Jump to content
Hostul a fost schimbat. Daca vedeti serverul offline readaugati rpg.b-zone.ro sau 141.95.124.78:7777 in clientul de sa-mp ×

[1 iulie] 1903 - primul Tur al Franţei


BIS aka OldNab
 Share

Recommended Posts

http://3.bp.blogspot.com/_ovsB6bOjfxk/TDQX1q9-O0I/AAAAAAAAADI/vVud7jbG-1E/s640/tdFpeloton.jpg

 

 

 

 

 

Una dintre cele mai interesante competiţii sportive din lume, Turul Franţei, îşi are originile într-o dispută istorică. Este vorba de celebra dezbatere cu privire la Afacerea Dreyfus, care a divizat Franța la sfârșitul secolului al XIX-lea. Aflaţi cum presa a făcut istorie în Franţa anului 1903, când a inventat competiţia sportivă care a salvat de la faliment ziarul L’Auto.

 

Primul și cel mai important ziar sportiv francez de la sfârşitul secolului XIX şi începtulului secolului XX era Le Vélo, care vindea 80.000 de exemplare zilnic. Publicația îl considera nevinovat pe soldatul Alfred Dreyfus, acuzat că vânduse secrete militare germanilor. De partea cealaltă, contele Jules-Albert de Dion, proprietarul fabricii de maşini De Dion-Bouton, îl considera pe Dreyfus vinovat, astfel că, împreună cu alți câțiva opozanți ai soldatului, a înființat un ziar sportiv rival, pe care l-a denumit L'Auto.

 

Însă noul ziar nu a avut succesul scontat de finanţatori, astfel că în 1903 șeful departamentului de ciclism din cadrul ziarului, Géo Lefèvre, a sugerat, pentru salvarea ziarului, înființarea unei curse cicliste, disputată pe parcursul a șase zile și care să se desfășoare pe tot teritoriul Franței. Cursele de ciclism pe distanțe lungi, create cu scopul de a vinde mai multe ziare, erau ceva obișnuit pentru acea perioadă. Dar niciodată nu se încercase o cursă atât de lungă pe cât propusese Lefèvre.

 

Astfel că primul Tur al Franţei a avut loc în 1903, pe o distanţă totală de peste 3.600 km și s-a întins pe durata a trei săptămâni. Datorită prestigiului pe care l-a căpătat de-a lungul timpului, competiția atrage la start cicliști și echipe din întreaga lume. Ea este împărțită pe segmente zilnice, denumite etape. Traseul competiției se modifică în fiecare an, dar ea se încheie întotdeauna la Paris. Din 1975, ultima etapă se desfășoară de-a lungul bulevardului Champs-Élysées.

 

O succesiune de scandaluri de dopaj petrecute în anii '60, care a culminat cu decesul ciclistului Tom Simpson în 1967, i-au determinat pe cei de la Uniunea Ciclistă Internațională să limiteze distanțele zilnice și totale și să impună zile de pauză.

 

Ceea ce s-a întâmplat de la primul Tur al Franţei şi până acum este, deja, istorie. Nu veţi găsi la standurile de ziare publicaţia L’Auto, cea care a iniţiat Turul Franţei, pentru că, după cel de-al Doilea Război Mondial, s-a tranformat în... L’Equipe.

 

 

SURSĂ: RFI.

Edited by BIS aka OldNab
Link to comment
Share on other sites

Deci, l00l, daca am stiut eu de asa ceva, n-am avut habar ca existau curse de biciclete atunci, mersi de postare! 

 

 

 

 

                                                          Screenshot_1.png.bf19021e517d295b890dace5cfc1aaff.png   FORUM.gif.a9c57468a1552c834f97985d940e5792.gif                       

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.