Jump to content

Test drive Audi A5 Sportback


Baghera22
 Share

Recommended Posts

Audi-A5-04-830x467.jpg

Design emoțional de coupe, funcționalitate de Avant” – așa își descriu germanii ”copilul minune” A5 Sportback. Poate părea exagerat, dar privindu-l, le putem da dreptate, cel puțin pe jumătate.Cât de practic este însă acest coupe cu patru uși? Am aflat după testul cu versiunea Sportback 2.0 TDI.

Versiunea Sportback nu-mi era complet străină, pentru că la începutul anului îi testam fratele Coupe. Mă bucur să văd că noul venit nu renunță la imagineaelegantă a coupe-ului, ci arată aproape la fel, adăugându-i exact atâta funcționalitate cât îi trebuia pentru a deveni un familist convins: încă două uși și ceva spațiu interior. Raportat la precedentul A5 Sportback, noul model și-a schimbat ușor proporțiile: este mai lung cu 21 mm, mai lat cu 9 mm, dar mai scund cu 5 mm, iar ampatamentul a crescut cu 14 mm. La prima vedere pare nesemnificativ, dar în realitate beneficiile sunt mari. Cx-ul a scăzut la 0,28, o valoare fabuloasă pentru acest segment și, poate și mai important, dimensiunile interioare au crescut în concordanță cu cele ale caroseriei:

Audi A5- 08

Stau la volan și mă bucur de lățimea la nivelul umerilor superioară cu 11 mm, dar mă mut repede pe banchetă și descopăr cei 24 mm în plus la genunchi.Stau într-o poziție joasă…mă simt aproape conectat la șosea. Nu ating nici cu genunchii, nici cu capul, de aceea mă simt foarte confortabil ”îmbrățișat” de șezutul și spătarul amplu profilate. Un al treilea pasager așezat la mijloc nu le-ar aprecia, însă, nici pe ele și nici tunelul central amplu, care adăpostește arborele cardanic. Mi-e clar, A5 Sportback este perfect pentru patru persoane adulte. Linia plafonului este puternic descendentă, dar nu mi s-a întâmplat să lovesc cu capul nici la urcare, nici la coborâre. Fac însă un mic efort la ieșirea din mașină, pentru că șezutul banchetei poziționat indecent de jos înclină balanța utilitate-sportivitate spre ultima, și mă îndrept spre portbagaj. Hayonul se ridică electric, iar în fața ochilor se deschide un spațiu de 480 litri, curat, ”nemțesc”, fără intruziuni ale elementelor suspensiei care să-i știrbească latura practică. În plus, folosind clapetele din portbagaj, rabat spătarul banchetei în trei segmente și primesc o suprafață plană.

 

Revin la volan, unde nu găsesc nicio diferență față de frații A5 Coupe și A4. Nu veți găsi în segment un interior mai bine finisat decât cel de pe familia Audi de clasă medie! Îmbinările au o precizie aproape ireală, iar aluminiul, pielea, Alcantara și plasticele fine desăvârșesc senzația premium. Tunelul central înalt aduce toate controalele aproape de mâna dreaptă, aidoma celor dintr-un avion de luptă. Mă simt un mic pilot de jet-fighter, cu atâtea sisteme electronice la dispoziție. Mă introduc în atmosferă instrumentarul digital configurabil Audi virtual cockpit de 12,3 inch, sistemul Audi drive select cu cinci moduri de funcționare (eficiency, comfort, auto, dynamic și individual) și manșa schimbătorului de viteze S-tronic.


Apăs butonul Start și din față mă salută același propulsor diesel care mi-a fost companion și la testul cu versiunea coupe. Cizelat, fără vibrații și zgomote, gata să arunce pe asfalt 320 Nm de la 1.450 rpm, de data asta prin toate cele patru roți. Da, astăzi mă asistă versatul sistem Quattro, care, surprinzător, nu afectează consumul atât de mult cum mă așteptam: după 600 km de test, valoarea afișată pe display era de aproape 6 l/100 km. Cum e posibil? În primul rând, noul model are cea mai ușoară caroserie din segment, greutatea sa totală scăzând cu 85 kg față de precedenta generație. Apoi, gama de motoare a fost recalibrată, iar acum afișează,în medie, consumuri mai bune cu 22% și puteri superioare cu 17%.Succint, A5 Sportback este pur și simplu mai bun ca oricând.

O simt din plin la orice pas, începând cu șinele de tramvai din Micul Paris, până la acele de păr din zona Câmpina. Nu, nu este nevoie de suspensia adaptivă, pentru că inginerii din Ingolstadt au reglat ireproșabil trenul clasic de rulare. Mașina asta își dorește provocări, se simte agilă și confortabilă, iubește șoseaua, indiferent de starea ei. Direcția ține mai mult cu confortul, de aceea nu transmite foarte clar în volan gradul de aderență, însă nici nu prea e nevoie: limitele tracțiunii integraletrebuie într-adins căutate, iar odată găsite, sunt ușor de corectat prin reducerea gazului, caracterul fiind ușor subvirator. Mă pot baza necondiționat pe transmisia S-tronic cu 8 viteze, care schimbă lin și alege mereu treapta corectă. Viața la bord este atât de relaxată, încât induce senzația că există permanent mari rezerve de putere. Exemplul cel mai clar: pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afișează cu nonșalanță 1.750 rpm, iar consumul se menține la 5,8 l/100 km. Doar la viteze mici, ocazional, cutia automată poate să mai bruscheze ușor.


Sursa

Link to comment
Share on other sites

1. Când creaţi un topic nou, acesta trebuie să conţină o ştire on topic, care să nu fie mai veche de 72 de ore. Încălcarea regulii duce la primirea unui avertisment verbal şi închiderea topicului.

2. Este obligatorie adăugarea unei imagini reprezentative la începutul topicului, centrată, şi a unui link către articolul-sursă la finalul topicului. Încălcarea regulii duce la primirea unui avertisment verbal şi închiderea topicului. Imaginile tale nu sunt centrate.

Edited by Dark Night
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.