Jump to content

Ministrul Educației, Ligia Deca, a cerut OCDE să testeze și competențele de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) la PISA 2025


Alucard ToV
 Share

Recommended Posts

dreamstime_s_36932729.thumb.webp.1156e524fb06bd69d1986b0e1070d121.webp

 

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat, joi, că a solicitat ca în testele PISA să fie inclusă, în chestionarul de bază, din anul 2025, și zona de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC), potrivit Agerpres. Ea a făcut această solicitare către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care se ocupă de administrarea testelor, după cum a confirmat Deca pentru EduPedu.ro.

 

“Ultimul raport de literaţie digitală din mai anul acesta spunea că în intervalul de vârstă 6 – 18 ani nivelul înalt funcţional al literaţiei digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialişti în IT&C. Ne dorim să avem date şi mai bune şi atunci pentru PISA 2025, anunţ acum în premieră, că am avut în vedere şi am solicitat ca în chestionarul de bază pentru elevi să acoperim şi zona de TIC, pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor, apropo de competenţe. Asta ne va permite şi să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor”, a afirmat Deca, la evenimentul “România Digitală, România Liberală”, organizat de PNL, conform sursei citate.

 

PISA este abrevierea Programme for International Student Assessment și este un studiu


comparativ internaţional iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), la care România aspiră să adere, cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică şi ştiinţe.

 

  • Ligia Deca citează Raportul Național de Literație Digitală, din primăvara acestui an, în care se menționează clar, textual, lipsa de reprezentativitate a rezultatelor studiului pentru copiii și adolescenții din România.

 

Ministrul a mai spus că în pandemie s-a văzut că învăţământul online a căpătat o altă amploare, menţionând că “după frustrarea iniţială, lumea a activat sentimentul de rezilienţă şi a învăţat rapid”, adăugând, însă, că pentru ca şcoala să fie “un vector de mobilitate digitală şi socială”, trebuie să existe condiţii minimale de conectare la internet, dispozitive şi cadre didactice care să poată forma elevii.

 

“Pentru a putea avea un învăţământ online sau chiar hibrid de calitate, avem nevoie de trei lucruri: acces la internet, dispozitive şi în şcoală şi competenţe digitale într-o masă critică la nivelul corpului profesoral. Pandemia ne-a adus mai aproape de acest deziderat, dar nu l-am atins încă”, a subliniat Deca.

 

“Deci, dacă vom dori ca şcoala să fie un vector de mobilitate digitală şi socială, atunci trebuie ca fiecare şcoală să aibă aceste condiţii minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive şi un grup de cadre didactice care să poată forma elevii şi alte cadre didactice cu competenţe minimale şi eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naţionale care să poată asigura coordonarea unei astfel de reţele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces. Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziţionate în vremea pandemiei, au şi ele nevoie de mentenanţă, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet. Lucrurile în educaţie trebuie să fie gândite strategic”, a mai spus ministrul Educaţiei, notează Agerpres.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.