Jump to content

Prince of Persia: The Forgotten Sands


Rock
 Share

Recommended Posts

Numele jocului: Prince of Persia: The Forgotten Sands

Platforma folosita : PC

Informatii joc: Prinţul e un personaj tare curios. L-am văzut într-o mulţime de ipostaze, de la grămada de pixeli în pijamale ce sărea peste podele găurite ca piperniţele în 1989 şi până la cea mai hip personificare, un fotomodel numai bun pentru reclame nipone la deodorant. Numitorul comun a fost aproape întotdeauna traseul înţesat cu capcane pe care până de curând îl traversai cu scopul romantic declarat de a te tăvăli cu prinţesa.

 

Din păcate, încep să am impresia că odată cu alterarea acestui obiectiv în recentele titluri, s-a cam diminuat şi motivaţia. Iar asta nu fiindcă aş avea vreo slăbiciune deosebită pentru un decolteu prerandat, ci fiindcă mă cuprinde aşa o stare de „platforming de dragul platforming-ului”. De la The Two Thrones încoace am fost puşi să urmărim câte un personaj de carton sau licurici plutitori pentru un bine ambiguu, nu foarte personal şi mă întristează într-o anumită măsură faptul că aventura şi-a pierdut sufletul.

 

E adevărat, din punct de vedere tehnic totul e mai cizelat, mişcările sunt mai naturale, iar controlul mult mai aerisit şi intuitiv. După ce te obişnuieşti cu ritmul animaţiilor, mecanica şi poziţiile din care trebuie să sari sau să alergi pe pereţi, e floare la ureche. E o ţopăială deopotrivă antrenantă şi accesibilă şi, pentru mulţi, s-ar putea să fie suficient.

 

Dar povestea din Forgotten Sands, plasată în perioada dintre Sands of Time şi Warrior Within, e extrem de subţire. Se anunţă ca debutul unei trilogii, ceea ce, având în vedere cât de puţin m-a agăţat povestea pionierului, nu pare să fie altceva decât o vacă de muls pentru Ubi.

 

Se face că prinţul, în ipostaza lui de vlăjgan ceva mai înţelept după evenimentele din Sands of Time, dă peste eterna invazie reciclată a unui regat neputincios, utilizată drept catalizator narativ de vreo patru jocuri încoace. În cazul de faţă, regatul lui Malik, fratele său mai mare. Tema aceasta a iubirii frăţeşti, gelozia şi loialitatea, au fost explorate mult mai bine într-o grămadă de alte poveşti, aici ea existând doar cu numele. În mod ironic, până şi blockbuster-ul lansat recent de Disney are personaje mai vii şi mai bine conturate.

 

Intriga se învârte în jurul unei noi decizii nesăbuite (o, domnii mei, mai puţină originalitate că ameţesc), care de data aceasta nu eliberează o armată de demoni făcuţi din nisip (Sands of Time) sau vreo entitate mitologică malefică ce reprezintă tot răul din lume (Prince of Persia 2008), ci o armată de demoni făcuţi din nisip conduşi de o entitate malefică ce reprezintă tot răul din lume. Şi cam asta e. Personajul mistagog e o zână un djinn cu decolteu, iar mecanica nou-introdusă vine sub forma unor puteri obţinute succesiv pe parcursul aventurii.

 

De fapt, ăsta e punctul forte al lui Forgotten Sands - multitudinea de artificii pe care le dobândeşte platforming-ul datorită abilităţilor Prinţului. Poţi să „îngheţi” apa, să evoci platforme sau ziduri şi să săgetezi prin aer către inamici îndepărtaţi pentru a sări peste prăpastie. Iar când toate aceste jucării ajung să alterneze într-o singură serie de sărituri, veţi înţelege ce spun când apreciez acest Prince of Persia ca fiind cel mai interesant din punct de vedere al platforming-ului.

