Jump to content

Alucard ToV

Moderator: Lifestyle
  • Posts

    2527
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Other groups

Alucard ToV last won the day on July 11 2022

Alucard ToV had the most liked content!

About Alucard ToV

Contact Methods

  • Discord
    Alucard#9242

Recent Profile Visitors

4117 profile views

Alucard ToV's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • 400 Topics Rare
  • 60 Consecutive Logs Rare
  • 30 Consecutive Logs Rare
  • 14 Consecutive Logs
  • First Topic

Recent Badges

598

Reputation

  1. Emma Corrin a fost una dintre actrițele care au interpretat-o pe prințesa Diana în serialul de succes "The Crown". Aceasta nu a urmat calea tradițională în a obține rolul din sezonul 4, căci nu a dat audiții pentru a-l primi. În urmă cu trei ani, Emma Corrin a vorbit despre modul în care a fost repartizată în rolul prințesei Diana, în "The Crown". Aceasta a dezvăluit că inițierea ei în familia regală "a fost un proces mental". Emma Corrin a jucat rolul prințesei Diana în cel de-al patrulea sezon din "The Crown" Emma Corrin, în "The Crown", în rolul prințesei Diana. / Foto: Profimedia Fiind într-o perioadă în care accepta orice rol pe care-l putea obține, în timp ce încerca să meargă și la castinguri, Corrin a fost angajată de producătorii "The Crown" pentru a citi o bucățică de scenariu. Aceștia erau în plin proces pentru a alege actrița care avea să o interpreteze pe Camilla. Emma nu era acolo pentru a fi "judecată" pentru propria reprezentație, ci era acolo pentru a facilita dialogul dintre actrițele care concurau pentru a fi Camilla și pentru ca echipa să-și facă o idee despre cum cele care aspirau la rolul Camillei interacționează cu ceilalți pe ecran. "Lucram, eram între joburi, încercând să câștig bani în Londra. De asemenea, alergam maniacal printre audiții la orice se putea. Nina Gold și Rob Sterne, cei care se ocupau de casting, m-au rugat să îi ajut la niște teste pe care le făceau între actrițe care o jucau pe Camilla, care erau la audiții", a povestit Emma Corrin. Cum s-a pregătit Emma Corrin pentru rolul prințesei Diana "Peter (Morgan, scenaristul "The Crown"-n.r.) a scris câteva scene preliminare între Camilla și Diana, așa că aveau nevoie de cineva care să citească partea Dianei. Și am zis OK. Dar nu era o audiție, am fost plătită să fiu acolo și nu aveam să apar pe cameră. Agentul meu mi-a zis că era o situație perfectă, pentru că era ca o audiție fără pic de presiune. M-am pregătit ca și cum era o audiție. Așa că am făcut-o. Am lucrat la voce alături de mama mea, care este logoped. Am învățat replicile și m-am distrat pentru că nu făceam nimic la acel moment", a mai explicat Corrin, într-o discuție cu actorul Rege-Jean Page pentru Variety, în 2021. Într-un interviu anterior, Corrin și-a amintit de momentul în care a simțit că totul s-a schimbat și că cei de la audiții au plăcut-o mai mult decât ea se aștepta. "Ceva s-a schimbat în cameră. Cred că m-au plăcut pentru a fi Diana. Cinci-șae luni au trecut și am început să auzim zvonuri. Încercau să dea de mine pentru a se asigura că nu sunt ocupată cu alte proiecte. Începusem un alt job și, la cina de început de proiect, toată lumea era un pic beată, iar regizorul a spus dintr-odată: 'Felicitări pentru The Crown', iar eu eram ceva de genul: 'Ce?!'".Într-un final, Emma a fost chemată la o audiție adevărată, a urmat un test cu partenerul ei din serial, Josh O'Connor, care l-a jucat pe prințul Charles, și totul a fost pecetluit. Emma Corrin a primit rolul prințesei Diana, în sezonul patru din "The Crown", reușind să primească nu numai laude din partea criticilor, dar și mai multe premii, printre care un Glob de Aur pentru cea mai bună actriță într-un serial dramă. Sursa
