-
Posts
1156 -
Joined
-
Last visited
About Preot Claudius
- Birthday 09/25/1995
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Botoșani
-
Hobbies
Teologie
Contact Methods
-
Skype
Privat
Previous Fields
-
Real name
Claudiu
-
RPG Nickname
Claudius
Recent Profile Visitors
6808 profile views
Preot Claudius's Achievements
-
Preot Claudius started following Kelton
-
RayZenix started following Preot Claudius
-
-
Nume tester: Claudius Data testului: 26-11-2018 Proba teoretica: 2/3 Proba practica: urmează să trimită dovezile Rezultat final: în așteptare Alte precizări: Welcome
-
Noi modificări aduse Codului Fiscal Andreea Savencu Ordonanța 89/2018 precum și Ordinul 2323/2018, publicate în Monitorul Oficial nr. 854/09.10.2018, reglementează câteva aspecte fiscale și aduc modificări Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal („Codul Fiscal”). În cele ce urmează, vă prezentăm principalele aspecte cuprinse în cadrul actelor normative menționate: 1. Tratamentul fiscal pentru operațiunile specifice efectuate ca urmare a aplicării IFRS 9 „Instrumente financiare” La calculul rezultatului fiscal, la momentul vânzării/cesionării titlurilor de participare, contribuabilii care aplică IFRS și care înregistrează evaluarea titlurilor de participare la valoarea justă, prin alte elemente ale rezultatului global, tratează sumele reprezentând diferențele din evaluare/reevaluare, care se regăsesc în debitul/creditul conturilor de rezerve, ca elemente similare cheltuielilor/veniturilor, dacă la data vânzării/cesionării, acestea nu sunt considerate venituri neimpozabile. 2. Obligația de plată a CASS de către contribuabilii care estimează venituri anuale cumulate sub plafonul de 22.800 RON, pentru care s-a emis Decizie de impunere Contribuabilii care estimează venituri anuale cumulate sub plafonul de 22.800 RON își pot exprima opțiunea de a plăti CASS prin depunerea declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice sau prin depunerea unei notificări în acest sens către organul fiscal. Decizia de impunere emisă pentru aceste persoane produce efecte până la data depunerii declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale. Încetarea obligațiilor de plată a CASS stabilită prin decizia de impunere se face prin declararea veniturilor în declarația unică. 3. Deciziile de impunere emise pentru definitivarea impozitului anual pe veniturile realizate de persoanele fizice, precum și a CAS și CASS pentru anii 2014-2017 Ordinul 2323/2018 stipulează faptul că autoritățile fiscale vor stabili obligațiile anuale de plată a CAS datorate de persoanele fizice pentru anii fiscali 2016 și 2017 și vor emite deciziile de impunere anuală pentru aceste obligații, până la data de 30 octombrie 2018. În cazul deciziilor de impunere anuale pentru definitivarea impozitului pe veniturile realizate de persoanele fizice în anul 2017, precum și pentru definitivarea CAS datorată de persoanele fizice pentru perioada 2016-2017, emise după data intrării în vigoare a Ordonanței 89/2018, termenul de plată pentru sumele stabilite prin aceste decizii este data de 30 iunie 2019. Dacă sumele stabilite prin deciziile de impunere sunt plătite integral până la data de 15 decembrie 2018 inclusiv, se va acorda o bonificație de 10% din valoarea acestora. În cazul deciziilor de impunere anuale pentru definitivarea CASS datorată de persoanele fizice pentru perioada 2014-2017, emise după data intrării în vigoare a Ordonanței 89/2018, termenul de plată pentru sumele stabilite prin aceste decizii este data de 30 iunie 2019. Dacă sumele stabilite prin deciziile de impunere sunt plătite integral până la data de 31 martie 2019 inclusiv, se va acorda o bonificație de 10% din valoarea acestora. 4. Modificarea cotei reduse de TVA aplicabilă anumitor servicii Conform modificărilor aduse prin OUG 89/2018, atât pentru serviciile de cazare în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping, cât și pentru serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10, cota aplicabilă va fi de 5% începând cu 1 noiembrie 2018. 5. Introducerea unor noi servicii care beneficiază de cotă redusă de TVA De la 1 noiembrie 2018 se va extinde sfera serviciilor asupra cărora se aplica cota redusă de TVA de 5% incluzând și accesul la bâlciuri, parcuri de distracții și parcuri recreative ale căror activități sunt încadrate la codurile CAEN 9321 și 9329. De asemenea, va mai beneficia de cota redusă de TVA de 5% și dreptul de utilizare a facilităților sportive ale căror activități sunt încadrate la codurile CAEN 9311 și 9313 în scopul practicării sportului și educației fizice. Un articol semnat de Andreea SAVENCU, Tax Consultant al Țuca Zbârcea & Asociații Tax Sursă: Click aici
