Jump to content

Alucard ToV

VIP
  • Posts

    2493
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Other groups

Alucard ToV last won the day on July 11

Alucard ToV had the most liked content!

About Alucard ToV

  • Birthday 01/04/2000

Contact Methods

  • Discord
    Alucard#9242

Recent Profile Visitors

3130 profile views

Alucard ToV's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • 400 Topics Rare
  • 60 Consecutive Logs Rare
  • 30 Consecutive Logs Rare
  • 14 Consecutive Logs Rare
  • First Topic Rare

Recent Badges

593

Reputation

  1. Comisia Europeană salută intrarea în vigoare, astăzi, 23 noiembrie, a interdicției privind produsele din tutun încălzit aromatizate. „Aceasta răspunde creșterii semnificative a vânzărilor de astfel de produse din tutun în întreaga UE. Interdicția va contribui la atingerea obiectivului de a crea o «generație fără tutun» stabilit în Planul european de combatere a cancerului, care își propune ca mai puțin de 5% din populație să mai utilizeze tutun până în 2040. Stella Kyriakides, comisara pentru sănătate și siguranță alimentară, a declarat: «Tutunul cauzează 90% din cancerele pulmonare. Este esențial să se adopte o poziție fermă pentru a se reduce consumul de tutun, cu atât mai mult cu cât asistăm la introducerea continuă pe piață a unor noi produse. Datorită interdicției, cetățenii noștri, și în special tinerii, vor fi mai bine protejați de efectele dăunătoare ale acestor produse, ceea ce ne aduce cu un pas mai aproape de o «generație fără tutun»”. Statele membre au acum la dispoziție opt luni pentru a transpune directiva delegată în legislația lor națională. Noile norme vor deveni pe deplin aplicabile începând cu 23 octombrie 2023, după încheierea unei perioade de tranziție de trei luni în care să se poată epuiza stocul existent de produse din tutun încălzit aromatizate”, arată un comunicat al Comisiei Europene. Sursa
  2. Un tratament genetic pentru hemofilia de tip B, care costă 3,5 milioane de dolari și se administrează intravenos, într-o singură doză, a fost aprobat de oficialii americani. Substanţa, denumită Hemgenix, introduce o genă funcţională în ficatul pacientului, care ajută la coagularea sângelui. Potrivit Bibliotecii Naţionale de Medicină din Statele Unite este cel mai scump medicament din lume. Hemofilia de tip B afectează o persoană din 40.000, în marea majoritate a cazurilor bărbaţi. Orice tăietură le pune acestora viața în pericol, deoarece sângele nu se coagulează, iar hemoragiile sunt foarte greu de oprit. În prezent, pacienții sunt nevoiți să primească frecvent perfuzii cu proteine pentru coagularea sângelui. Lăsată netratată, boala poate duce şi la hemoragii interne, inclusiv la nivelul creierului. Agenția pentru Alimente și Medicamente (FDA), care a dat undă verde pentru punerea pe piață a noului tratament, nu a precizat cât timp are efect o astfel de doză de 3,5 milioane de dolari. Însă compania producătoare spune că cei care vor beneficia de tratament vor avea parte de un nivel acceptabil de coagulare a sângelui și de o reducere a hemoragiilor pentru mai mulți ani. În cadrul studiilor clinice, administrarea substanței a dus la o reducere hemoragiilor cu 54%, potrivit FDA. Tratamentele genetice au început să fie folosite, în ultimii ani, împotriva cancerelor şi a bolilor ereditare. Acestea reușesc să corecteze mutațiile genetice care provoacă afecțiunile ori să înlocuiască genele care nu mai funcționează. Însă costurile mari de cercetare înseamnă că și prețul tratamentelor este uriaș. Zolgensma, de exemplu, un tratament genetic administrat tot într-o singură doză pacienților care suferă de atrofie musculară spinală, costă două milioane de dolari. Sursa