  2. Au apărut primele imagini cu Al Pacino în rolul regelui Lear, la mai bine de o lună de la debutul filmărilor pentru „Lear Rex”. Actorul a fost surprins de fotografi în Los Angeles, chiar pe platoul de filmare a noii producții, o adaptare după „King Lear” a lui Shakespeare. Pacino, în vârstă de 84 de ani, care pentru a intra în pielea acestui personaj și-a lăsat să crească părul și barba, poartă ținute regale, numeroase inele pe degete și un toiag, în pozele obținute de paparazzi. În una dintre imagini el poate fi văzut în timp ce se relaxeză, cu căștile în urechi. Pe platouri a mai fost văzut și Stephen Dorff în rolul sărmanului Tom. Al Pacino, declarații emoționante despre mama sa care a murit de supradoză când el avea doar 22 de ani: „Mi-a salvat viața” Din distribuția peliculei mai fac parte Jessica Chastain (Goneril), Ariana DeBose (Cordelia), Rachel Brosnahan (Regan), LaKeith Stanfield (Edmund), Chris Messina (Ducele de Cornwall), Ted Levine (Contele de Kent), Danny Huston (Ducele de Albany), Matthew Jacobs (Ducele de Cornwall), Rhys Coiro (Oswald). Nu se știe cât vor dura filmările sau dacă a fost stabilită o dată de lansare pentru lungmetrajul scris și regizat de Bernard Rose (Anna Karenina, Candyman). Pacino a mai jucat într-o adaptare după Shakespeare, în 2004, „The Merchant of Venice”. El se reîntâlnește acum și cu producătorul Barry Navidi, cu care a lucrat la Wilde Salomé (2011), Salomé (2013) și Modi (2024). Povestea urmărește un rege Lear în vârstă, care își împarte regatul între cele trei fete ale sale. Însă în loc să aibă încredere în singura fiică căreia îi pasă cu adevărat de el, Lear „se încrede în surorile ei imfame, cele care l-au dezbrăcat de putere și-l condamnă la o viață pustie, mizerabilă, de groază și nebunie”, conform sinopsisului. Sursa
  3. Comisia Europeană a recunoscut metodele inovatoare de predare a două unități de învățământ din România, în cadrul European Innovative Teaching Award, anunță Ministerul Educaţiei într-o postare în pagina sa de Facebook. Cele două unități de învățământ au fost premiate de Comisie. Grădiniţa „Ciupercuţa” din Sectorul 4 al Capitalei a câştigat premiul la categoria „Educaţia şi îngrijirea copiilor preşcolari” pentru proiectul „Amazing Children, Amazing Nature„ (ACAN), iar Şcoala Gimnazială Specială din Paşcani a fost laureată la categoria „Învăţământ secundar” pentru proiectul „Art therapy for Autism”. „O recunoaștere a excelenței în pedagogie” Introdus în 2021, premiul pentru predare inovatoare este acordat pe baza a patru criterii: metodologii utilizate, medii de inovare, rolul profesorilor, impact și rezultate. Premiul recunoaşte contribuţia Programului Erasmus+ la Spaţiul European al Educaţiei, precum şi importanţa cooperării şi creării de reţele între şcolile din Europa, explică Ministerul Educaţiei. În 2024, tema centrală a fost „Bunăstarea în şcoală”, ce reflectă eforturile educaţionale care contribuie la crearea unui mediu şcolar sănătos şi incluziv. Sursa
  4. O inițiativă turistică inedită a fost adoptată de Italia. Este vorba despre o platformă care îi ajută pe cei cu origini italiene să își găsească strămoșii. Platforma se numește Italea, potrivit Forbes. Deși mulți călători vin în Italia în căutarea orașelor uimitoare, lucrurile s-ar putea schimba. Un număr tot mai mare de vizitatori cu moștenire italiană (60 până la 80 de milioane de persoane din întreaga lume își pot revendica descendența) caută dincolo de itinerariul tipic de vacanță pentru a planifica călătorii care îi vor ajuta să se conecteze cu "rădăcinile" lor. În Statele Unite, italienii reprezintă al cincilea grup de strămoși ca mărime. În anii de maximă emigrație, mulți italieni s-au stabilit și în Brazilia, Argentina, Canada, Australia și diverse țări europene. În ce constă inițiativa care promovează găsirea „rădăcinilor” Pentru a-i ajuta pe cei cu descendență italiană să se conecteze cu istoriile lor de familie de demult, Ministerul Afacerilor Externe și Cooperării Internaționale din Italia a dezvoltat o platformă