-
Achitarea prejudiciului din evaziune fiscală. Nevoia de reglementare Un articol important din Legea nr. 241/2005 ("Legea evaziunii fiscale"), și anume art. 10, face actualmente obiectul unui proiect legislativ (PL-x 354/2018), aflat în dezbatere pe rolul Camerei Deputaților, for decizional. Textul propus, așa cum a fost el inclus în raportul emis de Comisia juridică, de disciplină și imunități la data de 9 octombrie 2018, ar avea următorul conținut: "(1) În cazul săvârșirii unei infracțiuni de evaziune fiscală prevăzute la art. 8 și 9, dacă, în cursul urmăririi penale sau al judecății, până la primul termen de judecată, inculpatul va acoperi integral prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 20% din baza de calcul, la care se adaugă dobânzile şi penalităţile, se va dispune, o singură dată, renunţarea la urmărirea penală. (1.1) În cazul săvârşirii unei infracţiuni de evaziune fiscală prevăzute la art. 8 şi 9, dacă, în cursul judecăţii până la terminarea cercetării judecătoreşti, inculpatul va acoperi integral prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 20% din baza de calcul, la care se adaugă dobânzile şi penalităţile, instanţa va dispune, o singură dată, pedeapsa amenzii penale. (1.2) În cazul săvârşirii unei infracţiuni de evaziune fiscală prevăzute la art. 8 şi 9, dacă este stabilită prin hotărâre judecătorească obligaţia inculpatului de a acoperi în termen de un an de la pronunţarea sentinţei, prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 20% din baza de calcul, la care se adaugă dobânzile şi penalităţile, instanţa poate dispune, o singură dată, suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. În situaţia în care condamnatul nu acoperă suma dispusă în termenul stabilit, suspendarea executării pedepsei sub supraveghere se va transforma în pedeapsa închisorii cu executare. (1.3) În cazul în care mărimea evaziunii fiscale prevăzută la art.8 şi 9 justifică o astfel de măsură, instanţa poate dispune acoperirea sumelor prevăzute la alineatele precedente într-un interval de 1-3 ani, neplata acestora având urmările prevăzute în alineatul precedent." Nu discutăm despre erorile de fond sau formă, care vor fi, cel mai probabil, îndreptate pe parcursul procedurilor parlamentare, ca de exemplu soluția de renunțare la urmărirea penală în ipoteza în care prejudiciul este acoperit după terminarea fazei urmăririi penale reglementată în alin. (1) al formei propuse. Ceea ce șochează, însă, la acest proiect este lipsa totală de interes pentru situațiile, des întâlnite, în care mai mulți inculpați sunt acuzați sau trimiși în judecată pentru aceeași infracțiune de evaziune fiscală, precum și cele în care "prejudiciul" din dosarul penal este în același timp și obligație fiscală a unui contribuabil fără nicio calitate în procedura penală respectivă și care, mai mult, achită această obligație conform titlurilor de creanță emise în materie fiscală. De fapt, astfel de cazuri constituie regula, iar modificările propuse nu rezolvă nicidecum problemele ce derivă din vidul legislativ legat de această chestiune. Continuarea știrii: Sursă: Click aici
-
Legea insolvenței, încotro? Catalina Mihailescu În 2014, modificarea Legii insolvenței din 2006 a reprezentat o soluție legislativă bună, justificată de evoluțiile realităților economice și financiare, precum și de necesitatea rezolvării problemelor identificate în practică în aplicarea legii anterioare a insolvenței. În 2018, Guvernul României propune, pe calea unei ordonanțe de urgență (OUG nr. 88/2018), o serie de modificări la Legea insolvenței nr. 85/2014, pe care încearcă să le justifice prin necesitatea eficientizării mecanismelor de recuperare a creanțelor bugetare, evitarea afectării mediului concurențial prin folosirea abuzivă a procedurilor de insolvență și prin îmbunătățirea protecției drepturilor creditorilor. Raportat la prevederile constituționale care reglementează condițiile în care pot fi adoptate ordonanțe de urgență, apreciem că acestea nu sunt îndeplinite în ceea ce privește ordonanța de modificare a legii insolvenței. De altfel, este surprinzătoare opțiunea de adoptare a modificărilor pe calea ordonanței de urgență, în condițiile în care o încercare similară privind legislația în această materie a fost sancționată în 2013 de Curtea Constituțională prin decizia nr. 447. Urgența cu care s-a urmărit implementarea modificărilor aduse legii insolvenței transpare nu numai din opțiunea privind forma actului normativ, ci și din dispozițiile tranzitorii care prevăd aplicarea anumitor prevederi inclusiv procedurilor aflate în derulare la data intrării în vigoare a ordonanței. Astfel, dincolo de problemele de constituționalitate, ordonanța pune în discuție și principii generale de drept precum neretroactivitatea actelor normative sau siguranța raporturilor juridice. Pe de altă parte, prin OUG nr. 88/2018 se reține în mod expres că acest act normativ aduce modificări Legii insolvenței nr. 85/2014, nefăcându-se nicio precizare referitoare și la Legea nr. 85/2006, care guvernează în continuare o serie de proceduri inițiate sub regimul acestei ultime reglementări. În aceste condiții, ar rezulta că modificările aduse de ordonanța nu se vor aplica și procedurilor mai vechi, derulate în baza legii insolvenței din 2006. Deși, la nivel declarativ unul dintre obiectivele urmărite de ordonanță vizează îmbunătățirea protecției drepturilor creditorilor, ansamblul modificărilor propuse reflectă într-un mod foarte transparent favorizarea unei anumite categorii de creditori, și anume cei bugetari. Prin instituirea unui nou set de norme ce creionează un regim preferențial aplicabil creditorilor bugetari (care oricum beneficiau de un rang de distribuție superior) se aduce atingere caracterului concursual și egalitar al procedurii. O primă astfel de reglementare nou instituită în favoarea creditorilor bugetari se referă la condițiile în care un creditor poate cere deschiderea procedurii insolvenței. Potrivit OUG nr. 88/2018, dreptul companiilor aflate în stare de insolvență de a recurge la procedura insolvenței este restricționat prin introducerea unei ponderi de sub 50% a creanțelor bugetare raportat la totalul declarat al creanțelor deținute debitor. Așadar, pentru a se putea pune sub protecția legii insolvenței, o companie aflată în dificultate financiară va trebui să se asigure că ponderea datoriilor față de buget este sub 50% din totalul obligațiilor de plată. Cu alte cuvinte, în loc să își plătească partenerii comerciali, băncile finanțatoare sau salariații, companiile vor trebui să aibă grijă să achite în mai mare proporție creditorii bugetari. O altă dispoziție nouă, instituită în favoarea creditorilor bugetari se referă la menționarea notificării prealabile a fiscului cu privire la intenția de a deschide procedura printre documentele obligatorii, în lipsa cărora nu se poate admite o cerere formulată de un debitor în acest sens. Prevederi de tipul celor evidențiate anterior afectează în mod evident posibilitatea debitorului de a cere insolvența. Pe de altă parte însă, debitorul aflat în stare de insolvență este obligat să ceară deschiderea acestei proceduri, în caz contrar devenind răspunzător pentru săvârșirea infracțiunii de bancrută simplă. Tot în scopul evident al creării unui regim favorabil creditorilor bugetari se înscriu și obligațiile instituite în sarcina practicienilor în insolvență de a menționa în cuprinsul rapoartelor lunare informații privind respectarea obligațiilor bugetare sau obligația de a admite la masa credală, sub condiție rezolutorie, creanțele bugetare constatate prin acte administrativ-fiscale contestate și a căror executare nu a fost suspendată prin hotărâre definitivă. Continuarea știrii: Sursă: Click aici
-
