Jump to content

Google este din nou investigată în UE pe tema monopolului pe piaţa reclamelor online


RW YuukiKING
 Share

Recommended Posts

60cef86a82574.jpg

 

UE a pus din nou ochii pe companiile tech gigantice şi a pornit o nouă investigaţie la adresa celor de la Google. E vorba despre o investigaţie a unei autorităţi antitrust, vizând business-ul digital al companiei, sau mai bine zis piaţa reclamelor online.

Informaţia vine de la Reuters şi investigaţia nu este prima de genul, precedentele soldându-se cu amenzi. Autorităţile UE au amendat Google cu peste 8 miliarde de euro în ultimii 3 ani pentru practici anti competitive în zona de shopping online şi advertising digital. În 2018 Google lua o amendă de 4.3 miliarde de euro tot în UE pentru abuzul de putere pe piaţa Android şi obligarea producătorilor de telefoane să instaleze Google Search şi browserul Chrome pe terminalele Android.

De această dată e vorba despre relaţia dintre Google, advertiseri, publisheri, intermediari şi rivali. Investigaţia se axează pe practicile Google cu privire la reclame şi a pornit din Franţa. "Consiliul Concurenţei" din Franţa a amendat Google deja cu 220 de milioane de euro pentru abuzarea poziţiei sale dominante pe piaţa de advertising online. Şi în SUA există o investigaţie antitrust pe o temă similară pornită în octombrie 2020. Acolo e vorba despre un monopol pe piaţa de căutare text şi reclamele integrate, în Statele Unite.

 

google-alphabet-legi-anticoncurentiale.jpg

 

 

După multiple plângeri ale rivalilor şi ale unor advertiseri s-au sesizat şi autorităţile. Acei rivali afirma că Google profita de faptul că vânzătorii şi cumpărătorii cu care colaborează depind de motorul sau de căutare. Google ar fi controlat 27% din banii cheltuiţi pe reclame online în 2021. Comisarii europeni au trimis un chestionar cu 13 pagini spre advertiseri în ianuarie şi folosind informaţiile adunate au deschis un caz. Ca să vă faceţi o idee despre cât de importante sunt aceste venituri pentru Google, gigantul a obţinut în 2020 147 de miliarde de dolari doar din reclame online.

E vorba despre reclame din căutare, YouTube şi Gmail. Marea problemă a UE ar fi ca intermediarii Google, cei dintre advertiseri şi clienţi oferă reduceri pentru a avea garanţia că le sunt folosite serviciile în detrimentul rivalilor. Vă reamintesc şi că UE şi mai ales Franţa au un dinte contra Apple, Facebook, Microsoft şi Amazon nu doar Google.

În general e vorba despre taxe neplătite, dar acum se discută mai mult despre monopol.

 

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.