Jump to content

INTERVIU EXCLUSIV - Marc Marquez, noua senzaţie din MotoGP, a vorbit pentru ProSport: "Mă lupt cu eroul meu, Rossi"


DOMOCA
 Share

Recommended Posts

INTERVIU EXCLUSIV - Marc Marquez, noua senzaţie din MotoGP, a vorbit pentru ProSport: "Mă lupt cu eroul meu, Rossi"

 

 

poza-1-foto-epa-marquez-vs-rossi.jpg?width=815

 

Marc Marquez, liderul clasamentului la MotoGP şi cel mai în vogă motociclist al momentului din lume, a explicat în exclusivitate pentru ProSport cheia ascensiunii rapide: „am încercat să pilotez normal, dar nu-mi iese!“

 

Marquez este la sezonul de debut în MotoGP şi a fost luat imediat sub aripă de către Valentino Rossi, multiplul campion mondial.

 

Spaniolul de 20 de ani a fost protagonistul unui moment înfiorător în acest sezon: a căzut de pe motocicletă la 290 km/h.

 

Un interviu cu unul dintre starurile MotoGP, aşa cum este Marc Marquez, este aproape imposibil de realizat pentru majoritatea publicaţiilor din România. Honda cere garanţii legate de spaţiul acordat interviului, iar Dorna (compania care deţine drepturile comerciale ale MotoGP-ului) face verificări legate de conţinut, de acoperirea din trecut pe domeniul MotoGP şi nu în ultimul rând de datele de audienţă ale publicaţiilor doritoare. ProSport a trecut aceste teste şi a ajuns la bwin Grand Prix de la Brno faţă în faţă cu liderul Campionatului Mondial.

 

Vineri, după primele antrenamente, ne-am întâlnit cu Marc în centrul de ospitalitate Repsol Honda. A venit pe un scuter, a petrecut câteva minute oferind autografe zecilor de fani cantonaţi în faţa intrării, apoi ne-a invitat la discuţie. Surprinzător de matur în comportament pentru doar 20 de ani, Marc poartă pe corp semnele-tribut pentru performanţa pe care a atins-o de când a ajuns, promovat de RedBull, în MotoGP: o operaţie de 10 centimetri de-a lungul braţului drept, ambii genunchi cu urme de lovituri şi tăieturi, iar sub barbă o altă tăietură cicatrizată în urma accidentului de la Mugello, episod pe care avea să-l povestească în interviu.

 

Marc, eşti pe deplin conştient de ceea ce se petrece acum? Eşti lider în MotoGP şi ai şanse tot mai mari să câştigi titlul mondial chiar la debut.

Da, da, da. Ştii... Nu mă aşteptam la asta, cel puţin nu aşa de devreme în sezon. Targetul meu era să învăţ, să îmbunătăţesc motocicleta, iar abia în a doua parte a sezonului urma să mă lupt pentru nişte podiumuri şi, cu puţin noroc, să obţin o victorie. Ei bine, mi-am depăşit obiectivul, sunt peste ceea ce credeam că voi fi, ideea e ca de acum încolo să nu o las moale şi să rămân concentrat. Asta este, în fapt, marea provocare pentru mine.

 

Mi-ai anticipat oarecum şi următoarea întrebare. Ţi-ai închipuit la începutul sezonului că înainte de cursa de la Brno vei avea patru victorii deja, dintre care trei consecutive?

Nuuu, nu mi-am imaginat că pot face asta. (trage cu ochiul la ofiţerul de presă de la Repsol şi zâmbeşte) Bine, hai să recunosc că m-am gândit, dar aşa, pentru mine. Nu am discutat despre un astfel de obiectiv cu nimeni din echipă.

 

 

poza-corespondenta.jpg?height=351&width=610

 

 

„Acum şase ani îl vedeam pe Rossi doar la TV“

 

Ai venit la MotoGP, ai concurat şi ai învins piloţi precum Rossi, Pedrosa sau Lorenzo. Nu e intimidant să pilotezi alături de ei?

Nu cred. Sigur, când eşti pe pistă pentru prima dată alături de ei te simţi un pic ciudat. Gândeşte-te că acum şase ani eram acasă şi mă uitam din faţa televizorului la Valentino, la Dani, la Jorge cum câştigă curse. A trecut totul repede, trei ani la 125 cmc, apoi Moto2, şi acum pot să mă lupt cu ei pentru victorii, pentru podiumuri. Ăsta e un vis devenit realitate!

 

Rossi pare să aibă o slăbiciune pentru tine. Cum s-a dezvoltat prietenia voastră?