Senatorii din comisia juridică au respins propunerea privind parteneriatul civil Comisia Juridică a Senatului a respins marți proiectul de lege privind parteneriatul civil, inițiat de Oana Bîzgan, deputat neafiliat. Inițiativa acordă cuplurilor drepturi juridice şi de creștere împreună a copiilor unuia dintre parteneri, scrie Mediafax. „În cadrul UE, în virtutea principiului subsidiarităţii, reglementarea formelor de convieţuire nu ţine de competenţa exclusivă a UE – fiecare stat membru este responsabil de asigurarea cadrului legal necesar protejării vieţii private şi familiale a cetăţenilor săi. La nivelul UE, 22 de ţări, prin reglementările aduse, oferă cetăţenilor posiblitatea să-şi oficializeze relaţia de cuplu fără a fi obligaţi la căsătorie, aceştia având ca alternativă parteneriatul civil. Singurele state membre care nu asigură niciun fel de protecţie juridică cuplurilor care trăiesc în uniuni consensuale sunt România, Bulgaria, Letonia, Lituania, Polonia şi Slovacia (potrivit Eurostat – n.r)", explica Oana Bîzgan în expunerea de motive a proiectul depus pe 30 martie la Senat. Deputatul aminteşte de deciziile CEDO şi ale Curţii de Justiţiei Europeană care obligă statele membre ale UE să asigure cadrul legal cuplurilor care trăiesc în uniuni consensuale. "Atât CEDO cât şi Curtea de Justiţie Europeană au dat decizii cu privire la obligaţia ca statele membre să asigure cadrul legal necesar protejării drepturilor şi intereselor cuplurilor care trăiesc în uniuni consensuale. De asemenea, trebuie să se ţină cont, în virtutea art. 8 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, de evoluţia societăţii şi de faptul că există mai multe moduri în care se poate duce o viaţă de cuplu şi de familie. Îi revine statului datoria să asigure mijloacele necesare protejării tuturor formelor de organizare a vieţii private, acordând posibilitatea înscrierii lor într-un cadru juridic mai suplu decât cel furnizat de căsătorie", se arată în expunerea de motive. Parteneriatul civil nu poate fi încheiat de o persoană sub 18 ani şi nici de către o persoană "care nu este cetăţean român sau care este cetăţean străin cu reşedinţa în România de mai puţin de un an|", potrivit sursei citate. Totodată, parteneriatul civil nu poate fi încheiat de o persoană lipsită de discernământ şi nici nu poate fi încheiat între persoane care sunt rude de până la gradul al patrulea. Interdicţiile legate de încheierea parteneriatului civil între rude se aplică şi relaţiilor care decurg din adopţie. Prin iniţiativa legislativă partenerii care încheie un astfel de acord au dreptul de a opta pentru "regimul comunităţii de bunuri", astfel ambii parteneri beneficiind de ceea ce dobândesc în timpul parteneriatului civil. "Dacă partenerii au optat pentru regimul comunităţii de bunuri, constituie bunuri comune şi sunt în proprietate comună a partenerilor toate bunurile pe care partenerii civili le dobândesc prin munca lor în timpul parteneriatului civil, când şi cele care provin din uzul acestor bunuri. Partenerii vor fi coproprietari în părţi egale asupra bunurilor comune din parteneriat, dacă nu au convenit altfel. Bunuri comune sunt şi câştigurile din drepturile de autor şi din drepturile conexe dobândite în timpul parteneriatului civil, cele din jocuri de noroc, precum şi veniturile din muncă şi asigurări sociale ori asimilate acestora sunt considerate a fi proprietate comună a partenerilor dacă ele erau scadente în timpul parteneriatului", potrivit proiectului de lege. Partenerii civili au aceleaşi drepturi şi obligaţii cu privire la sistemul de asigurări sociale, de sănătate, încadrarea în muncă şi asistenţă socială ca cele prevăzute în legea civilă prin căsătorie. De asemenea, o persoană care se află într-un parteneriat civil cu un cetăţean român poate dobândi cetăţenia română în aceleaşi condiţii precum o persoană căsătorită cu un cetăţean român. Iniţiativa mai acordă partenerilor dreptul la decizii comune în viaţa de cuplu, dreptul la protecţia vieţii private şi a vieţii de cuplu, obigaţia de a-şi acorda asistenţă reciprocă, şi îngrijire şi asistenţă în caz de boală şi drepturi egale procedurale şi statut în toate instanţele şi procedurile administrative precum cuplurile căsătorite, dreptul de "a se întreţine reciproc şi a suporta cheltuielile convieţuirii comune, precum şi în condiţiile