Ailime Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 (edited) Beyond: Two Souls este un joc video interactiv de acțiune-aventură pentru PlayStation 3, creat de dezvoltatorul francez Quantic Dream și lansat de Sony Interactive Entertainment. A fost lansat în octombrie 2013. Printre actorii de film care au dublat jocul și au luat parte la sesiunile de motion capture se numără Ellen Page și Willem Dafoe, în rolul lui Nathan Dawkins, cercetător în Departamentul pentru Activități Paranormale și tatăl adoptiv al lui Jodie. Protagonista jocului este Jodie Holmes (Page), iar celălalt personaj jucabil este o entitate numită Aiden: un suflet separat legat de Jodie încă de la naștere. Prin intermediul legăturii psihice cu Aiden, aceasta poate folosi puteri supranaturale. Se aseamănă cu un film, și dă posibilitatea jucătorului de a alege ceea ce se va întâmpla în viitor cu personajele din joc. Deși este un joc video, Beyond: Two Souls a avut premiera la Festivalul de Film de la Tribeca din 2013, fiind al doilea joc video care a fost recunoscut de un festival de film. David Cage, scenaristul și regizorul jocului, a explicat faptul că dezvoltatorii de jocuri video ar trebui să ofere o „poveste interactivă” care poate fi jucată de oricine, inclusiv de cei care nu joacă jocuri. După lansare, Beyond: Two Souls a primit critici mixte. Vânzările au depășit un milion de exemplare la nivel mondial până la sfârșitul anului 2013, atingând această cifră după două luni de la lansare. O variantă de PlayStation 4 a fost lansată atât individual în noiembrie 2015, cât și în pachetul Quantic Dream Collection cu Heavy Rain în martie 2016. Povestea & Gameplay-ul:Beyond: Two Souls este un joc video interactiv de acțiune-aventură, în care jucătorul trebuie să miște și să o ghideze pe Jodie, astfel încât ea să interacționeze cu obiecte și alte personaje nejucabile pentru a avansa în poveste. În orice moment, jucătorul poate alege să-l controleze pe Aiden, personaj care poate fi atribuit și unui al doilea jucător. Aiden este o entitate fără corp, care există permanent în fundal și care se poate trece prin pereți, tavan și alte obstacole; totuși, mișcarea sa este limitată doar la o anumită zonă din jurul lui Jodie din cauza legăturii spirituale avută cu aceasta. Când jucătorul o controlează pe Jodie, printre mecanicile de joc se numără interacțiunea cu obiectele marcate cu o bulină albă, care poate fi îndeplinită prin mișcarea joystickului în direcția dorită. Dacă Jodie trebuie să îndeplinească o anumită acțiune, apare pe ecran o pictogramă care anunță jucătorul să apese sau să țină apăsate anumite butoane ale controllerului. În aer plutesc mai multe solicitări de conversație, iar dacă una din ele nu este aleasă până la terminarea timpului, jocul o alege pe cea implicită. În timpul secvențelor de acțiune, cum ar fi urmărirea inamicilor sau lupta corp la corp, mișcările au loc cu încetinitorul, în timp ce Jodie îndeplinește manevrele cerute de jucător; în acest timp, el trebuie să determine direcția în care Jodie trebuie să se miște prin apăsarea joystickul direcțional. Jocul cuprinde și misiuni de acoperire(en), în care Jodie trebuie să se furișeze, coordonându-și acțiunile cu cele ale lui Aiden. Dacă jucătorul nu reușește să îndeplinească misiunea cu succes, cursul unui capitol și uneori al celor viitoare va fi modificat, ducând în unele cazuri la moartea unui personaj nejucabil. Când jucătorul îl controlează pe Aiden, jocul devine monocromatic(en). În afara nuanțelor de gri, obiectele cu care se poate interacționa sunt evidențiate cu o aură care strălucește în mai multe culori, culoarea acesteia indicând potențialul de interacționare cu acesta: personajele cu portocaliu pot fi posedate, cele cu roșu pot fi strangulate, obiectele sau personajele cu albastru pot fi doborâte la pământ, iar cele cu verde pot fi vindecate. Jodie se folosește de Aiden pentru abilitățile sale, cum ar fi un scut protector în jurul ei, posibilitatea de a permite morților să vorbească cu vii prin ea, de a vedea evenimente din trecutul apropiat, și de a îngriji rănile unui personaj. Povestea avansează odată cu jucătorul. Pe lângă dialog și dezvoltarea poveștii, rezultatul unor întregi scene și chiar al capitolelor viitoare poate fi manipulat într-o anumită măsură prin alegerile jucătorului. Acestea sunt de obicei reprezentate de decizii morale pe care trebuie să le ia Jodie prin alegerea replicilor, interacțiunea cu diferite personaje, succesul sau insuccesul din scenele de luptă sau acțiuni extrasenzoriale pe care le face jucătorul prin Aiden. Un exemplu de rezultat influențat de alegerile jucătorului se regăsește în capitolul intitulat „Petrecerea”, în care jucătorului i se dă posibilitatea de a se răzbuna violent pe un grup de bătăuși sau poate alege să fugă. Un alt exemplu se regăsește în capitolul „Ambasada”, în care jucătorul poate încerca să obțină informații extrasenzorial, prin Aiden, sau poate pune în pericol misiunea prin luarea controlului asupra unei gărzi, urmată de sinucidere. Alegerile determină și finalul lui Beyond: Two Souls, jucătorul fiind pus în situația de a alege între viață și moarte, jocul oferindu-ți alegeri multiple. Super fain, merita incercat. Aici, aproape fiecare decizie luata influenteaza mult jocul, spre deosebire de altele. sursa Edited January 22, 2021 by Ailime :o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ailime Posted January 26, 2021 Author Share Posted January 26, 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts