Jump to content

Gears of War 3


Elite
 Share

Recommended Posts

Gears of War 3 este unu dintre acele review-uri pe care abia astept sa le fac. Probabil si din aceasta cauza nu v-am ascuns ca sunt fan al seriei, jocul fiind chiar unul dintre preferatele mele cand vine vorba de shootere pe consola. Dar asta nu ma-npiedica sa fiu si unul dintre criticii ei cei mai vehementi, datorita celor cateva “inconsistente” din punct de vedere vizual si al gameplay-ului, cu care nu m-am putut impaca. Iata ca dupa cativa anisori de la eliberarea celei de-a doua parti a jocului, Gear of War 3, finalul trilogiei isi gaseste iminentul sfarsit, pentru care Epic si Blezinski au promis ceva mai … special. Bine, asta daca consideri paleta de Maro si tonele de marmelada care zboara din locust, ca fiind ceva special. Dar asta e o alta poveste… Acum. Pentru cine inca nu a pus mana pe un joc din trilogie, sa va fie rusine. Jocul trebuie experiemtnat fie el si din punctul de vedere al povestii – chiar daca a doua si a treia parte sunt exclusiv pentru Xbox 360. Imi este greu sa cred ca nu aveti un prieten cu o consola, care sa nu va fi impuiat capul cu aventurile celui mai iubit mastodont… pardon soldat… Marcus Fenix.

Ca final de trilogie, Gears of War 3 este exact ceea ce ne-am asteptat cu totii, producatorii rafinand si dezvoltand povestea la cele mai inalte cote. Totusi, exista momente in care te intrebi: cum Dumnezeu au putut sa scrie asemenea chestii in scenariu!? (Respectivele pasaje va las pe voi sa le descoperiti.) Ceea ce reuseste cu brio acest ultim titlu, este sa puna punctul pe i, finalizand povestea intr-o explozie aproape… sentimentala. Sunt momente care chiar iti lasa impresia ca jocul este prea bine scris. Ma refer la cele in care anticipezi urmatoarea scena, in care te cotonogesti cu cine stie ce orocotila plina de emulsie. Bine, nu sunt multe. Dar cand dai nas in nas cu ele, parca te scot din lumea relativ bine conceputa.

In cazul acesta, accentul pica pe un personaj aproape mitic din franciza, si anume tatal lui Marcus. Acesta pare sa nu-l priveasca de sus, impreuna cu Elvis, in timp ce soarbe tacticos un ceai de musetel, ci este cat se poate de viu. Iar daca asta n-a fost suficient ca sa dea de lucru echipei de scenaristi, aparitia unei noi amenintari complica si mai mult lucrurile. Ea se numeste Lambid si – din toate punctele de vedere – este una dintre cele mai mari dureri de cap pe care Marcus le-a avut de doua jocuri incoace. In fine, a pseudo-salvat lumea de doua ori pana acum, dar odata cu aparitia lui tati in peisaj, problemele emotionale ale acestuia devin o trasatura de caracter definitorie. Si cum sa isi verse nervii si frustrarile mai constructiv, decat pe cel mai apropiat carcalac care ii pica in mana?! Nu va faceti griji… o sa aveti ce dezmembra in acest joc.

Narativ vorbind, Gears of War 3 ofera o poveste destul de bine pusa la punct, placut aranjata in capitolele jocului. Exista niste secvente in care cateva dintre personaje par a fi cam emo. In mare insa, nu esti lipsit de placerea de a incheia trilogia. Nu exista momente in care sa te intrebi de ce si cum, jocul fancand o treaba buna in a explica si noilor veniti cum sta povestea pana in acel punct, scutind astfel acel WTF moment. Chiar si asa, in unele cazuri vei avea impresia unei povesti prea curate. Momentele par sa fie prea ca la carte, in timp ce secvente pe care chiar doresti sa le traiesti emotional se pot devedi de-a dreptul penibile. Cu toate astea, felul in care inchei povestea, momentele in care iti aduni maxilarul de pe podea si sentimentul de satisfacatie de la finalul jocului iti vor lasa o impresie general- placuta, Gear of War 3 fiind unul dintre putinele jocuri realmente bine scrise din acest an.

Din punct de vedere al gameplay-ului efectiv, mare lucru n-a fost schimbat. Alergi la fel de aplecat (de parca cineva ti-a examinat prostata cu cateva secunde inainte), te ascunzi dupa décor si tragi la fel ca inainte. Incarci la fel, … in fine… aceasi mancare de peste. Doar ici colo cateva mici schimbari – pentru a mai rafina gameplay-ul. Sigur, nu s-au apucat sa reinventeze roata. Ceea ce era deja, functiona destul de bine. Au mai adaugat totusi cateva mici imbunatatiri, pentru ca jocul sa functioneze si mai bine.