numită Italea, disponibilă în patru limbi. Giovanni Maria De Vita, un consilier din cadrul ministerului care conduce proiectul Italea a spus pentru sursa citată că obiectivul este de a sprijini "fiecare etapă a călătoriei de redescoperire - de la cercetarea istorică a familiei la organizarea experiențelor personale de călătorie în Italia". Platforma are filiale în toate regiunile din Italia Italea are filiale în fiecare dintre cele 20 de regiuni ale Italiei (în plus față de platforma națională), sprijinite de experți în genealogie, designeri de turism și ghizi turistici pentru a-i ajuta pe turiștii care își cunosc strămoșii să ajungă la moștenirea lor. Consilierul De Vita remarcă faptul că site-ul Italea a înregistrat peste 75.000 de înregistrări în cele șase luni de la lansare. Potrivit lui De Vita, rapoartele guvernamentale privind călătoriile estimau, înainte de pandemie, că turismul de rădăcini reprezenta între 10 și 15% din totalul turismului în Italia. Deși datele pentru 2023 nu au fost încă confirmate, el spune că primele estimări sugerează o creștere semnificativă, de până la 11% față de 2019. Italia a desemnat anul 2024 drept „anul turismului rădăuțean în lume” Italia a desemnat anul 2024 drept "anul turismului rădăuțean în lume", care, pe lângă debutul site-ului, a fost marcat de o serie de evenimente culturale în peste 800 de orașe mici din întreaga țară. Platforma Italea a fost, de asemenea, prezentată în diferite orașe din SUA, precum și în Toronto, Montevideo, São Paulo și Melbourne. În orașul New York, aceasta va fi prezentată în perioada 9-15 octombrie. Platforma Italea oferă, de asemenea, sugestii cu privire la modul de a începe o căutare (multe înregistrări sunt acum disponibile online). Printre locurile de vizitat se numără FamilySearch.org, un site genealogic gratuit cu resurse extinse, și Portalul strămoșilor, sau "Portale Antenati", cu o mare colecție de registre civile italiene. Sursa citată mai arată că numărul străbunicilor se dublează cu fiecare generație, astfel încât fiecare persoană ar putea găsi 128 de stră-străbunici. Sursa
  5. Absolvenţii clasei a VIII-a care au obţinut media 10 la evaluarea naţională şi absolvenţii de liceu cu media 10 la bacalaureat urmează să beneficieze de stimulente financiare, conform unei hotărâri care figurează pe agenda şedinţei de miercuri a Guvernului, scrie Agerpres. Astfel, se vor acorda stimulente financiare în valoare de 2.000 de lei fiecărui absolvent al clasei a VIII-a care a obţinut media 10 la evaluarea naţională, sesiunea 2024. Totodată, se aprobă acordarea de stimulente financiare în valoare de 5.000 de lei fiecărui absolvent de liceu care a obţinut media 10 la examenul naţional de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie. "În anul 2024, un număr de 80 absolvenţi de liceu au obţinut media 10 la examenul de bacalaureat (58 la examenul naţional bacalaureat, 1 la sesiunea specială şi 21 la examenul de bacalaureat german), sesiunea iunie-iulie 2024, iar 74 absolvenţi de clasa a VIII-a au obţinut media 10 la evaluarea naţională. Ţinând cont că este vorba de tineri absolvenţi de gimnaziu, respectiv de liceu cu rezultate remarcabile la învăţătură, care au toate şansele să continue să obţină performanţe în învăţământul liceal, respectiv în învăţământul universitar, apreciem că li se poate oferi un stimulent financiar care să fie util în dezvoltarea lor ulterioară, în domeniul profesional şi personal", reiese din nota de fundamentare. Sursa