Valentino era eroul meu (din nou o privire către ofiţerul de presă, îşi aduce aminte că trebuie şi puţină diplomaţie în cadrul echipei) Sigur, Dani (n.r. - Pedrosa, colegul său de la Repsol Honda) era un model, însă Valentino m-a primit foarte bine încă de când am venit, în 2008. Atunci am făcut o poză cu el, era prietenos cu mine. E campion mondial de nouă ori, însă dacă trece pe lângă tine prin paddock nu există ocazie să nu te salute. Şi pentru un pilot tânăr e incredibil să primească un „bună ziua“ sau un „baftă“ de la o personalitate precum e Valentino.

 

El a ajuns atât de mare şi pentru că are grijă de imaginea lui, e poate cel mai carismatic pilot din MotoGP. Ai de când să îi împrumuţi din comportament?

Ştii cum e? Nu cred că e OK să copiez un alt pilot. Vale e inimitabil, el a adus lume la circuit, lume care nu avea legătură cu motociclismul. Voi încerca să mă fac plăcut atât pe pistă, cât şi în afara ei. Cheia este să rămâi natural, să ai grijă de relaţia cu fanii şi cu jurnaliştii.

 

Performanţele tale de până acum sunt obţinute mai mult din talent sau mai mult din muncă?

E o combinaţie. Spun asta pentru că degeaba ai talent dacă nu munceşti, nu ai cum sa ajungi campion mondial. Sunt atâtea exemple de piloţi cu mai puţin talent, dar care au muncit enorm şi au ajuns sus. Trebuie găsit un echilibru.

 

foto-text-1.jpg?height=498&width=610

 

 

„Am căzut de la 290 km/h, dar sunt întreg!“

 

Mulţi alţi piloţi îţi admiră stilul de pilotaj. S-a spus că este spectaculos, însă unii l-au caracterizat drept periculos. Putem să-i spunem deja „stilul de pilotaj Marquez“ sau încă lucrezi la el?

(râde) Nici nu ştiu, sincer să fiu. E drept că e un stil diferit faţă de cel al celorlalţi piloţi. Să-ţi zic ceva ce o să te surprindă. Înainte de startul sezonului, în teste, am încercat să-l schimb, să trec la stilul normal de pilotaj. (pune ghilimele din degete când rosteşte cuvântul „normal“) Dar nu mi-a ieşit, ăsta sunt eu, mă mişc încontinuu (descrierea stilului de pilotaj îl face să gesticuleze ca şi cum s-ar afla pe motocicletă. „Trage“ de acceleraţie şi se „apleacă“ pe viraj în timp ce vorbeşte), scot corpul mult în afara motocicletei în viraje şi cred că aşa voi rămâne mereu.

 

Nicky (n.r. - Hayden) mi-a spus să îl întreb, aşa că o să te întreb şi pe tine. Ai idee care este viteza de top pe care ai prins-o pe motocicletă?

Hmmm. Cred că 338-340 km/h, nu mai ştiu exact.

 

Dar cea mai mare viteză de la care ai căzut?

(ofiţerul de presă râde, Marc începe şi el să râdă zgomotos) La Mugello am căzut cam de la 290 km/h, dar sunt întreg. (uimitor, însă accidentul nu l-a scos din circuit pe Marc. Ba mai mult, a plecat pe picioare după căzătură!).

 

„Nu pot merge cu motocicleta pe stradă. Nu am permis!“

 

Am observat că eşti activ în social media şi că le răspunzi fanilor şi pe facebook, dar şi pe twitter. Lucrezi intens la imaginea ta.

Nu le răspund tuturor, din păcate, mi-ar fi imposibil, pentru că sunt atât de mulţi. Să ştii că e un sentiment minunat când primeşti mesaje de încurajare după o cursă mai slabă.

 

Ai permis de motocicletă pentru drumuri publice? Sunt curios dacă simţi nevoia să mai mergi pe stradă după atâtea zile de circuit.

(râde un pic ruşinat) Nu, nu am voie să merg pe stradă, nu am permis încă. Dar nu simt nevoia să mă plimb cu motocicleta pe străzi, adrenalina mi-o asigură circuitul. În rest, dacă vreau să mă plimb, mă urc la volan şi merg cu maşina. Sigur, poate peste câţiva ani îmi voi lua permisul şi pentru motocicletă, în special pentru drumuri lungi, pentru excursii.

 

 

Sursă:

ProSport.ro

Link to comment
Share on other sites

Un pilot cu experienta, care nu se teme sa intre cu viteza in viraje, foarte precaut si atent la drum. Din interviul sau poti spune ca este un laudaros, dar daca-l vezi pe circuit, iti schimbi imediat parerea si-ti dai seama ca este chiar foarte modest.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca laudaros, poate realis. Omul nu este un increzut ca stie foarte bine pe motor sau prin oras sa faca manevre ca e el smecher, dupa cum a spus nu poate sa mearga pe strada cu un motor pentru ca nu are carnet, si binenteles nu pentru ca nu ar putea sa il ia. Ii urez succes, este tanar si are tot viitorul inainte.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.