Jump to content

Lucrurile pe care trebuie să le știi despre MotoGP


Flowless
 Share

Recommended Posts

motogp_lg81161_0.big_-620x350.jpg



Începe sezonul MotoGP 2015. La momentul redactării acestui text, piloții au început deja testele libere de la Losail, Quatar, iar duminică seara (18.00, ora României), încep cursele. Așadar, strânge-ți prietenii, dă drumul la televizor și urmărește spectacolul. Și pentru ca prima cursă să nu te prindă nepregătit, iată câteva lucruri pe care trebuie să le știi despre MotoGP 2015.



Suzuki a intrat în MotoGP


Suzuki revine, anul acesta, în MotoGP, cu prototipul GSX-RR. Au trecut 15 ani de la ultimul titlu obținut de Suzuki, iar din acest an vor să revină în lumea bună a curselor. Un mare atu al motocicletei este manevrabilitatea, iar un alt punct tare – cei doi piloți: Espargaro și Vinales. Slăbiciunea motocicletei GSX-RR, pe de altă parte, este motorul. Fiabilitatea acestuia e pusă la îndoială, iar în testele din această iarnă Suzuki a trebuit să reducă puterea pentru a fi în stare să rămână cu motorul funcțional tot timpul cursei. Așadar, Suzuki ar putea avea ceva probleme pe liniile drepte.



suzuki-mgpgarage2-620x3501.jpg




Aprilia a intrat în MotoGP


Aprilia este al cincilea producător care apare în MotoGP, dar cu un optimism ceva mai moderat. Italienii din Noale fac echipă cu Gresini Racing Team, iar piloți vor fi Alvaro Bautista și Marco Melandri. Motocicleta echipei Aprilia Gresini nu e una dintre cele mai reușite, iar Bautista și Melandri sunt mult în spatele celorlalți. De altfel, rolul acestora va fi mai degrabă să strângă date pentru dezvoltarea unei motociclete capabile să pună probleme abia anul viitor și e greu de crezut că vor ajunge pe podium.



aprilia-motogp-620x3501.jpeg




Ducati devine o amenințare


După ani de zile în care Dovizioso a tras, săracul, de prototipul Desmosedici fără succes și nici măcar legendarul Rossi n-a reușit să facă mare lucru, anul acesta Ducati le poate pune probleme mari celor de la Honda și Yamaha. Asta în mare parte datorită noului manager Gigi Dal’Ignna, care a făcut un prototip GP15 competitiv. În sfârșit, potrivit lui Andrea Dovisioso, motocicleta Ducati se comportă „normal“. Ceea ce înseamnă că, după ani de trudă, italianul are motocicleta pe care o merită și ar putea sparge rândurile celor „patru extratereștri“.



ducati-gp-desmosedici-11.jpg




Cei patru fantastici


Cei patru fantastici, sau cei patru extratereștri, cum sunt numiți, rămân aceiași: Marquez, Lorenzo, Pedrosa și Rossi. Marc Marquez pleacă pe prima șansă, dar Jorge Lorenzo și-a revenit după debutul dezastruos din 2014, s-a antrenat toată iarna (a slăbit 5 kg) și este principalul challenger. Mai mult, Lorenzo este un pilot foarte ambițios și nu poate lăsa neplătită umilința trăită sezonul trecut. Rossi, totodată, se pare că a reușit să se adapteze la motocicletă după doi ani în care se calibrase pe Ducati. N-a scos rezulate devastatoare în teste, dar Rossi e Rossi. Adevărata valoare și-o arată în bătălia directă din curse. Deși prezența lui Pedrosa a fost una ștearsă, cu siguranță nu-i convine să stea permanent în umbra colegului Marquez, așadar va da tot ca să-și bată coechipierul, devenit cel mai mare adversar.



marc-marquez6.jpg




Bridgestone oferă două anvelope noi. E ultimul an pentru japonezi în MotoGP


Bridgestone vine cu două variante noi de gume, ca răspuns la dezvoltările din 2014. Vorbim despre un nou extra-hard pentru spate, disponibil pentru circuitele cu asfalt abraziv și un asymmetric față, pentru circuite precum cel de la Philip Island. Japonezii au anunțat oficial că nu vor mai prelungi contractul cu MotoGP după sezonul 2015. Bridgestone s-a plâns că n-a obținut suficientă expunere pentru cele 20 de milioane de euro cheltuite, în timp ce Dorna s-a plâns că anvelopele Bridgestone sunt construite într-un mod prea „conservator“ și nu sunt sigure.



Bridgestone-MotoGP-tire-colors-2015.jpg




Calendarul MotoGP 2015


29 martie – Commercial Bank Grand Prix of Qatar


12 aprilie – Red Bull Grand Prix of The Americas


19 aprilie – Gran Premio Red Bull de la Republica Argentina


03 mai – Gran Premio bwin de Espana – Jerez


17 mai – Monster Energy Grand Prix de France – Le Mans


31 mai – Gran Premio d’Italia – Mugello


14 iunie – Gran Premi Monster Energy de Catalunya – Barcelona


27 iunie – Motul TT Assen


12 iulie – Motorrad Grand Prix Deutschland


09 iulie – Red Bull Indianapolis Grand Prix


16 august – bwin Grand Prix Ceske republiky – Brno


30 august – British Grand Prix – Silverstone


13 septembrie – Gran Premio TIM din San Marino


27 septembrie – Gran Premio Movistar de Aragon


11 octombrie – Motul Grand Prix of Japan – Motegi


18 octombrie – Australian Grand Prix


25 octombrie – Shell Malaysia Motorcycle GP – Sepang


08 noiembrie – Gran Premio de la Comunitat Valencia



Echipele MotoGP 2015


Repsol Honda Team – Dani Pedrosa & Marc Marquez


Movistar Yamaha MotoGP – Valentino Rossi & Jorge Lorenzo


Team Suzuki Ecstar MotoGP – Maverick Vinales & Aleix Espargaro


Ducati Team – Andrea Dovizioso & Andrea Ianone


Aprilia Racing Team Gresini – Alvaro Bautista & Marco Melandri


AB Motoracing – Karel Abraham


Aspar MotoGP Team – Eugene Laverty & Nicky Hayden


Estrella Galicia 0,0 Marc VDS – Scot Redding


Monster Yamaha Tech 3 – Bradley Smith & Pol Espargaro


Octo IodaRacing Team – Alex De Angelis


Pramac Racing – Danilo Petrucci & Yonny Hernandez



Sursa.



Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.