Jump to content

Prim contact cu noul Ford Focus: Atenție distributivă


Madalin
 Share

Recommended Posts

fgrTFe7.jpg

 

Nou sau second-hand, Ford Focus rămâne unul dintre cele mai bine vândute modele din România. Cu toate astea, compacta germană (da, putem să-i spunem astfel ținând cont că este produsă la Saarlouis) nu a reușit niciodată să depășească Volkswagen Golf în preferințele cumpărătorilor români.

 

Va reuși oare a patra generație Focus, recent lansată și în România, să schimbe această stare de fapt? Nu mă hazardez să dau un răspuns, însă este cert că noul model compact de la Ford are tot ce-i trebuie ca să dea lovitura pe cel mai competitiv segment al pieței.

 

Spun asta pentru că am condus de curând noul Focus pe un traseu care a inclus porțiuni de autostradă, drumuri naționale și județene, dar și circuitul de la Adâncata, în cadrul lansării naționale organizate de Ford România. Chiar dacă nu am parcurs foarte mulți kilometri (puțin peste 100), au fost suficienți pentru o primă impresie despre cum se prezintă eternul rival al Golf-ului.

 

Flota de test pusă la dispoziție de Ford România a inclus atât hatchback-ul cât și modelul Wagon, în echipările Trend, Titanium, ST-Line și Vignale. La începutul lui 2019 va ajunge în România și versiunea crossover Active, iar în viitorul apropiat va debuta pe piața românească și noul Focus Sedan, pe care cei de la Ford ni l-au arătat doar static.

 

Conform oficialilor companiei, România va fi singura piață din Uniunea Europeană în care noul Focus Sedan va fi disponibil. Dovadă că dragostea românilor pentru berline încă nu s-a stins, iar Ford știe să-și adapteze oferta la cerințele pieței noastre.

 

Evoluție la exterior, revoluție la interior

 

Nu voi insista prea mult asupra designului noii game Ford Focus pentru că fotografiile spun totul. Atât hatchback-ul cât și break-ul îmbină în mod fericit accentele de sportivitate cu eleganța, iar faptul că echipările arată semnificativ diferit (ST-Line pune accentul pe dinamism, pe când Vignale țintește zona premium) face ca alegerea modelului potrivit pentru fiecare să fie mai ușoară.

 

Ford a mizat pe cartea evoluției în ceea ce privește designul: îți dai seama imediat că ai de-a face cu un Focus, chiar dacă mașina asta este complet nouă. Ca o impresie personală, pare că noul limbaj de design adoptat de Focus se potrivește cel mai bine modelului Wagon. Iar dacă e vorba de echipări, ST-Line mi se pare cea mai reușită din punct de vedere estetic.

 

Mai puțin discutabil este interiorul noului Focus, și asta pentru că progresul este mult mai evident față de generația anterioară. Materialele folosite plac vederii și atingerii (plasticele moi sunt într-o proporție mult mai mare decât înainte), cu excepția plasticului dur cu aspect ieftin de pe consola centrală.

 

Grație noului sistem de infotainment SYNC 3, designul planșei de bord este mai prietenos. Ford a putut reduce numărul de butoane de pe consola centrală, păstrând comutatoare fizice doar pentru funcțiile esențiale. Bordul pare mai puțin masiv și aglomerat decât la generația anterioară, astfel că șoferul se poate concentra pe ceea ce este cel mai important: condusul.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

  • .Vlad locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.