Dragi producatori de jocuri, asa se realizeaza un inteligent artificial. Daca exista ceva care sa-mi fi atras in mod expres atentia in acest joc, ei bine, acela este AI-ul. Este primul titlu dupa muuuuulti ani care chiar are parte de niste teleghidati artificiali buni de ceva. Acestia chiar sunt folositori, fiind acolo sa te ajute in mod activ la terminarea campaniei si dovedindu-se o unealta de nadejde in momentele critice. Stiu sa se ascunda dupa décor pentru a evita efectul de sita, stiu sa te invie in momentul in care mai ai putin si dai coltul – si asta inainte de a curata toata zona din jurul tau, evitand situatiile in care si tu si ei sunteti intoxicati de plumb. Dar mai ales, au un comportament aproape real. Bine, n-as vrea sa-i fac sa para a doua venire a Skynet-ului. Mi dau si ei rateuri. Dar daca nu ai Xbox Live Gold, acestia se descurca remarcabil de bine in situatii critice…Chiar prea bine.

Cred ca Blezinski de cand era mic si-a dorit o drujba mitraliera. Si si-a implinit visul cu acest joc. De altfel, in Gears of War 3 trebuie sa cunosti fiecare arma in parte pentru a face fata inamicilor. Nu te poti apuca sa incerci un shoutgun pe post de sniper. Dar – la fel ca in titlurile precendente – si aici relaoad bonusul este prezent. In plus, pe toata durata campaniei nu vei putea abuza de nici o arma. Asta pentru ca jocul face o treaba stralucita in a explica fiecare eveniment inainte de a se produce, luptele cu bosii din joc fiind precedate de cate o secventa expliativa din partea coechipierilor. Cu alte cuvinte, jocul nu te crede prost. Doar iti explica. Sigur, pentru unii tratamentul s-ar putea sa fie cam… calcator pe sinapse.

Ceea ce aduce “nou” Gears of War 3 (nou cu ghilimelele de rigoare), este posibilitatea de a juca cooperativ cu inca patru jucatori – via Xbox Live si modul split screen. Sincer sa fiu, mie insa mi-a lasat o impresie neplacuta. Ceva nu este in regula cu modul in care au ales sa imparta ecranul: sentimentul de “prea intins” pe ecran este extrem de neplacut, uneori lasandu-te intr-o dezorientare totala. In rest, modul cooperativ este destul de bine pus la punct. Fie ca joci cu unul sau trei amici, jocul are momentele lui de glorie si momentele in care iti doresti sa bati … In fine… nu o sa fac inca o remarca la strumfi. Altfel spus, cu exceptia catorva arme si vehicule, jocul nu aduce nimic nou din punct de vedere al gameplay-ului, ci doar finiseaza ceea ce a implementat pana acum.

Si pentru ca tot vorbeam mai devreme de online, trebuie spus ca multiplayer-ul jocului a suferit cateva schimbari majore. Dupa valurile de plangeri si vaicareli pe care fanii le-au postat pe forumurile oficiale, cineva si-a dat seama de un lucru important: ce nu e stricat, nu se repara. Cel mult i se poate adauga ceva care sa-l faca mai “sclipicios” – cam cum fac hispanicii din America cu masinilor lor. In esenta insa, mesajul ramane acelasi. Intoarcerea la clasicele radacini pare sa fi fost componenta lipsa din Gears 2. In mare, experienta din Gears of War 3 este mult mai placuta fata de predecesorul sau. Totul a fost batut cu ciocanul si presat pana la dementa, match making-ul fiind unul din punctele sale forte. Problemele de balans au fost si ele rezolvate. Pe langa asta, in modurile standard nu am avut probleme cu lag-ul: jucatorii fiind repartizati pe zone, a devenit cam greu sa joci cu cineva care are un ping de … nu stiu… 600, sa zicem! Iar surprizele nu se termina aici. Daca te-ai intrebat cum e sa joci cu un locust (inafara celor din multiplayer) ai sansa sa afli faci. In Beast Mode poti prelua comanda fortelor Locust pentru a ataca trupele COG, folosind aproape toate animalele din timpul campaniei pentru a putea castiga meciul. Cat despre Horde Mode, este unul dintre cele mai bune TowerDefence 3rd perssson multiplayere pe care le-am incercat anul acesta. Jucatorii trebuie sa lucreze in echipa pentru a face fata valurilor de atacatori. Cu banii castigati pot imbunatati fortificatiile, pot construi turete si pot gasi diverse metode de ciuruit inamicii. Cred ca am pierdut in jur de 20 de ore doar in acest mod si il recomand cu drag. (Asta daca-l joci online cu prieteni sau cunoscuti care nu-ti vor scoate peri albi dupa zece minute de gameplay efectiv.)

