FzR Ady Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 (edited) Lucrurile stau în felul următor: Nissan a făcut un model de segment mic cu statură şi gardă la sol ridicată pe care a montat un motor de 1.6 litri turbo care dezvoltă 190 de cai putere. Dacă te uiţi în jur în acest segment, de la Kia Soul la Suzuki SX4 şi până la modelele care bat mai degrabă înspre monovolum, cum sunt Citroen C3 Picasso, Opel Meriva, Kia Venga, Toyota Urban Cruiser sau Hyundai ix20, constaţi că nimeni nu are motoare pe benzină mai tari de 140 de cai putere. Apropo, excludem din start opiniile conform cărora Juke se bate de fapt cu cei din segmentul compact, pentru că Nissan are un trimis de vază acolo: Qashqai. După o asemenea filtrare, rămâne un singur adversar: noul Mini Countryman Cooper S (185 CP). Iar asta poate însemna doar două lucruri: fie Nissan a dat lovitura, inventând deodată cu Mini un soi de crossover mic de performanţă, fie Nissan şi Mini au înnebunit, dezvoltând un model de care nu are nimeni nevoie în condiţiile în care niciun alt constructor n-a creat această nevoie până azi. Ei bine, am luat la pase versiunea de 190 de cai a lui Juke şi am încercat să-i dăm de capăt. . zoom .......prev 20 imagini.next ..Motor / Transmisie Vorbim de un motor 100% nou dezvoltat de alianţa Renault-Nissan, fiind o versiune care trece de 1600 centimetri cubi ai motorului de 1.6 litri aspirat existent deja în gamele celor doi constructori. 1.6 Turbo, 190 de cai putere la 5600 rpm şi 240 Nm la 2000 rpm. Cifre senzaţionale pentru un model de segment mic, deoarece la acest nivel vorbim, de obicei, de versiuni GTI, RS, Ralliart şi de alte nebunii mici de acest tip. Te gândeşti, astfel, dacă o abordare de acest tip pe o versiune cu tracţiune pe faţă şi ridicată cu cîţiva centimetri buni faţă de un model clasic din acest segment nu e cumva puţin foţată. Totuşi, vorbim de platforma Micra. Răspunsul diferă în funcţie de situaţia de rulare. În oraş, faptul că ai 190 de cai putere sub capotă şi o cutie manuală cu şase rapoarte pe mâini te face să ignori constant traficul, pentru că tocmai ai pus mâna pe una dintre cele mai rapide maşini din segment. Motorul şi cutia funcţionează excelent împreună, iar intrarea turbinei îţi garantează un plus de aplomb în momentul în care ai nevoie de el. Foarte interesant este faptul că răspunsul pedalei de acceleraţie este imediat. Apeşi şi pleci. Fără întârzieri turbo, fără alte probleme de acest tip. Simţi natural cutia, nu ai probleme cu levierul. Nu excelează la etajare, dar funcţionează în parametri optimi atunci când tragi de maşină pentru a stoarce totul din ea. Spre deosebire de versiunea Juke testată anterior de Automarket (1.6 de 117 CP), butonul Sport disponibil pe bord chiar are logică şi face diferenţa în acest caz, stând la baza modificărilor imediate ale direcţiei şi ale răspunsului motorului. .Consum Atunci când vorbeşti de consum în cazul unui motor pe benzină de 190 de cai putere te gândeşti că stelele încep să pălească în comparaţie cu cifrele afişate de computerul de bord sau de cele afişate în cartea tehnică. Avantajele care nu duc, totuşi, la secarea rapidă a portofelului sunt, în acest caz, determinate de segmentul mic (şi implicit de masa proprie scăzută a modelului) şi de faptul că vorbim de un motor turbo de cilindree relativ redusă. Astfel, în cartea tehnică avem un consum de 9.1 litri în oraş şi de 5.6 litri în regim extraurban, media anunţată fiind de 6.9 litri/100 km. Cifrele sunt mai slabe decât cele ale rivalului Countryman, care, deşi e mai greu cu 100 de kilograme, consumă mai puţin cu 1.6 litri/100 km în regim urban. În viaţa reală, Juke urcă până la 11-12 litri în oraş. La rularea în regim mixt pe şosea în afara localităţii, consumul lui Juke stă la buza a 10 litri/100 km. .Performanţe Un model de segment mic care arată a SUV şi care scoate opt secunde pentru 0-100 nu e deloc de aruncat. Dimpotrivă, chiar, vorbim de o maşină care reuşeşte să se ridice la nivelul de performanţe ale unui Mini Cooper sau ale unui Scirocco 1.4 TSI. Deci hârtia îi este favorabilă lui Juke în comparaţie cu celelalte modele din segment şi nu numai. Totuşi, există şi o excepţie, care deja devine laitmotiv: Mini Countryman Cooper S. Modelul creat de Grupul BMW reuşeşte să facă suta în 7.6 secunde, deşi e mai greu şi are cu cinci cai mai puţin. Secretele tehnologiei... .Interior Dacă Juke îţi arată la exterior că e mult mai mare decât e dacă mergi lângă el cu ruleta, interiorul te calmează şi îţi arată că un model de acest tip înălţat nu trebuie să fie şi la fel de încăpător pe cât pare. În faţă nu ai niciun fel de probleme, iar designul consolei centrale şi a planşei de bord îi face cinste lui Juke. În spate, însă, linia de coupe a plafonului, plonjată înspre partea din spate, nu e la fel de primitoare pentru persoanele de peste 1.80. Pe lângă asta, Juke e foarte plăcut la