Jump to content

Predarea transdisciplinară a noțiunilor practice, din realitatea de zi cu zi


FROG ZEW
 Share

Recommended Posts

Maria-Mocriciuc-2-820x475.jpg

 

La Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Câmpulung Moldovenesc, elevii au participat în anul școlar trecut la o serie de ore pe care le-au considerat foarte interesante și în care gradul lor de implicare a fost unul foarte mare, potrivit cadrelor didactice. Asta pentru că școala lor a fost implicată la programul LifeLab by BCR, în care noțiunile de educație financiară au fost predate și exersate de cadrele didactice la clasă în mod transdisciplinar.

 

Una dintre activitățile desfășurate sub coordonarea profesoarei Maria Mocriciuc a avut ca scop să le dezvolte elevilor competențe esențiale pentru o gestionare responsabilă a banilor.

 

Maria Mocriciuc / Foto: Edupedu.ro

 

Ora a debutat cu o conversație deschisă despre bani și istoria acestora. Elevii au răspuns la întrebările învățătoarei. Pentru că arătau că au deja bazele unei discuții aplicate despre bani, prin cunoștințele lor despre subiecte precum formele banilor, trocul sau primele monede realizate din aur și argint, au trecut la un joc interactiv pe echipe, folosind o platformă digitală, care a testat rapiditatea și corectitudinea răspunsurilor lor.

VIDEO Conversație deschisă despre bani și istoria acestora – activități desfășurate prin programul LifeLab al BCR, sub coordonarea profesoarei

Maria Mocriciuc

 

Învățătoarea Maria Mocriciuc a evidențiat impactul pozitiv al activităților de educație financiară. „Ideea Băncii Comerciale Române de a implementa secvențe de educație financiară în fiecare lecție este extraordinară. Copiii, bineînțeles, sunt foarte interesați, iar părinții sunt încântați de ceea ce copiii spun sau fac acasă, pentru că observă că și comportamentul lor, și atitudinea față de bani s-a schimbat”, a declarat aceasta.

Maria Mocriciuc / Foto: Edupedu.ro

 

Un alt moment cheie al lecției a fost discuția despre diferența dintre veniturile active și cele pasive. Elevii au identificat exemple concrete, precum salariul sau bursa ca venituri active și pensia sau dobânda bancară ca venituri pasive. Prin utilizarea unor fișe educaționale, elevii au lucrat în echipe pentru a genera exemple, dezvoltându-și spiritul de colaborare și gândirea analitică.

 

Orice profesor poate descărca gratuit cele peste 300 de fișe didactice transdisciplinare de pe platforma școaladebani.ro. Sunt conforme cu programa școlară și au fost create de profesori pentru profesori, validate de inspectori școlari și experți educaționali, gata pentru aplicarea la clasă.

Proiectul LifeLab a fost apreciat atât de cadrele didactice, cât și de părinți. Iulia Niță, directorul școlii, a subliniat entuziasmul comunității școlare: „Colegii mei au fost extrem de încântați când au aflat că suntem parte din acest proiect, cu atât mai mult cu cât suntem pionieri în cele 10 școli din țară. Vom încerca să-i ajutăm pe copii să conștientizeze de unde vin banii, cum ar trebui să-i împărțim, cum ne temperăm anumite emoții și dorințe.”

 

 

Proiectul își propune să dezvolte abilități utile pentru viață, folosind activități practice și interactive. Conform declarațiilor profesorilor implicați, astfel de inițiative contribuie la formarea unei generații responsabile, care înțelege valoarea banilor și importanța unei planificări financiare corecte.

Inițiativele LifeLab demonstrează cum educația financiară poate fi integrată cu succes în curriculum și pot aduce schimbări pozitive în viața elevilor, pregătindu-i nu doar pentru viitoarele provocări academice, ci și pentru cele din viața reală.

 

Sursa

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.