Cum va spuneam la-nceput, sunt primul care il lauda si primul care il critica. In cazul de fata, critica pica pe grafica si sunet. Din punct de vedere ethnic, jocul nu are cusur. Arata si se comporta exceptional, fiind unul dintre cele mai aratoase jocuri de pe Xbox 360 de pana acum. Totusi, accentele de maro-cacaniu inchis si maro-cacaniu deschis cu insertii de galben sunt tot acolo. Sigur, mai apare cate un albastru sau rosu – ce nu face parte din structura anatomica a vreunui inamic, dar un pic de colorit nu strica, draga Epic! Adica uita-te la Enslaved, care e tot pe motorul Unreal: are culoare si nu se balaceste in nuante de maro… Este chiar asa de greu …?! Totusi, este ultima parte a jocului! In fine, sa zicem ca se poate trece peste acest mic inconvenient visual. Daca-l privim per total, Gears of War 3 este un joc absolut superb. Animatiile faciale, bosii, gesturile, animatiile fluente si micile insertii vizuale cu care acesta ne incanta, sunt absolut delicioase. Iar anatomia inamicilor nu a aratat niciodata mai bine, din punct de vedere al detaliilor. Cu alte cuvine, vei avea parte de intestine anatomic corecte in momentul in care ii sfarteci cu lancer-ul. A, si sa nu uit! Jocul este in 3D… pe Xbox 360… Da, stiu… arata ca… sa nu zic ce! Dar macar este al doilea joc dupa Avatar care chiar foloseste 3D-ul pe Xbox…

 

 

Daca la grafica am fost mai… iertator, la capitolul actori vocali si prestatie, reactia mea este una … mixta. Pe de-o parte avem una dintre cele mai bine interpretate povesti din puncte de vredere vocal, iar pe de alta, dialoguri ce pot face ca filmele lui Uwe Bowl sa para capodopere. Replicile sunt atat de uni-dimensionale incat, uneori te fac uneori sa te scarpini in cap si sa te intrebi daca nu cumva scenaristul este un pusti de 12 ani. Nu stiu cat de convingator este ceea ce va spun eu, asa ca uite si dovadasonora. Totusi, sa dam Cezarului ce-i al Cezarului: la capitolul sound design, jocul este o opera de geniu. Sunetul si muzica din joc completeaza atmosfera generala, realizand performanta de a implementa 5.1, fara sa te scoata din sarite ca nu intelegi nimic din efectele sonore. Fie ca ai casti sau un sistem de boxe bun, volumul trebuie dat undeva la jumatate: doar ca sa tresari putin in momentele mai crtice ale povestii… Merita.

L-au amant, l-au taraganat, ne-au aratat tot felul de trailere si ne-au dus cu zaharelul… Dar asteptarea a meritat. Gears of War 3 este unul dintre cele mai bune jocuri pentru Xbox 360 pe care le-am vazut pana acum: arata bine, se misca bine, are multiplayer cu veleitati de narcotic puternic iar povestea este cam la nivel de testoasele ninja. Este un joc extrem de bine facut. Asa ca, noi ii acordam un 9.3 – zece nu merita pana nu scapa de cacaniul inchis.

 

SURSA: arealit.tv

Edited by Elite
Link to comment
Share on other sites

E super tare asa din trailer,dar stie careva cam cum e grafica sa`l downloadez?

 

 

 

Are o grafică foarte bună, la fel cum fiecare joc din serie are. Gears of War 3, respectiv 2 sunt făcute doar pentru consola Xbox 360. Doar Gears of War 1 este disponibil şi pentru PC. Dacă te-ai informa singur şi mai mult, nu ai mai pune întrebări inutile, deşi, unii dintre noi, cel puţin eu, ştim care e intenţia ta ( + 1 ).

Link to comment
Share on other sites

In primul rand ma impresionat povestea care face jocul sa para un viitor al omenirii, iar in al 2-lea rand grafica sidisigne-ul conceput sunt foarte bune , pe langa multe altele ceea ce face un joc foarte bun

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.