  3. Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a anunţat, joi, că primele cantităţi de vaccin cu noua formulă împotriva infecţiei cu SARS-CoV-2 au sosit în ţară în această săptămână. Demnitarul a precizat că vaccinul va fi accesibil în cabinetele medicilor de familie şi în centrele de vaccinare din principalele spitale din România. „Au sosit deja în această săptămână primele cantităţi de vaccin cu noua formulă împotriva infecţiei cu coronavirus. Acest vaccin va fi în curând accesibil la cabinetele medicilor de familie, în centrele de vaccinare din principalele spitale din România. Toţi cei care au făcut deja două doze de vaccin în formula veche se pot vaccina doza a treia sau, după caz, doza a patra cu acest vaccin care protejează împotriva celei mai noi variante BA4, BA5 Omicron. Cred că este o bună oportunitate să îl administrăm în această perioadă în care se face şi vaccinarea antigripală", a declarat Rafila la dezbaterea online "Industria inovatoare de medicamente, partener strategic pentru societate, economie şi sănătatea românilor", organizată de DC Media Group, potrivit Agerpres. Sursa
  4. Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a confirmat printr-un comunicat de presă, joi, declarațiile făcute în cursul dimineții de rectorul Daniel David pentru Edupedu.ro, potrivit cărora instituția va analiza din nou teza de doctorat a lui Lucian Bode, după ce jurnalista Emilia Șercan a publicat dovezi de plagiat extins în acest caz. Potrivit UBB, Comisia sa de etică s-a autosesizat și va analiza din nou teza, pe baza noilor informații. Totodată, instituția precizează că va coopta în analiză și experți internaționali independenți”. “Precizăm că analiza poate fi reluată ori de câte ori este cazul, pe baza noilor dovezi prezentate de către cei interesați”, se arată în comunicat. Mesajul UBB, integral: “UBB reia analiza tezei de doctorat a domnului Lucian Bode." Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a luat act de noile informații apărute în spațiul public despre noi suspiciuni privind plagiatul în teza domnului Lucian Bode. Așa cum s-a angajat public pornind de la bunele practici internaționale de a aborda integritatea cu integritate, Comisia de Etică a UBB s-a autosesizat și va analiza teza din punctul de vedere al eticii academice pe baza acestor noi informații, după practici și mecanisme academice de referință, dincolo de analizele și dezbaterile sociale sau politice absolut naturale într-o democrație. Ținând cont de interesul public față de acest caz, UBB va coopta în analiză și experți internaționali independenți. Reamintim faptul că abaterile de etică se analizează exclusiv în urma unor sesizări sau prin autosesizare când există în spațiul public dovezi clare și doar în limitele acestora. Orice altă abordare ar fi ilegală și contrară prezumției de nevinovăție, depășind și practicile academice standard. De asemenea, pornind de la bunele practici internaționale, precizăm că analiza poate fi reluată ori de câte ori este cazul, pe baza noilor dovezi prezentate de către cei interesați.” Jurnalista Emilia Șercan a scris, joi, într-o anchetă jurnalistică publicată în pressone.ro, că ministrul de Interne Lucian Bode a plagiat în teza de doctorat cel puțin 18,5%. Ea susține că a identificat 6 ilustrații complet plagiate și alte 30 incorect citate în lucrarea analizată. „În urma analizării întregii lucrări, am descoperit text plagiat în nu mai puțin de 65 dintre cele 194 pagini ale tezei, reprezentând 10.139 cuvinte, ceea ce ridică procentul de conținut plagiat la 18,5%”, potrivit sursei citate. Tot joi dimineață, rectorul UBB, Daniel David, a declarat pentru Edupedu.ro că instituția va reanaliza teza, în urma noilor informații. Sursa
