităţii - Laguna şi C5 au ajuns aproape la acelaşi nivel, cu mici excepţii ţinând de... caracterul critic al fiecăruia.

 

Ca spaţiu interior, ne surprinde Citroen C5: deşi e mai lung decât Passat cu 1 cm şi are ampatamentul mai mare cu 10 cm, în spate nu ai parte de generozitatea la care te-ai aştepta. Accesul prin portierele spate nu este la fel de bun ca la Laguna şi Passat, iar bancheta este profilată confortabil mai mult pentru două persoane. Passat şi Laguna stau mai bine la capitolul spaţiu pentru genunchi, cu un plus pentru Laguna, unde tunelul central nu este aşa de masiv ca în Passat.

 

02568255629400378887.jpg

VW Passat are portbagajul mai mare decat al rivalilor francezi. Gura de incarcare putea fi mai mare

 

În faţă, însă, C5 se dovedeşte cel mai generos, având scaune largi, ceva mai puţin moi decât la Laguna şi, surprinzător, foarte bine profilate, oferind o bună susţinere laterală. Passat se dovedeşte "uber-deutsch" la capitolul scaunelor, foarte tari faţă de ale maşinilor franţuzeşti. Sincer, pentru drumurile denivelate de la noi, stilul rigid german nu este prea potrivit, iar tapiţeria în combinaţie Alcantara şi piele (pe nivelul Highline) pare sensibilă, faţă de tapiţeriile din piele ale francezilor.

 

Spaţiul pentru bagaje este generos dimensionat în toate cele trei cazuri, dar accesul la portbagaj este mai facil şi mai practic în cazul Lagunei - graţie hayonului de mari dimensiuni. Poate părea surprinzător, dar cel mai mare portbagaj îl are, pe hârtie, Passat-ul, care plusează cu 100 de litri faţă de C5, respectiv cu 115 faţă de Laguna.

 

85346355001106584500.jpg

Citroen C5 e cel mai spatios in fata, dar in spate e depasit de Passat si Laguna

 

De apreciat şi manetele din portbagaj pentru rabatarea spătarului banchetei, precum şi buzunarele laterale mari, la fel ca la C5. Un mic minus ar putea fi, eventual, înălţimea cam mică a portbagajului la Passat, dar şi la C5 se cam piede spaţiu din cauza suporţilor capotei.

 

În concluzie, VW Passat se prezintă foarte bine la capitolul spaţiu interior, fiind puţin peste nivelul concurenţilor francezi. Passat plăteşte tribut ambianţei interioare, care pare aproape fadă (fiind salvată de unele dotări high-tech, opţionale), dar şi scaunelor, foarte tari pentru condiţiile de drum din România.

 

Partea 3: Motor şi dinamică

 

TABELUL CU DATE TEHNICE

68241562567379826211_thumb.png

 

Pentru acest comparativ, am avut la dispoziţie modelul care se anunţă cel mai cerut la noi: Volkswagen Passat 2.0 TDI 140 CP, având tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Există şi versiunea de 170 CP, dar aceasta este oferită doar în versiune DSG (cutie de viteze automată, cu dublu ambreiaj).

 

89845155385147310422.jpg

Modelul de test Volkswagen Passat: 2.0 TDI, 140 CP, cutie manuala 6 trepte

 

Citroen C5 era disponibil cu motorul diesel 2.0 HDi de 163 CP şi cutie manuală cu 6 trepte, iar Renault Laguna a venit cu motorul 2.0 dCi de 175 CP, cuplat la o cutie automată cu 6 trepte (din păcate, pentru comparaţia noastră, nu a fost disponibilă versiunea de 150 CP, cu transmisie manuală cu 6 rapoarte)

 

Primul lucru care se remarcă la motorul diesel de pe Volkswagen Passat este că sună ca un TDI. Ca un TDI de generaţie veche, cu sistem pompă-injector, deşi noul TDI este common-rail, la fel ca al concurenţilor francezi. Faţă de aceştia, însă, Passat TDI se dovedeşte clar mai gălăgios, încă de la ralanti.

 

31730740386521912290.jpg

Modelul de test Citroen C5: 2.0 HDi, 163 CP, cutie manuala 6 trepte

 

Zgomotul se estompează o dată cu creşterea vitezei, dar rămâne tot timpul ca parte ambientală - ori inginerii germani au vrut să le ofere clienţilor fideli "muzica" pe care o vor, ori au fost cam zgârciţi cu materialele fonoabsorbante. Totuşi, dacă ne referim la zgomotele aerodinamice în regim de autostradă, Laguna prezintă un vâjâit ceva mai intens, în timp ce Citroen C5 este cel mai puţin deranjant auditiv, în orice situaţie.

 

După cum era de aşteptat, având o putere mai mică decât a concurenţilor, TDI-ul Passat-ului are şi răspunsul cel mai slab. Am remarcat că, sub 2.000 rpm, motorul nu prea are suflu, dar, atunci când se ajunge în zona de cuplu maxim, motorul nu devine vânjos dintr-o dată, ci gradual. Ciudat, deoarece la acest rafinament ne aşteptam din partea motoarelor franceze, care, din contră, te "gratulează" cu acele mici şocuri ale cuplului maxim când se ajunge la 2.000 rpm.

 

80594660881451768023.jpg

Modelul de test Renault Laguna: 2.0 dCi, 175 CP, cutie automata 6 trepte

 

CONCLUZIE FINALĂ:

Volkswagen Passat este depăşit clar de Renault Laguna în privinţa raportului preţ/dotări, comportamentului rutier şi confortului, modelul german rămânând mai bun ca ergonomie, calitate şi spaţiu interior. Citroen C5 nu are la fel de multe argumente în faţa lui Passat, doar nivelul de confort făcând clar diferenţa şi, eventual, ca design exterior, mai echilibrat.

 

Dacă ar fi să facem un podium, francezii domină Passat-ul datorită lui Laguna, în timp ce reprezentantul PSA, Citroen C5, trebuie să se mulţumească doar cu medalia de bronz. Un bronz cu valenţe de argint, care demonstrează că VW Passat s-a adaptat rapid noilor tendinţe în materie de gadgeturi interioare, rămânând un concurent de temut în acest segment.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.