  6. Rear lamp is used in the new all-electric luxury C-class sedan Z10 of LYNK & CO from the car manufacturer Geely Auto Group RGB LEDs generate 256 different color variants and thus create completely new individualized lighting functions Rear combination lamp addresses increasing demand for new opportunities for brand differentiation and personalization Global automotive supplier FORVIA HELLA has brought an RGB LED rear combination lamp with full-color light animations into series production in China for the first time. It boasts a variety of new light-based functionalities and thus addresses the increasing demand for new opportunities for brand differentiation and personalization. The RGB LED rear combination lamp is used in the new luxury C-class sedan Z10 of LYNK & CO, a brand of the car manufacturer Geely Auto Group (collectively referred to as “Geely”). The electric vehicle has been available in the Chinese market since 5 September 2024. The RGB LED rear combination lamp that FORVIA HELLA has developed for LYNK & CO can generate a total of 256 different color variants from the three basic shades of red, green and blue, thus creating not only dynamic but also multi-colored lighting animations. In addition to welcome/goodbye scenarios, this also includes colored animations after locking the vehicle, during the charging process or as a burglar alarm. The legally prescribed light functions, such as tail light and brake light, position light and indicator light, are thus not only realized in purely functional terms. Specially developed 3D optical elements in the light enable a particularly striking light signature and unmistakable aesthetics for the rear of the vehicle. "In the Asian automotive market in particular, the importance of individualization and brand differentiation is constantly increasing. In this context, the lighting design plays a central role," says Yves Andres, Managing Director Lighting at FORVIA HELLA. "RGB LED technology has long been established in vehicle interior lighting. By transferring this technology to exterior lighting, we are creating an entirely new customer experience that allows car manufacturers to differentiate themselves in the market and gives end consumers a technological platform to realize their own lighting design and vehicle appearance. The series production of an RGB rear combination lamp for our customer Geely therefore shows once again that we have a leading position with regard to the major automotive market trends, anticipate local customer requirements and offer customized product solutions." Source
  7. În structura anului școlar 2024-2025, elevii cu media notelor peste 7 pot beneficia de bursă de reziliență. Valoarea bursei este de 300 de lei pe lună și se acordă elevilor care se află în primii 30% din clasă. Din acest an școlar, bursele de merit se vor acorda elevilor cu media anuală de cel puțin 9,50. Elevii cu media școlară de cel puțin nota 7, media generală anuală/media de admitere din clasa a IX-a, sau media primelor module din clasa a V-a, pot primi începând cu luna noiembrie bursă de reziliență. „O altă modificare vizează bursa de merit. Aceasta se acordă tuturor elevilor cu media anuală de cel puţin 9,50. Pentru clasa a V-a se va lua în considerare media primelor două intervale de învăţare ale anului şcolar în curs. Pentru clasa a IX-a, similar, se va lua în considerare media de admitere la liceu. Pentru toţi ceilalţi elevi se va lua în considerare media anului şcolar trecut. Bursa de merit va avea acelaşi cuantum ca şi până acum, de 450 de lei pe lună. Bursele de merit se acordă în continuare şi elevilor care au obţinut premiile I, II sau III la etapele judeţene ale olimpiadelor şcolare recunoscute de Ministerul Educaţiei precum: premiul I la etapele naţionale ale concursurilor sau competiţiilor şcolareşti extraşcolare, recunoscute şi finanţate sau nefinanţate de Ministerul Educaţiei; elevilor care au obţinut medalii aur sau locul I la campionatele naţionale organizate de Federaţiile naţionale olimpice sau la probele olimpice, a declarat Ministrul Educației, Ligia Deca. „Bursele de merit şi de rezilienţă, cumulate se acordă pentru minim 30 la sută dintre elevii fiecărei clase de gimnaziu şi liceu, inclusiv pentru învăţământul profesional şi dual. Se menţine astfel măsura acordării burselor pentru primii 30 la sută dintre elevii fiecărei clase şi în continuare vom încuraja elevii să înveţe mai mult. Doar în situaţia în care la nivelul unei clase, bursele de rezilienţă şi cele de merit, cumulate, nu vor reprezenta 30 la sută din totalul elevilor, acest procent poate fi mai mic de 30 la sută”, anunță Ministrul Educației. Criterii de acordare pentru bursa de reziliență Potrivit metodologiei cadru de acordare a burselor, vor primi burse de rezilență astfel: Elevii de gimnaziu și liceu, inclusiv învățământ profesional și dual, care au obținut cel puțin media generală 7 în anul școlar anterior celui în care se acordă bursa, în ordinea descrescătoare a mediilor generale, mai puțin elevii din clasa a V-a și elevii din clasa a IX-a; Elevii din fiecare clasă a V-a dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, cu media primelor două module de învățare din anul școlar în curs mai mare sau egală cu nota 7, în ordinea descrescătoare a mediilor; Elevii din fiecare clasă a IX-a dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, care au obținut cel puțin media de admitere 7 în învățământul liceal sau profesional/dual, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere; Elevii cu afecțiuni oncologice și/sau cronice școlarizați, pentru o perioadă mai mare de 4 săptămâni, în cadrul „Școlii din Spital” sau la domiciliu, care revin după școlarizarea din cadrul „Școlii din Spital” în unitatea de învățământ la care au fost înmatriculați anterior; Elevii care pot beneficia de bursa de reziliență de 300 de lei Numărul de elevi beneficiari ai bursei de merit acordate pe bază de medie, cumulat cu numărul de elevi beneficiari ai bursei de reziliență, acordată pe bază de medie, este de 30% din numărul de elevi ai fiecărei clase de gimnaziu şi de liceu, inclusiv învățământ profesional și dual, dintr-o unitate de învățământ preuniversitar de stat. Prin excepție, în clasele în care elevii care îndeplinesc criteriile de acordare a burselor de merit și de reziliență nu reprezintă cumulat 30% din efectivul clasei, aceste burse se pot acorda și unui procent mai mic de 30%. În cazul în care în clasă există unul sau mai mulți elevi cu media generală anuală/media notelor pe primele 2 module egală cu a celui de pe ultima poziție din lista beneficiarilor de burse de reziliență, lista de beneficiari va fi extinsă pentru a-i cuprinde pe toți cei cu medii egale. Bursele de merit și reziliență sunt acordate și sub condiția ca elevul beneficiar să fie promovat la toate disciplinele și să fi obținut media 10 la purtare sau calificativul „foarte bine” la purtare la finalul anului școlar anterior. În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa de reziliență/bursa de merit, pentru luna respectivă, potrivit Art. 16. O altă noutate în anul școlar 2024-2025 este aceea că au dreptul la bursă de merit și bursă de reziliență și elevii din învățământul profesional și dual, care au obținut: Premiile I, II și III la etapele județene ale olimpiadelor școlare recunoscute de Ministerul Educației; Premiul I la etapele naționale ale concursurilor/competițiilor școlare și extrașcolare, recunoscute de Ministerul Educației. Un elev poate beneficia de o singură bursă de excelență olimpică pe an, de o singură bursă de merit pe an, indiferent de rezultatele obținute în anul școlar anterior, ca medie generală, ori rezultate la competiții. Bursa de excelență olimpică I sau II nu se cumulează cu bursa de merit. Bursa socială se poate cumula cu bursa de excelență olimpică I sau II, și cu bursa de merit/ bursa de reziliență și bursa tehnologică, prevede metodologia nouă. Cum se calculează bursa de reziliență pentru elevi Bursele acordate elevilor se calculează după formula care are în vedere: suma stabilită prin lege, zilele de vacanță, zilele libere. Astfel, se va calcula: Cuantumul minim al bursei, stabilit prin lege/ordin de ministru - CmB; Număr de zile lucrătoare din luna respectivă - NZL; Număr de zile de vacanță din luna respectivă - NZV. Formula de calcul este: (CmB/NZL) x (NZL – NZV) = suma bursei școlare de merit/reziliență/tehnologică. Exemplu concret pentru calculul unei burse de reziliență pentru elevi, luna septembrie 2024: Formula de calcul este aceeași: (CmB/NZL) x (NZL – NZV), iar cuantumul stabilit de lege pentru bursa de reziliență este de 300 lei. Astfel, se va calcula: (300 împărțit la 21 = 14,285) înmulțit cu (21-5= 16). 14,285 x 16 = 228, 56 lei, se va rotunji la 229 lei/lună - bursa de reziliență pentru un elev în luna septembrie 2024. Potrivit metodologiei aprobate de Ministerul Educației: „Bursele de merit, reziliență și bursa tehnologică se acordă în fiecare an școlar, pe perioada cursurilor școlare, inclusiv pe perioada pregătirii practice și pe timpul pregătirii și susținerii Evaluării Naționale de către absolvenții clasei a VIII-a, în perioada primei sesiuni a examenului național de Bacalaureat sau a examenului de certificare a calificării profesionale, până la comunicarea rezultatelor finale, cu condiția ca elevii bursieri să se prezinte la examene”. Când primesc elevii prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 Prima plată a burselor din anul de curs va fi pe data de 20 noiembrie 2024. Mai exact, elevii vor primii banii de burse aferente lunilor septembrie și octombrie, primele două luni de cursuri ale anului școlar 2024-2025, potrivit metodologiei cadru. Unitatea de învățământ preuniversitar transmite lunar, cu excepția situației prevăzute la art. 23, până la data de 20 a lunii, la ISJ/ISMB sumele estimate pentru plata burselor aferente lunii respective, cât și numărul de beneficiari pe categorii de burse. Inspectoratele Școlare Județene și Inspectoratul Județean al Municipiului București (ISJ/ISMB) transmit la Ministerul Educației, Direcția Generală Economică, până la data de 25 a lunii, sumele estimate pentru plata burselor, aferente lunii respective, cât și numărul de beneficiari pe categorii de burse în vederea efectuării deschiderilor de credite bugetare. Dacă data de plată pică într-o zi de repaus săptămânal, zi de sărbătoare legală sau zi liberă, plata burselor se efectuează în ziua lucrătoare anterioară acesteia. Acordarea burselor de merit și de reziliență în acest an școlar, pe baza mediei, se va face la fel ca până acum, la propunerea profesorului diriginte, fără să fie condiționate de depunerea unei cereri în acest sens. Profesorul diriginte va trimite către secretariatul unității de învățământ lista cu elevii propuși pentru bursa de merit și de reziliență, pe baza mediei, în: primele 25 de zile calendaristice de la începerea anului școlar, pentru elevii din clasele VI-XII; primele 15 zile calendaristice ale lunii ianuarie pentru elevii din clasa a V-a. Documente necesare pentru acordarea bursei de reziliență Documentele necesare pentru acordarea burselor se pot depune online sau fizic la secretariatul unității de învățământ preuniversitar, în primele 25 de zile calendaristice de la debutul anului școlar. Vor putea depune documentele pentru bursă elevii majori, părinții, tutorii legali instituții/reprezentanții legali ai elevilor minori: Cererea părintelui/reprezentantului legal/elevului major; Declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit și acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei. Documente doveditoare ale componenței familiei, așa cum este definită la art. 5 precum: Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani; Actele de identitate ale persoanelor care au peste 14 ani, Acte referitoare la starea civilă de la momentul depunerii cererii (certificate de căsătorie); După caz, certificatul de divorț și convenția notarială încheiată în cadrul procesului de divorț cu copii minori, sentință judecătorească din care să rezulte stabilirea domiciliului copilului/copiilor la unul dintre părinți; După caz, certificat de deces, decizia instanței de menținere a stării de arest, raport de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, după caz. Acordarea burselor sociale pentru motive medicale se face pe baza certificatului de încadrare în grad de handicap sau a certificatului eliberat de medicul specialist (tip A5), cu luarea în evidență de către medicul de la cabinetul școlar/medicul de familie, acolo unde nu există medic școlar. Sursa
  8. Nickname: Alucard Ce reprezintă: Peisaj din zona Rimetea, Alba Cameră folosită: Iphone 15 Pro Data şi locaţia: 7 octombrie 2023, Rimetea, Alba Poză: Alte precizări:
  9. Patru medalii a câștigat România la Olimpiada Internațională de Informatică desfășurată în Egipt. Ministerul Educației precizează că România a obținut o medalie de aur, două medalii de argint și o medalie de bronz. „Patru medalii câștigate de România la Olimpiada Internațională de Informatică, desfășurată în Alexandria, Egipt, în perioada 1-8 septembrie 2024! Elevii noștri au obținut o medalie de aur, două medalii de argint și o medalie de bronz, astfel: 𝐕𝐎𝐈𝐂𝐔 𝐌𝐢𝐡𝐚𝐢-𝐕𝐚𝐥𝐞𝐫𝐢𝐮, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București - Aur, 𝐍𝐄𝐂𝐔𝐋𝐀𝐔 𝐑𝐚𝐫𝐞𝐬̦-𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐢, Colegiul Național "Vasile Alecsandri", Galați - Argint, 𝐈𝐎𝐑𝐆𝐔𝐋𝐄𝐒𝐂𝐔 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐢 𝐏𝐚𝐮𝐥, Colegiul Național de Informatică "Tudor Vianu", București - Argint și 𝐓𝐔𝐃𝐎𝐒𝐄 𝐑𝐚𝐫𝐞𝐬̦-𝐅𝐞𝐥𝐢𝐱, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București - Bronz”, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Educației. Leaderii echipei României din Egipt au fost profesorul Marius NICOLI, Colegiul Național “Frații Buzești” / “Syncro Soft”, Craiova și stud. Alexandru LUCHIANOV, Massachusetts Institute of Technology, USA, potrivit sursei citate. Rezultatul obținut de elevii români aduce țara pe locul 8 lume și 2 în Europa la ediția din acest an a Olimpiadei Internaționale de Informativă. „Acest rezultat aduce România pe locul 8 în lume (locul 2 în Europa) la această ediție, arătând continuitatea în performanță a informaticii Românești la această disciplină la care există acerbă concurență la nivel global. Felicitări tuturor celor care și-au adus contribuția la acest rezultat”, precizează Ministerul Educației. Sursa
  10. Aproximativ trei milioane de elevi încep luni un nou an şcolar, care vine cu schimbări care vor fi puse în aplicare chiar din această lună. Este vorba, printre altele, despre interzicerea telefonului mobil în timpul orelor, introducerea sălilor de detenţie pentru elevii care deranjează cursurile şi scăderea notei la purtare cu un punct pentru fiecare 20 de absenţe nemotivate. O altă noutate în structura anului şcolar este şi calendarul examenelor, atât cele pentru Evaluarea Naţională, cât şi pentru Bacalaureat, fiind programate mai devreme faţă de anii precedenţi. În așteptarea deschiderii noului an școlar, cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii atât despre percepțiile românilor asupra sistemului de învățământ, cât și despre fenomenul îngrijorător al șomajului în rândul tinerilor absolvenți. Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, doar 34% dintre români cred că învățământul tradițional îi pregătește pe copii într-o mare sau foarte mare măsură pentru viață. De remarcat este faptul că această percepție este mai puternică în mediul rural, unde 39% dintre respondenți consideră educația tradițională adecvată, comparativ cu doar 32% în mediul urban. Totodată, 56% dintre părinții cu copii sub 18 ani afirmă că ar fi dispuși să plătească pentru a le oferi copiilor oportunitatea de a studia domeniile care îi pasionează. Analizând datele demografice, observăm că părinții adolescenților între 11 – 14 ani (63%), precum și cei cu venituri de peste 8.000 RON (70%) sunt