  5. Patru directori de școală din România din Ditrău (jud. Harghita), Curcani (jud. Călărași), Popricani (jud. Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului funcțional în școlile pe care le conduc au fost premiați la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2022, organizată de Asociația pentru Valori în Educație (AVE). Directorul Anului 2022 a fost desemnată Cristina Hadâmbu, director la Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” din Ditrău (jud. Harghita). S-au înscris la competiție 270 de directori de școli care au povestit despre transformările pe care le-au făcut în școlile pe care le conduc. Patru directori de școală din România, dintre care doi din județul Iași au fost premiați pentru că au contribuit la reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului funcțional, în școlile pe care le conduc. Cristina Hadâmbu, directorul Liceului Tehnologic „Puskás Tivadar” din Ditrău (Jud. Harghita), a primit premiu pentru Directorul Anului 2022 pentru că a reușit să aducă la școală elevii, să îi ajute să nu renunțe la cursuri, și să îi trimită la stagii de practică la companii din Portugalia, Polonia sau Spania. Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” se află în mediul rural, într-o zonă slab industrializată, iar elevii înscriși în această unitate se confruntă cu multe probleme economice și sociale. Foarte mulți dintre ei provin din familii dezorganizate, monoparentale sau cu părinți plecați în afara țării la muncă, lăsați în grija rudelor sau a vecinilor, cu risc mare de abandon școlar timpuriu. În acest context, în 2018, Cristina Hadâmbu, împreună cu profesori, autoritățile locale și parteneri privați, a înființat o unitate de învățământ de tip profesional – dual. „Prin acest sistem de învățare am reușit să școlarizăm peste 100 de elevi proveniți din familii foarte sărace, elevi care ar fi părăsit timpuriu școala dacă nu ar fi avut o sursă de venit. În anul 2018 am fost în parteneriat cu patru operatori economici, iar în prezent, în 2022 avem 28 de operatori parteneri implicați în educarea tinerilor prin învățământul dual”, declara Cristina Hadâmbu. “Directoarea Liceul Tehnologic „Puskás Tivadar” a implementat proiecte Erasmus, prin intermediul cărora elevii au putut face stagii de practică la companii din Portugalia, Polonia sau Spania. Cadrele didactice au urmat de asemenea cursuri de perfecționare, s-au creat programe pentru protecția mediului în care elevii de la specializarea „Pădurar” au plantat în perioada 2018 – 2022 peste 15.000 de puieți de brad. Printr-un proiect susținut de Asociația de Dezvoltare a județului Harghita, în 2022 directoarea liceului tehnologic și cadrele didactice au amenajat un laborator de gastronomie modern, în valoare de 30.000 de euro, necesar studiului specializărilor cofetar – patiser, bucătar, ospătar. În anul școlar 2021 – 2022, liceul și-a schimbat locația într-o clădire nouă, modernă, cu săli dotate corespunzător, și au fost autorizate 6 noi profile liceale și postliceale prin care s-au oferit șanse la educație elevilor cu posibilități financiare reduse”, se precizează în comunicat. Premiul Directorul Anului pentru Antreprenoriat a fost câștigat la această ediție de Simona Elena Voinescu, director la Școala Gimnazială Popricani, județul Iași, care, prin intermediul unui proiect finanțat din fonduri europene, a digitalizat toate cele 16 spații de învățământ cu table interactive, laptopuri, videoproiectoare, dotând un laborator de TIC cu 24 de desktopuri. Cele 31 de cadre didactice au primit laptopuri performante în custodie cu ajutorul cărora, profesorii de matematică, de exemplu, au creat un site cu teste pentru Evaluare Națională, ale căror rezultate erau accesibile elevilor în timp real. Această resursă educațională a fost pusă la dispoziția profesorilor din toată țara. Rezultatele la Evaluarea Națională a crescut cu 93,3% în anul școlar 2021-2022, iar la disciplina matematica, pentru prima data în ultimii 8 ani, procentul de promovabilitate a fost de 100%. Premiul Directorul Anului pentru Inovare a fost acordat lui Viforel Dorobanțu, director al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani (Jud. Călărași), școală pilot din 2021. În această pilotare, Viforel Dorobanțu a propus o nouă arhitectură curriculară, aducând câteva noutăți notabile: studierea fizicii începând cu clasa a V-a și a chimiei începând cu clasa a VI-a; renunțarea la lucrările scrise la limba română și matematică (lucru preluat și de Ministerul Educației, începând cu anul școlar 