-
Posts
6433 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
19
Other groups











Kristi72 last won the day on August 31
Kristi72 had the most liked content!
About Kristi72

- Birthday 04/05/2003
Contact Methods
-
Website URL
http://www.rpg2.b-zone.ro/players/general/Kristi72
-
Skype
Kristi72
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Rm.Valcea
Previous Fields
-
Real name
Cristi
Recent Profile Visitors
10899 profile views
Kristi72's Achievements
-
Noua săptămână vine cu un vibe de aventură și autonomie totală! Serios, dacă ești genul care uită să-și încarce smartwatch-ul sau îl stresează grija să nu-l ude, am găsit ceva ce o să-ți placă mult: Kospet Tank 3 Ultra 2 – un smartwatch cu adevărat rugged, cu o autonomie de până la 60 de zile în standby și o construcție certificată militar MIL-STD-810H. Și da, acum e și la reducere: de la 162,68 euro la doar 123,64 euro (aprox. 615 lei) – o ofertă serioasă, cu -24% discount! Ce mi-a plăcut imediat la acest model este designul: masiv, metalic, cu un ecran AMOLED de 1.43 inch și sticlă Corning Gorilla – clar gândit pentru cei care fac sport, merg pe munte sau pur și simplu vor un ceas care nu crapă la prima lovitură. Este complet waterproof (IP69K și 5ATM), deci îl poți purta și la înot, și pe ploaie, fără stres. Funcțiile sunt peste așteptări pentru prețul ăsta: apeluri Bluetooth, asistent vocal AI, peste 170 de moduri sport, monitorizare SpO₂, puls 24/7, GPS integrat și chiar detecție de cădere. Comentariile utilizatorilor confirmă ce promite produsul. Unul spune: „Este un smartwatch robust, cu o construcție impecabilă, GPS precis și o autonomie care bate tot ce am avut până acum.” Altul, care este ceasornicar, completează: „Calitate excelentă, vine cu accesorii utile, iar instrucțiunile sunt clare și în limba germană.” Și bonus – în cutie găsești protecție de ecran și două brățări (una metalică și una din plastic), plus un instrument pentru reglaj. Exact atenția la detalii care face diferența! Pentru cine caută o alternativă solidă la ceasurile ultra-scumpe de brand, dar care oferă aceleași funcții (ba chiar mai multe în unele cazuri), Kospet Tank 3 Ultra 2 e un adevărat best-buy. Singura mențiune: pentru autonomie maximă trebuie să dezactivezi afișajul always-on, dar chiar și cu el activ treci lejer de o săptămână sursa
-
vivo X300 Pro a debutat în sfârşit, după o perioadă de zvonuri, teasere şi scăpări şi după un interes neaşteptat de mare inclusiv printre cititorii Mobilissimo.ro. Văd că e multă supărare că telefoanele vivo nu se vând la noi în ţară, după ce seria X200 a ieşit favorabil în comparaţii cu flagship-urile din ultimul an. Acum hai să vedem ce poate noul vivo X300 Pro, cu al său teleobiectiv ataşabil. Terminalul măsoară 7.99 mm în grosime, are certificare IP68 şi IP69 şi e disponibil pe negru, maron, albastru şi alb. Designul e pe bază de sticlă şi metal, şi spatele e tratat contra amprentelor. Rama e din aluminiu, spatele din sticlă. Cântăreşte 226 de grame. Hardware Iată dotările telefonului: Ecran: 6.78 inch LTPO OLED, 120 Hz, 2800 x 1260 pixeli, HDR10+, Dolby Vision Procesor: MediaTek Dimensity 9500 plus cip V3+ RAM: 12/ 16 GB Stocare: 256 GB, 512 GB, 1 TB UFS 4.1 Baterie 6510 mAh, încărcare la 90W pe fir şi 40W wireless Camera selfie: 50 MP Camera principală: 50 MP OIS, 200 MP periscop telephoto, cu zoom optic 3.7X, 50 MP ultrawide Conectivitate: Bluetooth 6.0, USB-C 3.2 Gen 1, Wi-Fi 7 Altele: difuzoare stereo Camera vivo X300 Pro vine cu o cameră tripla în spate, cu optică Zeiss. Are senzor principal Sony Lytia 828, cu mărime de 1/1.28 inch şi cu diafragmă cu deschidere F/1.57, dar şi stabilizare optică pe bază de gimbal. Telefonul se bucură şi de o cameră ultrawide cu senzor de 50 MP Samsung JN1, dar şi de o cameră nouă, de 200 MP, cu mărime de 1/1.4 inch şi senzor Samsung HPB. E pentru telephoto, adică zoom, iar cel optic ajunge la 3.7X Avem şi telemetru laser, senzor de spectru de culoare, optică Zeiss, protecţia Zeiss T Star, blitz LED. Există şi captura 10 bit LOG, 8K la 30 FPS, 4K la 120 FPS, Dolby Vision HDR, dar şi 3D LUT Import. Dar marea noutat este obiectivul telephoto ataşabil, care merge şi la vivo X300. E un obiectiv 2.35X, care se ataşează în spatele terminalului. Va fi parte dintr-un Photo Kit cu mai multe accesorii, inclusiv husa, camera grip cu baterie. Aparent poţi ataşa obiectivul şi la alte telefoane. În faţă se află o cameră selfie de 50 de MP, cu senzor Samsung JN1. sursa