prevăzute de prezenta lege, cheltuielile convieţuirii copiilor cărăra unul dintre parteneri le este părinte, precum şi a celor cărora unul dintre parteneri le este tutore". La fel ca într-o căsnicie şi partenerii civili au dreptul să preia numele partenerului, să-şi păstreze numele propriu sau să aibă ambele nume. La Capitolul VII ale proiectului de lege sunt reglementate drepturile, în cazul în care unul dintre partneri are copii, care oferă partenerului care nu este părinte biologic dreptul de a se implica în creşterea copilului sau copiilor respectiv. "Art 39: (1) Un partener civil care este părintele unui copil are dreptul de a-şi exercita responsabilităţi părinteşti faţă de copil. (2) Ambii părinţi prin comun acord sau părinte care exercită independent tutela faţă de copil poate încredinţa temporar exercitatea responsabilităţilor părinteşti, parţia sau în întregime, partenerului civil. (3) În cazul în care responsabilităţile părinteşi faţă de un copil menţionate la alin (2) sunt încredinţate pentru o perioadă mai mare de 30 de zile, declaraţia părintelui trebuie să fie certificată de către un notar public. (4) Partenerul civil care are dreptul de a-şi exercita responsabilităţile părinteşti faţă de copil este obligat să le exercite în conformitate cu prevederile legislaţiei care reglementează familia şi exercitaea responsabilităţilor părinteşti", precizează iniţiativa Oanei Bîzgan-Gayral. Proiectul mai propunea abrogarea oricăror alte prevederi contrare cuprinse în orice alte acte normative. Senatul e prima Cameră sesizată pentru acest proiect de lege, Camera Deputaților fiind decizională. Sursă: Click aici
-
România a câștigat litigiul cu Alpiq AG Elveția, la tribunalul arbitral internațional ICSID, deschis în urma insolvenței Hidroelectrica România a câștigat litigiul arbitral în care a fost chemată în judecată de către Alpiq AG Elveția (Alpiq) în fața tribunalului arbitral internațional, constituit sub egida Centrului Internațional pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investiții de la Washington (ICSID), potrivit unui comunicat citat de Mediafax. Alpiq a solicitat obligarea României la plata a peste 450 de milioane dolari cu titlu de despăgubiri, pretinzând încălcări ale drepturilor sale legat de deschiderea procedurii de insolvență a SPEEH Hidroelectrica SA. În acest litigiu, România a fost reprezentată de către societățile de avocați Zamfirescu Racoți & ZAMFIRESCU RACOȚI & PARTNERS (ZRP) și TĂNĂSESCU GAVRILĂ & ASOCIAȚII (TGA). "Prin acțiunea arbitrală promovată în fața tribunalului arbitral ICSID, compania-mamă a traderilor de energie Alpiq a solicitat obligarea României la plata a peste 450 de milioane $ cu titlu de despăgubiri, pretinzând încălcări ale drepturilor sale legat de deschiderea procedurii de insolvență a SPEEH Hidroelectrica SA și denunțarea contractelor de vânzare-cumpărare de energie încheiate de către traderii Alpiq cu SPEEH Hidroelectrica SA. Alpiq a afirmat că România a nesocotit drepturile sale garantate prin tratatul bilateral de investiții dintre România și Elveția (BIT, 1993) și Tratatul privind Carta Energiei (ECT, 1994), invocând, printre altele, motive precum exproprierea investiției și încălcarea obligației statului de a acorda un tratament just și echitabil", potrivit comunicatului. Sursă: Click aici
-
Proiectul „Valori culturale românești”, la ediție aniversară În această frumoasă toamnă de An Centenar 2018, elevi și profesori de la două școli de tradiție - Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Veniamin Costachi” de la Mănăstirea Neamț și Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași - se reunesc în capitala Moldovei cu prilejul celei de a XX-a ediții a Proiectului educațional interjudețean „Valori Culturale Românești”. Această ediție se va desfășura în perioada 9-11 noiembrie și va fi găzduită de către Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași. Și Proiectul se desfășoară sub egida Ministerului Educației Naționale și a Inspectoratelor Școlare Județene Iași și Neamț și este înscris în programul manifestarilor naționale organizate în anul școlar 2018-2019. Aceasta întâlnire de suflet se organizează cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei