Jump to content

Timp rămas până în 2025

La mulți ani tuturor!

Cum arată și cât costă o Dacia 1300 cu kilometrajul blocat la 999.999 de km


Horia.
 Share

Recommended Posts

Cum_arata_si_cat_costa_o_Dacia_1300_dupa_un_milion_de_km_mobile_de-1.jpg

 

Numele mărcii Dacia își are originea în numele ținutului strămoșilor noștri.

Misiunea brandului auto a fost încă de la început crearea de automobile de familie moderne și robuste pentru români. Între 1970-1980 marca din Mioveni a dezvoltat o întreagă gama de modele ce cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare.

 

Cei care își doresc un exemplar Dacia 1300 produs în anul 1975, o veritabilă  ”bucată” de istorie, au la dispoziție piața de mașini rulate. Pe site-ul Mobile.de, de exemplu, am găsit de vânzare un exemplar care a ajuns la un record din punct de vedere al numărului de km: 999.999 de km. Sub capotă se află un motor de o capacitate cilindrică de 1.289 cm³ care produce 40 kW (54 CP).

Vehiculul oferit spre vânzare este înregistrat ca vehicul istoric în Ungaria. Prețul mașinii este de 3.850 de euro.

 

Dacia 1300 este un autoturism fabricat între anii 1969 și 1984

Acesta a apărut în urma licenței Renault, intrând în producție în august 1969 și având la bază modelul Renault 12. Inițial, modelul dispunea de o singură caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri. Motorul avea capacitatea cilindrică de 1.289 cmc ce dezvolta 54 de cai putere, o viteză maximă de 144 km/h și consumul de 7,0 litri.

 

În 1970 sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca mașina de serviciu a Partidului Comunist Român și Securității). Dacia 1301 Lux Super avea dotări ce nu se aflau pe modelele Standard și Lux cum ar fi: instalație radio din fabrică, scaune față supraînălțate, circuit de frână dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, brichetă electrică, instalație spălare parbriz electrică, fiind disponibilă în culori închise, precum negru.

 

Conform Wikiwand.com, modelul 1300 a fost înlocuit de modelul Dacia 1310 în 1979, însă a rămas în producție până în 1984. În anul 1982 , a fost lansată o versiune intermediară numită DACIA 1300 CU ELEMENTE 1310. Acesta era un model de tranziție, în condițiile în care nu existau suficiente resurse și piese pentru a fabrica Dacia 1310.

 

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.