Jump to content

Bazele Mecanicii Auto - Motorul Otto(Benzină)


Madalin
 Share

Recommended Posts

Gt6GYZd.jpg

 

  • Definitie: Se numeste motor cu combustie interna orice dispozitiv care obtine energie mecanica direct din energie chimica prin arderea unui combustibil intr-o camera de combustie care este parte integranta a motorului (spre deosebire de motoarele cu ardere externa unde arderea are loc in afara motorului.).

 

Exista de fapt patru tipuri de baza de motoare cu ardere interna dupa cum urmeaza: motorul Otto,motorul Diesel, motorul cu turbina pe gaz si motorul rotativ.

 

Alcatuire

 

Motorul Otto este alcătuit dintr-un bloc care cuprinde cel puţin 4 cilindri, fiecare cilindru motor conţinând:

1 – cilindru

2 – piston

3 – supapă de admisie

4 – supapă de evacuare

5 – bujie

6 – carburator

7 – bielă

8 – manivelă

 

Functionare

 

Motorul Otto se mai numeşte şi motor cu aprindere prin scânteie (MAS) sau motor cu explozie.

Motorul Otto funcţionează după 4 timpi:

- timpul I → admisia

- timpul II → compresia

- timpul III → arderea şi detenta

- timpul IV → evacuare

Timpul III este singurul timp în care motorul cedează lucru mecanic în exterior şi, din această cauză, se numeşte timp motor. În ceilalţi timpi motorul trebuie să primească lucru mecanic din exterior, fiind timpi morţi.

Timpul I începe prin închiderea supapei de evacuare, urmată imediat de deschiderea supapei de admisie şi de deplasarea rapidă a pistonului de la punctul mort superior (p.m.s.) la punctul mort inferior (p.m.i).

În cilindru se aspiră amestecul carburant format de către carbura-tor din vapori de benzină şi aer.

Admisia se realizează practic la presiune constantă (presiunea atmosferică).

Timpul II începe cu închiderea supapei de admisie.

Pistonul se deplasează rapid de la p.m.i. la p.m.s.,

comprimând amestecul car-burant până la 12-18 bar.

Din cauza vitezei mari cu care se realizează

comprimarea, în acest proces, practic, nu are loc

schimb de căldură cu exteriorul, compresia fiind

considerată un proces adiabatic.

La sârşitul timpului II, amestecul carburant

ajunge la 400o – 500oC.

Compresia

Timpul III. În momentul în care pistonul este la p.m.s., bujia produce o scânteie electrică ce aprinde amestecul carburant

Arderea se produce extrem de rapid, ca o explozie, ducând la creşterea instantanee a presiunii până la aprox. 25 - 40 bar şi 1500ºC - 2000ºC.

 

Sursa: https://biblioteca.regielive.ro/referate/fizica/motorul-otto-253552.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.