-
Se pare că zvonurile au fost reale, iar kitul cu accesorii foto pentru OPPO Find X9 Pro chiar există. Inclusiv un teleobiectiv de invidiat, dar şi altele pe care le aflaţi mai jos. Atenţie, mai văzusem doar un leak până acum, dar aceea ce vedem aici este o serie de imagini oficiale, dezvăluite chiar de către OPPO. Produsul se numeşte Hasselblad Professional Imaging Kit şi implică un ataşament modular de cameră, gândit special pentru Find X9 Pro. Include un obiectiv tele Hasselblad, mâner cu ataşament magnetic, o husă de protecţie cu ataşament magnetic şi o cureluşă. Va debuta pe 16 octombrie, alături de seria Find X9. Am aflat şi alte detalii interesante despre telefon şi anume că va include o cameră periscop telephoto de 200 de megapixeli, cu tehnologie Hasselblad şi suport pentru captura 4K 120 FPS Dolby Vision. Vă daţi seama că alături de obiectivul acela tele va face furori la captura cu zoom. Ataşamentul magnetic cu mâner aduce şi buton shutter tactil şi un grip ergonomic. Cat despre telefoane, Find X9va avea ecran OLED de 6.59 inch, cu rezoluţie 1.5K, procesor MediaTek Dimensity 9500 şi baterie de 7025 mAh, cu încărcare la 80W pe fir şi 50W wireless. Are camera de 50 MP principală Lytia 808, 50 MP ultrawide şi periscop Lytia 600, plus senzor multispectral de 2 MP. Find X9 Pro are ecran LTPO OLED de 6.78 inch, baterie de 7500 mAh, o cameră periscop de 200 MP cu senzor HP5, camera de 50 MP principală şi de 50 MP ultrawide, dar şi un senzor de 2 MP multispectral. sursa
-
Nubia Z80 Ultra, viitorul flagship al celor de la ZTE, a fost surprins în imagini oficiale recent. A ajuns pe web chiar și un unboxing al acestui model ce pare că promite specificații de top și o baterie generoasă într-o talie subțire și atractivă. Designul va fi un punct forte al acestui model, ZTE urmând să ofere în continuare o variantă specială ce amintește de picturile renumitului Vincent van Gogh. Mai jos avem detalii! Cel mai interesant detaliu dezvăluit de leak-uri recente și confirmat de imagini este faptul că Nubia Z80 Ultra va integra o baterie de 7200 mAh. Terminalul păstrează totuși un profil subțire și va cântări doar 225 de grame, semn că vorbim despre o unitate cu tehnologie Siliciu-Carbon. În plus, ecranul rămâne în continuare arătos, fără decupaj pentru camera selfie, aceasta fiind integrată sub panou. Terminalul pare că va primi un panou AMOLED plat cu refresh rate de 144Hz, mai exact, cu rezoluție 1.5K. Nu e încă clar dacă primim refresh rate adaptiv, dar ar fi o adiție apreciată. Camera frontală are 16 MP în acest caz, iar Nubia Z80 Ultra ar trebui să primească noul procesor Snapdragon 8 Elite Gen 5. Va aduce până la 16 GB RAM, stocare rapidă UFS 4.0, dar și un setup foto promițător în spate. Discutăm despre un senzor principal de 50 MP, unul ultrawide de 50 MP, respectiv o cameră telephoto de 64 MP ce oferă zoom optic. Pe lângă o baterie de 7200 mAh, terminalul va primi și încărcare rapidă la 90W pe fir + alimentare wireless. Lansarea are loc pe 22 octombrie în China, la doar câteva zile după debutul modelului de gaming Red Magic 11 Pro (care primește chiar o baterie de 8000 mAh). Rămâne de văzut dacă ZTE Nubia Z80 Ultra ajunge la nivel global. sursa
-
