Jump to content

Dainese și istoria protecțiilor pentru mountain biking: o evoluție în simbioză!


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

perakis-mountain-bike-2.thumb.jpg.567af764aa7984918bc41024b95b9a4a.jpg

 

 

Implicarea Dainese în mountain biking datează de la începutul anilor ’90, atunci când un tânăr sportiv, vizita standul companiei italiene la Intermot Koln.

 

Este vorba despre Phillipe Peraki, care avea la el o platoșă de protecție pentru motociclism off-road, cumpărată de la Dainese, dar modificată cu ajutorul mamei sale. Cei doi o modificaseră cu ajutorul unor plăcuțe de carbon în liniștea propriei case, pentru ca odrasla să se simtă mai sigură, practicând o disciplină ce tocmai începea să fie băgată în seamă pe scena sportivă mondială: downhill.

 

 

ezgif-4-54f022429f.thumb.jpg.b68addfcd675d2603c9cd087311fc2bb.jpg

 

Chimia între Peraki și Dainese a fost instantă, cele două părți începând o colaborare fructuoasă. Au fost analizate nevoile practicanților acestei discipline care implică viteze și riscuri mari, iar departamentele de inginerie și de design ale Dainese au venit cu soluții concrete.

 

 

ezgif-4-712f64610d.thumb.jpg.b5dc4f0b24408b6c0998714f97532be2.jpg

 

Peste puțin timp apărea unul dintre  primele echipamente de protecție complete, poate chiar primul, destinat ciclismului montan. Este vorba despre Overboost, o piesă de echipament care era absolut revolțuionară, combinând protecții din material compozit pentru coate, umeri, genunchi, coapse,  și piept, atașate unui costum de lycra. Desigur, nu lipsea o protecție pentru spate, care după ce fusese lansată de Dainese în 1979 devenise subiectul unei continue îmbunătățiri.

 

Desigur, acest costum „întreg” pare ciudat judecând după standardele de astăzi, de altfel chiar și în epocă, apărând astfel la concursuri, Peraki își câștigase porecla de „Astronautul”. Ciudat sau nu, Phillipe Peraki a devenit primul om din lume care a depășit viteza de 100 km/h pe mountain bike, câștigând această cursă în 1991.
 

Merită spus că această cursă în care riderii coborau o pârtie de ski care începea la peste 3.000 de metri altitudine, în Mammoth Mountain, California, era oarecum considerată, neoficial, un Campionat Mondial de Downhill.

 

 

perakis-mountain-bike-5.thumb.jpg.c8fea815adfbeb4ed2df50e4efdbd55e.jpg

 

Tot Peraki este și primul mountainbiker care a atins 200 km/h și a făcut asta tot purtând un costum Dainese. Din ce în ce mai mulți practicanți ai noii discipline sportive au înțeles nececesitatea de a purta protecții. Dar și faptul că atunci când te simți în siguranță poți să îți împingi mai mult limitele.

Apoi, în 1995, un anume Nicolas Vouilloz câștiga la doar 19 ani, primul său titlul mondial la Downhill. În total, Vouilloz a câștigat șapte titluri mondiale la categoria Elite și trei la juniori, fiind primul sportiv de un asemenea calibru care a purtat echipamente Dainese, atrâgând și mai mult atenția asupra acestei mărci.

 

 

ezgif-3-b908b6d630.thumb.jpg.515c8ddaf1946fe311bf2a9ea8ef1c06.jpg

 

Astfel, la sfârșitul anilor ’90, o sumedenie de raceri de top au început să poarte Dainese, de la Fabien Barel la Cedric Garcia sau de la Shaun Palmer la Anne Caroline Chausson. Disciplina evolua rapid, făcând ca biciclete și echipamente de top în urmă cu doar câțiva ani să fie considerate depășite. Astfel, și echipamentele oferite de Dainese au trecut printr-un proces continuu de îmbunătățire, au devenit din ce în ce mai ușoare și mai confortabile, încorporând noi soluții oferite de studiile științifice.

În anumite cazuri, protecții rigide au devenit moi la fel cum plăcuțe de metal de pe costumele de MotoGP au fost folosit pentru genunchiere. Astfel, s-a dovedit încă o dată că o soluție rudimentară precum cea a lui Peraki s-a transformat într-un produs de top, armura de protecție, fără de care practicarea disciplinei downhill ar fi astăzi de neconceput pentru mulți. De altfel la fel s-a întâmplat și cu sliderele, care, în anii ’70 erau pur și simplu vechi vizoare de căști „reciclate” și atașate pe costumul de piele al piloților de circuit.

 

 

ezgif-3-b908b6d630.thumb.jpg.5ae34fee6b6a8ab9ea67ff68fbf38b30.jpg

 

Importatorul oficial Dainese în România este Dual Motors. Pentru că acest material a avut în prim plan spectaculoasa disciplină downhill, trebuie spus că Dual Motors este și dealer oficial Specialized.

 

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.