și reunește peste 250 de elevi și cadre didactice din cele două instituții partenere - Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași și Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Veniamin Costachi” de la Mănăstirea Neamț, sub semnul credinței, patriotismului și spiritualității. Participanții vor sărbători în capitala Moldovei împlinirea unui veac de la marea împlinire a poporului român - formarea statului național unitar. Proiectul își propune ca prin activități științifice, artistice și sportive, să dezvolte sentimentul apartenenței și identității românești, stimulând cooperarea și intrajutorarea între tineri . O direcție prioritară a proiectului este încurajarea creativității și a interesului pentru cercetarea și cunoașterea personalităților care au ilustrat istoria națională și activitatea Bisericii Ortodoxe Române. Totodată, prin cercetarea evenimentelor care au influentat evoluția romanilor în spațiul est-european, proiectul insistă pe prezentarea obiectivă, în spiritul adevărului istoric a contribuției românilor la moștenirea culturală a Europei. Rezultatul unui efort colectiv, „România dodoloață”, cum sugestiv a caracterizat-o Lucian Blaga, este supremul argument că în momentele decisive ale istoriei românii au reușit să constituie o singură națiune, solidară și puternică. Idealul reîntregirii neamului românesc a fost obiectivul fundamental al înaintașilor noștri, iar reușita lor reprezintă cea mai mare realizare din istoria națiunii române. Manifestare școlară de tradiție, unică în regiunea Moldovei, „Valorile”, așa cum este cunoscută în rândul elevilor, are că principale obiective: cultivarea patriotismului prin cunoașterea istoriei naționale și prețuirea înaintașilor, formarea unor generații de tineri educați în spiritul valorilor autentice, buni cunoscători ai tradițiilor și specificului românesc.O direcție importantă este dedicată cunoașterii locului și rolului Bisericii Ortodoxe Române în păstrarea identității românești, în promovarea valorilor și tradițiilor specifice spiritualității ortodoxe. Proiectul își propune să ofere tinerilor, prin invitarea unor personalități din mediul academic, modele umane autentice, adevărate repere morale și științifice.Într-o societate românească aflată într-un moment de criză profundă, acest fapt are o importantă deosebită pentru ținerii implicați. SURSĂ: Click aici
-
Rugăciunea personală, mijloc de comunicare cu Dumnezeu Bibliografie 1. Sfânta Scriptură, Versiunea Ortodoxă Sinodală, 2008. 2. Cuviosul Paisie Aghioritul, Despre rugăciune, Vol. VI, Ed. Evanghelismos, 2013. 3. Arhiepiscopul Antonie de Golânsk și Mihailovsc, Calea rugăciunii lăuntrice, Ed. Bunavestire, Galați, 2003. 4. Mitropolitul Antonie de Suroj, Școala rugăciunii, Ed. Sofia, București, 2006. 5. Cuviosul Iosif de la Optina, Despre rugăciunea creștinilor ortodocși pentru cei neortodocși, Ed. Sofia, București, 2016. 6. Cuviosul Nicodim Aghioritul, Cele mai frumoase rugăciuni ale Ortodoxiei, Ed. Anastasia, București, 2015. 7. Sf. Vasile de la Poiana Mărului, Introduceri în rugăciunea lui Iisus și isihasm, Trad. Diac. Ioan și Maria-Cornelia Ică jr., Ed. Deisis, Sibiu, 2009. 8. Sf. Grigorie Sinaitul, Despre liniștire și despre cele două feluri ale rugăciunii, Filocalia VII, București, 1977. 9. Ierom. Iosif Aghioritul, Stareţul Efrem Katunakiotul, Trad. de Ieroschimonah Ştefan Nuțescu, Schitul Lacu - Sf. Munte Athos, Ed. Evanghelismos, București, 2004. 10. Sf. Macarie de la Optina, Sfaturi pentru mireni, Ed. Sophia, București, 2011. 11. Sf. Teofan Zăvorâtul, Călăuzire către viața duhovnicească, Trad. de Preot Victor Manolache, Ed. Egumenița. Note [1] Teologie Morală Ortodoxă, vol. II, Manual pentru institutele teologice, Ed. IBMO, București, 1958, p. 50. [2] Rugăciuni și învățături de credință Ortodoxă, Râmnicu Valcea, 1988, pp. 5-6. [3] Introducerea Editurii Evanghelismos la Vol. VI al Sf. Cuv. Paisie Aghioritul: „Despre rugăciune“. [4] Sf. Teofan Zăvorâtul, Călăuzire către viața duhovnicească, Trad. de Preot Victor Manolache, Ed. Egumenița, pp. 79-80. [5] Sf. Ignatie Briancianinov, Predici la Triod și Penticostar, Ed. Sophia, București, 2003, p. 9. [6] Arhim. Ioanichie Bălan, Ne vorbeşte părintele Cleopa - Vol. I, Ed. Sf. Mănăstire Sihăstria, 1995, p. 27. [7] Sf. Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovnicești. Vol. II, Trezvie duhovnicească, Trad. de Ieroschim. Ștefan Nuțescu, Ed. II, Ed. Evanghelismos, București, 2011, pp. 343-344. [8] Cuviosul Siluan Athonitul, Între iadul deznădejdii și iadul smereniei, Ed. Deisis, Sibiu, 2000, p. 185. [9] Sf. Macarie de la Optina, Sfaturi pentru mireni, Ed. Sophia, București, 2011, p. 37. Autor: Prof. Constantin Pîșlac Sursă: Click aici