Skoda a dezvăluit recent versiunea Fabia 130, cea mai rapidă variantă din întreaga istorie a modelului Fabia, însă opinia generală este că ridică ștacheta, dar încă nu reușește să concureze cu adevărat cu rivali precum Mini Cooper S, scrie Carscoops. Noua versiune nu este o Fabia RS, iar Skoda pare conștientă de limitele modelului. Totuși, această ediție specială „130” marchează un pas important pentru cei care își doresc o Fabia cu o personalitate mai sportivă, fără a ieși complet din zona de utilizare cotidiană. Este o mașină care încearcă să îmbine utilitatea practică cu un plus de atitudine, dar fără ambiții exagerate de hot hatch veritabil. Ce e nou la Fabia 130 Modelul 130 porneşte de la varianta existentei Fabia Monte Carlo, dar primeşte un motor de 1,5 litri TSI EVO2 revizuit, care generează 176 CP (cu aproximativ 27 CP mai mult decât versiunea standard). Cuplul rămâne neschimbat la 250 Nm. Pentru a îmbunătăţi dinamica, Fabia 130 are suspensie coborâtă cu 15 mm, direcție recalibrată şi cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DSG) optimizată. Ca performanţă, accelerează de la 0 la 100 km/h în aproximativ 7,4 secunde, ceea ce înseamnă un câștig de aproximativ 0,6 secunde faţă de versiunea precedentă. Viteza maximă ajunge la circa 229 km/h. Există şi câteva elemente vizuale care îi subliniază prestanţa: jante de 18‑inch, etriere vopsiți în roşu, plafon și oglinzi în culoare neagră lucioasă, plus spoliere şi elemente de caroserie accentuate la exterior. Unde rămâne în urmă Chiar dacă este o evoluție semnificativă pentru Fabia, există câteva limite care o împiedică să rivalizeze pe deplin cu maşini de tip Mini Cooper S. Varianta Cooper S oferă mai mulți cai putere, viteză maximă superioară și acceleraţie mai rapidă de 0‑100 km/h (Mini Cooper S are aproximativ 201‑204 CP în configuraţie recentă) precum și un comportament sportiv mai viguros, ceea ce îl face preferabil pentru cei care caută performanţă autentică. Mai mult, în ciuda îmbunătățirilor la direcţie şi suspensie, faptul că nu există opţiune de cutie manuală poate fi un dezavantaj pentru pasionați. De asemenea, diferențele de preț devin importante: Fabia 130 costă semnificativ mai mult decât versiunile standard, astfel că raportul preţ/performanță nu e neapărat unul extraordinar. sursa
-
Autorităţile federale americane au lansat o nouă investigaţie privind tehnologia Full Self‑Driving (FSD) de la Tesla, după semnalări conform cărora vehiculele echipate cu acest sistem încalcă regulile de circulaţie, cum ar fi trecerea pe culoarea roşie a semafoarelor sau virarea neregulamentară în sensuri interzise, relatează The Drive. În contextul acestei investigaţii, este vizat un demers similar realizat anterior de agenţii de reglementare americane care au pus sub lupă sistemele de asistenţă la condus de la mai mulţi constructori. Investigatori încearcă să stabilească dacă Tesla a permis funcţionarea sistemului FSD într‑o manieră care pune în pericol siguranţa traficului. Motivele investigaţiei şi acuzaţiile aduse Surse citate de presa auto notează că sistemul Full Self‑Driving ar fi fost folosit de unele vehicule Tesla pentru viraje în sensuri interzise, dar şi pentru a traversa intersecţii când semaforul indica culoarea roșie. Aceste comportamente sunt contrare legislaţiei rutiere și ridică întrebări legate de supravegherea sistemelor autonome de condus. De asemenea, investigaţia analizează dacă Tesla și‑a promovat sistemul FSD într‑o manieră care sugerează funcţionare autonomă completă, în ciuda existenței limitărilor tehnice și legale ale sistemului. Interesul autorităților este de a afla dacă aceste promisiuni pot induce în eroare consumatorii și dacă pot conduce la utilizări necorespunzătoare pe drumurile publice. Implicaţii pentru Tesla și utilizatori Această investigaţie ar putea avea consecințe semnificative pentru Tesla, în special dacă autoritățile concluzionează că sistemul a operat în mod ilegal sau periculos. Într‑o astfel de situație, producătorul ar putea fi obligat să retragă funcționalități, să aplice actualizări software sau să își modifice strategia comercială și de marketing pentru sistemele de conducere asistată. Pentru utilizatori, rezultatele investigației pot duce la reevaluarea modului în care folosesc funcțiile FSD sau la restricții mai clare privind activarea acestora pe drumurile publice. De asemenea, ar putea crește solicitările reglementatorilor pentru teste independente, audituri și standarde mai stricte în domeniul automobilelor cu funcții autonome. sursa
-
Chery Tiggo 8 Super Hybrid marchează una dintre cele mai consistente încercări ale unui brand chinezesc de a pătrunde în segmentul european al SUV-urilor de familie. Cu șapte locuri, motorizare hibridă și un nivel de echipare comparabil cu rivali consacrați, Tiggo 8 încearcă să convingă prin raportul dintre dotări și preț, fără a se sprijini pe notorietate. Motorizarea este una plug-in hybrid, formată dintr-un propulsor pe benzină de 1,5 litri și un sistem electric alimentat de o baterie Litiu-Ion Fosfat (18,3 kWh). Puterea totală ajunge la 279 CP, iar autonomia în mod electric este declarată la până la 90 de kilometri, potrivit ciclului NEDC. Consumul mediu de 0,7 l/100 km și emisiile de 16 g CO₂/km indică o eficiență teoretică ridicată, dar valorile reale vor depinde de stilul de conducere și de condițiile de exploatare. Designul urmează rețeta actuală a SUV-urilor de clasă medie: proporții echilibrate (4,72 metri lungime), linii curate și o parte frontală dominată de semnătura luminoasă full LED. Interiorul este surprinzător de bine finisat, cu materiale moi la atingere, ecrane de mari dimensiuni și o organizare modernă a comenzilor. Sistemul multimedia cu display central de 15,6 inch, integrare wireless Android Auto și Apple CarPlay, și instrumentarul digital de 10,25 inch oferă o experiență comparabilă cu cea a SUV-urilor din zona mainstream europeană. Chery Tiggo 8 Super Hybrid – 279 CP și consum declarat de 0,7 l/100 km Pe lista echipamentelor se regăsesc funcții rare în această categorie de preț: scaune cu ventilație și masaj, încărcare wireless rapidă de 50W, sistem audio SONY™, climatizare automată bi-zonă și acoperiș panoramic. Siguranța este susținută de un pachet complet de asistență (AEB, ACC, LDW, BSD, TJA) și o cameră panoramică 540°, semn că producătorul țintește un nivel apropiat de cel al competitorilor europeni. Prețul, cuprins între 39.490 și 43.290 de euro, plasează Tiggo 8 sub principalele sale repere din segment: Skoda Kodiaq și Hyundai Santa Fe. În schimbul unei sume mai mici, Chery oferă o listă generoasă de dotări standard și o tehnologie hibridă avansată, dar rămâne de văzut cum va performa în timp pe piața europeană și ce percepție va construi în fața clienților care încă privesc cu rezervă mărcile chinezești. sursa
-
Nissan se pregătește să prezinte versiunea restilizată a SUV-ului electric Ariya în cadrul Japan Mobility Show 2025, eveniment care va debuta pe 29 octombrie la Tokyo. Modelul reprezintă una dintre cele mai importante lansări ale mărcii japoneze din acest an, într-un context în care concurența pe segmentul SUV-urilor electrice este tot mai intensă. Rival pentru Tesla Model Y și Volkswagen ID.4 De la lansarea sa în 2020, Ariya s-a poziționat ca un competitor direct pentru modele precum Tesla Model Y, Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6. Restilizarea anunțată urmărește să îmbunătățească atât confortul la rulare, cât și experiența digitală, zone în care rivalii europeni și coreeni au ridicat standardul în ultimii ani. Interior modernizat și sistem Vehicle-to-Load Potrivit informațiilor comunicate de Nissan, noul Ariya va fi echipat cu un sistem multimedia complet actualizat, cu servicii Google integrate – o premieră pentru marca japoneză. SUV-ul va primi și o versiune îmbunătățită a suspensiei, menită să ofere o ținută de drum mai rafinată, precum și funcția Vehicle-to-Load, care permite alimentarea echipamentelor externe direct de la bateria mașinii, o opțiune practică pentru camping sau activități în aer liber. Alte noutăți la standul Nissan din Tokyo Alături de Ariya facelift, Nissan va expune și noua generație a monovolumului Elgrand, un model destinat pieței interne, precum și un prototip autonom creat pentru servicii de ride-sharing, semn că brandul își accelerează tranziția către mobilitatea conectată și inteligentă. O actualizare necesară pentru Ariya Deși Nissan nu a publicat încă detaliile tehnice, faceliftul promite să aducă SUV-ul electric mai aproape de cerințele actuale ale pieței, în special în zona conectivității și a eficienței energetice. Modelul va rămâne o alternativă interesantă pentru clienții care caută un SUV electric de dimensiuni medii, cu design futurist și tehnologie avansată. sursa
