Madalin Posted May 11, 2020 Share Posted May 11, 2020 Am urmarit multa vreme Anthem, gameplay, interviuri, trailers, etc. Eram sceptic, mai ales dupa ce Destiny 2 m-a dezamagit. Mi se parea un Destiny 2 modificat. Asa ca, odata cu open demo-ul din ianuarie am sarit sa vad despre ce e vorba. Am continuat in 15 februarie prin Origin Access, iar la lansare eram obisnuit cu jocul si cu ce ofera. Probabil ati vazut reactii si video-uri pe Youtube care doar baga de vina si sterg cu el pe jos, dar nu e atat de rau pe cat si-ar dori toti sa fie. Si am sa va explic de ce. STORY Cei care au jucat in trecut alte titluri de la Bioware (precum Mass Effect, Dragon Age sau KotOR) au fost obisnuit cu o poveste bine scrisa, o lume inchegata si personaje cu impact emotional. Anthem nu reuseste sa se ridice la nivelul acestor asteptari. Povestea este cam slaba, nu am simtit nici o motivare sa continui, in afara de experienta, gameplay si gear. Personajul negativ e generic, iar povestea este previzibila, desi are un twist interesant la un moment dat. Ceea ce e mare pacat, lore-ul din joc fiind bogat si interesant. Nu e nici foarte lunga, tine undeva intre 12-18 ore, in functie de cate sidequests faci. O misiune din poveste te obliga sa faci achievements pentru a avansa, care dureaza cateva ore. Un pic isi spala pacatele cu personajele, majoritatea sunt interesante, si e placut sa vezi interactiunile dintre ele si cutscene-urile. Nu au scapat de efectul Andromeda, de acele 2-3 personaje care iti vine sa le strangi de gat de cate ori le vezi. Animatiile lor faciale, modelele si vocile sunt absolut respingatoare. O activitate mai interesanta decat povestea principala este dialogul cu diversele NPC-uri ce sunt prin baza, Fort Tarsis. Initial le-am ignorat, dar am vorbit aleator cu cateva si am ajuns sa ma plimb dupa fiecare misiune sa vad cum o duc si ce s-a mai intamplat. Poti sa le influentezi sa faca anumite lucruri si vezi cum se schimba pe parcurs. O aditie placuta, asa ca va recomand sa vorbiti de la inceput cu toti ce apar pe harta cu icoane de dialog. Optiunile de dialog sunt alba-neagra. O optiune e pozitiva si ii incurajeaza, iar cealalta e mai realista si pragmatica. Aproape zero efort din partea Bioware. Au facut o poveste mediocra intr-o lume bogata si diversa, cu mult potential. GAMEPLAY DIABLO IN SPATIU Conceptual seamana foarte mult cu Diablo: povestea se poate parcurge coop (1 la 4) sau singur, in functie de preferinte; exista zone de freeplay unde te plimbi de nebun si faci events ce apar aleator pe harta. Dar spre deosebire de Diablo, sa joci singur in Anthem e descurajat prin implementare. Cel mai bine e cu full party, alcatuit din 4 jucatori, avand bonusuri de experienta si sinergii la atac. Din pacate nu e complet open world. Exista un hub central de unde se iau misiuni si contracte, se gasesc magazine si se poate modifica echipamentul. De aici lansezi misiunile de pe o harta, astepti prietenii sa vina cu tine si pornesti. Intr-adevar sunt foarte mari unele zone, cum ar fi si cele de freeplay. Ne sunt oferite doar patru clase: Ranger (decent la toate), Colossus (tank), Storm (DPS range), Interceptor (DPS melee). Acopera in mare nevoile jucatorilor. Nu este exclus sa adauge pe parcurs si altele, cum ei vor sa tina jocul activ cat mai mult timp. Atentie insa, clasele se deblocheaza pe parcurs. La inceput e o clasa de ales, apoi se deblocheaza o alegere noua la nivelele 8, 16 si 26. Inamicii sunt de mai multe ranguri, de la carne de tun la bullet sponges, ceea ce poate suna putin deranjant. Unele lupte dureaza destul de mult, mai ales pe dificultatile ridicate, dar luptele sunt destul de fun si rareori e un singur inamic puternic, mai se invart si niste trash mobs pe langa el care te bazaie. Cresterea dificultatii este ca in Diablo, doar cresc viata si damage-ul inamicilor, nu devin mai inteligenti. Din pacate nu am mai avut un AI provocator in jocurile AAA de foarte multi ani, cred ca de la F.E.A.R. Quest-urile si contractele se rezuma asa: vorbesti cu cineva in fort (cutscene/dialog), mergi la costum, pregatesti