Jump to content

[Visual Basic] Începe chiar acum primul tău proiect în Visual Basic!


Travie
 Share

Recommended Posts

Noţiuni necesare primului tău proiect în Visual Basic

Recomand folosirea versiunii Visual Basic 2008 Express Edition, puteţi găsii pe Filelist întreg pachetul Visual Studio 2008 Express, căutaţi exact aşa.

Vom începe prin a face un proiect nou. Din meniul File vom selecta New Project. De la Templates vom lăsa selectat Windows Form Application, întrucât acesta este un proiect de bază. Jos la Name vom introduce numele proiectului nostru, fără a folosii alte caractere în afară de A->Z 0->9 - _

 

Primul pas este stabilirea unei interfaţe în primul rând uşoare de lucru. Ideea principală este să dai cât mai puţine click-uri posibile pentru a face o anumită acţiune. Vom selecta Toolbox din stânga şi vom apăsa pe butonul auto-hide astfel încât Toolboxul nu se va mai auto-ascunde.

1.PNG

 

Ce este toolbox? Este locul de unde introducem diverse "iteme" în programul nostru.

Exemplu de iteme (de asemenea şi cele mai folosite): Button, Label, Textbox, Checkbox, Timer.

Button = pur şi simplu, un buton.

Label = pur şi simplu, un text.

Textbox = locul unde introducem un text.

Checkbox = cutiuţă de bifat, este folosită pentru a pune condiţii de existenţă unei anumite acţiuni ce dorim să o facem.

Timer = Temporizator, va executa o anumită instrucţiune dată de noi la un anumit interval de timp.

 

Vom începe prin a explica cum stă treaba cu introducerea itemelor pe program.

Pentru a introduce un item în program, putem să dăm dublu click pe acesta sau să folosim metoda Drag&Drop. Vom observa că itemul respectiv va apărea pe program. Fiecare item selectat, inclusiv programul în sine dispune de anumite propietăţi. Le veţi putea schimba în funcţie de cunoştinţele dvs.

2.PNG

 

Fiecare item introdus în program poartă "un aşa zis nume de cod" de care avem nevoie pentru a îl prelucra şi fără de care programele sunt inutile. Acest nume de cod se numeşte "Name" iar textul ce apare pe itemele vizibile (de exemplu ceea ce scrie pe buton, ceea ce scrie în textbox, ceea ce scrie lângă checkbox şi aşa mai departe) poartă numele de "Text". Repet, pentru a da insturcţiuni unui item sau pentru a îl prelucra ne vom folosii de Name, iar de Text doar pentru aspectul în interiorul programului. "Name" şi "Text" se pot găsi şi modifica la propietăţile fiecărui program. Nu schimbaţi Numele, ci schimbaţi doar Textul după dorinţă.

Fiecare item indrodus îi poartă numele iniţial şi o terminaţie care arată al câtelea este. Mai explicit, uitaţi exemplul următor:

Introducem 3 butoane, ele vor purta numele de Button1 Button2 Button3 | introducem 5 Textboxuri, ele vor purta numele de TextBox1 TextBox2 TextBox3 TextBox4 TextBox5 | introducem 2 timere, ele vor purta numele de Timer1 Timer2

 

 

Am adăugat pe program un buton, un label, un checkbox şi un textbox.

3.PNG

 

Vreau să redenumesc textul butonului în "My first button". Îl voi selecta, iar în stânga la propietăţi voi schimba câmpul "Text:", dândui valoarea "My First Button", apoi vom mării lungimea butonului pentru ca textul să încapă în mod corespunzător în acesta.

 

 

Vom trece acum la partea de codding, adica partea în care spunem itemului ce vrem să provoace o acţiune, ce să facă, în limbajul de Visual Basic.

Pentru partea de codding vom da dublu click pe elementul căruia vrem să îi dăm o anumită instrucţiune. De exemplu vreau ca la apăsarea unui buton să se întâmple ceva, vom da dublu click pe buton.

4.PNG

 

Observăm adăugarea unui nou Tab ce conţine partea de codding. Pentru a ne fi mai uşor, această parte se va completa în mod corespunzător cu declaraţia butonului.

Tot ceea ce intră între Private Sub Button1_Click [....] şi End Sub se va întâmpla la apăsarea butonului.

Vă voi prezenta acum funcţiile necesare, de bază ale oricărui program ce dorim să îl facem. Încep cu un exemplu.

Doresc ca la apăsarea butonului, textul labelului1 să se schimbe în "Primul meu Label modificat". Voi introduce următorul cod la între Private Sub Button1_Click [...] şi End Sub

Label1.Text = "Primul meu Label modificat"

În concluzie, codul pentru buton va fi următorul:

 

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Label1.Text = "Primul meu Label modificat"

End Sub

 

Putem să vedem cum funcţionează programul apăsând butonul Debug [vezi poza 2]

Asta am făcut şi eu acum; poza de dinainte de apăsarea butonului:

5.PNG

poza de după apăsarea butonului:

6.PNG

Modificarea propietăţii unui item la executarea unei anumite acţiuni (apăsare pe un buton, apăsare pe un label, etc) se face introducând codul:

<numele_itemului_ce_vrem_să_îl_modificăm>.<propietatea_ce_vrem_să_o_modificăm> = <valoare.nouă>

Deci am vrut să modific textul ce îl afişează labelul1.

Label1.Text = "Primul meu Label modificat"

 

Din exemple se învaţă cel mai bine. Voi da un altul. Doresc ca la apăsarea butonului, textul butonului să se schimbe în "START" iar textul labelului1 să se schimbe în "Status: Started"

Voi avea codul următor

 

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Button1.Text = "START"

Label1.Text = "Status: Started"

End Sub

 

Observăm că dacă dăm debug şi apăsăm pe buton, programul va arăta astfel:

7.PNG

 

 

 

Acum salvarea programului şi localizarea .exeului principal. Vom salva mai întâi toate fişierele proiectului prin File -> Save all. Astfel dacă avem ceva de editat putem redeschide proiectul. Apoi tot din meniul principal vom selecta Build şi apoi Build <numele proiectului>.

 

Recomand salvarea proiectului într-un folder special, cum am eu de exemplu D:\proiecte visual basic\.

Aşa dar vom găsi .exe-ul principal în folderul de proiecte, unde am dat Save All, în folderul Bin\Debug

 

Acesta a fost un tutorial destul de bine explicat, zic eu, şi prezintă doar baza ce trebuie ştiută pentru a începe un proiect în visual basic.

Mai multe noţiuni în tutorialele următoare.

 

Copyright © Tutorial făcut de Ţaga George Justinian (Dobermann @ B-Zone Community), toate drepturile sunt rezervate! A nu se distribuii fără acordul meu.

http://saga-studio.ro/justin/

Link to comment
Share on other sites

Salut şi ai un +1 prietenaş!

 

// edited by SkiizO - data viitoare dai PM cu date personale, nu postezi aici

// edited by Synchron17 - da, dar măcar puteai sa laşi să vadă că-s " iReal96 " !

Edited by Synchron17
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.