2022-2023); scăderea numărului de ore la matematică de la 4 la 3. Proiectele derulate de directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani (Jud. Călărași) au implicat 60 de elevi care au început studiul fizicii din clasa a V-a și 60 de elevi care au început studiul chimiei din clasa a VI-a. Mai mult, acestea au contribuit la scăderea ratei de absenteism de la 40% la 10% și procentul de elevi corigenți la matematică, limba română, fizică, chimie, limbi străine de la 30% la 15%. Georgiana Livia Antoci a primit premiul pentru Directorului Anului pentru Egalitate de Șanse Ea conduce Școala Gimnazială „Elena Cuza” din Iași. În anul școlar 2021-2022 a inițiat sub deviza „Fiecare copil merită să știe mai mult!” proiecte prin care “cadrele didactice au putut să sprijine mai mult integrarea rapidă și ușoară a tuturor copiilor, în ritmul cu care erau obișnuiți înainte de pandemie. Fiind o școală integratoare și multiculturală formată din peste 650 de elevi, provocările au fost numeroase și diverse, mai ales că populația școlară e formată și din elevi din medii dezavantajate, fie că e vorba de o situație economica precară, fie că prezintă cerințe educaționale speciale sau sunt de etnie rromă,” precizează comunicatul organizatorilor Galei Directorii Anului 2022. Sursa
  6. Deputatul PNL Pavel Popescu a depus în Parlamentul României un proiect de lege care, dacă va fi adoptat, ar putea bloca accesul universităților din țară care colaborează cu Institutele Confucius, finanțate de Partidul Comunist Chinez, la fondurile din bugetul de stat destinate finanțării cercetării științifice universitare, potrivit unui comunicat de presă. Edupedu.ro scria marți că institutele Confucius din Marea Britanie, acuzate că fac jocurile regimului comunist de la Beijing, așteaptă să-și afle soarta. Studiu de caz despre impactul jocurilor politice asupra mediului academic – University World News. – mai multe detalii aici Deputatul Pavel Popescu și-a motivat inițiativa prin acuzațiile de spionaj care planează asupra acestora. În acest moment, cele patru universități din România care au colaborări cu Institutul Confucius sunt Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Universitatea București, Universitatea Transilvania din Brașov și Universitatea „Lucian Blaga“ din Sibiu. Sursa
  7. Fie că un elev câștigă mai multe olimpiade naționale la discipline diferite, fie că ia premiu doar la una, are dreptul la o singură bursă de performanță, de 500 de lei, conform răspunsului Ministerul Educației, primit la solicitarea Edupedu.ro. Asta deși nu există nicăieri în legislație mențiunea că mai multe premii la olimpiade nu pot genera câte o bursă pentru fiecare performanță, după cum a semnalat părintele unui elev la o școală din București. Părintele susține că Ordinul Ministrului Educației nr. 5379/2022 și Hotărârea de Guvern nr. 1138 14/09/2022 nu prevăd situația copiilor care au obținut rezultatele prevăzute la criteriile din Anexa la Ordinul Ministrului Educației la discipline diferite. „Tu, ca Minister, ai copiii aceștia de o asemenea valoare și nu investești în ei, nu-i pregătești și nu apreciezi și vrei să-ți rămână în țară? Copiii aceștia vor pleca pentru că eforturile lor nu sunt recunoscute”, spune părintele copilului, a cărui identitate o păstrăm anonimă. Ministerul Educației a răspuns solicitării EduPedu și a precizat că bursele de performanță nu se pot cumula. Cine poate lua bursa de performanță de 500 de lei pe lună Bursele de performanță se acordă elevilor din învățământul preuniversitar de stat și particular înscriși la cursurile cu frecvență, în funcție de rezultatele la concursurile/competițiile naționale organizate de Ministerul Educației sau la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României potrivit Ordinului Ministrului Educației nr. 5379/2022, Art. 6. Criterii pentru bursa de performanță Bursele de performanță se acordă elevilor care se încadrează în cel puțin unul dintre cazurile următoare, conform Art. 