 

În Forgotten Sands, ca şi în The Two Thrones de altfel, fugi mereu după un demon, motivat oarecum de o legătură familială nu foarte bine descrisă sau explorată. Dacă i s-ar lua interviu Prinţului în timpul jogging-ului de la curtea regală orientală X, ar răspunde mereu întrebării vizavi de traseu prin: „Vedeţi namila aia strălucitoare? Ei bine, vreau să ajung la ea. Pentru asta trebuie să străbat băile regale, închisoarea regală, grădinile regale, cazino-urile regale şi sălile de bingo regale ca să mă bat cu ea într-un context generic ce reproduce mecanici neschimbate în logică sau abordare aproape de la începutul francizei.”

 

Mă aşteptam ca Ubi să înceapă un arc de evoluţie a personajului care să lege discursul filozofic de la sfârşitul lui Sands of Time şi să se încheie cu îmbrăcămintea, freza şi expresia goth din Warrior Within. Din păcate, trimiterile către SoT sunt extrem de subţiri, toate personajele sunt foarte plate şi singurele dialoguri sunt formate dintr-o serie de poante care continuă distanţarea seriei de Persia şi apropierea ei mai degrabă cu un sitcom cu Kevin Sorbo. Şi ăsta nu e singurul capitol la care Forgotten Sands se dovedeşte mai sec decât renumele.

 

Imagini:

 

Prezentare:

 

61613319235523020598.jpg

 

Imagini joc :

 

85915836792157210194.jpg

 

32926175998068167274.jpg

 

87439684255547106478.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu le termin acuma pe toate, in ordine. (Chiar daca Forgotten Sands s`a anuntat fiind un midquel intre Sands of Time - Primul, care leaga povestea acestuia de al doilea - Warrior Within. Au fost multe lucruri care nu faceau legatura, ne va lamuri jocul.)

 

# 1. Sands of Time. (Pe locul al doilea pentru mine.)

# 2. Warrior Within. (Pe al treilea loc pentru mine.)

# 3. The Two Thrones (Pe primul loc, din toate punctele de vedere - SE leaga multe in asta, Gameplay`ul e mai bun, deoarece te transformi si in printul negru, povestea totul.)

# 4. Prince of Persia (Unul care nu are nicio legatura cu celelalte, care se va clasa in fundul topului pentru mine, din cate am vazut. Dar il voi termina.)

# 5. The Forgotten Sands (Asta are legatura cu Seria Sands of Time, adica primele trei, si va fi un midquel, cum v-am spus.)

 

Sa urmariti si filmul, e destul de bun.

 

Ca de obicei, review`ul tau e de toata prastia, iar nu te`ai uitat peste ce ai scris, din titlu spune Forgotten Sands, poza din Sands of Time, screenshot`urile din Prince of Persia (Cel care nu are legatura cu trilogia). Se vede ca faci review`uri pentru +1.

Edited by splashh
Link to comment
Share on other sites

L-am terminat la Medium de la inceputul jocului.Dramatic sfarsitul,deoarele Malik a murit dupa ce l-am omorat pe Ratash...

 

Asta e,astept si celalalt PoP.Asta m-a impresionat foarte mult :X

Link to comment
Share on other sites

L-am terminat si pe acesta parerea mea este ca e un joc foarte bine realizat atat grafica cat si gameplay, l-am terminat pe medium, nu prea imi plac "puzzle-urile" ca sunt putin complicate prima data, imi place foarte mult cum vin cate 10-20 monstrii de aia pe tine si poti sa scapi fara nici o zgarietura :). Anyway le-am terminat pe toate si toata Seria Prince of Persia e absolut fenomenala. Recomand acest joc tuturor e foarte frumos dar putin cam scurt.
Link to comment
Share on other sites

L-am temrinat pe PS3 la 3 zile dupa data aparitiei. Imi plac gameplayul, grafia, puterile printului, lupta cu ~50 scheleti deodata. Mi se pare cel mai bun joc al seriei PoP.

 

BTW, PoP este action/adventure, nu este shooter.

Edited by roberto28
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.