Jump to content

Care este cea mai buna alegere: diesel sau benzina?


ALex
 Share

Recommended Posts

-Aleg motorul pe Benzina / Diesel:

 

 

-Argument: Acum depinde , la mine pe masina este diesel si nu este foarte zgomotos , la logan este mai zgomotos . Acum este vorba de pretu motorinei si a benzinei . Cu passatu care este TDI cu un plin fac 900 km si la logan 500 km sau 650 . Eu unu as prefera Disel

 

-Precizari: -.

Edited by South Cruz
Link to comment
Share on other sites

Care este cea mai buna alegere: diesel sau benzina?

 

 

 

 

 

 

Nu poate nimeni sa nege ca motoarele diesel au evoluat enorm in ultima perioada si ca au devenit cel putin la fel de populare ca cele pe benzina, cu sanse reale de a deveni in curand superioare acestora. Dar cum s-a intamplat acest lucru?

 

 

care-este-mai-buna-masina-diesel-sau-pe-benzina-35484f90e4e0ea209-733-0-1-95-1.jpg

 

 

Va lamuriti cu ajutorul acestui scurt istoric.

 

Motoare diesel exista de la inceputurile industriei auto, dar pana in anii '90 nu s-au bucurat de un succes major. Pentru ca nu erau fiabile, erau grele, scoteau fum, erau zgomotoase si nu peste tot gaseai motorina la pompe. Producatorii de masini au ramas fideli benzinei, cu exceptia marcilor europene, dar si a liniilor industriale, producatori de camioane si alte utilaje agricole sau de transport. In Statele Unite, motorina era asociata cu transportul industrial, cu locomotivele, cu tractoarele si cu generatoarele de curent.

 

Mai pe scurt, cand ziceai diesel, te gandeai la un motor lenes, dar economic si cu un cuplu mare. Nici in Europa nu era situatia mai grozava, in ceea ce priveste popularitatea motoarelor diesel. Insa in anii '70-'80, marci de renume precum Mercedes si Fiat au vazut avantajele motoarelor pe motorina.

 

Incet-incet, mai toti producatorii au avut cate un model din gama diesel, care nu se bucura de mare succes momentan. Spre deosebire de masinile europene, cele japoneze insa urmau calea americanilor: benzina si doar benzina. Abia pe la sfarsitul anilor '80 au aparut si modele japoneze diesel, special facute pentru piata din Europa.

 

Cresterea numarului de masini pe benzina a atins apogeul la inceputul anilor '90. Si cum cererea era uriasa, si pretul benzinei a crescut simtitor. Este un cerc vicios: numarul masinilor pe benzina creste, pretul benzinei creste, clientii vor un combustibil maiieftin, producatorul face masini ce merg cu combustibil mai ieftin. Popularitatea motoarelor pe benzina a dus si la declinul acestora.

 

 

Incepand cu 1998-2000, cand pretul benzinei era mult mai scump decat cel al motorinei, a fost atins o suprasaturare a pietei. Pentru ca oamenii au inceput sa-si dea seama ca masinile diesel sunt mai economice, chiar daca aveau diferite dezavantaje, producatorii au inceput sa le fabrice. Au gasit raspunsurile la cele mai des intalnite intrebari, le-au rezolvat, si au inceput sa vanda masini diesel.

 

 

Care erau temerile soferilor cand auzeau de motoare diesel?

 

-Masinile pe motorina sunt mai lenese decat cele pe benzina. Producatorii au zis: adaugam o turbina si un intercooler si am rezolvat problema.

 

-Masinile pe motorina sunt zgomotoase si vibreaza mult. Producatorii au zis: le izolam mai bine fonic si punem suporti speciali pentru motor si cutie.

 

-Masinile pe motorina scot fum mult si negru. Producatorii au zis: ok, montam un filtru de particule.

 

 

 

Odata cu motoarele turbo-diesel eficiente, care aveau injectie performanta comandata de calculator, masinile diesel au devenit la fel de "sprintare" ca cele pe benzina, doar cu cateva avantaje: pret mai mic al motorinei, o uriasa diferenta la economia de carburant, pret mai mic de achizitie (din cauza ca erau inca la inceput). Dupa anul 2000, Europa a inceput sa fie invadata de masini diesel. Toti producatorii au inceput sa fie convinsi ca lumea cauta masini economice, care merg pe un carburant mai ieftin decat benzina. Si asa s-a si intamplat. Pana si producatori mari, precum Honda, care nu mai facusera pana acum masini de serie cu motoare diesel, si-au dat seama de valul care urma sa vina, si au trecut la treaba.

 

 

 

 

 

 

 

Avantajele motoarelor pe benzina

 

- motor mai silentios

 

- vibratii la interior mai putine

 

- greutate mai mica

 

- intretinere mai ieftina in timp

 

- pret de achizitie mai mic

 

- pretul benzinei mai mic

 

 

Dezavantajele motoarelor pe benzina

 

- consum mai mare

 

- poluare mai mare

 

- cuplu mic

 

- cuplu la turatii foarte mari

 

 

 

Avantajele motoarelor diesel

 

- putere egala cu cele pe benzina

 

- performante mai bune

 

- cuplu mare la turatii mici

 

- economice la carburant

 

- grad mic de poluare

 

 

Dezavantajele motoarelor diesel

 

- motor zgomotos

 

- greutate mai mare

 

- intretinere mai scumpa in timp

 

- pret de achizitie mai mare

 

- pretul motorinei mai mare

 

 

 

 

 

 

Care este mai buna acum: masina cu motor pe motorina sau pe benzina?

 

CARE CREZI CA ESTE MASINA CU MOTORUL MAI POTRIVIT PENTRU ROMANIA?

 

 

 

 

 

 

Model de post:

 

 

-Aleg motorul pe Benzina / Diesel:

 

-Argument:

 

-Precizari:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.