-
Bătălia dintre cameraphone-urile lui 2026 trecere în etapa Ultra-urilor, de această dată printr-o scăpare legată de OPPO Find X9 Ultra. El va concura cu Xiaomi 17 Ultra şi cu Samsung Galaxy S26 Ultra la anul, dar până atunci hai să vedem ce ne arată scăpările cu privire la noul OPPO. Ştim deja că OPPO va anunţa telefoanele OPPO Find X9 şi Find X9 Pro cu procesor MediaTek Dimensity 9500 pe 16 octombrie. Ei bine, Find X9 Ultra va sosi cu procesor Qualcomm Snapdragon 8 Elite Gen 5 în trimestrul 2 al anului 2026. Zvonacul Digital Chat Station a aflat între timp că acest terminal va sosi cu un senzor foto principal Sony IMX90E de 200 de megapixeli, alături de două camere periscop. Una are mărime de 1/1.12 inch, stabilizare optică, senzor Sony LYT828 şi rezoluţie de 50 MP. A doua cameră periscop are mărime de senzor de 1/1.28 inch, stabilizare optică, modul intern de focalizare, zoom optic 3X, deci probabil prima are un 5X optic minim. Şi aici rezoluţia e tot de 50 de megapixeli. Apoi vine şi o cameră ultrawide de 50 MP şi una de 50 MP selfie. Cele din spate sunt completate de un senzor de spectru de culoare. Încă nu toate detaliile sunt finale şi acestea sunt doar cele asociate unui prototip. Sony LYT 828 va sosi ca senzor principal pe OPPO Find X9 Pro şi pe vivo X300 Pro. Ca ecran vom avea un panou plat OLED de 6.8 inch, cu rezoluţie 2K şi refresh rate de 120 Hz. OPPO Find X9 Ultra Ecran: 6.8 inch OLED plat, rezoluție 2K Tehnologie ecran: Rată de reîmprospătare 120Hz Chipset: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 5 Elite Camera frontală: 50 MP Setup cameră spate: Cameră principală Sony IMX90E de 200 MP (1/1.12", OIS), cameră periscop Sony LYT828 de 50 MP (1/1.12", OIS), cameră periscop de 50 MP (1/1.28", OIS, zoom optic 3X), cameră ultra-wide de 50 MP, senzor multi-spectral sursa
-
Xiaomi a dezvăluit deja telefoanele Xiaomi 17, Xiaomi 17 Pro şi Xiaomi 17 Pro Max, dar seria nu se opreşte aici. Va exista şi un Xiaomi 17 Ultra, care va apărea mai târziu, inclusiv în Europa. Azi aflăm ce ne rezervă el la capitolul camere. Xiaomi 17 Ultra a fost dezvăluit online printr-o scăpare semnată Digital Chat Station. Conform sursei, Xiaomi 17 Ultra aduce o cameră quad, cu un senzor periscop de 200 de megapixeli. Avem şi 3 camere de 50 MP pe lângă cea tele periscop: principala, ultrawide și telephoto secundar. Camera principală va avea dynamic range foarte ridicat, iar cea telephoto va aduce o tehnologie optică complet nouă. Sursa spune că vom primi îmbunătăţiri MARI faţă de Xiaomi 15 Ultra, mai ales pe camera periscop şi principală. Aflăm şi că Xiaomi 17 Ultra va avea două versiuni, iar modelul mai high end va aduce „funcţii revoluţionare”. Probabil asociate vreunui kit foto ataşabil, cu extra baterie, butoane, eventual inele pentru cameră şi poate şi ceva obiectiv ataşabil. Acelaşi zvonac a spus în trecut că Xiaomi 17 Ultra aduce un sistem de zoom optic continuu, care combină un senzor de 200 de megapixeli cu un sistem periscop cu multiple elemente. Are un senzor CMOS partajat între lungimi focale diferite, pentru tranziţii mai line între niveluri de zoom. Se discută în zvonuri despre un senzor principal OmniVision OV50X de 50 MP, un Samsung JN50 pentru ultrawide, un JN5 de 50 MP pentru telephoto şi un Samsung HPE de 200 MP pentru periscop. sursa
-