-
Proiectul „Dăruieşte un zâmbet” continuă şi în noul an universitar Unul dintre proiectele care a devenit tradiţie pentru comunitatea Colegiului „Sfântul Nicolae” din Iaşi este „Dăruieşte un zâmbet”. Săptămânal, copilaşi din mediile defavorizate sunt aduşi de preotul paroh la cabinetul medicului stomatolog pentru a beneficia de un control gratuit. Dăruieşte un zâmbet are ca obiectiv aducerea copiilor defavorizaţi din parohiile rurale în vizită la unul din cabinetele stomatologice partenere, pentru un consult gratuit. Alături de acest obiectiv principal se adaugă şi dorinţa de a implementa o educaţie cu privire la ceea ce înseamnă sănătatea şi igiena stomatologică, copiii beneficiind şi de un kit pentru îngrijire corporală. Anul acesta, proiectul se bucură de sprijinul şi dedicarea a doi doctori stomatologi: dr. Elisabeta Elena Frâncu şi dr. Andrada Costea. Proiectul se desfăşoară de două ori pe săptămână, copiii fiind aduşi de preotul paroh şi însoţiţi de voluntarii proiectului la cabinetele stomatologice. După fiecare consultaţie, copiii primesc din partea voluntarilor un kit de îngrijire, dulciuri şi fructe. Proiectul însumează până la acest moment ajutorarea a peste 100 de copii din parohiile sărace din împrejurimile oraşului Iaşi. „«Dăruieşte un zâmbet» este o campanie de promovare a sănătăţii orale care a derulat timp de doi ani un demers educaţional cu scopul informării şi conştientizării copiilor privind importanţa igienei orale. Ne bucurăm să fim parteneri ai acestui frumos proiect şi consider că este o responsabilitate promovarea sănătăţii orale pentru a oferi cât mai multor copii defavorizaţi şansa de a avea un zâmbet sănătos. Felicit voluntarii proiectului pentru implicare, seriozitate, şi împreună cu cei care ne sunt alături să aducem un strop de bucurie în viaţa copiilor. Un stil de viaţă sănătos începe cu un zâmbet frumos!”, ne-a declarat dr. Andrada Costea. Activitatea are la bază colaborarea între asistentul social, preotul paroh şi medicul stomatolog, alături de care se adaugă efortul voluntarilor pentru a asigura cadrul necesar desfăşurării activităţii. „În vremurile acestea în care tinerii sunt din ce în ce mai angrenaţi în era tehnologiei, a egoismului şi a nepăsării faţă de aproapele, este surprinzător să mai vezi tineri care se oferă să fie făuritori de zâmbete pentru nişte îngeri şi să le aducă zâmbetul pe buze. Consider că fiecare clipă petrecută în faţa altei fiinţe umane reprezintă o ocazie de a ne exprima cele mai importante valori şi de a influenţa pe cineva cu umanitatea noastră. Putem să schimbăm lumea în bine, om cu om”, a adăugat dr. Elisabeta Elena Frâncu. „Nu putem face o diferenţă între clasele sociale, referindu-ne la copii în speţă, dar cei ce pe care i-am cunoscut la acest proiect poartă în suflet o fericire şi simplitate aparte. Faptul că primesc ceva la care nu au acces le redă pe faţa lor o experienţă de nedescris în cuvinte. Bucuria aceasta o simţim şi noi, voluntarii, simţi o legătură şi interferenţa care îţi aduce o stare de linişte, bucuria de a face un bine şi, totodată, amintirea de a te elibera de cotidian şi a păşi în acea simplitate angelică”, a subliniat Gabriel Bibire, voluntar în cadrul proiectului. Spre deosebire de celelalte activităţi ale Colegiului „Sfântul Nicolae”, proiectul „Dăruieşte un zâmbet” a desfăşurat mai multe ediţii şi pe parcursul verii. Deşi voluntarii proiectului se aflau într-o perioadă de vacanţă, aceştia au răspuns cu drag implicării în cadrul acestei activităţi. Prin efortul constant al acestora şi al medicului stomatolog, au avut loc 10 ediţii în cadrul cărora au fost ajutaţi peste 30 de copii. Toţi cei care doresc să sprijine misiunea acestuia, o pot face oferind produse de igienă orală la standul amplasat în recepţia Colegiului „Sfântul Nicolae”, sau oferind un consult gratuit (în cazul medicilor stomatologi). Cei care doresc să afle mai multe detalii despre această iniţiativă o pot face accesând pagina de Facebook - Dăruieşte un zâmbet, sau apelând numărul 0753 597 177 - Ionela Abunei, coordonator de proiect. (Larisa Elena Alui-Gheorghe) Sursă: AICI