misiunea (dificultate, party etc), o lansezi. Termini misiunea, teleport back, vorbesti cu NPC-uri (daca doresti) si o iei de la capat. Misiunile si contractele sunt destul de repetitive, iar puzzle-urile ce mai trebuie rezovlate au rezolvarea langa ele, cam penibil. Locatiile sunt doar zone decupate din harta mare de freeplay, care nici macar nu merg explorate, deoarece esti teleportat automat la party. Pentru explorare exista freeplay, de ce ai vrea din misiune, nu? FLY BABY FLY (AND SHOOT) Zburatul ca si Iron Man e bestial, verticalitate, mobilitatea ce o ai. Nu poti zbura permanent, ceea ce te face sa ai grija cat de repede zbori, cat de departe, sa mai cobori pe langa apa sa racesti costumul, sau sa executi cate o scufundare din acelasi motiv. In demo zburatul a fost greoi si ciudat, dar au scos multe bug-uri, iar zburatul a devenit o placere. Gunplay-ul este foarte satisfacator, sunetul armelor si feeback-ul ce il dau este bestial. La fel sunt si diferitele abilitati ale claselor, reusind sa faca un gameplay divers ca stiluri si placut. Zborul contribuie la posibilitati tactice. Poti sa hover-ui pentru o perioada si sa flanchezi inamicul, sau sa fugi din calea pericolului, in functie de situatie. Inventarul este comun intre clase, si daca ai o arma buna la unul se poate folosi si la restu, mai putin cele specifice claselor. Retine pana la 5 configuratii de gear per clasa, permitand mai multe stiluri si build-uri pe fiecare clasa. In momentul in care joci in party (tot timpul adica), daca te indepartezi de restul membrilor, apare un prompt enervant pe ecran sa te apropii de ei, sau vei fi teleportat direct in X secunde. Unii inamici dispar dupa ce termini un obiectiv, iar la finalul misiunii esti teleportat automat in Fort Tarsis, ceea ce strica imersiunea. Iar plimbarea la picior prin fortareata e groaznic, extrem de incet. Sunt cateva NPC-uri ce zic aceleasi linii de dialog de cate ori treci pe langa ele, si sunt foarte enervante. THE HOARDER Partea de looting nu este iesita din comun, item-ele sunt de diferite raritati, iar cele masterwork / legendare car mult mai greu, si sunt foarte puternice, dar si cel mai greu de obtinut. Te bucuri de fiecare data cand vezi portocali sau galben (masterwork / legendare), dar dupa misiune cand vezi ce ai prins parca te dezumfli putin, neefiind pe stilul tau de joc. Dar cine nu a patit asta in alte jocuri? Pe langa arme, ultimate, abilitati si enhancements pentru costum, mai sunt si cosmetics. Partea buna e ca doar shop-ul pe bani reali e doar pentru cosmetice. Stiu, e socant ca un joc de la EA sa introduca doar microtranzactii pentru cosmetice, dar ma bucur pentru asta. Scopul jocului e sa grind-ui si sa te simti rasplatit pentru asta, unde intervine o problema: diversitatea este destul de mica, atat la items cat si la cosmetice. In afara de loot drops, se pot si craft-ui iteme, dar numa daca ai deblocat blueprints. Acestea se obtin prin cresterea loialitatii catre cele trei factiuni din joc, facand misiuni, colectionand obiecte din misiuni si dialog cu NPC-urile din joc. Daca ramai fara materiale, sunt mai multe la magazin, dar se pot cumpara doar pe gold-ul din joc. Un lucru ce mi se pare bine gandit este cum se alege raritate, in functie de nivelul jucatorului. Pe cum cresti in nivel, item-ele ce cad devin din ce in ce mai bune. Cresterea dificultatii (da, ca in Diablo) influenteaza masura in care le primesti. Ultimatele sunt destul de misto, au o senzatie de putere, si ai o satisfactie cand omori 10 inamici deodata sau scazi ultimul health bar de la unul mai puternic. Pe langa iteme, din unii inamici mai cad health orbs sau amunitie. Suna cunoscut? ENDGAME Sunt destul de multe contracte ce se genereaza aleator, iar ocazional apare unul de alta culoare care e mai lung si mai greu. Sunt bune ca pauze intre dungeon-uri (numite strongholds) si de testat build-uri. Plus ca sunt sanse de prins loot bun. Doar ala e scopul, sa fii o masina de ucis. Strongholds sunt principala atractie de endgame, dar ca si jocul, mai au de imbunatatit. Momentan avem doar 3, din