interior, sentiment pe care ţi-l dă, probabil, şi faptul că nu treci neobservat pe stradă atunci când te afli la volanul unei astfel de maşini. La capitolul elemente practice merită notat panoul i-Con, care schimbă funcţiile butoanelor de pe bord printr-o singură comandă, suprafaţa butoanelor fiind de fapt un ecran LED. Astfel, dacă apeşi butonul Climate, comenzile din jurul acestuia se transformă astfel încât poţi aranja temperatura în habitaclu. Aceleaşi comenzi îşi schimbă însă funcţiile dacă apeşi butonul D-Mode, cel de la volan având acum la dispoziţie modurile de rulare Eco, Normal şi Sport. Portbagajul lui Juke oferă 251 de litri, cu 100 mai puţin decât cel pe care îl are Countryman. Wow, un Mini are printre cele mai mari portbagaje din segment! .Preţ de achiziţie Preţul de pornire al versiunii testate de Automarket, 1.6 190 CP Tekna 2x4, este de 21.640 de euro cu TVA inclus. Plăteşti, într-adevăr, pentru luxul de a avea sub capotă un motor care te duce repede prin oraş şi care are capacitatea de a nu te dezamăgi în afara acestuia. Cu toate acestea, se poate şi mai rău decât atât. Mini Countryman Cooper S, rivalul direct al versiunii testate, pleacă de la 28.210 euro, ceea ce-l transformă pe Juke într-o opţiune de luat în seamă pentru cei care caută amuzament urban performant. .Siguranţă Nissan Juke nu a fost testat de EuroNCAP în anterioarele sesiuni de teste ale organizaţiei indepdendente europene, însă crossoverul atipic al niponilor promite multe din punctul de vedere al siguranţei. Juke vine în standard ABS şi EBD cu asistenţă la frânare, dar şi cu şase airbag-uri (faţă, laterale, cortină). Rămâne de văzut care va fi rezultatul la testul efectuat de specialiştii în materie, dar premisele sunt optimiste. .Ţinută de drum Atunci când au mărit garda la sol şi au relaxat suspensia modelului lor, cei de la Nissan au mizat pe faptul că acesta va fi o soluţie excelentă în oraşe, la urcarea pe borduri şi, eventual, la trecerea peste obstacole precum şinele de tramvai. În România, acest aspect este mai mult decât îmbucurător, gropile lăsate de zăpezile acestei ierni fiind un teren minat din care Juke a ieşit fără mari probleme. Semnele de întrebare vin însă la rularea pe şosea, acolo unde atmosfera ludică în care crezi că intri atunci când te afli în Juke ar fi putut să-i facă pe inginerii Nissan să dezvolte un comportament ceva mai ferm pe viraje. Măcar pentru versiunea de 190 de cai putere. .Vizibilitate Despre formele exterioare ale lui Juke se poate spune orice, doar că sunt clasice nu. Iar curbele şi liniile atipice ale acetui model îţi creează câteva probleme de adaptare la gararea cu spatele în spaţii strâmte şi la spaţiile înguste în care te rogi să încapă partea din dreapta faţă. Cel puţin până când te obişnuieşti cu situaţia. E adevărat, am "trişat" cu ajutorul camerei de marşarier disponibilă opţional, deci lucrurile au mers uşor înspre calea cea dreaptă. .Tehnologie Dacă moda generală în industria auto este integrarea iPhone, iPod şi iPad, Nissan a preferat să aducă tehnologie din propria ogradă pentru a-i distra pe ocupanţii lui Juke. Aceştia au la dispoziţie o unitate multimedia cu touchscreen şi un sistem de comandă special pentru climatizare şi dinamică, prezentat deja la capitolul "Interior". În rest, găsim şi elemente preluate de la "maşinile normale", cum ar fi climatizare automată, cruise control, integrare Bluetooth cu comenzi pe volan şi altele. .Design Indiferent de opinia pe care ai despre Juke în momentul în care vezi pozele cu modelul japonez sau chiar în momentul în care îl vezi pe şosea, este imposibil să nu-ţi placă amestecul de uimire, semne de întrebare şi entuziasm pe care îl vezi în ochii trecătorilor atunci când te afli la volanul maşinii. Juke este pur şi simplu inconfundabil, iar caracterul său unic nu poate decât să ne dea speranţe că maşinile vor înceta să semene izbitor unele cu altele în cadrul aceluiaşi segment. Se poate şi altfel, iar pentru asta nu avem decât cuvinte de laudă pentru inteligenţa şi curajul de care au dat dovadă designerii mărcii nipone. Dacă sunteţi însă un conservator prin definiţie, vă veţi orienta spre altceva şi vă veţi întreba ce-a fost în capul celui din Juke atunci când a dat banii pe o asemenea maşină. Nu vă chinuiţi cu acest tip de întrebări, Juke e făcut să ridice sprâncele tuturor, nu să atragă simpatii unanime. Edited March 26, 2011 by Menumorut Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvH Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Sincer mi se pare cam penala........adica nu cred ca un om care stie ce inseamna un "design" frumos ,ar putea sa cumpere o asemenea masina... Acuma fiecare cu parerea lui.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShlomY Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Nu ai postat sursa de unde ai copiat articolul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts