Jump to content

Hawken


StrikeR
 Share

Recommended Posts

  • Release date: 12.12.2012 Hawken

 

Hawken.jpg

 

Ce-i un Mech? O masina de lupta ultra performanta, un tanc ce se sprijina pe doua picioare sau o extensie a organismului uman capabila sa faca lucruri pe care oamenii nu le-ar fi putut face in vecii-vecilor. Oricare dintre definitii ati alege, oriunde exista unitati Mech distractia este asigurata. Pentru ca, cel putin momentan, ele rezida doar in spatiul jocurilor video unde inarmate pana in dinti ofera o doza sanatoasa de adrenalina. Din punctul asta de vedere, cel mai cunoscut joc al genului este Mech Warrior, insa Hawken, lansat la finele lui 2012 vine sa dovedeasca faptul ca pornind de la aceeasi tema se poate crea un titlu cu mult mai dinamic si mai incitant.

 

Cu sau fara bani?

 

Ca si jucator in acest titlu free 2 play nu prea exista multe optiuni in prima faza. Dintre toate unitatile mech disponibile in joc, doar vreo doua sunt deblocate din start iar celelalte cer ceva finante spre a putea fi folosite. La fel si majoritatea upgrade-urilor sunt oferite doar pe baza de „meteor”, moneda interna a jocului in care vor fi transformati dolarii pe care ii veti investi.

 

Prin urmare, singura cale gratuita de a obtine upgrade-uri si noi unitati este lupta. Din pacate insa, a intra ca incepator in aproape orice arena echivaleaza cu moartea in 60 de secunde. Si asta nu este ceva de care producatorii sa fie straini.

 

hawken-oyunici.jpg?resize=620%2C350

 

Intregul joc este construit in jurul sistemului free 2 play, ceea ce inseamna ca fiecare element disponibil in inventar poate fi cumparat fie din banii adunati cu greu din joc, fie folosind bani adevarati. Acestia din urma fiind transformati in valuta specifica jocului, mai departe putand fi folositi pentru diverse achizitii. Iar strategia celor de la Adresive Games, producatorul Hawken, tine de o chestie simpla. Gamerii intra sa joace gratis, vad ca isi iau bataie cam repede si investesc ceva dolari in cateva piese de Mech hardware. Nu trebuie mult, 5$ sunt suficienti pentru a echipa un mech cu tot ce ii trebuie. Mai tarziu poate ca aceiasi gameri vor trece la o unitate superioara si din nou vor avea nevoie de imbunatatiri. Si tot asa...

Din acest punct de vedere Hawken nu impune dar te stimuleaza sa dai ceva daca doresti sa devii competitiv. E o mica, ba chiar foarte mica contributie catre producatori iar in schimb primesti tot ce ai nevoie pentru un starter mech.

 

Diversitate nu gluma

 

Exista noua clase diferite de unitati Mech, majoritatea fiind ceea ce am putea numi arhetipuri generale specifice jocurilor multiplayer: assault, rocketeer, brawler, sharpshooter sau scout fiind doar o parte din ele. Iar fiecare, cu exceptia clasei assault, este puternic specializata pe un anumit tip de lupta.

 

Sharpshooter-ul care se presupune ca este echivalentul clasei sniper din alte jocuri, are un set de arme ce devin mai eficiente pe masura ce distanta dintre Mech si tinta e mai mare. In schimb, clasa rocketeer pare mult mai bine adaptata hartilor de mici dimensiuni, dispunand de o pleiada de rachete cu autoghidare si de un blindaj redutabil care, desi o incetineste, face ca ea sa devina vitala pentru castigarea competitiei. Ca si cu Rocketeer-ul, clasa Brawler dispune de armament greu, doua tunuri ce pot face ravagii de amploare in inamici dar pierde foarte mult la viteza si capacitate de reactie, ceea ce face ca ele sa devina cu adevarat eficiente doar prin lucrul in echipa, cand pot fi protejate de alte unitati usoare cum ar fi cele assault.

 

 

 

In afara de clasificarea principala, fiecare tip de Mech are si o abilitate secundara precum si o drona ce poate efectua o parte din reparatii direct pe campul de lupta. Insa lansarea dronei si stationarea pentru reparatii se pot dovedi fatale daca in zona apare vreun inamic. Asta cu atat mai mult cu cat vederea din cockpit pe care o foloseste jocul implica o raza vizuala mult scazuta.

 

Ceea este insa oarecum frustrant rezida in faptul ca nu toate clasele sunt deblocate de la bun inceput in varianta standard. De fapt producatorii au preferat sa le ofere nou-venitilor doar un model de baza "The Recruit", o unitate Mech a carei cabina patratoasa aduce destul de bine cu un televizor sau cu un prajitor de paine.

 

Skill tree si ceva cosmetica

 

Desi vorbim de un action MMO, producatorii au inclus si un skill tree nu foarte diferit de cel din clasicele RPG-uri. Practic, fiecare jucator care isi alege o singura clasa de unitati Mech cu care sa lupte, primeste in timp un numar de "optimisation points" pe care le poate investi intr-una din trei directii: offence, defense si movement. Prima ajuta la cresterea damage-ului produs inamicilor si la racirea mai rapida a armelor. A doua este structurata astfel incat sa dezvolte blindajul si viteza de reactie iar a treia creste evident viteza de miscare dar si cea de regenerare a combustibilului folosit de jet pack-urile cu care fiecare Mech poate zbura pe distante scurte.