care primul este cel mai eficient de farmat pentru gear. Nu sunt balansate foarte bine ca si risk-reward, si le faci restu doar cand te-ai plictisit de 10 ture de prima. Ce pot sa zic ca e o miscare buna, un item masterwork / legendar e garantat dupa fiecare dungeon, in functie de dificultate. La partea de drop rate, au facut un sistem complet retardat, care inca se chinuie sa il repare. La fel si partea de power level, e un articol pe Reddit ce explica in detaliu cat de prost e. E destul de mult de jucat pentru a face toate clasele la nivel maxim, dar Bioware fac eforturi sa tina jucatorii interesati si multumiti. Comunitatea e foarte ok, nu se ia nimeni de tine daca mori prea des, si in general se ajuta intre ei. SUNET SI GRAFICA SUNET Abilitatile, armele si sunetele din mediu (inclusiv zburatul) suna foarte bine, au feedback bun, ecou, chiar au facut treaba buna. Unde lasa de dorit e la personaje, unele sunt cam enervante sa le asculti, mai ales cand repeta aceleasi linii mereu, sau au pur si simplu o voce deranjanta. La alte personaje insa, vocea este bine aleasa si asta le face sa para autentice. GRAFICA EA isi forteaza toate studio-urile sa foloseasca engine-ul Frostbite, care nu e optimizat pentru open world, lucru ce se simte. Jocul e plin de loading screens, aproape la orice tranzitie de nivele. Si loading-ul dureaza destul de mult, chiar si de pe SSD; pe HDD nu are rost sa vorbim. Overall jocul arata destul de bine, m-am oprit de multe ori sa admir peisajul si structurile raspandite prin lume, dar ingenuncheaza sistemul; partea buna e ca puteti inchide caloriferul in camera in care jucati. Nu am reusit sa scot un framerate constant, nici macar pe setarile recomandate de DigitalFoundry. Pe medium-high varia de la 60 la 100 fps, in functie de inamici si zone, dar cu fluctuari mari. Pe langa asta, e recomandat sa fie rulat pe Borderless si cu VSync OFF. Orasul mi se pare foarte prost optimizat, sufera de frame drops mari si stuttering. Jocul e plin de bug-uri, de la interactiuni stricate la abilitati ce nu vor sa mearga, quest-uri blocate, la taieri de sunet si deconectari aleatoare. Nu se intampla tot timpul, dar se intampla mai des decat ar fi normal. Si ca o nota de incheiere la grafica, diferenta dintre trailer-ul de la E3 din 2017 si ce au scos in 2019 pare o gluma proasta, cum e trend-ul companiilor mari sa ne promita marea cu sarea si sa ne dea doar sarea. In ochi. VERDICT Anthem e un joc decent ce promite multe. Shooting-ul si abilitatile sunt limitate dar distractive, zburatul este bine implementat, lumea arata incredibil, cutscene-urile sunt suportabile si voice acting-ul este decent. Lista de imbunatatiri e imensa, dar cateva ce ar ajuta (in afara de bug fixes) sunt implementarea unui skill tree, arme customizabile, items mai multe, cosmetice mai diverse, text chat, misiuni care sa se foloseasca de zbor ca si element de puzzle, nu doar transport), sistem de loot refacut, power level refacut. Ramane de vazut cum va fi peste 6-12 luni (cand probabil va fi la nivelul ce trebuia acum, la lansare), producatorii promit sa adauge elemente narative si world events noi, sa nu devina repetitiv. Din ce am vazut pe roadmap-ul lor, vor fi gratuite. Nu pot sa zic ca e un joc care o sa multumeasca pe toata lumea dar nu este rau. Tine mult de Bioware si cum asculta parerile jucatorilor, ce schimbari si continut nou vor introduce. Momentan suntem beta testeri pe banii nostrii. Daca va place ideea dar nu sunteti siguri inca sa dati banii pe el, va recomand o luna de Origin Access (varianta cu 4 euro) care ofera 10 ore de joc. Si de acei 4 euro aveti acces si la alte jocuri din Vault care poate nu le-ati cumparat de la EA. Origin Access m-a salvat de la a cumpara Need for Speed si SW Battlefront 2. Mai bine am dat 4 euro decat sa pierd 60. Cu mult efort si interes din partea Bioware, jocul mai poate fi salvat, nu e inca un Fallout76. Sursa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IngeruDrogat Posted May 26, 2020 Share Posted May 26, 2020 Closed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts