Jump to content

Happy Halloween B-Zone. Detalii aici

Dăm drumul ediției 9 de Miss and Mister B-Zone. Detalii aici

Recrutăm designeri audio și video. Aplicați aici

A K U

Moderator: Juridic
  • Content Count

    681
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

113 Extraordinary

About A K U

  • Rank
    Mr. Know it all
  • Birthday 09/25/2005

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • RPG1 Nickname
    .Aku
  • RPG2 Nickname
    Sir.AkU

Recent Profile Visitors

2107 profile views
  1. - Nume: .aku - Rang: 4 - Data săvârşirii emisiunii/concursului: 24.10.2020 - Tipul emisiunii/concursului: am / n am - Numele celor care au participat la emisiune/concurs: Ailime, arixo, baditz20 - Dovada (screenshot) pentru tipul concursului/emisiunii [/l]: https://imgur.com/a/2OOV9is - Dovada (screenshot) cu [/livemembers]: https://imgur.com/a/2OOV9is - Alte precizări: baftă!
  2. Super cool! Felicitari pentru noul update.
  3. - Nume: .aku - Rang: 4 - Numarul interviului: 498 - Tipul interviului: Normal. - Poza cu [/livemembers]: https://imgur.com/a/WLulYK4 - Poze din timpul interviului (3-5):https://imgur.com/a/WLulYK4 - Alte precizări: toate dovezile sunt intr-un link
  4. - Nume: .aku - Rang: 4 - Data săvârşirii emisiunii/concursului: 23.10.2020 - Tipul emisiunii/concursului: Județe, reședințele si prescurtările lor - Numele celor care au participat la emisiune/concurs: LiL.Guta, TiberiuK, _Denis_45, Blazkowicz - Dovada (screenshot) pentru tipul concursului/emisiunii [/l]: https://imgur.com/a/BsIS8zL - Dovada (screenshot) cu [/livemembers]: https://imgur.com/a/BsIS8zL - Alte precizări: felicitări câstigătorului! Toate dovezile sunt atașate într-un link.
  5. A K U

    - Nume: .AkU - Rank: Network Anchor - Membrul sancţionat: [low]MiSSANDRA. - Sancţionat în data: Vineri, 23 octombrie, anul 2020 - Motiv: Greșeală minoră anunț RolePlay - Sancţionat cu: Avertisment Verbal - Dovada (în funcţie de caz): Click (dovada 1) Click (dovada 2) - Alte precizări: Mai multă atenție pe viitor! Fiecare greșeală se sancționează, fie ea cât de minoră. Mult succes în efectuarea raportului de activitate!
  6. Anunțul tău a fost procesat, iar acesta este parțial corect. În loc de scorul 12 la 3 pentru El Loco Cartel, ai scris 13 la 2. Sancțiunea este un Avertisment Verbal. Mai multă atenție pe viitor te rog! https://www.rpg.b-zone.ro/wars/viewall
  7. Anunțul tău a fost procesat și este corect realizat.
  8. A K U