cei mai deschiși către această abordare. Principalele motive pentru care părinții își transferă copiii la alte unități de învățământ sunt legate de calitatea educației oferite de școala anterioară (38%), mutarea domiciliului (24%) și conflictele sau problemele cu profesorii (17%) 28% dintre părinții cu copii sub 18 ani au ales să își transfere copiii la alte unități de învățământ în timpul unui ciclu educațional, un procent semnificativ mai ridicat fiind întâlnit în rândul părinților cu vârste între 45 și 55 de ani (34%). Preocupări față de calitatea și relevanța educației Din rândul părinților care nu au făcut astfel de schimbări, 10% intenționează să schimbe unitatea de învățământ a copiilor în viitorul apropiat, în timp ce 19% se declară încă nehotărâți. Aceste date subliniază preocupările crescânde legate de calitatea și relevanța educației în rândul familiilor din România. Referitor la momentele critice în care părinții decid să intervină pentru a asigura un parcurs educațional mai potrivit pentru copiii lor, învățământul gimnazial (clasele V-VIII) se află pe primul loc (34%), urmat de învățământul primar (clasele 0-IV), cu 30%. Grădinița înregistrează un procent de 26%, iar liceul (clasele IX-XII) 19%. Principalele motive pentru care părinții își transferă copiii la alte unități de învățământ sunt legate de calitatea educației oferite de școala anterioară (38%), mutarea domiciliului (24%), conflictele sau problemele cu profesorii (17%), reputația școlii (16%) și bullying-ul sau problemele între copii (15%). Aceste motive diferă în funcție de vârsta copiilor: pentru cei cu vârste între 7 – 10 ani, problemele cu profesorii reprezintă principalul factor de decizie (32%), în timp ce pentru liceenii cu vârste între 15 – 18 ani, calitatea educației oferite de școala anterioară devine motivul dominant (51%). Criterii în alegerea unei noi unități de învățământ Printre cele mai importante criterii în alegerea unei noi unități de învățământ se numără calitatea și experiența cadrelor didactice (53%), reputația școlii (38%), siguranța și mediul școlar (35%), rezultatele academice ale instituției (26%) și proximitatea față de locuință (23%). 71% dintre românii care au copii sau cunoscuți recent absolvenți de liceu sau facultate spun că aceștia au întâmpinat dificultăți în găsirea unui loc de muncă Conform studiului, 71% dintre cei care au copii sau cunoștințe apropiate absolvenți de liceu sau facultate au întâmpinat dificultăți în găsirea unui loc de muncă. Principalele cauze ale șomajului în rândul tinerilor În viziunea românilor, principalele cauze ale șomajului în rândul tinerilor sunt lipsa de experiență practică (59%), cerințele prea ridicate ale angajatorilor (48%), lipsa de oportunități în zona în care locuiesc (42%), așteptările salariale prea mari (42%) și alegerea unor domenii de studiu cu perspective limitate (28%). În funcție de caracteristicile socio-demografice, se observă că cerințele prea ridicate ale angajatorilor sunt considerate o problemă mai semnificativă în rândul rezidenților din mediul urban (51%), comparativ cu cei din mediul rural (43%). Pentru a reduce rata șomajului în rândul tinerilor absolvenți, cele mai eficiente măsuri ar trebui să includă îmbunătățirea colaborării între instituțiile de învățământ și angajatori (56%), orientarea tinerilor către domenii de studiu cu cerere pe piața muncii (53%), dezvoltarea unui număr mai mare de programe de stagii și internship-uri (44%) și oferirea de salarii mai atractive (43%). În opinia majorității, guvernul este considerat principalul responsabil pentru reducerea șomajului în rândul tinerilor absolvenți (42%), urmat de angajatori (18%), tinerii înșiși (10%) și instituțiile de învățământ (9%). De asemenea, 17% dintre respondenți cred că responsabilitatea este împărțită între toate aceste părți. Sursa
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.