7. – (1) : a) au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor școlare naționale organizate de Ministerul Educației; b) s-au calificat în loturile de pregătire organizate de Ministerul Educației pentru competițiile internaționale; c) au obținut locurile I, II sau III la etapele naționale ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, organizate de Ministerul Educației; d) au obținut locurile I, II sau III la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României. Lista competițiilor școlare naționale, precum și lista competițiilor/concursurilor pentru care se acordă bursele de performanță este aprobată și publicată anual de Ministerul Educației. Ordinul de ministru 3.066 / 27.01.2022 cuprinde listele actualizate cu olimpiadele și concursurile școlare din acest an. Cazul unui elev din București, aflat pe primele trei locuri la Olimpiada Națională de Fizică și Olimpiada Națională de Informatică, calificat în lotul de pregătire organizat de Ministerul Educației pentru competițiile internaționale de matematică Părintele unui elev de la o școală din București ne-a semnalat faptul că actualele criterii ale burselor ridică probleme de inechitate socială, iar în cazul copilului său sunt două probleme. „Legea nu spune explicit că nu se cumulează bursele de performanță. Mie se pare nedrept, pentru că efortul pe care îl depune un copil să ajungă pe locul 1, 2 sau 3 la o Olimpiada Naționala este enorm. Imaginați-vă la 3 materii”, spune părintele elevului. „Cei care au rezultate foarte bune la mai multe discipline trebuie să fie apreciați la adevărata lor, pentru toate rezultatele lor. Poate nu se pot acorda 5 burse pentru 5 premii la matematică, dar dai pe disciplină, pentru că nu poți să ajungi la asemenea nivel la 2 sau 3 materii. E foarte greu și chiar sunt foarte puțini copii”, propune părintele. „Tu, ca Minister, ai copiii aceștia de o asemenea valoare și nu investești în ei, nu-i pregătești și nu apreciezi și vrei să-ți rămână în țară? Copiii aceștia vor pleca pentru că eforturile lor nu sunt recunoscute și apreciate”, spune părintele. A doua problemă ar fi valoarea burselor. Părintele consideră că nu este echitabil față de copil ca același efort să fie recompensat în funcție de fiecare primărie. „Pot să vă spun că pentru locul 3 pe țară la informatică copilul meu a primit 85 de lei. Și sunt copii din țară care au primit 5.000 de lei pentru un rezultat similar. Pentru respectarea principiului egalității de șanse, bursele trebuie sa fie stabilite de minister în cuantum fix și acordate direct elevilor fără implicarea consiliilor locale”, spune părintele. „În prezent, copiii cu performanțe similare sunt recompensați diferit în funcție de decizia consiliului local. Astfel, un copil care a obținut locul I la un concurs recunoscut de Ministerul Educației primește o bursă de 1.100 lei în sectorul 1 și de 500 lei în sectorul 3. Copilul din sectorul 3 este discriminat. El a depus același efort, a obținut același rezultat, dar primește o recompensa mult mai mică”. Mama elevului propune o soluție Ministerului și Primăriilor: „Primăriile care vor și pot să recompenseze suplimentar copiii pot gândi alte metode nonfinanciare dar stimulative și în linie cu misiunea Ministerului Educației: organizarea de tabere de pregătire/ de științe/de cultură generală/ de supraviețuire/ recreative/ culturale, excursii la munte sau la anumite obiective istorice/ culturale/ naturale, oferirea de abonamente gratuite la bazin/ teatru/ operă, premii in cărți, jocuri de logică/ de strategie etc.”. „Este o chestiune de principiu. Poate copilul meu nu va beneficia anul acesta de cumularea bursei de performanță, dar anul viitor, alt copil în aceeași situație va beneficia. Am depus sesizări la Primăria sectorului 3 de care aparține școala, la inspectoratul școlar județean și voi depune sesizare și la CNCD”, încheie părintele copilului. Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației o poziție oficială legată de cumularea burselor de performanță și a cerut numărul elevilor cu bursa de performanță în anul școlar 2022-2023 și câți dintre aceștia ar fi eligibili pentru a cumula burse de performanta pentru materii diferite. Bursele de performanță nu se pot cumula / 9.996 de elevi beneficiază de bursă de performanță în anul școlar curent, potrivit răspunsului Ministerului Educației: Potrivit prevederilor art. 82 alin. (1), (2) şi (3) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011 (LEN), cu modificările şi completările ulterioare: „(1) Elevii de la cursurile cu frecvenţă din învăţământul preuniversitar de stat beneficiază lunar de burse de performanţă, de burse de merit, de burse de studiu şi de burse de ajutor social.” Singura modalitate de cumulare a burselor este prevăzută la art. 19 din Anexa Ordinului ministrului educației 5.379/2022, privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învățământul preuniversitar, cu modificările ulterioare: „(1) Bursa de ajutor social se poate cumula cu bursa de performanță, cu bursa de merit sau cu bursa de studiu. (2) Elevii care au dreptul să primească atât bursă de performanță, cât și bursă de merit sau bursă de studiu trebuie să opteze pentru una din acestea, putând să o aleagă pe cea cu valoare mai mare sau acordată pentru o perioadă de timp mai mare. (3) Elevii cu cerințe educaționale speciale pot obține bursă de studiu/merit/performanță/ajutor social, indiferent dacă beneficiază și de o măsură de protecție socială.” De asemenea, elevii care beneficiază de sprijinul financiar „Bani de liceu” sau „Euro 200” pot obține bursă de performanță/merit/studiu, dacă îndeplinesc criteriile prevăzute în ordinul de ministru. Potrivit datelor comunicate de inspectoratele școlare județene, 9.996 de elevi beneficiază de bursă de performanță în anul școlar curent, conform Ministerului Educației. Sursa
  8. Nickname: Alucard Invoirea cu numarul: 1 Rank: 1 Motivul absentei: Nu voi fi acasa la ora aia Data sedintei / activitatii: 18.11.2022 Alte precizari: Mersi
  9. Photographer Benjamin Barakat has spent the last four years working on his skills as a night sky photographer and now helps others create masterful scenes in beautiful locations. Barakat says he has always been fascinated by the night sky and the idea of capturing it is how he got into photography to begin with. “[In 2018] after spending many nights under the night sky with my wife and looking up and fascinating over it, I finally decided to get a camera and try capturing it,” he says. “I had no idea what I was getting myself into, but here I am attending to my calling! There’s nothing I love more (second to my family) than going out and photographing the night sky and sharing and teaching others to do what I do.” By day, Barakat is a real estate photographer and researcher at the highest observatory in Europe, the Sphinx Observatory in Switzerland, where he researches light pollution. But by night, he points his camera at the sky and teaches others how to create stunning visuals of their own. “I am lucky enough to teach others and lead tours internationally sharing the knowledge and inspiring others to get out more and take in the night sky,” he tells PetaPixel. Barakat’s most recent project took him to Jordan where he captured some breathtaking photos of the landscape set against the Milky Way. “Being half-Lebanese, my goal has been to explore the middle east more and share awareness of the beautiful landscapes to encourage others to visit these places,” he says. “Petra is what first attracted me to Jordan, and it was a wish of mine to capture it under the night sky. Getting in during closing hours to one of the seven wonders of the world isn’t easy, so I had to build a relationship with the local Bedouin people to gain such access.” The effort was worth it, as his photos of the iconic location are breathtaking. “Wadi Rum is another stunning highlight Jordan has to offer, with some of the darkest skies and stunning landscape scenery. I spent just over a year planning with locals to geotag all of the spots in my collection of images before capturing them all.” As mentioned, Barakat leads tours to help teach people how to take these kinds of photos. He plans to lead a group of 11 photographers on a journey through Jordan in 2023, the details of which can be found on his website. For more from Barakat, make sure to check out his website and Instagram. Source