 

Hawken-1-e1354861475874.jpg

 

Dincolo de acest skill tree, jocul ofera numeroase upgrade-uri, majoritatea accesibile mai usor pe bani reali decat prin adunarea de puncte in lupta. Si, cum era de asteptat, partea de customizare include si retusuri cosmetice, cu piese de o anumita forma sau o vopsire in verde neon.

 

Pe muchie de cutit

 

Toate unitatile Mech arata spectaculos. Nu neaparat ca ar fi cine stie ce frumoase, ci dimpotriva. Aspectul lor este unul practic, realist, minimalist din unele puncte de vedere. Dar poate tocmai din pricina asta arata asa de bine. Iar faptul ca jucatorii vad totul de parca ar fi chiar in cabina unitatii de lupta, primind informatii direct de la indicatoarele de bord este genial.

 

De altfel intreg jocul arata extraordinar iar hartile, desi nu sunt mari, exploateaza la maxim ideea de close combat, oferind oportunitati nenumarate si nebanuite pentru gameri indiferent de clasa cu care lupta. Iar faptul ca Hawken a fost construit in jurul motorul grafic Unreal III face ca, indiferent de moment sau de harta, actiunea sa fie un fluenta, dinamica si lipsita de orice urma de lag.

Cat despre modurile disponibile, cu siguranta ca nu trebuie sa va explic prea in detaliu care este treaba cu Deathmatch si Team Deathmatch insa am sa ma opresc putin asupra celorlalte doua moduri si anume Missle Assault si Siege.

 

cikkek-hawken-beta-teszt3.jpg

 

Primul are in centru trei silozuri pentru rachete sol-sol. Cele doua tabere se lupta pentru a castiga controlul acestora. Imediat ce un siloz este cucerit de o echipa, el va incepe sa lanseze non-stop rachete asupra taberei opuse. La final, prima echipa care distruge baza celeilalte castiga.

Pe de alta parte, modul Siege poate fi destul de controversat pentru ca actiunea este una mai complexa si depinde mult de jucatorii ce formeaza fiecare echipa. Astfel, fiecare tabara trebuie sa stranga celule de energie de undeva din mijlocul hartii, aducandu-le la baza. Cand s-au strans suficiente celule, o nava de lupte de dimensiuni apreciabile se ridica de baza si porneste spre baza adversa pentru a o distruge. Insa nava poate fi doborata daca inamicii reusesc sa obtina in timp util un tun antiaerian.

 

La final

 

Cei de la Adhesive Games au facut o treaba excelenta cu acest joc, transformand Hawken intr-un exemplu de "asa da" pentru multi alti producatori de jocuri. Din pacate nu pot sa nu subliniez ca sistemul free 2 play a fost implementat intr-un mod destul de restrictiv aici, gamerii fiind stimulati sa dea un ban, macar si nu pentru a juca o buna bucata de vreme cu un mech care seama cu un televizor caruia i s-au montat brate si picioare. Era loc de mai bine aici, clar! Insa preturile practicate nu sunt nesimtit de mari si chiar cred ca dintr-un anumit punct de vedere, o mica contributie venita din partea unui jucator este de bun simt, mai ales daca apreciaza orele pierdute cu Hawken. Pentru ca, sa stiti, crearea unui titlu precum acesta nu e asa usoara. In plus, cei de la Adhesive lucreaza continuu la imbunatatirea lui, buna parte din indicatiile cu privire la ce ar trebui schimbat venind din partea comunitatii ce s-a format deja in jurul jocului.

 

 

 

 

 

 

Minimum System Requirements

  • CPU: 2Ghz Dual Core
  • Memory: 3GB RAM
  • Graphics Card: 512MB Graphics card supporting DirectX 9.0c and Shader Model 3.0 (GeForce 9800 GTX)
  • Operating System: Windows XP/Windows Vista/Windows 7 32bit or 64bit
  • Hard Drive: 5 GB of space
  • Internet Connection: Broadband connection

Recommended System Requirements

  • CPU: 3Ghz Dual Core
  • Memory: 4GB RAM
  • Graphics Card: 1024MB Graphics card supporting DirectX 9.0c and Shader Model 3.0 (GeForce GTX 460 or higher)
  • Operating System: Windows XP/Windows Vista/Windows 7 64bit
  • Hard Drive: 5 GB of space
  • Internet Connection: Broadband connection

Video cu gameplay este facut de mine daca nu am voie sa imi spuneti va rog ca dau edit

https://www.youtube.com/watch?v=hr9zFsc52S8

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by StrikeRRR
Link to comment
Share on other sites

Am vazut pe PC Garage la unele placi video ca primesti un cupon cu 250 LEI credit in acest joc, dar nu am stiut exact la ce se refera. Acum stiu. Mie nu prea-mi plac genul asta de jocuri, unde ti se umple ecranul de detalii si numere.

*Ti-am redenumit topicul in "Hawken".

Link to comment
Share on other sites

Am vazut pe PC Garage la unele placi video ca primesti un cupon cu 250 LEI credit in acest joc, dar nu am stiut exact la ce se refera. Acum stiu. Mie nu prea-mi plac genul asta de jocuri, unde ti se umple ecranul de detalii si numere.

*Ti-am redenumit topicul in "Hawken".

Salut.Eu am primit acel cupun pentru ca am cumparat placa video nvidia geforce gtx 660 TI si mi-a dat un cupon pentru 3 jocuri Planetside 2 Word of tanks si Hawken.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.