-
Paramedics - Anunțuri Importante | Important Announcements
Preot Claudius replied to Allen Django's topic in Paramedics
Salutare Paramedici! Țin să mulțumesc tuturor membrilor actuali și foștilor membrii pentru activitatea și munca depusă în perioada în care sunt/fost membrii ai acestei facțiuni minunate. Țin să precizez că în scurt timp se încheie cariera mea ca lider al facțiunii Paramedic, și țin să mulțumesc tuturor jucătorilor pe care i-am avut ca și colegi și foștilor membrii care mau ajutat și m-au susținut până în acest moment. Însă nu voi renunța să încep o altă carieră în viitorul apropiat într-o altă facțiune dacă îmi permite timpul, însă indiferent de situații cine dorește să i-a legătura cu mine dintre membrii și fost membrii o poate face oricând chiar dacă nu voi mai fi lider al facțiunii, și dacă vreodată o să aveți nevoie de ajutorul meu mă găsiți oricând pe Forum sau în game. Știu că poate pentru unii am fost o povară iar pentru alții poate prea bun în cei doi ani de lider al facțiunii, însă respect criticile și deciziile tuturor jucătorilor. Însă viața de lider nu este deloc ușoară precum cred unii că doar acorzi promovări și sancțiuni, viața de lider presupune multă responsabilitate în rândul Comunității deoarece este o poziție cheie pe server și numai cei mai buni sunt puși să conducă o facțiune, important este că în viata să știi să te conduci pe tine mai întâi apoi pe ceilalți, dacă nu te poți conduce pe tine înseamnă că nu poți să fii conducătorul unei facțiunii întregi care presupune multă răbdare și responsabilitate deoarece ca și lider reprezinți în totalitate membrii și facțiunea respectivă. Eu am încercat în cei doi ani de lider să promovez pe cât se poate de mult facțiunea de suflet pe care o numesc în continuare ”casă”, și să vin în sprijinul membrilor acum bineînțeles că nu poți să-i mulțumești pe toți ca lider. Sper să mai am ocazia să mai lucrez cu membrii la fel de bun ca voi deoarece aveți capacități și cred că fiecare dintre voi vă doriți mai mult atât de la voi cât și de la facțiune, așa că prin muncă și responsabilitate o să puteți ajunge mai sus decât sunteți acum poate unii promovați la Lider, Helper, sau Admin. Însă să nu uitați că fiecare promovare a voastră este însoțită de efortul și munca voastră depusă in trecut și prezent așa că niciodată să nu uităm de unde am pornit și indiferent unde ne duce viața important este să-i înțelegem și pe ceilalți mai mici ca noi deoarece și noi la început am fost la fel de mici dar prin muncă am crescut ușor fiecare. Țin să mulțumesc tuturor membrilor de Rank 1-3 încă odată pentru rabdarea pe care a-ți avut-o cu mine și pentru munca depusă în cadrul facțiunii prin prezențe la activități, rapoarte de activitate, etc. Apoi pentru cei de Rank 4 și respectiv 5 pentru ajutorul oferit în toată această perioadă #Respect! Notă: Și în final menționez că apreciez activitatea subliderului în funcție Heruvim (Yahweh), pe care din punctul meu de vedere îl consider destul de capabil pentru a prelua conducerea facțiunii și cred că asta s-a observat și prin activitatea lui pe forum prin postarea anumitor evidente si statistici cât și activitatea pe care o are în game de peste 200h/lună. Dar fiecare atunci când v-a fi momentul să voteze ceia ce îi dictează conștiința nu după promisiuni. (asta este doar punctul meu de vedere ca lider chiar dacă de unii voi fi criticat fiecare are dreptul să-și spună părerea). -
Paramedics - Ședințe și Activități | Meetings and activities
Preot Claudius replied to DemonRullz's topic in Paramedics
Nume în joc: Claudius Ședință / Activitate: Activitate Dată: 04.11.2018 Ora: 15:00 Prezență(opțională/obligatorie):Opțională Tip activitate: L.M.S / Duel 1 vs 1 și 2 vs 2 Premiu activitate: 200.000$