  10. An art collection amassed by Microsoft co-founder Paul Allen have been sold for a record $1.5bn, with a flurry of records for works by Van Gogh, Cezanne, Gauguin, Seurat and Klimt. The auction set a record for the most valuable single-owner art collection ever sold at auction, Christie's said. The previous most expensive collection sold at auction was the Macklowe collection whose two tranches netted $922 million. The five centuries of touchstone works featured some of the most significant creators in history. Pointillist pioneer Georges Seurat’s 'Les Poseuses, Ensemble (Petite version)', an 1888 oil on canvas depicting three nude women, fetched $149.2m, a record for a Seurat piece. Paul Cézanne’s La Montagne Sainte-Victoire, painted in 1888-1890 - Christie’s Images Limited 2022 Klimt's Birch Forest - Courtesy of www.Gustav-Klimt.com Cézanne’s 'La Montagne Sainte-Victoire' sold for $137.8m, another record, and a Gustav Klimt 1903 painting, 'Birch Forest', set the high mark for a Klimt work, selling for $104.6m. The highest price ever for a van Gogh painting was also achieved; with the artist’s 'Verger avec cyprès' sold for $117.2m. "I think this is a sale that sort of exhausts superlatives," said Johanna Flaum, vice-chairman of 20th and 21st Century Art at auctioneers Christie's. "This is the most valuable collection ever sold at auction. It's really a once-in-a-generation type of event." Allen co-founded Microsoft with Bill Gates in 1975, becoming fabulously rich as the company grew into the computing behemoth it is today. By the time he died in 2018 at the age of 65, he had bought some of the most important works created in the last half a millennium. Source
  11. Trei medici din Focșani sunt cercetați penal pentru ucidere din culpă în cazul unei tinere de 17 ani, care a murit la 4 luni după ce a născut, prin cezariană, un băiețel. Tragedia a avut loc în vară, iar medicii asupra cărora planează această suspiciune se duc în fiecare zi la spital, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Unul dintre ei le-a declarat jurnaliștilor Digi24 că se consideră nevinovat. Familia minorei e devastată și susține că timp de două luni fata s-a tot plâns de dureri, dar la control, i-au zis că totul e bine. Bebelușul este sănătos și se află acum în grija tatălui. În luna aprilie, Cătălina năștea, prin cezariană, la Spitalul Sf. Pantelimon din Focşani, un băiat perfect sănătos. Câteva zile mai târziu, tânăra a fost externată și a plecat acasă împreună cu nou-născutul. Avea însă dureri și starea ei, spune familia, se înrăutățea de la o zi la alta. Rodica Miroiu, mama fetei decedate după cezariană: După operație, fata nu se simțea bine. La externare i-a dat o rețetă și i-a spus să nu alăpteze copilul. Deci, ceva ceva știa, ce a făcut... Timp de două luni de zile fata s-a plâns, a fost la control, i-au zis că totul e ok. În luna iulie, Cătălina murea în același spital, după 3 intervenții chirurgicale făcute în nicio săptămână. Cazul ei a ajuns în instanță, iar trei medici sunt puși acum sub acuzare. Ionuţ Drâmbă, prim-procuror Parchetul de pe lângă Judecătoria Focşani: În cauză s-a început urmărirea penală sub aspectul săvârșirii de ucidere din culpă, pentru ca ulterior să fie extinsă și pentru fals intelectual și favorizarea făptuitorului. Cristian Onia, medic cercetal penal: Sunt total nevinovat, dar o să stabilească organele de anchetă. Nu vreau să intru în amănunte. Eu am dat declaratii deja, deci nu am absolut nimic de ascuns! Conducerea Spitalului Județean din Focșani nu a dorit să comenteze situația. Dana Costache, jurnalist Digi24: Tot în același dosar, polițiștii din Vrancea sub coordonarea unui procuror au făcut șapte percheziții domiciliare, la locuințele mai multor persoane, dar și la sediul Spitalului de Urgență. Pentru ucidere din culpă sunt cercetați și 7 medici de la Spitalul Județean din Galați, în cazul unui bărbat decedat anul trecut în noiembrie. Aceștia au fost puși sub control judiciar și au fost suspendați din funcție pentru 60 de zile. Sursa