    Salutări! Trecând peste faptul că sunt mulți jucători curioși ce doresc să afle motivul demisiei, voi adăuga și eu o vorbă. Sincer, Mikkel, îmi pare foarte rău că s-a ajuns la lucrul ăsta. Ai fost un reporter devotat și foarte serios. Ce-i drept, jucătorii nu sunt atenți la chat în timp ce reporterii acordă interviuri, iar referitor la clienți, da, pot spune că sunt unii care-s paraleli (am pățit-o). Sper să păstrăm legătura. Sincer, ai fost un model pentru mine, începând de la interviuri, anunțuri role-play ș.a.m.d. Nu vreau să scriu un mult, așadar (ma refer la faptul ca nu-mi place sa fac pomelnice si alte minunatii, nu am nimic de reprosat conducerii), baftă!
  9. Discriminarea pe baza culorii, a cetăţeniei sau a genului ar putea fi inclusă în legislația antidiscriminare de la noi, după ce un proiect legislativ depus la Senat urmăreşte completarea acestui cadru legislativ cu noi termeni, dar şi cu o serie de amenzi privind circumstanţele agravante şi multiple în acţiunile de discriminare. Astfel, în OG nr. 137/2000 privind prevenirea si combaterea tuturor formelor de discriminare se doreşte introducerea termenilor referitori la cetăţenie, culoare, dizabilitate (în locul termenului de handicap, n.red.), gen şi statutul de refugiat ori azilant în definirea tipurilor de discriminări. Potrivit legislaţiei actuale, “prin discriminare se înțelege orice deosebire, excludere, restricție sau preferință, pe bază de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, sex, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, apartenență la o categorie defavorizată, precum și orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoașterii, folosinței sau exercitării, în condiții de egalitate, a drepturilor omului și a libertăților fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social și cultural sau în orice alte domenii ale vieții publice”. Mai mult, proiectul de lege va introduce şi termenul de “discriminare prin asociere” a persoanelor care sunt asociate sau prezumate a fi asociate categoriilor de persoane incluse în legislaţia antidiscriminare, iar acest tip de discriminare se sancţionează contravenţional. În plus, termenii referitori la cetăţenie, culoare, gen şi statul de refugiat ori azilant se introduc şi în situaţiile de hărţuire, de refuz la angajare sau de plată diferenţiată a salariului, interzicerea participării la o activitate economică sau alegerii unei profesii, precum şi modificări apărute în rapoartele de muncă între salariat şi angajator. De asemenea, noile prevederi se aplică şi în cazul alungării dintr-un imobil sau cartier, interzicerea aflării în locuri publice sau acţiuni care vizează crearea unei atmosfere de intimidare sau degradante pentru una sau mai multe persoane care ar putea fi discriminate. Proiectul va introduce şi termenul juridic de “discriminare multiplă” care are la bază două sau mai multe criterii prevăzute în legislaţia antidiscriminare, precum şi a termenului de segregare în aceleaşi condiţii, aceste acţiuni fiind considerate circumstanţe agravante. Amenzile pentru circumstanţele agravante vor fi cuprinse între 10.000 lei şi 60.000 lei, dacă discriminarea vizează o persoană fizică, sau între 20.000 lei şi 200.000 lei dacă discriminarea vizează un grup de persoane sau o comunitate. În cazul în care o persoană fizică sau juridică a săvârşit, în acelaşi timp, mai multe contravenţii, suma amenzii date va fi la valoarea dublă a sancţiunii anterioare. Sursa: joi, 22 octombrie, anul 2020 Ora|: 12:52 Sursa: avocatnet.ro
  10. - Nume: .aku - Rang: 3 - Data săvârşirii emisiunii/concursului: 21.10.2020 - Tipul emisiunii/concursului: mâncare, ingrediente si provienenta unor tipuri de mâncare - Numele celor care au participat la emisiune/concurs: _DeNiS_46, Switti, .GmbH si AdiNoMoney - Dovada (screenshot) pentru tipul concursului/emisiunii [/l]: https://imgur.com/a/VAUK51d - Dovada (screenshot) cu [/livemembers]: https://imgur.com/a/ZMMX7Dn - Alte precizări: switti a fost exclus din concurs la sfârsit, deoarece a dat dovadă de nesimțire
  11. Dotarea cu suporturi pentru biciclete va deveni obligatorie în cazul clădirilor publice/de utilitate publică și nu numai, dacă o propunere legislativă adoptată marți la Camera Deputaților va deveni lege. Autoritățile care nu vor lua măsuri vor risca amenzi de câteva mii de lei. Proiectul de lege privind adoptarea unor măsuri necesare facilitării parcării bicicletelor în spaţii publice, trecut marți de Parlament, va obliga autoritățile și instituțiile publice să aloce bani proprii pentru dotarea cu suporturi pentru biciclete a clădirilor publice/de utilitate publică, școlilor și grădinițelor de stat, piețelor agroalimentare, târgurilor, autogărilor și stațiilor de cale ferată pentru traficul de călători. Nici clădirile istorice nu vor scăpa de obligație. Cel puțin zece biciclete vor trebui să poată fi parcate concomitent la fiecare dintre acestea, stabilește propunerea. De asemenea, sistemele metalice vor trebui să permită și montarea sistemelor antifurt pe perioada cât bicicletele sunt staționate. Dacă propunerea va deveni lege, în cel mult două luni de la intrarea în vigoare a prevederilor ei, Guvernul trebuie să emită norme metodologice de aplicare, iar în alte șase luni, sistemele vor trebui montate. Există și o sancțiune pentru autoritățile/instituțiile care nu vor lua măsuri: amenzi între 2.000 și 4.000 de lei. Contravențiile vor fi constatate și sancționate de către personalul autorizat al agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială. Sursa: avocatnet.ro Data: miercuri, 21 octombrie, anul 2020 Ora: 13:12
  12. Parlamentul a adoptat, marți, un proiect de lege prin care a ridicat plafonul până la care taxa pe valoarea adăugată (TVA) de 5% se va aplica vânzării de locuințe la 140.000 euro. Dincolo de faptul că această schimbare va viza toate tranzacțiile încheiate după data intrării în vigoare a modificării (incertă, la acest moment), ea se va aplica și tranzacțiilor demarate înainte de intrarea în vigoare a noii legi, însă cu privire la care livrarea are loc abia ulterior, precizează specialiștii Deloitte România. Creșterea plafonului până la care se aplică TVA de 5% la vânzarea de locuințe, după cum am arătat și aici, va avea loc cu un cuantum foarte mare - de la 450.000 lei la 140.000 euro (la cursul valutar al BNR, de marți, ar fi vorba de aproximativ 683.000 lei). Astfel, prezintă relevanță foarte mare tranzacțiile cu privire la care se va aplica noul plafon, pentru că putem vorbi și de vânzări cu 200.000 lei mai mari decât în prezent, care vor intra în sfera de aplicare a TVA redus (bineînțeles, odată ce va intra în vigoare legea, după ce proiectul va fi promulgat de președintele țării și va apărea în Monitorul Oficial). „Dacă această modificare va fi adoptată prin lege, se va aplica tranzacțiilor care vor fi încheiate după intrarea în vigoare a noului act normativ, dar și în cazul celor demarate anterior, pentru care locuința se livrează către client după intrarea în vigoare a noului plafon. Astfel, clienții care au încheiat o promisiune de vânzare-cumpărare pentru achiziția unei locuințe cu cotă standard de TVA, dar care vor recepționa locuința după modificarea legislației, vor beneficia, în urma regularizării cotei de TVA de către vânzător, de o reducere de 14% a prețului total (diferența dintre cota standard de TVA - 19% și cea redusă - 5% - n. red.)”, au precizat Iulia Bică, Manager Taxe Indirecte, cât și Cezara Dumitrescu, Consultant Senior Taxe Indirecte, Deloitte România. Sursa - avocatnet.ro Data: miercuri, 21 octombrie, anul 2020 Ora: 13:04
  13. Românii care doresc să se testeze pentru coronavirus în sistemul privat de sănătate ar putea să îşi recupereze sumele date pe teste de la Ministerul Sănătăţii, potrivit unui proiect legislativ depus vineri la Senat. Prin acest proiect se doreşte înfiinţarea unui program naţional de testare pentru determinarea infectărilor cu noul coronavirus. Potrivit proiectului, testările efectuate contra cost în sistemul privat de sănătate vor fi decontate de Ministerul Sănătăţii, prin direcţiile de sănătate publică, pe baza unei cereri însoţite de dovadă plăţii şi a buletinului de analiză, în maximum 30 de zile de la depunere. Sumele necesare pentru acoperirea acestor costuri ar trebui să vină din fondul de rezervă al Guvernului, se mai menţionează în proiect. Iniţiatorii proiectului îşi motivează propunerea legislativă spunând că preţul testelor pentru coronavirus este ridicat în sistemul privat, iar românii cu venituri scăzute nu ar putea să şi-l permită, dar şi pentru că este necesară creşterea numărului de teste pentru a “oferi o imagine mult mai corectă şi mai clară asupra statusului epidemiologic şi a măsurilor care se impun”. De asemenea, proiectul menţionează faptul că românii se vor putea testa gratuit şi reţeaua de sănătate publică. În prezent, testarea la cerere în spitalele de stat se poate face doar contra cost. Proiectul legislativ nu conţine informaţii care s-ar putea dovedi importante în adoptarea sa, cum ar fi numărul de testări pe care un cetăţean le poate face, limita de preţ pentru teste sau suma totală ce ar trebui alocată pentru acest program. Data: luni, 19 octombrie, anul 2020 Ora: 20:51 Sursa: avocatnet.ro
  14. Ordonanță de urgență (OUG) ce schimbă cadrul legal al protecției animalelor a intrat în vigoare vineri, însă aceasta nu mai include posibilitatea pentru polițiști de a intra în casele oamenilor, fără voia lor, atunci când animalele s-ar afla în pericol (pericolul vizând situații extreme precum rănirea sau schingiuirea animalelor sau organizarea de lupte între ele), cum se dorea, inițial, în propunerea ce a stat la baza OUG. În concret, OUG nr. 175/2020 a apărut în Monitorul Oficial nr. 954, din 16 octombrie, și se aplică de la aceeași dată. Acest OUG aduce anumite modificări Legii nr. 205/2004 pentru protecția animalelor, prin includerea posibilității polițiștilor de a emite ordine de plasare a animalelor în adăpost, atunci când acestea se află în pericol. La fel de important, însă, e și ce nu a ajuns în forma finală a OUG nr. 175/2020 - o posibilitate pentru polițiști de a intra în casele oamenilor, pentru a aplica măsuri specifice pentru protecția animalelor aflate în pericol. Inițial, se dorea permiterea accesului polițiștilor în domiciliul sau reședința oricărei persoane fizice (sau în sediul unei persoane juridice, după caz), chiar și fără acordul acestora, pentru a aplica măsuri specifice pentru protecția animalelor aflate în pericol. Singura condiție pentru aplicarea acestei măsuri (care ar fi fost, în realitate, o ingerință în dreptul la respectul proprietății, prevăzut inclusiv în cadrul Protocolului numărul 1, din Convenția Europeană a Drepturilor Omului) era existența unor informații care să se afle la dispoziția polițiștilor și care să indice că în spațiul în cauză s-ar fi aflat un animal în situație de pericol. Proiectul, înainte de a fi adoptat, chiar prevedea că polițiștii ar fi putut „folosi forța și mijloacele din dotare, în mod adecvat și proporțional, pentru a pătrunde în spațiile” respective. În același timp, puterea polițistului de a intra cu forța în domiciliu, în situația de mai sus, ar fi putut ridica și anumite probleme din punct de vedere constituțional. Mai exact, articolul 27(1) din Legea fundamentală garantează inviolabilitatea domiciliului, în timp ce al doilea paragraf stabilește o serie de derogări de la acest drept, pentru următoarele situații: executarea unui mandat de arestare sau a unei hotărâri judecătorești; înlăturarea unei primejdii privind viața, integritatea fizică sau bunurile unei persoane; apărarea securității naționale sau a ordinii publice; prevenirea răspândirii unei epidemii. În acest context, ar fi apărut întrebarea - pe care din exceptările de mai sus (care, fiind vorba de excepții de la un drept fundamental, sunt de strictă interpretare) s-ar fi încadrat posibilitatea polițistului de a pătrunde în domiciliu, fără permisiunea titularului dreptului? Oricare criteriu ar fi fost greu de folosit ca justificare. De exemplu, dacă ar fi fost vorba de apărarea ordinii publice, unii s-ar fi putut întreba dacă protecția animalelor e o chestiune de ordine publică sau nu. Ordinul de plasare a animalului la adăpost O modificare importantă adusă de OUG nr. 175/2020 se referă la ordinul de plasare a animalului la adăpost. În concret, măsura este nouă și se referă la posibilitatea pentru polițist de a emite, atunci când un animal se află în pericol, un ordin de plasare a acelui animal la adăpost, pentru 45 de zile. Conform OUG nr. 175/2020, un animal se află în pericol atunci când: a fost rănit sau schingiuit; a fost implicat în lupte între animale sau cu animale; asupra unui animal domestic sau animal sălbatic captiv a fost practicat tirul; un animal a fost folosit pentru dresajul altor animale sau pentru a controla agresivitatea altor animale; un animal domestic a fost expus forțat la temperaturi foarte ridicate ori foarte scăzute; o vacă, oaie, capră sau un cal se afla, fără supraveghere, pe căile de circulație publică. Important! Acele ordine de plasare a animalului la adăpost nu pot fi emise decât dacă situația de pericol e generată de deținătorul animalului. Dacă nu e cazul, deținătorul va trebui doar să declare în scris că va lua măsuri de protecție a animalului. Spuneam, mai sus, că OUG nr. 175/2020 nu mai conține dispoziții ce le-ar permite polițiștilor să intre în case, fără acordul proprietarilor. Ce se întâmplă, atunci, în situația în care se urmărește aplicarea ordinului de plasare a animalului la adăpost, însă animalul se află în casa unei persoane ce nu le permite persoanelor însărcinate cu aplicare legii intrarea în domiciliu? Legea nr. 205/2004 stabilește că, în asemenea situații, deținătorul animalului trebuie să facă dovada faptului că respectă obligațiile de grijă pe care le are față de animalul său - lucru care, clar, nu se întâmplă, în ipoteze precum cea în discuție. Astfel, dacă refuză să se conformeze obligației de a face dovada respectării obligațiilor sale, deținătorul animalului va fi sancționat pentru acel refuz, cu amendă între 1.000 și 3.000 lei. Dacă nu refuză, însă nu poate face dovadă că respectă obligațiile respective, acest lucru, coroborat cu informațiile ce au dus la emiterea ordinului de plasare a animalului la adăpost, poate atrage amenzi - tot între 1.000 și 3.000 lei - pentru nerespectarea obligațiilor de îngrijire și protecție a animalelor. În același timp, trebuie reamintit și faptul că Legea nr. 205/2004 prevede anumite fapte ce pot fi infracțiuni (în cazul acestora fiind posibilă, în anumite situații, pătrunderea polițistului în locuința cuiva, chiar și fără permisiune): uciderea animalelor, cu intenție, fără drept; practicarea tirului pe animale domestice sau pe animale sălbatice captive; organizarea de lupte între animale sau cu animale; folosirea de animale vii pentru dresajul animalelor sau pentru a le controla agresivitatea; rănirea sau schingiuirea animalelor; intervențiile chirurgicale destinate modificării aspectului unui animal sau altor scopuri necurative, cum ar fi codomia, cuparea urechilor, secționarea corzilor vocale, ablația ghearelor, coltilotul ciocului și dinților; folosirea animalelor aparținând subîncrengăturii vertebrate, indiferent de gradul de îmblânzire, născute în captivitate sau capturate din natură, în spectacole de circ, circuri ambulante, caravane și trupe de artiști ambulanți, precum și în orice alte tipuri de spectacole similare. După cum se poate vedea, în afară de expunerea animalelor la temperaturi extreme sau lăsarea anumitor tipuri de animale pe drumuri publice, fără supraveghere, toate situațiile pentru care se poate emite ordin de plasare a animalului la adăpost reprezintă și infracțiuni. Atunci când sunt comise infracțiuni prin violență, un polițist poate intra, chiar și fără acordul proprietarului, în casa acestuia, pentru a-l prinde pe cel care a comis infracțiunea - însă condiția e să fie vorba de o infracțiune flagrantă, deci nu e vorba și de infracțiunile deja comise, unde actele de executare nu se mai petrec. Cu alte cuvinte, polițistul tot poate intra în casele oamenilor, fără acord, însă doar dacă animalul se află în pericol din cauza actelor desfășurate în timp real, în casa cuiva. Sursa: avocatnet.ro Data: luni, 19 octombrie, anul 2020 Ora: 20:47
  15. Recent introdusă în Codul muncii, procedura concilierii a ridicat mai multe nemulțumiri în rândul celor care reprezintă interesele angajaților. Pe de o parte, pentru că e adus în discuție un specialist nereglementat de lege, dar, mai ales, pentru că dă impresia existenței unui impediment în accesul la justiție. Într-un răspuns pentru avocatnet.ro pe tema mecanismului concilierii, așa cum a fost adus recent în Codul muncii de Legea nr. 213/2020, Dumitru Costin, președintele Blocului Național Sindical (BNS), a criticat modul în care acesta a fost adoptat (critici susținute, de altfel, și cu ocazia dezbaterilor de la comisia de specialitate de la deputați). O primă critică vizează inexistența la nivel legislativ a profesiei de expert în legislația muncii: "Cât privește aspectele reglementate de Legea nr. 213/2020 considerăm că acest act normativ a fost făcut cu dedicație pentru crearea unei piețe pentru așa-zișii consultanți specializați în legislația muncii. Proiectul a fost adoptat cu toate că în avizul dat de Consiliul Legislativ se atrăgea atenția că «expertul în legislația muncii» nu reprezintă o profesie reglementată în România". Ce rol are acest expert în privința concilierii? Potrivit Codului, "prin conciliere, în sensul prezentei legi, se înțelege modalitatea de soluționare amiabilă a conflictelor individuale de muncă, cu ajutorul unui consultant extern specializat în legislația muncii, în condiții de neutralitate, imparțialitate, confidențialitate și având liberul consimțământ al părților", iar consultantul extern "poate fi un avocat, un expert în legislația muncii sau, după caz, un mediator specializat în legislația muncii, care, prin rolul său activ, va stărui ca părțile să acționeze responsabil pentru stingerea conflictului, cu respectarea drepturilor salariaților recunoscute de lege sau stabilite prin contractele de muncă. Onorariul consultantului extern va fi suportat de către părți conform înțelegerii acestora". Practic, expertul în legislația muncii este una dintre opțiunile pe care părțile le au la dispoziție pentru conciliere, putând însă la fel de bine să fie un avocat sau un mediator. Liderul sindical vorbește însă de existența unui impediment în accesul la justiție, adică, mai simplu spus, din cauza acestei concilieri recent intrate în Codul muncii, salariații nu mai pot ajunge așa repede la un judecător. Dumitru Costin aseamănă mecanismul concilierii cu o prevedere care a existat o vreme în legea mediatorilor cu privire la obligația de a trece pe la unul înainte de a merge în instanță. Sursa: avocatnet.ro Data: luni, 19 octombrie, anul 2020 Ora: 20:36
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.