Jump to content

Zbor intarziat sau anulat? Pasi pentru obtinerea despagubirilor


uS DeviL
 Share

Recommended Posts

Zbor intarziat sau anulat? Pasi pentru obtinerea despagubirilor

 

Zbor intarziat sau anulat? Pasi pentru obtinerea despagubirilor

 

 

Pasagerii aleg cursele low-cost in ciuda confortului redus si a posibilitatii ca zborurile sa fie anulate sau intrerupte. Nu toti pasagerii cunosc faptul ca in aceste situatii au dreptul la despagubiri de pana la 600 de euro.
 

Popularitatea companiilor aeriene low cost inregistreaza o crestere constanta. Ponderea globala pe piata este de 30%, dubla fata de acum 15 ani, conform IATA (International Air Transport Association), organizatia internationala a companiilor aeriene. Datorita preturilor scazute si a unei retele de rute atractive, companiile de linie low cost se dezvolta aproape dublu fata de companiile traditionale.

 

Conform Autoritatii Aviatice Civile poloneze, compania cea mai cunoscuta din Polonia este Ryanair, transportand 28,4% din toti pasagerii in prima jumatate a anului 2019 (51,4% din toti pasagerii low cost), intrecand compania nationala poloneza LOT, iar Wizz Air fiind pe a treia pozitie.

In ciuda popularitatii de care se bucura, Ryanair este plasata mult in spatele celor mai mari companii aeriene din lume ca buget, influentata fiind, printre altele, de numarul mare de plangeri ale pasagerilor.

 

Ce trebuie sa faca pasagerul pentru a primi despagubirea

Pasagerii pot solicita despagubiri pentru un zbor intrerupt (un zbor cu o intarziere mai mare de trei ore la aterizare sau un zbor anulat cu mai putin de 14 zile inainte de data plecarii), precum si pentru refuzul imbarcarii din cauza suprarezervarii.

 

Pentru a depune o cerere, pasagerii au nevoie de urmatoarele: data si numarul zborului, documentul de calatorie (pasaportul), numele companiei aeriene, detalii privind partenerul de calatorie, aeroportul de plecare, aeroportul de sosire.

 

In conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 261/2004 suma maxima a despagubirii pentru un zbor intarziat sau anulat este de 600 de euro, dar aceasta este in functie de distanta si destinatia zborului, dupa cum urmeaza:

 
Distanta si destinatia zborului Zbor intarziat sau Anulat Refuzul Imbarcarii
Zboruri de pana in 1.500 de km. 250 de euro 250 de euro
Toate zborurile de pana in 1.500 de km. in UE 400 de euro 400 de euro
Toate zborurile intre 1.500 si 3.500 de km. 400 de euro 400 de euro
Toate zborurile peste 3.500 de km 600 de euro 600 de euro

 

Care este procedura in cazul unui zbor perturbat

Daca un zbor este anulat sau exista o intarziere semnificativa sunt necesare cateva recomandari importante:

  • Pastrarea confirmarii rezervarii, biletului si tichetului de imbarcare.
  • Identificarea motivului intreruperii zborului.
  • Daca zborul este anulat, se cere transportatorului masa, bauturi si cazare la hotel.
  • Refuzul de a semna orice document prin care este solicitata renuntarea la dreptul la despagubire (spre exemplu, in schimbul reducerilor la zboruri sau cupoanelor valorice).
  • Daca zborul are o intarziere de cinci ore, se solicita rambursarea biletului.
  • In cazul refuzului la imbarcare, se solicita un zbor alternativ si despagubiri in bani.
  • Pastrarea tuturor chitantelor pentru achizitiile de necesitati, precum mancare sau bauturi.

 

In prezent, doar 5% dintre romanii aflati in situatia unui zbor cu probleme cer compensatiile in valoare de 250, 400 sau 600 de euro, in functie de conjunctura anularii sau amanarii zborului.

 

In plus, o companie olandeza specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau overbooking, a obtinut recent in instanta in Romania, Spania si Germania decizii definitive in procese intentate companiilor aeriene care nu au platit compensatiile legale intre 250-600 de euro pentru pasagerii zborurilor anulate sau intarziate. Cele mai recente situatii de acest tip includ companiile Blue Air si Wizz Air, impotriva carora s-au initiat in total trei proceduri de executare in luna ianuarie a acestui an.

 

De altfel, in anul 2018, transportatorii de tip low-cost Wizz Air şi Ryanair au fost reclamaţi la Consiliul Concurenţei, în urma modificărilor aduse politicii de bagaje. Sesizarea a fost făcută de Asociaţia pentru Protecţia Drepturilor pasagerilor din România care a acuzat cele două companii că au încercat astfel să disimuleze majorarea preţurilor.

 

 

Sursa: wall-street.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.