Jump to content

A Game of Thrones: Genesis


Greet
 Share

Recommended Posts

Un joc cu un asemenea titlu e ca o copertă de revistă cu o femeie dezbrăcată. Atrage atenţia instantaneu, te gândeşti doar la bestseller-urile lui George R.R. Martin şi la ecranizarea realizată de HBO, cu cel puţin la fel de mult succes. Din păcate însă, A Game of Thrones: Genesis este doar un joc de buget, cu idei extrem de interesante, dar cu o implementare foarte slabă; un titlu cu potenţial pentru că sunt multe jocuri care permit folosirea diplomaţiei, dar doar ca alternativă, nu ca o condiţie de gameplay fără de care nu se poate.

 

Accentul este pus pe diplomaţie, subterfugii şi trădări pentru că exact astea sunt elementele predominante şi în cărţi. Trădare, mită, alianţe matrimoniale, asasinate şi vorba dulce a înţelegerilor secrete formează cea mai mare parte a jocului, departe de ideile clasice ale strategiilor în timp reale bazate pe muncitori-colectori de resurse sau pe construirea de armate şi distrugerea bazei din celălalt colţ al hărţii. În toată campania, singura construcţie pe care o poţi considera proprietatea ta este Feudal Home, punctul de pornire al expansiunii tale imperiale.

 

gameofthronesgenesis02.jpg

Apoi, orice mijloc poate fi la fel de bun ca altul să cucereşti oraşele învecinate, dar cei mai importanţi sunt mesagerii, un fel de miniştri de externe ai timpurilor moderne. Ei trec de la oraş la oraş şi le conving să devină aliaţii tăi, colaborare ce poate fi întărită printr-o căsătorie cu o domniţă nobilă. Astfel vin banii, atât de necesari pentru construirea armatelor, a căror acţiune devine la un moment dat inevitabilă.

 

Spionii folosesc la încheierea de alianţe secrete şi dezvăluie garnizoanele care apără intrarea în oraşe (altfel invizibile şi capabile să descopere un asasin şi să ducă la arestarea lui); asasinii, evident, duc la îndeplinire misiuni oneroase, eliminând doamnele nobile pentru a distruge alianţele de sânge, altfel indestructibile sau pentru a jefui comercianţii ce aduc aur inamicilor. Hoţii (rogues) instigă populaţia la revolte, iar gărzile proprii servesc şi ele la descoperirea agenţilor inamici şi la arestarea lor pentru o recompensă zdravănă.

 

gameofthronesgenesis03.jpg

 

Dar totul până la inevitabilul război, unde nu există comezi de grup, nici posibilitatea de da mai multe ordine (queue), nici statusuri clare ale trupelor, fie ele de suport sau de atac. Şi, din păcate, partea multiplayer este goală, în mod cert strategii de birou sunt ocupaţi cu jocuri mai bine realizate din punct de vedere al mecanicii gameplay-ului.

 

Şi e păcat, pentru că A Game of Thrones: Genesis putea fi o strategie genială. Ideile diplomatice sunt excelente, dar ar fi avut nevoie de o implementare cel puţin de calitatea celei din seria Total War pentru a fi folosite la potenţial maxim. Din păcate însă, micromanagementul excesiv şi lipsa opţiunilor din interfaţă şi din lupte nu fac decât să fugărească jucătorii pasionaţi de strategii, dar şi fanii universului medieval creat de Martin.

 

 

Cerinte minime

 

Cpu: 3 Ghz Single Core

Ram: 1024MB

Graphic card: 256MB

Operating system(s): xp/Vista/7

Hard disk space: 8000MB

 

Cerinte recomdandate:

Cpu: 3 Ghz Single Core

Ram: 2048MB

Graphic card: 512MB

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.