Xiaomi pare că face câteva modificări în ceea ce privește roadmap-ul său de lansare pentru 2026. După ce am aflat că e în pregătire deja seria Xiaomi 17T, aflăm astăzi că pliabilul cu clapetă MIX Flip 3, dar și Xiaomi CIVI 6, nu vor debuta anul viitor. Informația vine dintr-un leak postat de un tipster cunoscut de pe Weibo, care susține că un brand important chinez ar fi pus pe pauză dezvoltarea unei noi generații de telefoane pliabile și mid-range, din cauza vânzărilor slabe. Mai jos avem detalii. Deși tipsterul nu a menționat explicit numele modelelor, discuțiile din comentarii indică destul de clar că este vorba despre Xiaomi. Atât Xiaomi MIX Flip 2, cât și Civi 5 Pro nu au reușit să impresioneze pe piața din China, aparent. Ciudat e că Xiaomi MIX Flip 3 a apărut deja în baza de date IMEI, ceea ce înseamnă că dezvoltarea sa era într-o fază destul de avansată. Zvonurile din online aduceau în discuție debutul acestui model până la finalul acestui an în China. CIVI 6, pe de altă parte, urma să continue seria de telefoane axate pe design și selfie. În Europa a ajuns în trecut Xiaomi 13 Lite, un model rebranduit de Xiaomi CIVI 2, în esență. Chiar dacă mișcarea nu ne afectează direct, e posibil să nu mai vedem astfel de terminale rebranduite în viitor. Și în cazul gamei de pliabile tip „carte” din portofoliu lucrurile sunt incerte. Xiaomi a sărit peste Mix Fold 5 anul acesta, iar zvonurile sugerează că un nou model ar putea apărea în 2026 sub un alt nume și anume „Xiaomi 17 Fold”. Momentan, Xiaomi pare să regândească strategia în zonele în care nu a prins tracțiune. Rămâne de văzut dacă este o pauză temporară sau o retragere definitivă din aceste segmente. sursa
-
Pe hârtie Xiaomi 17 Pro Max are numai bunătăţi: baterie mare, de 7500 mAh, ecran secundar în spate, procesor puternic Snapdragon 8 Elite Gen 5. În realitate, un test recent de baterie i-a pus pe gânduri pe potenţialii cumpărători. Printre ei nu se numără şi români, deoarece produsul nu va ajunge oficial în Europa, implicit nici România. Şi acum testul! Canalul YouTube TechDroider a luat 6 dintre cele mai relevante telefoane ale momentului şi le-a pus la un test de baterie, unul intens şi rulat simultan. E vorba despre Xiaomi 17 Pro Max, iPhone 17 Pro Max, Samsung Galaxy S25 Ultra, Google Pixel 10 Pro XL, OnePlus 13 şi Xiaomi 15 Pro. La final bătălia s-a dat dat între iPhone 17 Pro Max şi Xiaomi 17 Pro Max. Samsung Galaxy S25 Ultra a fost primul care a cedat în test, cu 11 ore şi 20 de minute. Iată şi cum arată capacităţile bateriilor acestor terminale: Xiaomi 17 Pro Max – 7,500 mAh iPhone 17 Pro Max – 4,823 mAh Galaxy S25 Ultra – 5,000 mAh Xiaomi 15 Pro – 6,100 mAh Pixel 10 Pro XL – 5,200 mAh OnePlus 13 – 6,000 mAh Testele au inclus gaming, playback YouTube, web browsing, utilizare Instagram şi captura video 4K, deci sarcini intense. Ce e şocant e că în ciuda diferenţei de capacitate a bateriei între iPhone şi Xiaomi 17 Pro Max, au fost doar 5 minute diferenţa între ele la final. O mică victorie pentru Apple aş spune. Un test similar comparând iPhone Air cu S25 Edge arătat că şi acolo Apple a stat surprinzător de bine, deci Apple se descurcă excelent la optimizare. sursa
-
Filtrul de particule, numit și DPF (Diesel Particulate Filter) protejează motorul și mediul. Dar, în anumite situații, acesta se poate înfunda. Iar dacă nu este făcută o regenerare completă, poate afecta inclusiv motorul. Un mecanic român a dezvăluit cum poți face singur regenerarea filtrului de particule pentru a evita înlocuirea DPF. Mulți șoferi nu știu ce este filtrul de particule și cu atât mai puțin la ce este folositor. Dar, mai grav, nu știu că acesta se poate înfunda atunci când mașina nu e condusă corect sau când sunt condiții de trafic mai puțin propice. Iar când se întâmplă acest lucru, află de la service că DPF trebuie înlocuit. Ceea ce presupune un cost care poate depăși 10.000 de lei. Dar, un mecanic român a dezvăluit, într-un clip postat pe YouTube, secretul pe care mulți specialiști nu-l spun. Poți face singur regenerarea filtrului de particule pentru a evita înlocuirea acestuia. Ce este filtrul DPF și de ce este atât de important Filtrul de particule diesel (DPF) este una dintre cele mai importante componente ale motoarelor moderne. Acesta reține particulele fine de funingine rezultate din arderea motorinei, împiedicându-le să fie eliberate în aer. Dar, dacă mașina nu e condusă corect sau condițiile de trafic sunt nefavorabile, DPF-ul se poate înfunda. Asta va duce la scăderea performanței și, în unele cazuri, chiar la defectarea