Jump to content

Timp rămas până la Black Week

Pentru detalii complete despre promoție click aici

Black Week a început!

Pentru detalii complete despre promoție click aici

Planul ministrului Culturii pentru a crește interesul elevilor pentru cultură


FROG ZEW
 Share

Recommended Posts

lucian-romascanu-FB1A3115-640x400-1.jpg?fit=640%2C400&ssl=1

 

Ministrul Culturii, Lucian Romașcanu a discutat cu ministrul Educației, Ligia Deca, despre cum ar trebui să crească interesul elevilor pentru cultură: ” Am vorbit cu doamna Ligia Deca şi am rugat-o foarte mult să considere, în momentul în care face programele, obligativitatea mergerii la teatru, la operă, la muzeu. Copiii, după ce fac această vizită, să facă un eseu despre ceea ce au văzut”, a spus ministrul Culturii într-o conferință de presă organizată luni la prefectura Iași.

 

Ministrul Culturii a spus că a discutat cu Ligia Deca și i-a sugerat ca elevii să meargă obligatoriu la muzee sau la teatru și apoi să scrie un eseu despre vizită, pentru a crește interesul elevilor pentru cultură. Lucian Romașcanu a făcut aceste declarații, la Iași.

 

„Am vorbit cu doamna Ligia Deca şi am rugat-o foarte mult să considere, în momentul în care face programele, obligativitatea mergerii la teatru, la operă, la muzeu. Copiii, după ce fac această vizită, să facă un eseu despre ceea ce au văzut, astfel încât să le creştem obiceiul de a face acest lucru. Acum este recomandat, foarte puţină lume se întâmplă să meargă pe la instituţii de cultură şi lucrurile nu pot merge bine în felul ăsta”, a spus Lucian Romașcanu.

 

Întrebat dacă are o strategie cu ministerul Educației astfel încât elevii să nu mai asculte manele la școală, iar orele de muzică să se țină și să nu fie înlocuite cu alte materii, precum matematica, ministrul a spus că “ducem lipsă de modele și că trebuie să promovăm valori”: „Nu sunt pentru manele, şi o spun public, nu pentru muzica în sine, ci pentru ceea ce reprezintă ea şi cam cu cine te învecinezi când asculţi manele. Orice se întâmplă artistic, chiar şi pseudo-artistic, nu poate fi interzis. Am depăşit acel fenomen. Tot ce putem noi face este să creştem copiii de aşa natură încât să nu se mai identifice cu tipul ăla de mesaj. Avem lipsă de modele.

 

„A fost un sondaj în Bucureşti, acum câţiva ani de zile, şi 51% din copii au spus că şi-ar dori să fie, şi nu dau nume, dar un mare proprietar de club, de fotbal şi de terenuri. Noi, clasa politică, avem o problemă pentru că trebuie să furnizăm modele. Lumea academică trebuie să furnizeze modele adevărate. Trebuie să re-respectabilizăm meseriile care contează: profesorii să fie bine plătiţi, medicii încep să fie deja bine plătiţi, să poţi să arăţi într-o vreme în care totul, din păcate, totul e foarte material, că succesul în viaţă poate veni şi altfel decât repede”, a spus Lucian Romaşcanu.

 

Întrebat ce măsuri ar trebui să se ia în acest sens, Lucian Romașcanu a răspuns: “Să promovăm valori”.

 

De precizat, programa școlară stabileşte materia pe care o parcurg profesorii la ore în concordanță cu prevederile din planul-cadru de învățământ.

Legea Educației prevede la articolul 66, alineatul 3: “Pentru fiecare disciplină și domeniu de studiu, programa școlară acoperă 75% din orele de predare și evaluare, lăsând la dispoziția cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv. În funcție de caracteristicile elevilor și de strategia școlii din care face parte, profesorul decide dacă procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru învățare remedială, pentru consolidarea cunoștințelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare, conform unor planuri individuale de învățare elaborate pentru fiecare elev”.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.