  12. Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat, joi, că a solicitat ca în testele PISA să fie inclusă, în chestionarul de bază, din anul 2025, și zona de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC), potrivit Agerpres. Ea a făcut această solicitare către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care se ocupă de administrarea testelor, după cum a confirmat Deca pentru EduPedu.ro. “Ultimul raport de literaţie digitală din mai anul acesta spunea că în intervalul de vârstă 6 – 18 ani nivelul înalt funcţional al literaţiei digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialişti în IT&C. Ne dorim să avem date şi mai bune şi atunci pentru PISA 2025, anunţ acum în premieră, că am avut în vedere şi am solicitat ca în chestionarul de bază pentru elevi să acoperim şi zona de TIC, pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor, apropo de competenţe. Asta ne va permite şi să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor”, a afirmat Deca, la evenimentul “România Digitală, România Liberală”, organizat de PNL, conform sursei citate. PISA este abrevierea Programme for International Student Assessment și este un studiu comparativ internaţional iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), la care România aspiră să adere, cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică şi ştiinţe. Ligia Deca citează Raportul Național de Literație Digitală, din primăvara acestui an, în care se menționează clar, textual, lipsa de reprezentativitate a rezultatelor studiului pentru copiii și adolescenții din România. Ministrul a mai spus că în pandemie s-a văzut că învăţământul online a căpătat o altă amploare, menţionând că “după frustrarea iniţială, lumea a activat sentimentul de rezilienţă şi a învăţat rapid”, adăugând, însă, că pentru ca şcoala să fie “un vector de mobilitate digitală şi socială”, trebuie să existe condiţii minimale de conectare la internet, dispozitive şi cadre didactice care să poată forma elevii. “Pentru a putea avea un învăţământ online sau chiar hibrid de calitate, avem nevoie de trei lucruri: acces la internet, dispozitive şi în şcoală şi competenţe digitale într-o masă critică la nivelul corpului profesoral. Pandemia ne-a adus mai aproape de acest deziderat, dar nu l-am atins încă”, a subliniat Deca. “Deci, dacă vom dori ca şcoala să fie un vector de mobilitate digitală şi socială, atunci trebuie ca fiecare şcoală să aibă aceste condiţii minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive şi un grup de cadre didactice care să poată forma elevii şi alte cadre didactice cu competenţe minimale şi eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naţionale care să poată asigura coordonarea unei astfel de reţele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces. Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziţionate în vremea pandemiei, au şi ele nevoie de mentenanţă, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet. Lucrurile în educaţie trebuie să fie gândite strategic”, a mai spus ministrul Educaţiei, notează Agerpres. Sursa
  13. Alucard ToV

    Numele tău: Alucard ToV Numele jucătorului sancţionat: @ uS RAULL Data şi ora sancţiunii: 31.10.2022 18:35 Sancţiune: 2x Avertisment verbal Motivul sancţiunii: Post simplist Link către topicul sancţiunii: Click, Click Alte precizări:
  14. Alucard ToV

    Post simplist, vei primi un Avertisment Verbal.
  15. Alucard ToV

    Post simplist, vei primi un Avertisment Verbal.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.