Jump to content

Falimentul Thomas Cook și influența mediului online în turism


uS DeviL
 Share

Recommended Posts

Falimentul Thomas Cook și influența mediului online în turism

 

 

libertatea-1.jpg

 


Falimentul tour-operatorului britanic Thomas Cook, cea mai veche firmă de turism din lume, este cu siguranță o știre care afectează nu doar turiștii britanici, ci și turismul global, prin prisma contractelor internaționale. Spre exemplu, Bulgaria deja a anunțat că turismul său național va fi grav afectat de falimentul Thomas Cook, în condițiile în care în timpul verii această agenție aducea în țară între 350.000 şi 450.000 de turiști străini, cei mai mulți în stațiunile de la Marea Neagră. Chiar în prezent, aproximativ 2500 de clienți ai Thomas Cook au rămas blocaţi în Bulgaria de falimentul companiei care i-a adus acolo. Se pare că tour-operatorul britanic era responsabil pentru mai mult de jumătate din zborurile spre şi dinspre aeroporturile Varna şi Burgas.

 

Marți, 24 septembrie 2019, 15:29 Operatorul britanic Thomas Cook Group plc a fost un grup global de călătorii britanic, format în această structură la data de 19 iunie 2007, prin fuziunea Thomas Cook AG și MyTravel Group. În ultimii ani, grupul a funcționat în două segmente separate: un operator de turism și o companie aeriană. Problemele apărute în ultima perioadă țin de mulți factori, printre care și brexitul prelungit al Marii Britanii, problemele politice din Turcia etc. În prezent, Marea Britanie se luptă pentru a repatria corespunzător turiștii britanici deja aflați în vacanțe și abandonați practic de firma de turism.

 

Compania cu o vechime de 178 de ani lasă în urmă peste 21.000 de angajați și sute de mii de turiști care deja aveau planuri de vacanță în următorul an. Potrivit Mediafax, colapsul Thomas Cook este consemnat la trei zile după ce firma a anunţat că încearcă securizarea unei finanţări de 250 milioane de dolari de la acţionari, dincolo de injecţia iniţială de capital, de 1,2 miliarde de dolari.

 

  Dincolo de toate problemele economice și sociale, precum și de probleme punctuale în turism precum canicula și alte asemenea, falimentul Thomas Cook poate fi legat și de noua ordine mondială în domeniul turismului. Mai exact, influența mediului online.   Se pare că Thomas Cook, într-o lume în care interesul pentru turismul internațional este la cote foarte mari, nu a reușit să se plieze suficient de bine pe dorințele consumatorilor și pe modul în care aceștia sunt dispuși astăzi să relaționeze cu un operator de turism astfel încât să beneficieze de costuri mai mici. Mai exact, Thomas Cook a ratat se pare oportunitatea ascensiunii online, acolo unde portaluri precum booking.com și airbnb.com au reușit să puncteze decisiv, cu o organizare care să le permită costuri minime de operare.

 

Conform publicației Business Insider, la nivel mondial, 600.000 de turişti ar fi afectaţi de colapsul celor de la Thomas Cook. Pare un număr mare, însă ținând cont de numerele actuale din turismul global, nu este chiar atât de impresionant. Cei de la Thomas Cook au capitulat tocmai din cauza costurilor imense, cu o structură cu peste 21.000 de angajați și un model economic care se pare că nu mai poate funcționa optim în turismul actual.  Turistul modern poate primi servicii premium din partea unei agenții, poate dori mai mult decât un puzzle propriu de servicii achiziționate de pe platforme online (bilete de avion, cazare, excursii, mese etc.), însă este dispus să relaționeze de la distanță tocmai pentru și timpul său este extrem de valoros. Astăzi, operatorii din turism se bazează pe website-uri găzduite pe servere performante, hosting în cloud, viteze de top, experiențe mobile de pe orice dispozitive.

 

 

Sursa: libertatea.ro
 

Edited by uS DeviL
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.