Jump to content

Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii


Madalin
 Share

Recommended Posts

În vederea asigurării unei bune implementări a Capitolului II din Ordonanța Guvernului nr. 69/2020 („OUG 69”), s-a publicat în Monitorul Oficial nr. 635/20.07.2020 procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii aprobată prin Ordinul 2100/2020, care se aplică obligațiilor bugetare administrate de organul fiscal central, inclusiv organele vamale.

 

Ordinul 2100/2020 prevede formatul și conținutul formularelor tip prin care (i) contribuabilii pot notifica autorităților fiscale intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit OUG 69/2020 și prin care (ii) contribuabilii pot solicita anularea obligațiilor de plată accesorii, potrivit OUG 69/2020.

 

De asemenea, sunt reglementate aspecte procedurale privind retragerea notificării/cererii de anulare a accesoriilor, precum și situații particulare în care contribuabilii pot beneficia de anularea acesoriilor datorate, cum ar fi:


• anularea obligațiilor în cazul persoanelor care au în derulare o eșalonare la plată;
• situația în care contribuabilii renunță la efectele suspendării actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor;
• anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea.

 

Condițiile generale pentru accesarea facilității se mențin, și anume:


• plata obligațiilor bugetare principale restante la 31 martie 2020;
• achitarea integrală a obligațiilor curente (cele născute după 31 martie 2020);
• depunerea tuturor declarațiilor fiscale și a cererii de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.