motorului. De asemenea, circulația cu DPF înfundat duce la imposibilitatea de a trece de verificarea tehnică periodică (ITP). Iar dacă ești oprit în trafic de reprezentanții Autorității Rutiere (ARR) și se verifică emisiile de noxe, riști reținerea talonului auto. Cum se face regenerarea filtrului de particule Procesul de curățare a filtrului de particule poartă numele de regenerare. Aceasta are trei forme principale, în funcție de modul în care se desfășoară: Regenerarea pasivă are loc automat în timpul rulării la drum lung, când temperatura gazelor de evacuare este suficient de ridicată; Regenerarea activă este declanșată de calculatorul mașinii, chiar și la viteze mici, crescând temporar turația și temperatura în eșapament; Regenerarea forțată se realizează doar în service, cu echipamente speciale. Este o soluție de urgență și implică riscuri dacă se repetă des. Regenerarea pasivă și cea activă se produc la intervale cuprinse între 300 și 1.000 km, în funcție de modul de condus. Pentru mașinile folosite predominant în oraș, procesul trebuie realizat mai des. Secretul dezvăluit de un mecanic român: Cum poți face singur regenerarea filtrului de particule Ceea ce mulți nu spun șoferilor e că pot face singuri regenerarea filtrului. „La un drum lung, în anumite condiții de mers, se ajunge la temperatura necesară de regenerare, între 500 și 700 de grade Celsius și filtrul de particule se regenerează pasiv”, a explicat mecanicul. Dacă faci un drum de cel puțin 100 de kilometri, la două-trei săptămâni, poți face singur regenerarea filtrului de particule. Iar dacă în bord se aprinde martorul „check engine”, nu îl ignora. Acesta avertizează că ceva nu funcționează corect în sistemul de filtrare a gazelor arse. Deci, cu cât vei merge mai mult, cu atât problema va persista și se va agrava. Și, la fel de important, dacă e necesară o regenerare forțată, apelează doar la serviciile unui service specializat. Altfel, riști distrugerea DPF sau chiar mașinii, pentru că dacă sistemul e forțat peste o anumită limita, acesta poate lua foc. Recomandări pentru întreținerea corectă a filtrului DPF Pentru a evita înfundarea prematură a filtrului de particule, mecanicii recomandă următoarele măsuri: Efectuează periodic deplasări lungi (minim 20-30 de minute la turații peste 2.000 rpm); Verifică injectoarele și turbina, deoarece defectele acestora pot genera depuneri excesive; Nu ignora martorul „check engine” sau erorile DPF apărute în bord; Evită soluțiile ilegale de tip „DPF off” sau „anulare software”, care duc la respingerea ITP-ului și amenzi usturătoare. O curățare profesională costă în 2025 până la 1.000 lei, în timp ce un filtru nou poate depăși 10.000 de lei. Importanța filtrului DPF pentru mediu și sănătate DPF-ul captează particulele ultrafine de carbon care, în absența filtrării, ar ajunge direct în aer. Acestea sunt printre cele mai periculoase pentru sistemul respirator, mai ales în orașele aglomerate. Prin regenerare și întreținere corectă, șoferii contribuie la reducerea poluării și la respectarea normelor europene privind emisiile. De aceea, întreținerea corectă a DPF-ului rămâne esențială pentru a evita costurile majore și interdicțiile de circulație. sursa
-
Echipa Dacia Sandriders planifică să revină pe traseul pe care s-a afirmat inițial, participând din nou în competițiile de rally‑raid pe teren asemănător celui de la debutul său. Aceasta marchează un pas important în consolidarea prezenței sale în Campionatul Mondial FIA de Rally Raid (W2RC). Decizia survine după un început de sezon cu rezultate notabile: victoria obținută de Sandriders în Raliul Marocului 2024 și succesul în Abu Dhabi Desert Challenge 2025. Echipa caută astfel să valorifice experiența acumulată și să își testeze pregătirea într-un cadru cunoscut. Motivația și obiectivele echipei Revenirea pe traseul de debut oferă echipei prilejul de a compara performanțele actuale cu cele de la start: modul în care vehiculul Sandrider, conceput pentru competiții rally raid, răspunde pe același tip de teren, cu solicitări similare. Echipa urmărește să identifice punctele slabe în condiții de concurs și să facă ajustările tehnice necesare. Pe lângă verificarea echipamentelor, pilotajului și strategiei, revenirea pe traseul de debut urmărește și consolidarea moralului în rândul membrilor echipei și susținătorilor. Este, de asemenea, o ocazie de PR pentru marca Dacia, demonstrând angajamentul pentru motorsport și perseverență după rezultate inițiale bune. Provocările anticipate Traseele de debut sunt cunoscute pentru varietatea lor de terenuri: nisip, pietriș, zone stâncoase, elemente care solicită sistemele de suspensie, tracțiunea și rezistența generală a vehiculului. Echipa trebuie să se asigure că mașina ofere performanță stabilă, nu doar viteză, dar și fiabilitate pe durata întregii curse. O altă provocare este adaptarea la diferențele climatice și logistice față de testele și competițiile recente: traseele inițiale au cerințe specifice în termeni de temperatură, de reglaje tehnice, de consum de resurse și de susținere în teren. Implicații pe termen lung Dacă revenirea pe traseul de debut se va dovedi reușită, Sandriders ar putea să își consolideze poziția în clasamente și să câștige încredere și experiență pentru etapele viitoare, inclusiv Dakar. Performanțele bune în contexte similare cu cele de debut pot influența strategia tehnică și de pregătire pentru cursele mai dure din sezonul W2RC. Totodată, proiectul marchează un moment simbolic: Dacia nu numai că participă, dar caută să își amintească și să reconstruiască începuturile, folosindu-le ca reper de evoluție. Pentru fani, este o reîntoarcere la rădăcini care poate inspira susținere și apreciere. sursa
-
Producția modelului V90 a fost întreruptă recent, după mai mulți ani de prezență pe piață, scrie CarBuzz. Acest break a fost cunoscut pentru spațiul mare oferit pasagerilor și pentru capacitatea bună de transport a bagajelor. A fost apreciat de cei care au nevoie de o mașină practică, dar și confortabilă, pentru drumuri mai lungi sau pentru familii. Modelul a făcut parte din segmentul mașinilor break de lux, concurând cu alte modele importante. În Europa, V90 a avut ca rivali direcți mai multe modele break din aceeași clasă. Printre acestea se numără Audi A6 Avant, BMW Seria 5 Touring și Mercedes-Benz Clasa E Estate. Toate aceste modele oferă un echilibru între spațiu, confort și tehnologie, adresându-se unor clienți care caută un autoturism cu multe funcții, dar și un design plăcut. Contextul pieței pentru break-urile de lux Break-urile de această dimensiune sunt preferate de mulți cumpărători pentru că oferă mai mult spațiu decât un sedan și sunt mai ușor de manevrat decât un SUV mare. Tot mai mulți clienți, însă, aleg SUV-urile, ceea ce a influențat și decizia producătorului de a opri fabricarea acestui model. Piața auto se schimbă rapid, iar cererea pentru mașinile cu emisii reduse crește. Modelul V90 a fost disponibil cu mai multe motorizări, atât pe benzină, cât și diesel. Unele versiuni au inclus tehnologii hibride care ajută la reducerea consumului de combustibil. Designul mașinii a fost gândit pentru a oferi confort pasagerilor și un nivel ridicat de siguranță. De-a lungul anilor, modelul a beneficiat de actualizări care au adus sisteme moderne de asistență pentru șofer și echipamente multimedia. VIitorul și trecerea la vehicule electrificate Volvo a anunțat că va pune mai mult accent pe dezvoltarea unor vehicule electrice și hibride. Aceasta reflectă o tendință generală în industria auto, unde interesul pentru mașinile cu emisii scăzute este în creștere. Astfel, producătorul intenționează să-și adapteze oferta la cerințele pieței și să investească în tehnologii noi, mai prietenoase cu mediul. În concluzie, oprirea producției modelului V90 marchează o schimbare importantă pentru companie și pentru segmentul break-urilor de lux. Acest model a fost o alegere pentru mulți șoferi care aveau nevoie de un spațiu generos și de o mașină comodă, iar acum producătorul se concentrează pe alte tipuri de vehicule care răspund cerințelor actuale. sursa